Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Reis Moon29: 2016 Florida +..... Van Miami naar Atlanta

Hier kun je berichten plaatsen over de staat Florida.
Josje99
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 5

Re: Reis Moon29: 2016 Florida +..... Van Miami naar Atlanta

Bericht door Josje99 »

Leuk dat jullie volgend jaar weer gaan!!
Alvast veel voorpret :D
moon29
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door moon29 »

Dankjewel :D
Heel wat anders nu dus ik ben wel heel benieuwd hoe dat gaat bevallen..... :wink:

Jullie hebben geloof ik al vliegtickets geboekt he?! Leuk!!!
Chub
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 9

Bericht door Chub »

Monique, ik heb je een bericht gestuurd... :thumbup:
moon29
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door moon29 »

Ik weet inmiddels dat mijn vakantie aanvraag akkoord is. Mijn man zal dat in de loop van de week ook weten.
Mochten de goedkope vluchten met Aireurope er dan nog zijn, dan is het de overweging of we dat gaan doen, of toch gaan voor (wat eigenlijk de voorkeur is, maar op dit moment 600 euro per ticket (!!) in prijs verschilt) wat we het liefste willen: heen op Miami of Fort Lauderdale en terug vanaf Atlanta.

Met een dergelijk groot verschil is het te overwegen om dan een binnenlandse vlucht Atlanta- Miami bij te boeken.
Maar dat gaat dan wel ten koste van iets vrees ik, omdat het anders wellicht te gehaast wordt.
Is het in dat geval verstandig om de Key's over te slaan? Als we Sanibel en de eilandjes boven Jacksonville in de route heb zitten, missen we dan veel aan het overslaan van de Key's?
Mark & Martine
Amerikakenner

Bericht door Mark & Martine »

Sanibel is niet te vergelijken met de key's. Er heerst een hele andere sfeer. In mijn ogen mis je er wel iets aan maar als het anders een gehaast wordt zou ik de keys bewaren voor een andere keer.
moon29
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door moon29 »

Ik zie dat Air Europe niet terugvliegt vanuit Atlanta, maar wel vanuit Orlando.
Als ze daarvoor ook een mooie aanbieding hebben (wordt even bellen dan) dan is dit wellicht ook een optie:

1 AMST/DUS/BRUS Miami
2 Miami beach
3 Miami beach naar Key West
4 Key West Key Largo
5 Key Largo naar Florida City
6 Florida City naar Fort Myers/Sanibel
7 Fort Myers/Sanibel naar Cristal River
8 Cristal River
9 Cristal River naar Gainesville
10 Gainesville naar Atlanta
11 Atlanta
12 Atlanta naar GSMNP Gatlinburg
13 GSMNP Gatlinburg
14 GSMNP Gatlinburg naar Savannah
15 Savannah naar Jacksonville
16 Jacksonville naar Orlando
17 Orlando
18 Orlando
19 Orlando
20 Orlando
21 Orlando Brussel/Dusseldorf/Amsterdam

Wat denken jullie hiervan? Haalbaar?
Mark & Martine
Amerikakenner

Bericht door Mark & Martine »

HoiHoi,

Ik zou dag 4 in Key West blijven en dan dag 5 van Key West naar Key Largo. Dag 6 van Key Largo naar Fort Myers. Dan heb je tijd genoeg om onderweg in de Everglades te stoppen als je dat wilt.
moon29
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door moon29 »

Gisterenavond hebben we onze vliegtickets geboekt. Geen one-way Miami-Atlanta zoals eerst het plan was, maar een retourtje Miami. Het prijsverschil in tickets (zo'n 300 euro pp) + prijs in huurauto + drop off fee, maakte dat we het verschil te groot vonden.

Nu zullen we dus onze route er wat op aan moeten passen.
Ik had in eerste instantie onderstaande uitgedacht, maar mijn bedenkingen hierbij zijn:

- We zouden dan precies in het weekend in Gatlinburg GSMNP zitten en dan schijnt het daar super druk te zijn, dus beter zou zijn als we dit kunnen vermijden. Overigens is de zaterdagochtend of woensdagochtend daar weer wel fijn, omdat de eerste uren er dan geen auto's in mogen en we daar dan graag doorheen zouden willen fietsen (beren spotten)
- is het zo te gehaast? Zo ja, wat kunnen we het beste schrappen? (wat is meer van hetzelfde?) Wij hoeven niet zo nodig super veel stranden te zien bijvoorbeeld, dus de mooiste er uit pikken is ook goed.
- Hebben jullie tips voor hotels/B&B op onze route?
- Hebben jullie tips voor een villa in (de buurt van ) Orlando?

Alvast bedankt!

maandag 18 juli AMST/DUS/BRUS Miami
dinsdag 19 juli Miami beach Miami Beach
woensdag 20 juli Miami beach Key West
donderdag 21 juli Key West Key West
vrijdag 22 juli Key West Key Largo
zaterdag 23 juli Key Largo Fort Myers/Sanibel
zondag 24 juli Fort Myers/Sanibel Christal River
maandag 25 juli Christal River Christal River
dinsdag 26 juli Christal River Gainesville
woensdag 27 juli Gainesville Atlanta
donderdag 28 juli Atlanta Atlanta
vrijdag 29 juli Atlanta GSMNP Gatlinburg
zaterdag 30 juli GSMNP Gatlinburg GSMNP Gatlinburg
zondag 31 juli GSMNP Gatlinburg Savannah
maandag 1 aug Savannah St Augustine
dinsdag 2 aug St Augustine Orlando
woensdag 3 aug Orlando Orlando
donderdag 4 aug Orlando Orlando
vrijdag 5 aug Orlando Orlando
zaterdag 6 aug Orlando Orlando
zondag 7 aug Orlando vliegen
maandag 8 aug thuis
Family5
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 7
Contacteer:

Bericht door Family5 »

Zo, dus de tickets zijn binnen :clap: Een retourtje Miami, en bij welke maatschappij uiteindelijk? En gaan jullie dan in het weekend in één keer van Orlando naar Miami rijden? Zelf maken we ook in het hoogseizoen van 2016 een rondje Miami inclusief een villa in Orlando. Ik heb de adressen in ons roadbook staan op ons blog: https://familyfloridays.wordpress.com/roadbook/ Misschien kun je er nog wat tips uithalen. Zelf ben ik wel benieuwd bij wie jullie uiteindelijk de huurauto gaan boeken. Ik ben nog steeds op zoek naar een schappelijke prijs 8) . Veel plezier met plannen!
moon29
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door moon29 »

Hoi Hanneke,

We hebben geboekt bij Flugladen.de (net als vorig jaar) die had de beste prijs/vluchttijden en we vliegen met British Airways (alle vluchten).
We zouden dan inderdaad op zondagochtend in Miami willen vertrekken om dan die dag om 21.20 uur vanuit Miami terug te vliegen.
Dat moet makkelijk te doen zijn toch?

Ik ga zeker op jullie blog kijken!

Ik hoop dat jij of anderen hier op het forum nog kunnen adviseren of mijn route zo te doen is. Als het echt te veel gehaast is dan zullen we misschien o.a. GSMNP (of iets anders?) moeten laten vallen, al zou ik daar heel graag heen gaan. Ook omdat ik bang ben dat het anders te veel van hetzelfde wordt. Al kan het natuurlijk zijn dat ik me daar heel erg in vergis want ik ben nooit aan die kant van Amerika geweest :lol:

Wat auto betreft: ik zag bij expedia.nl een auto Dodge Grand Caravan voor 660 bij Budget. Ik weet alleen niet of er een 2e bestuurder bij zit inbegrepen.

Groetjes,
Monique
Family5
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 7
Contacteer:

Bericht door Family5 »

Bedankt voor de tip van Budget Cars, ik zag hem voorbij komen inderdaad. :thumbup:

Wat betreft Great Smoky Mountains NP, daar zijn wij lang geleden geweest. Persoonlijk vond ik een paar dagen wel voldoende hoor, zoals jij in je schema hebt staan. Ik was niet echt onder de indruk van het park, wel van het aantal muggen. Verder herinner ik me dat ik de wegen naar het park een stuk drukker vond dan de wegen door de Nationale Parken in het Zuid Westen. Cherokee was wel een gezellig plaatsje met enkele goede familierestaurants. In een grillroom hebben we toen heerlijke 'baby ribs' gegeten, maar dan heb ik het over het tijdperk ruim voor de Partij voor de Dieren :lol:

St.Augustine en Savannah zijn inderdaad mooie steden. De laatste stad heeft een Caribische sfeer en trekt toeristen aan met heimwee naar de tijden van Gone With the Wind. Toen wij daar waren, stonden in het centrum luxe touringcars klaar om toeristen te vervoeren naar oude plantages en historische gebouwen. Slechts 1 aftands busje bood een "alternative African American history tour" aan. Wij besloten met vier andere toeristen de gok te wagen en stapten in voor een indrukwekkende rondleiding, verzorgd door vrijwilligers. We zijn langs diverse locaties geweest, die voor slaven uit de plantagetijd van belang zijn geweest. Het maakte toen vooral indruk op mij, omdat de serie Roots op de Nederlandse televisie was. Ik heb even gegoogled om te kijken of deze organisatie nog bestaat. Ik vermoed dat ze nu zijn opgenomen in het grote tour aanbod van Savannah. Deze tour heeft in ieder geval dezelfde locaties:http://www.savannahtours.us/offer/186/A ... gB8obTESkN En een villa in Orlando? Altijd doen, zou ik zo zeggen :D
moon29
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door moon29 »

Bedankt voor de uitgebreide reactie!

Dat ik GSMNP in de route heb zitten is niet alleen vanwege de natuur maar ook vanwege de vele beren die daar zitten.
Denk jij dat we alles te veel afraffelen door de huidige opzet? Dan zou ik namelijk of The Keys of GSMNP en Atlanta moeten laten vervallen.
En ik heb geen idee wat dan de beste keuze zou zijn......
moon29
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door moon29 »

Nog steeds worstelend met de vraag of de reis te gehaast is, ben ik toch nog 2 alternatieven op gaan stellen.
De linkse 2 kolommen met plaatsnamen betreft de route zoals ik die reeds had voorgesteld. In de route in de 2 kolommen ernaast hebben de Keys plaatsgemaakt voor iets meer rust tijdens de rest van de route. En het laatste alternatief is zonder GSMNP en Atlanta. Waarbij ik me dus wel afvraag of we die laatste optie te eentonig zullen gaan vinden.

Wij zijn sowieso geen mensen zijn die op een strand gaan liggen bakken maar het leuk vinden om op rondreis te zijn. Dus dagenlang op dezelfde plek is alleen maar zinvol als er dan ook voldoende te ondernemen is, of het er zo ontzettend mooi is dat het echt de moeite is om er een dagje langer van te genieten dan het alleen 1 x gezien te hebben.

In Orlando willen we 2 pretparken (Universal en IoA ) bezoeken en shoppen.
maandag 18 juli Brussel Miami Brussel Miami Brussel Miami
dinsdag 19 juli Miami beach Miami Beach Miami beach Miami Beach Miami beach Miami Beach
woensdag 20 juli Miami beach Key West Miami beach Fort Myers Miami beach Key West
donderdag 21 juli Key West Key West Fort Myers Clearwater Key West Key West
vrijdag 22 juli Key West Key Largo Clearwater Chrystal River Key West Key Largo
zaterdag 23 juli Key Largo Fort Myers Christal River Christal River Key Largo Key Largo
zondag 24 juli Fort Myers Chrystal River Christal River Gainesville Key Largo Fort Myers
maandag 25 juli Chrystal River Chrystal River Gainesville Atlanta Fort Myers Clearwater
dinsdag 26 juli Chrystal River Gainesville Atlanta Atlanta Clearwater Chrystal River
woensdag 27 juli Gainesville Atlanta Atlanta GSMNP Chrystal River Chrystal River
donderdag 28 juli Atlanta Atlanta GSMNP GSMNP Chrystal River Tallahassee
vrijdag 29 juli Atlanta GSMNP GSMNP Savannah Tallahassee Tallahassee
zaterdag 30 juli GSMNP GSMNP Savannah St Augustine Tallahassee Savannah
zondag 31 juli GSMNP Savannah St Augustine Orlando Savannah Savannah
maandag 1 aug Savannah St Augustine Orlando Orlando Savannah St Augustine
dinsdag 2 aug St Augustine Orlando Orlando Orlando St Augustine Orlando
woensdag 3 aug Orlando Orlando Orlando Orlando Orlando Orlando
donderdag 4 aug Orlando Orlando Orlando Orlando Orlando Orlando
vrijdag 5 aug Orlando Orlando Orlando Orlando Orlando Orlando
zaterdag 6 aug Orlando Orlando Orlando Orlando Orlando Orlando
zondag 7 aug Orlando vliegen Orlando vliegen Orlando vliegen
maandag 8 aug thuis thuis thuis

Ik hoop dat jullie willen aangeven welke optie jullie het beste lijkt en waarom. Zodat we op basis daarvan kunnen beslissen. Reisverslagen heb ik namelijk al veel gelezen, maar dan nog blijft het moeilijk, omdat we zelf niet in die streek zijn geweest.

EDIT: IK ZIE DAT AL MIJN KOLOMMEN VERDWENEN ZIJN EN ALLES ACHTER ELKAAR STAAT, WAARDOOR HET NIET MEER GOED LEESBAAR IS. iK HAD HET GEKOPIEERD/GEPLAKT VANUIT EXCEL. HOE KAN IK DIT OPLOSSEN?
moon29
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door moon29 »

Inmiddels nog veel gelezen en wat gesleuteld aan de route en ben nu op het volgende gekomen.
Ik hoop dat jullie mee willen kijken en tips willen geven.

18-7-2016 Brussel - Islamorada
19-7-2016 Islamorada - Key West - Islamorada
20-7-2016 Islamorada - airboat Everglades Miami Beach
21-7-2016 Miami Beach - Sawgrass Mills - Miami Beach
22-7-2016 Miami Beach - Ft Lauderdale - St Augustine
23-7-2016 St Augustine - div eilandjes - Savannah
24-7-2016 Savannah - Wormsloe Plantation - Savannah
25-7-2016 Savannah - ? - Gatlinburg
26-7-2016 Gatlinburg - Gatlinburg
27-7-2016 Gatlinburg - fietsen Cades Cove - Atlanta
28-7-2016 Atlanta - coca cola, cnn, aquarium, zoo? - Atlanta
29-7-2016 Atlanta - Appalachicola Tallahassee
30-7-2016 Tallahassee - Chrystal River
31-7-2016 Chrystal River - Orlando
1-8-2016 Orlando - Island of Adventure - Orlando
2-8-2016 Orlando - Kelly Park of Bush Gardens Orlando
3-8-2016 Orlando - Universal - Orlando
4-8-2016 Orlando - shoppen - Orlando
5-8-2016 Orlando - Sarasota
6-8-2016 Sarasota - Fort Myers
7-8-2016 Fort Myers - everglades? vliegen
8-8-2016 thuis
Isis
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 11
Contacteer:

Bericht door Isis »

Wij hebben in zomer van 2014 gezwommen met Manatees bij "Manatees in Paradise" door Capt Stacey en Mike. Geweldige natuurmensen die klein groepje (max 6) meenemen. Het water was niet heel troebel. Dat was boven in Florida waar ook zomers een aantal vrouwtjes met hun jongen blijven in het zoete water. De bron van de Three Sisters was kraakhelder blauw, we werden er lyrisch van :) https://canteclaer3usa.wordpress.com/20 ... ste-dagen/

Verder hebben we geweldig strand gehad bij St Joseph Pensinsula echt zoooooo mooi.
Het strand net ten Noorden van Daytona was ook mooi maar niet zo wit.
Charleston is een erg leuke stad met veel te doen eromheen. Mara ook Savannah is leuk, van beiden heb ik linkjes naar activiteiten. Kijk ook vooral op TripAdvisor. https://canteclaer3usa.wordpress.com/ca ... n/georgia/
Je kunt een en ander bekijken in verslag van 2014. Er staan ook allerlei links in bij de voorbereiding wat je allemaal kunt doen.
Overzicht reizen met camper 2020 staat de 10e camperreis op programma.
Bianca Stripes&Stars
Amerikafan
Contacteer:

Bericht door Bianca Stripes&Stars »

Je reis ziet er heel leuk uit! Een fijn vooruitzicht!
Ik denk dat het een juiste keuze is om St Augustine te bezoeken en de GSMNP erin te houden :)
Misschien heb je ook nog iets aan mijn blog?
Ik ga jouw reis van Denver naar Las Vegas even bekijken!
Fijne vakantie alvast!
Reis mee door de USA! Blogs, tips, tricks en info! http://www.Stripesandstars.nl
moon29
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door moon29 »

Wow! Ik zit toch dagelijks op dit forum maar heb bovenstaande 2 berichten van jullie (@Isis en @Bianca Strypes&Stars) helemaal niet 'binnen zien komen'. :shock:
Bedankt alsnog!
@Bianca Stripes&Stars in jouw blog had ik al gelezen, maar ga ik zeker nog uitgebreider bekijken :thumbup:
En @Isis jouw blog kende ik nog helemaal niet, superleuk al dat leesvoer. Ik krijg er ook steeds meer zin in, hoe meer ik er over lees :D

Inmiddels heb ik de route nog een beetje ge-finetuned en nu alle accomodaties (annuleerbaar) geboekt.

Dit is het geworden:
Thuis - Miami Int. Airport - Islamorada (Pelican Cave Resort)
Islamorada (Pelican Cave Resort)
Islamorada - Miami South Beach (Suites on South Beach)
Miami South Beach (Suites on South Beach)
Miami South Beach - St Augustine (Jaybird's Inn)
St Augustine - Savannah (Hampton Inn & Suites Savannah Historic District)
Savannah (Hampton Inn & Suites Savannah Historic District)
Savannah - Gatlinburg (Cabin met pooltabel en hottub op balkon)
Gatlinburg
Gatlinburg - Atlanta (Hampton Inn Atlanta Tech-Downtown)
Atlanta (Hampton Inn Atlanta Tech-Downtown)
Atlanta - Crystal River (Hampton Inn Crystal River)
Crystal River - Kissimee (www.huurvillaflorida.nl)
Kissimee
Kissimee
Kissimee
Kissimee
Kissimee - Sarasota (deel van Villa met zwembad via airbnb.nl)
Sarasota
Sarasota - Sanibel Island (Song of the Sea)
Sanibel - Miami Int Airp - thuis

Alle tips (zowel voor andere / betere hotels etc als wat te doen op de route) zijn natuurlijk van harte welkom!
asv60
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 40

Bericht door asv60 »

Komen jullie vroeg aan in Miami dat je nog gelijk door wil naar Islamorada?
Voordat je van het vliegveld af bent door de douane, je koffers hebt en je auto kun je als het tegen zit zomaar 2 uur verder zijn.
En dan moet je nog zo'n 1 1/2 a 2 uur rijden naar Islamorada.
Al mijn blogs op: https://www.daneleens.blogspot.com
Als je mee wilt lezen stuur me dan een pb met je emailadres.
moon29
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door moon29 »

Nee we komen niet vroeg aan. We landen om 19.25 uur en realiseren ons dat we dus pas rond 23.00 uur bij het hotel zullen zijn.
Maar dat lijkt ons toch prettiger wetende dat we dan de volgende dag wakker worden in een leuk hotel aan zee, dan overnachten in een hotel bij het vliegveld.
Het zal even doorbijten zijn maar mijn man heeft bijvoorbeeld ook geen problemen met snachts rijden en kan goed wakker blijven.
jessicaenfam
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 12

Bericht door jessicaenfam »

Wat grappig afgelopen jaar hebben we een reis gemaakt die grotendeels hetzelfde is en dat jaar gaan we weer dezelfde kant op, alleen houden wij het alleen bij Florida
http://jessicasophiaabdelkader.blogspot.nl/" onclick="window.open(this.href);return false;
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer