Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
toll roads
- Re1gnman
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 14
- Contacteer:
Re: toll roads
Wij zijn al een aantal maal door Florida heen gecrosst en nog nooit een Sunpass ofzo aangeschaft.
Ze hebben het wel aangeboden bij de verhuurmaatschappij, maar dan ga ik er al vanuit dat dit goed
voor hun portomonee is en slecht voor de mijne.
parallel aan de turnpike loopt de i95. Ok, de turnpike brengt je iets sneller van Miami naar orlando, maar
owwww wat een saai stuk rijden zeg. Afgelopen jaar wel wat stress gehad inderdaad, want je kan niet meer
contant betalen. Maar volgens mij is dat vanaf Sunrise tot aan de keys. Naar Orlando, kun je op een aantal
plekken (niet allemaal) nog steeds cash betalen.
In de buurt van Orlando stikt het van de tolwegen, maar met je tomtom instellen op vermijden tolwegen,
heb je er geen last van. Er leiden vele wegen naar Rome en in Orlando is het niet anders.
kan iemand me het principe sunpass nog eens uitleggen. We hebben er thuis ook al vaak discussies over gehad.
Dat is een van de redenen dat we het nog nooit hebben gedaan. We vonden het allemaal te schimmig..bang voor
torenhoge rekeningen bij thuiskomst.
Ik denk, je betaalt voor de transponder een x-bedrag per dag. De huur zeg maar. Dan mag je zo doorrijden over de sunpass
lane. Dan komt de uiteindelijke tol er nog eens bij. Dus, het bedrag wat die transponder je kost, zijn allemaal
extra kosten. Leg ik het zo goed uit voor mezelf?
Gr. Ron
Ze hebben het wel aangeboden bij de verhuurmaatschappij, maar dan ga ik er al vanuit dat dit goed
parallel aan de turnpike loopt de i95. Ok, de turnpike brengt je iets sneller van Miami naar orlando, maar
owwww wat een saai stuk rijden zeg. Afgelopen jaar wel wat stress gehad inderdaad, want je kan niet meer
contant betalen. Maar volgens mij is dat vanaf Sunrise tot aan de keys. Naar Orlando, kun je op een aantal
plekken (niet allemaal) nog steeds cash betalen.
In de buurt van Orlando stikt het van de tolwegen, maar met je tomtom instellen op vermijden tolwegen,
heb je er geen last van. Er leiden vele wegen naar Rome en in Orlando is het niet anders.
kan iemand me het principe sunpass nog eens uitleggen. We hebben er thuis ook al vaak discussies over gehad.
Dat is een van de redenen dat we het nog nooit hebben gedaan. We vonden het allemaal te schimmig..bang voor
torenhoge rekeningen bij thuiskomst.
Ik denk, je betaalt voor de transponder een x-bedrag per dag. De huur zeg maar. Dan mag je zo doorrijden over de sunpass
lane. Dan komt de uiteindelijke tol er nog eens bij. Dus, het bedrag wat die transponder je kost, zijn allemaal
extra kosten. Leg ik het zo goed uit voor mezelf?
Gr. Ron
"Patience is something you admire in the driver behind you, but not in the one ahead...."
- Harry
- Amerika-expert
- Partner van: jaha
- Aantal x V.S. bezocht: 26
- Contacteer:
Dat klopt, 2 jaar geleden huurden we via Dollar en zijn toen bij Miami op een aantal snelwegen waar je alleen maar elektronisch tol kunt betalen (geen poortjes of zo, alleen maar kenteken registratie d.m.v. camera's) 2 keer gefotografeerd, dat koste uiteindelijk $ 50 administratie kosten en een paar cent tol.Re1gnman schreef:Ze hebben het wel aangeboden bij de verhuurmaatschappij, maar dan ga ik er al vanuit dat dit goed
Vorig jaar hebben we gehuurd via Hertz en die hebben een systeem dat alle tol verrekend wordt via het kenteken, geen kastje, transponder of zo iets. De hele vakantie hebben we gewoon alle tolwegen genomen (nergens op gelet dus) en uiteindelijk betaalden we nog geen 15 dollar voor 2 weken tol.
Wij gaan deze zomer voor het eerst naar Florida en hebben een auto gehuurd via Dollar.
Daar kost de Sunpass $ 8,99 per dag met een max. van $ 45,99 per week, dit is inclusief onbeperkt toegang tot de tolwegen.
Wij hebben de auto gehuurd voor 16 dagen, de totale kosten zijn dus $ 109,96. Is dit niet vrij veel?? Of komt dit bij andere
verhuurbedrijven ook rond dit bedrag uit, waarbij de administratiekosten een vast bedrag zijn en de tolkosten er apart bijkomen?
Maar als ik het goed begrijp hebben we geen andere optie, aangezien de Turnpike alleen via kentekenregistratie gaat.
Onze route is als volgt: Miami - Orlando - Westkust - Keys - Ft. Lauderdale - Miami.
Daar kost de Sunpass $ 8,99 per dag met een max. van $ 45,99 per week, dit is inclusief onbeperkt toegang tot de tolwegen.
Wij hebben de auto gehuurd voor 16 dagen, de totale kosten zijn dus $ 109,96. Is dit niet vrij veel?? Of komt dit bij andere
verhuurbedrijven ook rond dit bedrag uit, waarbij de administratiekosten een vast bedrag zijn en de tolkosten er apart bijkomen?
Maar als ik het goed begrijp hebben we geen andere optie, aangezien de Turnpike alleen via kentekenregistratie gaat.
Onze route is als volgt: Miami - Orlando - Westkust - Keys - Ft. Lauderdale - Miami.
Florida 2014
Noordoosten en Florida 2015
Zuidoosten en Florida 2016
Las Vegas en LA 2019
NY en Philadelphia / Westkust en Florida / Boston-New England 2022
Westkust en Hawaii 2023
NY en Washington 2024
Noordoosten en Florida 2015
Zuidoosten en Florida 2016
Las Vegas en LA 2019
NY en Philadelphia / Westkust en Florida / Boston-New England 2022
Westkust en Hawaii 2023
NY en Washington 2024
-
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 13
Ik durf het je niet te zeggen.
Voor degenen die het hier nog vroegen en waar volgens mij nog geen antwoord op is: in de voorwaarden van Alamo die wij hebben ontvangen staat dat de $ 2,95 alleen in rekening wordt gebracht op de dagen dat je er gebruik van maakt. Dus niet de hele periode als je dag 1 door een tolpoort bent gereden.
Zijn er mensen die hier al ervaring mee hebben, klopt dit ? Want wij zullen niet veel rijden en misschien van de 7 dagen maar 2 dagen gebruik maken van tolwegen.
Voor degenen die het hier nog vroegen en waar volgens mij nog geen antwoord op is: in de voorwaarden van Alamo die wij hebben ontvangen staat dat de $ 2,95 alleen in rekening wordt gebracht op de dagen dat je er gebruik van maakt. Dus niet de hele periode als je dag 1 door een tolpoort bent gereden.
Zijn er mensen die hier al ervaring mee hebben, klopt dit ? Want wij zullen niet veel rijden en misschien van de 7 dagen maar 2 dagen gebruik maken van tolwegen.
Hier zou ik ook graag een antwoord op zien. Zeker aangezien op dit forum eerder werd gesproken over $2.95 per dag vanaf de eerste dag dat je het gebruikt.Vito schreef:Voor degenen die het hier nog vroegen en waar volgens mij nog geen antwoord op is: in de voorwaarden van Alamo die wij hebben ontvangen staat dat de $ 2,95 alleen in rekening wordt gebracht op de dagen dat je er gebruik van maakt. Dus niet de hele periode als je dag 1 door een tolpoort bent gereden.
Dan zou je bij 1 dag tolweg gebruik aan het begin van je vakantie gelijk het max van $13.75 kwijt zijn, ook al maak je er verder geen gebruik van.
Ik zie op http://www.htallc.com/alamo/ ook het volgende:
The TollPass Convenience Charge for Video Tolling areas is $2.95 charge for each day you use a toll express lane on roadways covered by our TollPass provider, up to a maximum of $14.75 per rental, plus the cost of all unpaid tolls.
The TollPass Convenience Charge for Transponder Tolling is $2.75 per rental day (max of $13.75 per rental), plus all tolls.
In areas identified as offering a TollPass Waiver the charge is $6.99 per rental day, with no maximum.
Dit zijn blijkbaar al drie verschillende soorten charges.
En dan staat er ook nog deze:
If you or any driver operate the rental vehicle in areas not served by TollPass and generate any unpaid toll(s) then you will be charged for all unpaid tolls and an administrative charge of up to $25.00 U.S. dollars per rental.
Ik ben niet eerder in Florida en het zuidoosten geweest, hoe weet je waar welk systeem wordt gebruikt? Staat dit altijd duidelijk aangegeven?
Ik wens geen deel uit te maken van een forum waar tips hoe voorwaarden en regels te omzeilen en de boel te belazeren blijkbaar gewoon toegestaan zijn, dus mij zien jullie hier niet meer.