Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Tolweg Key Largo

Hier kun je berichten plaatsen over de staat Florida.
nieuwenoord
Amerika-expert
Partner van: Albert
Aantal x V.S. bezocht: 11
Contacteer:

Re: Tolweg Key Largo

Bericht door nieuwenoord »

Weet iemand of die tolwegen ook voor grote campers zo goedkoop zijn? Wij rijden onze eerste dag al naar Key West en zullen de koffers pas uitpakken op de camping op Sugarloaf Key. Misschien toch handig om wat kleine coupures bij de hand te hebben of de wasmachine-kwartjes niet in de koffer maar in de handbagage te doen?

Ha, mijn delftsblauwe blikje met quarters zit al in de koffer, maar kan er nu nog makkelijk uit :-)

Is het handig om vanuit Ft. Lauderdale via de tolweg te rijden of is een andere route beter?
Staceybeesie
Amerika-expert

Bericht door Staceybeesie »

Even uitgaande dat jullie van Orlando naar beneden rijden, kan je ook Je kan ook eerst de 192 en de 95 doen.
Dan heb je geen tolweg. 85 vind ik een nogal saaie weg. Je ziet namelijk de hele tijd net niks. Je rijdt langs alle bekende badplaatsen, maar je ziet ze niet. Leuker is de 1, maar heb je meer stoplichten. En de leukste is de A1A, daarbij rijd je echt langs de kust.
Als je voor de 95 kiest zou ik er bij Palm Beach zeker af gaan om je benen te strekken.
Je ziet er de prachtigste huizen en het heeft een leuk downtown, met bakkertjes en restaurantjes.
Niet goedkoop, maar wel leuk om te zien ;-)

Daarna kan je zo weer de 95 of 1 op, verder naar beneden.
Je hoeft niet echt de tol weg te nemen. De 95 loopt over in de 1 die je naar de keys brengt.
Echter..... in de spits is misschien de tolweg aan te raden. Weet dat ze rondom de 95 in Miami van de zomer aan het werk waren. Ook voor de opgangen naar de tolweg. Weet niet of dat inmiddels af is maar daar stonden wij wel even in de file.
Tolprijzen worden per as berekend volgens mij.
http://www.fhwa.dot.gov/ohim/tollpage/t1part2.htm
nieuwenoord
Amerika-expert
Contacteer:

Petra,wij komen niet van Orlando hoor. Wij halen de camper op in Ft. Lauderdale (of eigenlijk Lauderhill) en rijden dan via Miami naar de Keys. Het belangrijkste is onderweg nog een WalMart Supercenter ;-)
Staceybeesie
Amerika-expert

Bericht door Staceybeesie »

Ok! Dan zou ik de 95 nemen. Bij de Tolweg kom je er minder snel af voor een Walmart.
Geen West Palm Beach dus ;-)
nieuwenoord
Amerika-expert
Contacteer:

Da's duidelijke taal! Dank je.
Speakingtongues
Amerikakenner

Bericht door Speakingtongues »

25 USD om PRE PAID te betalen aan verhuurbedrijf vindt ik wel veel. Ik heb zelf een SUNPASS en 25 usd gaat meestal maanden mee, want overal is het maar 1 of 3 usd wat je moet betalen of zo.
MY FACEBOOK / Kom op de koffie in Alberquerque New Mexico en neem aub stroofwafels mee.
Topcops
Amerika-newbie

Bericht door Topcops »

Turnpikes zijn echt wel handig in Florida en niet duur. Heb op een jaar tijd nooit meer dan 1 dollar betaald.
Pas op dat je niet door de Sunpass rijdt als je geen sunpass hebt.

Moest je verhuurbedrijf je 25 dollar aanrekenen (zoals ik hierboven lees) betaal dit dan gewoon niet. Ik ben met mijn wagen al verschillende malen door de sunpass lane gereden wegens niet aan het opletten en dan krijg je een "boete" van 1 dollar in je brievenbus. Geloof me, voor 1 dollar, waar zij dan 25 van maken, gaan ze je echt niet actervolgen hoor.

De weg naar key largo is trouwens wel plezant. Ik zou de gewone weg naar daar nemen en de turnpike terug, of omgekeerd.
Op die manier rijdt je een stukje door de everglades.
Plaats reactie
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer