Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Florida 2009
Re: Florida 2009
True
Vorig jaar 5 dagen in San Diego gezeten, omdat het gewoon zo goed beviel. Beetje lekker van het weer genoten, het uitgaan, het strand en ga maar door

- Petra/VS
- Medebeheerder
- Contacteer:
Bovendien kan het er hard waaien, waardoor je op sommige dagen niet kunt duiken of snorkelen, dat hebben wij afgelopen lente meegemaakt. Dan is het goed flexibiliteit te hebben.
Boek hier uw Nederlandstalige rondleidingen in en rond Washington DC
Dagboek over ons leven in de VS(reisverslagen rechtse kolom)
"Heaven and Earth never agreed to frame a better place for man's habitation than Virginia"~Capt. John Smith
Dagboek over ons leven in de VS(reisverslagen rechtse kolom)
"Heaven and Earth never agreed to frame a better place for man's habitation than Virginia"~Capt. John Smith
Precies
Als we er dan toch zijn kunnen we beter even genieten van het lekkere weer, het strand, de zee en dergelijke.

- Njit
- Amerika-expert
- Partner van: SpaceAce
- Aantal x V.S. bezocht: 11
- Contacteer:
Wij helaas ook. Waren golfen van 3m hoog op Key LargoPetra/VS schreef:Bovendien kan het er hard waaien, waardoor je op sommige dagen niet kunt duiken of snorkelen, dat hebben wij afgelopen lente meegemaakt.

Homepage met al onze reis- en fotoverslagen bij elkaar: https://kloenies.nl/
Tjah, dan zijn er nog genoeg andere plekken waar ik me wel vermaak 

- Anja en renee
- Amerika-ontdekker
Hoi,
Ik wil me er niet al te veel mee bemoeien, maar ik heb begrepen dat de National Park Service in Everglades National Park de airboat-tours afraadt.
Airboats brengen behoorlijke schade aan het nationale park aan.
Zie ook: http://www.wildlandscpr.org/biblio-note ... s-airboats
Het blijft natuurlijk een persoonlijke keuze, maar je kunt van zo veel moois ook op andere (minder luidruchtige) manieren genieten.
Veel plezier in Florida.
Ik wil me er niet al te veel mee bemoeien, maar ik heb begrepen dat de National Park Service in Everglades National Park de airboat-tours afraadt.
Airboats brengen behoorlijke schade aan het nationale park aan.
Zie ook: http://www.wildlandscpr.org/biblio-note ... s-airboats
Het blijft natuurlijk een persoonlijke keuze, maar je kunt van zo veel moois ook op andere (minder luidruchtige) manieren genieten.
Veel plezier in Florida.
- Njit
- Amerika-expert
- Contacteer:
De Airboat tours gaan ook niet door de Everglades maar varen erbuiten.
Dus de tour gaat doorNjit schreef:De Airboat tours gaan ook niet door de Everglades maar varen erbuiten.

Mij gaat het namelijk om de ervaring om op zo'n boot gezeten te hebben. De Everglades zelf kan ik vanaf de kant ook zien.
- Njit
- Amerika-expert
- Contacteer:
Ervaring is best indrukwekkend. Wij hadden een Airboat captain die z'n hele leven niks anders gedaan had (en zijn vader en zijn vaders vader). Je vaart door best smalle kanaaltjes en dat gaat niet langzaam!
Lijkt me echt indrukwekkend om mee te maken.
Zie het weleens in films en dan ziet het er al gaaf uit.
Zie het weleens in films en dan ziet het er al gaaf uit.
- Anja en renee
- Amerika-ontdekker
De natuur houdt natuurlijk niet op buiten de Everglades.....
Maar goed, nogmaals, het blijft een persoonlijke beslissing!
Maar goed, nogmaals, het blijft een persoonlijke beslissing!
Met een auto rijden is ook niet goed voor de natuur. Toch doen we het allemaal en zeker daar met die SUV's.
Heb er best begrip voor, maar dan moeten ze het verbieden als het slecht is.
Heb er best begrip voor, maar dan moeten ze het verbieden als het slecht is.
- Njit
- Amerika-expert
- Contacteer:
En je punt staat denk ik ook wel genoteerd!
En dat de natuur niet ophoud buiten de Everglades heb je gelijk in. Maar reis jij ook CO2 neutraal? Eet je biologisch?
Doe je alles op de fiets in de USA? Door 'mens' te zijn beinvloed je altijd de natuur. Je kunt er hoogstens rekening mee houden.. En ik denk dat de Topic Starter zich hier ook wel bewust van is...
En dat de natuur niet ophoud buiten de Everglades heb je gelijk in. Maar reis jij ook CO2 neutraal? Eet je biologisch?
Doe je alles op de fiets in de USA? Door 'mens' te zijn beinvloed je altijd de natuur. Je kunt er hoogstens rekening mee houden.. En ik denk dat de Topic Starter zich hier ook wel bewust van is...
Dat zeker.
Maar om weer even on-topic te gaan: Zijn er nog hotels aan te raden in Miami?
Maar om weer even on-topic te gaan: Zijn er nog hotels aan te raden in Miami?
- Njit
- Amerika-expert
- Contacteer:
Zelf was ik heel blij met ons verblijf in het Sonesta Hotel in Coconut Grove.
Zit in een leuke uitgaansbuurt en waren hele luxe kamers. En ook nog redelijk betaalbaar. Wij hadden het toen geboekt via USAFun..
Zit in een leuke uitgaansbuurt en waren hele luxe kamers. En ook nog redelijk betaalbaar. Wij hadden het toen geboekt via USAFun..
Ik ga 's even kijken. Thanks 

- Anja en renee
- Amerika-ontdekker
Sjongejonge,
Wat een onnozele reakties weer.
Ik plaats slechts een opmerking over een activiteit die de unieke en prachtige omgeving van de Everglades geen goed doet.
Waarbij ik tevens opmerk dat het een persoonlijke afweging is om iets wel of niet te doen.
Moet ik meteen door de USA gaan fietsen...???
Jammer dat mensen zich altijd meteen aangevallen voelen, als het onderwerp "milieu" wordt aangeroerd.
Ik wens iedereen hele fijne feestdagen en een gezond 2009
Ps. Ik eet inderdaad biologisch en maak in Nederland zoveel mogelijk gebruik van mijn fiets (als ik het lopend niet af kan).
Wat een onnozele reakties weer.
Ik plaats slechts een opmerking over een activiteit die de unieke en prachtige omgeving van de Everglades geen goed doet.
Waarbij ik tevens opmerk dat het een persoonlijke afweging is om iets wel of niet te doen.
Moet ik meteen door de USA gaan fietsen...???
Jammer dat mensen zich altijd meteen aangevallen voelen, als het onderwerp "milieu" wordt aangeroerd.
Ik wens iedereen hele fijne feestdagen en een gezond 2009

Ps. Ik eet inderdaad biologisch en maak in Nederland zoveel mogelijk gebruik van mijn fiets (als ik het lopend niet af kan).
- Njit
- Amerika-expert
- Contacteer:
Klopt. En het is dus mijn (en die van vele anderen) persoonlijke afweging geweest om het wel te doen. Net zoals het m'n persoonlijke afweging is geweest om met dolfijnen te gaan zwemmen bij een instantie die de inkomsten gebruiken om onderzoek te doen naar het gedrag van dolfijnen (Dolphin Research Center). Ik had ook voor een andere kunnen kiezen die misschien goedkoper of spectaculairder was. Maar jij vind het blijkbaar 'onnozel'..Anja en renee schreef:Wat een onnozele reakties weer.
Jammer dat mensen altijd menen om een mening op te moeten dringen (hetgeen je doet door met een ! je mening te verkondigen - hetgeen schreeuwerig over komt). Ik denk dat de meeste mensen er zich wel bewust van zijn dat voor de natuur misschien niet zo heel goed is als je er met een lawaaige boot doorheen vaart.Anja en renee schreef:Jammer dat mensen zich altijd meteen aangevallen voelen, als het onderwerp "milieu" wordt aangeroerd.
- Anja en renee
- Amerika-ontdekker
@ Nijt
Verder alles goed?
Het uitroepteken heb ik in mij eerste reaktie niet gebruikt, dacht ik.
Als je goed leest dring ik geen mening op, ik geef slechts wat stof tot nadenken....
Niet zo opgefokt reageren joh, it's almost Christmas.
Sluit hiermee de milieudiscussie maar, daar worden we het kennelijk toch nooit over eens.
Verder alles goed?
Het uitroepteken heb ik in mij eerste reaktie niet gebruikt, dacht ik.
Als je goed leest dring ik geen mening op, ik geef slechts wat stof tot nadenken....
Niet zo opgefokt reageren joh, it's almost Christmas.
Sluit hiermee de milieudiscussie maar, daar worden we het kennelijk toch nooit over eens.
- Njit
- Amerika-expert
- Contacteer:
Beste Anja (of Renee): Ik ben niet opgefokt hoorAnja en renee schreef:Niet zo opgefokt reageren joh, it's almost Christmas.

Maar we komen er idd toch niet uit. Prettige feestdagen!
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 29 Reacties
- 6369 Weergaves
-
Laatste bericht door sunshine state
-