Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Binnen 2 weken richting Orlando. Doen?

Hier kun je berichten plaatsen over de staat Florida.
leftie
Amerika-ontdekker

Re: Binnen 2 weken richting Orlando. Doen?

Bericht door leftie »

Iedereen bedankt voor de reacties en tips.
Helaas ben ik nog in Nederland.

Nou komt het.. 26 juni, aanstaande vrijdag dus, is er een soortgelijke vlucht/aanbieding weer en die gaan we dit keer wel nemen waarschijnlijk. ("dat zei je de vorige keer ook al")

De weersverwachting van laatst was eigenlijk zo slecht dat we het niet deden, alleen volgens mij viel het best nog mee (elke dag een beetje zitten checken).. Het weer voor de periode na 26 juni is ook niet zo best, waarbij dag van aankomst zelfs extreem slecht is lijkt (http://www.weeronline.nl/Noord-Amerika/ ... do/3908926) alleen dit keer boeit het ons niet zo..

Ik ben nu alleen aan het kijken of ik tijdens de trip een overnachting (of 2) in key west zal doen (hebben we tijdens vorige florida trip niet kunnen doen). Ik betaal dan wel dubbel overnachting voor 1 of 2 dagen, maar ik denk dat zo'n trip het wel waard is ook al is het 7 uurtjes rijden en ben je ruim een halve dag "kwijt".

Vanavond alles eens op een rijtje zetten. Er is ook nog een optie (voor paar honderd euro meer) om de trip 5 dagen orlando en omgeving, 5 dagen miami en omgeving (key west) te doen met een retour vlucht vanuit miami.

Ik ga vanavond eens puzzelen. Sorry voor de "overlast" mensen.

edit uur later:
Die hele vlucht op de 26ste is ineens volgeboekt. Helaas.. Terwijl er nog boven de 5 plaatsen vrij waren toen ik dit bericht plaatste.. Gaat snel blijkbaar.. Ik ga de komende 24 uur m'n F5 knop warm houden en hopen op een plekkie.
bedeve
Amerika-expert

Bericht door bedeve »

leftie schreef:Iedereen bedankt voor de reacties en tips.
Helaas ben ik nog in Nederland.

Nou komt het.. 26 juni, aanstaande vrijdag dus, is er een soortgelijke vlucht/aanbieding weer en die gaan we dit keer wel nemen waarschijnlijk.
Ik zie dat je met Jetair voor EUR 349,98 retour bent van Brussel naar Miami.
Bij Alamo.com een midsize auto huren met Contract Id LHF kost voor 10 dagen $ 238
De toevoeging van couponcode AU5235ASJ geeft je een upgrade naar een standard auto.
Voor het rekengemak gebruik ik de koersverhouding 1,10 = Eur .216 voor de auto.

Je eigen fly & drive komt nu uit op Eur 458 pp.
De rest is aan je budgetterings creativiteit en aan je dicipline daarin natuurlijk.

Have fun!
the proof of the pudding is in the eating
Wil je meer info over jouw voordelen van een Amex Flying Blue creditcards....
Wil je een referral om bij een anvraag meer Flying Blue Miles te ontvangen ...
Stuur mij een PB !
leftie
Amerika-ontdekker

Bericht door leftie »

bedeve schreef:
Ik zie dat je met Jetair voor EUR 349,98 retour bent van Brussel naar Miami.
Ik kan op korte termijn geen prijzen rond de 350 euro retour vinden met jetair. Kijk ik misschien verkeerd?
Anita74
Amerikafan

Bericht door Anita74 »

Gewoon op de site van jetairfly. Heen 27/6 en terug 10/7, Brussel-Miami €199,99 voor de heenvlucht en €149,99 voor de terugvlucht.
Over het weer zou ik me trouwens niet zo druk maken hoor, wel bijna elke dag een bui, maar dit is vaak maar even.
Succes met beslissen :wink: .
Florida 2014
Noordoosten en Florida 2015
Zuidoosten en Florida 2016
Las Vegas en LA 2019
NY en Philadelphia / Westkust en Florida / Boston-New England 2022
Westkust en Hawaii 2023
NY en Washington 2024
leftie
Amerika-ontdekker

Bericht door leftie »

Anita74 schreef:Gewoon op de site van jetairfly. Heen 27/6 en terug 10/7, Brussel-Miami €199,99 voor de heenvlucht en €149,99 voor de terugvlucht.
Over het weer zou ik me trouwens niet zo druk maken hoor, wel bijna elke dag een bui, maar dit is vaak maar even.
Succes met beslissen :wink: .
Sorry, dacht dat je jetairways bedoelde, die hadden 2 weken terug namelijk soortgelijke prijzen.
Iemand ervaring met jetairfly ? Is het gewoon vergelijkbaar met Arkefly. (ze behoren in ieder geval wel tot de TUI Airlines groep)
leftie
Amerika-ontdekker

Bericht door leftie »

Nevermind, ik heb geboekt! :D thx bedeve en Anita

30/06/2015 - 10/07/2015. Retour Miami.
We zullen hoe dan ook naar key west gaan en willen ook orlando doen. Omdat key west --> orlando nogal een trip is doen we waarschijnlijk een enkeltje vliegen vanuit key west naar orlando @ 120 euro totaal OF toch gewoon de trip (die ruim een halve dag tijd in beslag neemt MAAR in principe ook leuk kan zijn)

Ik heb daarnaast geen idee wat we nog zullen doen, maar omdat we tijdens onze florida trip (2014) de westkust redelijk hebben gezien (naples, ft myers etc) gaan we het houden op key west, oostkust, orlando.
Om de oostkust niet 2 x heen en weer te rijden denken wij dus dat een vlucht key west - orlando fijner is zodat we op de terugweg op ons gemak de hele oostkust (TIPS MEER DAN WELKOM) "vers" kunnen bekijken. (niet gedaan tijdens onze eerste trip)
In orlando willen we wel een dag of 3/4/5 blijven. Vooral omdat overnachting wat goedkoper is en we de premium outlets, dagje pretpark, st augustine? en/of dagje strand kunnen doen.
Miami zelf vonden we vorig jaar niet heel erg boeiend maar willen we in principe wel 1 volle dag meemaken.

Wat vinden jullie daarvan? Zouden jullie liever vanuit key west de auto weer nemen richting orlando (eventueel tussenstop weer in miami) of gewoon een goedkope vlucht?

Kort samengevat
30/06/2015 dag 1 aankomst en overnachting in miami
01/07/2015 dag 2 richting key west
02/07/2015 dag 3 key west
03/07/2015 dag 4 key west en later op de avond vlucht naar orlando
04/07/2015 dag 5 orlando/omgeving
05/07/2015 dag 6 orlando/omgeving
06/07/2015 dag 7 orlando/omgeving
07/07/2015 dag 8 onderweg richting miami iets of extra orlando/omgeving
08/07/2015 dag 9 onderweg richting miami iets
09/07/2015 dag 10 miami
10/07/2015 dag 11 terugvlucht

Key west kan in principe een dagje verschoven worden zodat we op dag 2 ook nog in miami zijn en op dag 3 pas vertrekken richting key west
leftie
Amerika-ontdekker

Bericht door leftie »

Ik realiseer mij nu dat we de 4th of July zullen meemaken.
Moeten we rekening houden met iets behalve dat het een nationale feestdag is en waarschijnlijk veel gesloten zal zijn?
Kurt10
Amerikakenner
Partner van: Elskey
Aantal x V.S. bezocht: 7

Bericht door Kurt10 »

Ik begrijp niet waarom je in godsnaam zou gaan vliegen van key west naar Orlando. Daar verlies je toch ook tijd mee. Gewoon lekker rijden en onderweg wat leuke stops doen.
http://usa2014kurtels.tumblr.com
https://www.youtube.com/watch?v=6ZhIrfaUi20
https://westcoastusa2016.wordpress.com/
2011: NY
2012: Zuidwesten
2013: NY+Noordwesten-zuidwesten
2014: NY+Florida
2015: Florida
2016: Zuidwesten
2017: Florida
leftie
Amerika-ontdekker

Bericht door leftie »

Kurt10 schreef:Ik begrijp niet waarom je in godsnaam zou gaan vliegen van key west naar Orlando. Daar verlies je toch ook tijd mee. Gewoon lekker rijden en onderweg wat leuke stops doen.
Omdat key west - orlando, als je zonder te stoppen zou rijden, 7/8 uurtjes duurt en een vlucht 1 / 1.5 uur.
Daarnaast, alles wat daar tussenin zit (oostkust) willen we op de terugweg van orlando naar miami bekijken.
Kurt10
Amerikakenner
Partner van: Elskey

Bericht door Kurt10 »

Ok, maar met vliegen verlies je ook een paar uur op de luchthaven + de rompslomp met de wagen weer inleveren en opnieuw ophalen. Nu het is uiteraard uw keuze. Zoiets is altijd persoonlijk.
http://usa2014kurtels.tumblr.com
https://www.youtube.com/watch?v=6ZhIrfaUi20
https://westcoastusa2016.wordpress.com/
2011: NY
2012: Zuidwesten
2013: NY+Noordwesten-zuidwesten
2014: NY+Florida
2015: Florida
2016: Zuidwesten
2017: Florida
PSVwally
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Bericht door PSVwally »

Zo heel veel vond ik er aan de oostkust ook weer niet te zien als ik eerlijk ben. De westkant aan de golf van Mexico vond ik mooier. Ik zou, of je moet bv naar kennedy space center gaan. Maar ik vond Key West voor een dag ook wel genoeg, onderweg op de eilandjes vond ik leuker. Al kwam dat ook door een tropische storm overigens.
leftie
Amerika-ontdekker

Bericht door leftie »

Kurt10 schreef:Ok, maar met vliegen verlies je ook een paar uur op de luchthaven + de rompslomp met de wagen weer inleveren en opnieuw ophalen. Nu het is uiteraard uw keuze. Zoiets is altijd persoonlijk.
Heb je helemaal gelijk in.
Alleen vind ik persoonlijk de trip naar orlando met auto niet fijn omdat ik dezelde route ook terug moet rijden.
Terugrit via de westkust (hebben we al gezien) willen we niet.
De route duurt, indien je ook af en toe wil stoppen en eten, tegen de 9/10 uur.

@PSVwally

Wellicht dat de "oostkust trip" dan ook zo goed als een rechtstreekse trip naar miami zal worden op één na laatste dag.
Focus zal dan liggen op dagtripjes vanuit onze verblijfplaats in orlando (waaronder wellicht ook Kennedy center)
Ron Notenboom
Amerikakenner
Partner van: Sjaan
Aantal x V.S. bezocht: 6
Contacteer:

Bericht door Ron Notenboom »

Aan de oostkust vonden wij een dagje aan het strand van Cocoa Beach erg leuk. En voor een hotel in Key West kan ik je het Doubletree Grand Key Resort zondermeer aanbevelen. Goede kamers, heerlijk zwembad, prima ontbijt en een gratis shuttle naar het centrum van Key West.
Reisverslag 2018: https://www.pindat.com/reis/dagboek/not ... s-usa-2018
2010: New York + California
2011: Florida
2014: Florida
2015: Zuid West USA
2018: Utah-Nevada-Wyoming-Colorado
2020: Oregon + Washington
leftie
Amerika-ontdekker

Bericht door leftie »

De vlucht vanuit key west - orlando hebben we geschrapt. Met koffers erbij komen we voor 2 personen op 150 euro. Daarnaast, wat Kurt10 eigenlijk al zei, scheelt het niet heel erg veel tijd. (ruim van tevoren op vliegveld, vliegen, koffers ophalen, opnieuw huurauto).

Een tank naar orlando kost waarschijnlijk 50 euro, blijft er 100 euro over voor eventueel een overnachting tussen orlando en key west in.

Update schema:

30/06/2015 dag 1 aankomst en overnachting in miami 18.00u
01/07/2015 dag 2 dag doorbrengen in key west, maar wellicht overnachten in marathon vanwege kostenbesparing
02/07/2015 dag 3 dag doorbrengen in key west, maar wellicht overnachten in marathon vanwege kostenbesparing
03/07/2015 dag 4 terug richting miami of iets tussen miami en orlando in of direct orlando.
04/07/2015 dag 5 orlando pretpark
05/07/2015 dag 6 orlando shopping
06/07/2015 dag 7 orlando strand (ligt aan het weer)
07/07/2015 dag 8 orlando st-augustine
08/07/2015 dag 9 vrij in te vullen
09/07/2015 dag 10 miami
10/07/2015 dag 11 terugvlucht om 16:55u

Ik wil hotels nu al boeken, in tegenstelling tot vorige trip, dus "to do" TIPS zijn meer dan welkom.
analogkid
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 9

Bericht door analogkid »

Je zou dan ook een stop kunnen maken in bijv. Naples of Ft. Myers. Dan zie je nog wat van de Golf kust en kun je onderweg nog de Everglades bezoeken. Iets wel iets langer dan via de Oostkust, maar toch een overweging waard.
ZW USA: https://www.polarsteps.com/MoniqueLager ... st-us-2025
NO USA 2010; NYC 2012; Oost Canada / US 2012, DC/NYC 2018 http://reisnoordoostusa.blogspot.com/
Florida 2014, 2015, 2016, 2018; http://reisflorida2016.blogspot.nl
leftie
Amerika-ontdekker

Bericht door leftie »

analogkid schreef:Je zou dan ook een stop kunnen maken in bijv. Naples of Ft. Myers. Dan zie je nog wat van de Golf kust en kun je onderweg nog de Everglades bezoeken. Iets wel iets langer dan via de Oostkust, maar toch een overweging waard.
Bedankt voor je reactie!
Naples, Ft. Myers en de Everglades hebben we tijdens onze trip vorige jaar al bezocht.
Everglades zou in principe vast nog wel iets te doen zijn.
Arends1989
Amerikakenner

Bericht door Arends1989 »

Vorig jaar Marathon - Cocoa Beach (uurtje van Orlando af) gereden op een dag. Op tijd vertrokken, 5,5 uur gereden en die middag nog kunnen spenderen op het strand.

Ik zou er geen verblijf tussen in boeken.
leftie
Amerika-ontdekker

Bericht door leftie »

en vervolgens overnachten in orlando of omgeving neem ik aan?

Heel stiekem denken we trouwens aan het inruilen van 3 dagen orlando voor een 3 daagse cruise klik

Prijs, reken op 600$ (incl. fooi en andere uitgaven) per persoon. 1200$ dus.
Als ik bereken dat ik dan 3 dagen geen autohuur heb (100$), 3 overnachtingen a 375$ (3 x 125$), 225$ eetgeld (3x 75$), 250$ overige (geen pretpark uitgaven) kom ik op bijna 1000$. Voor iets meer kan ik een cruise doen.

Is dit een beetje een reële berekening?

Alleen weet ik het niet zo zeker met het hurricane seizoen. Het is in principe over 9 dagen al en hurricane's zijn ruim van te voren wel te voorspellen, hoop ik :D
+
om nou 1200$ te betalen voor ik geloof 1 dagje bahama's (dag 2) en 1 dagje "fun at sea"?
DAY PORT ARRIVE DEPART
Day 1 Miami, 4:00 PM
Day 2 Bahamas 10:00 AM
Day 3 Bahamas 7:00 AM
Day 3 Fun At Sea
Day 4 Miami, FL 8:00 AM

dus, leuk idee, maar niet echt waar voor je geld.
leftie
Amerika-ontdekker

Bericht door leftie »

Update schema:

30/06/2015 dag 1 aankomst en overnachting in miami 18.00u
01/07/2015 dag 2 dag doorbrengen in key west, maar wellicht overnachten in marathon vanwege kostenbesparing
02/07/2015 dag 3 dag doorbrengen in key west, maar wellicht overnachten in marathon vanwege kostenbesparing
03/07/2015 dag 4 terug richting miami of iets tussen miami en orlando in of direct orlando.
04/07/2015 dag 5 orlando pretpark
05/07/2015 dag 6 orlando shopping
06/07/2015 dag 7 orlando strand (ligt aan het weer)
07/07/2015 dag 8 orlando (st-augustine wellicht)
08/07/2015 dag 9 vrij in te vullen
09/07/2015 dag 10 miami
10/07/2015 dag 11 terugvlucht om 16:55u

Ik wil hotels nu al boeken, in tegenstelling tot vorige trip, dus TIPS m.b.t de "lege" dagen (bijvoorbeeld dag 4,7,8,9 en eventueel andere) zijn meer dan welkom.
Arends1989
Amerikakenner

Bericht door Arends1989 »

Persoonlijk zou ik niet gaan cruisen en die 11 dagen lekker genieten in Florida.

Heb nog even in mijn to-do-Google-kaart van Florida van vorig jaar gekeken en ik kan de volgende dingen aanbevelen:

Robert Is Here - Grote groente en fruitstal in het zuiden vlakbij de ingang naar de Anhinga Trail in de Everglades. Ik heb hier de lekkerste milkshake OOIT gedronken. Sprak er wat locals en er was een stel dat 2 uur heen en 2 uur terug reed voor een milkshake.. :thumbup:

Website: https://robertishere.com/

Key West Legal Rum - Een Rum distillerij in Key West. Je kan er gratis naar binnen lopen en rond kijken. Eventueel is er een mogelijkheid om een fles per persoon aan te schaffen.

De fles staat in het zicht in mijn woonkamer. Leuke herinnering.

Website: http://www.keywestlegalrum.com/
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer