Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Reis Amerikafan00: eerste trip USA New York + Florida.
- PSVwally
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 5
- Contacteer:
Re: Reis Amerikafan00: eerste trip USA New York + Florida.
Ik vond Naples juist wel een leuk stadje, mooie stranden ook.
Je kan je dag 5 al een flink deel vd dag vermaken bij de Everglades. Dus zo heel veel relaxen rond Sanibel zit er echt niet meer in die dag, of je moet echt alleen maar een airboat ride doen. Tussen Ft Meyers en Tampa ligt ook nog Myakka river state park. Voor als je nog eens wat anders wilt doen zou je de canopy walkway hier kunnen doen.
Je kan je dag 5 al een flink deel vd dag vermaken bij de Everglades. Dus zo heel veel relaxen rond Sanibel zit er echt niet meer in die dag, of je moet echt alleen maar een airboat ride doen. Tussen Ft Meyers en Tampa ligt ook nog Myakka river state park. Voor als je nog eens wat anders wilt doen zou je de canopy walkway hier kunnen doen.
-
- Amerika-ontdekker
- Aantal x V.S. bezocht: 0
Ik denk dat we alleen een airboat tour doen. Het is niet dat we hunkerend uitkijken naar de everglades, maar als je er toch bent, en je kunt zo'n leuke airboat tour doen. Zie je dan ook alligators?
Heeft iemand ervaring met Sanibel Island? Is het water daar mooi helder blauw? (zoals Miami Beach)
Of is het strand van Fort Myers mooier?
Alvast bedankt
Heeft iemand ervaring met Sanibel Island? Is het water daar mooi helder blauw? (zoals Miami Beach)
Of is het strand van Fort Myers mooier?
Alvast bedankt
Als je een airboattour doet, is de kans zeer groot dat je alligators ziet. Toch vond ik het leukste om door de Everglades te wandelen waar ze gewoon de weg overteken. De airboats varen niet door het nationale park zelf. Maar ja, als je de Everglades niet zo boeiend vindt..
Overigens zeg je 'als je er toch bent', maar je gooit wel je volledige route om voor de Everglades. De Golfkust is prachtig hoor, maar die kwam in je eerste reisopzet totaal niet voor.
Ik vond Sanibel absoluut het mooiste strand van de Golfkust, mooier dan Fort Myers Beach. Het water is overigens niet helder. Maar dat geldt ook voor Fort Myers Beach. Voor de zonsondergang kan je overigens beter op Captiva zitten. Dat is het eiland net ten noorden van Sanibel.
Overigens zeg je 'als je er toch bent', maar je gooit wel je volledige route om voor de Everglades. De Golfkust is prachtig hoor, maar die kwam in je eerste reisopzet totaal niet voor.
Ik vond Sanibel absoluut het mooiste strand van de Golfkust, mooier dan Fort Myers Beach. Het water is overigens niet helder. Maar dat geldt ook voor Fort Myers Beach. Voor de zonsondergang kan je overigens beter op Captiva zitten. Dat is het eiland net ten noorden van Sanibel.
-
- Amerika-ontdekker
Dus Sanibal Island heeft niet het water zoals miami beach?
Tja, google afbeeldingen zijn altijd verleidelijk...
Hoezo gaan die airboat tours niet door het park? Die gaan toch ook door die mangrove bossen? En waarvanuit vertrekken die tours?
Tja, google afbeeldingen zijn altijd verleidelijk...
Hoezo gaan die airboat tours niet door het park? Die gaan toch ook door die mangrove bossen? En waarvanuit vertrekken die tours?
Het water in Miami Beach is meer azuurblauw dan Sanibel, maar ook niet heel helder hoor. Voor echt helder water moet je naar de Keys of nog beter, de Bahamas. Sabinel is een mooi strand, mooie omgeving. Veel rustiger dan de metropool van Miami natuurlijk.
De airboats in Everglades City gaan door de Mangrove-bossen. Die aan de Tammiami trail door de kanalen en over het sawgrass. Je hebt uiteraard ook buiten het park Mangroves en alligators.
De airboats in Everglades City gaan door de Mangrove-bossen. Die aan de Tammiami trail door de kanalen en over het sawgrass. Je hebt uiteraard ook buiten het park Mangroves en alligators.
Dat is inderdaad zo en een risico wat je wel of niet neemt. Ik zou ook niet een te strakke aansluiting nemen en dan paar uur wachten op de airport. Die uren (en meer) ben je nu kwijt aan heen en weer reizen naar de airport.Jetusa: Die binnenlandse vlucht een avond eerder hadden we express zo gepland, stel je bagage is verlaat, of je hebt vertraging, mis je wellicht je aansluitende retour naar Amsterdam. Aangezien het los geboekte vluchten zijn, krijg je dan geen vervangende vlucht... Vonden we iets te riskant, vandaar nog dat laatste dagje.
Maar goed, het is een risico.
Van/naar welk vliegveld vlieg je?
Ik zit nog te denken (en misschien heb je daar zelf al aan gedacht):
misschien is het handig om na terugkomst in NY op dag 9 een hotel vlak bij de airport te nemen, met een airport shuttle. Na een late aankomst ben je dan snel in het hotel, zonder al te veel gesleep met bagage. Volgende dag uitchecken maar koffers gewoon daar laten staan, met openbaar vervoer naar Manhattan, paar uurtje op Manhatten en dan terug naar hotel om bagage te halen en met shutttle busje naar vliegveld. Lijkt me een hoop gesleep met bagage schelen.
Bekijk de site van de Everglades eens, er is ook een kaart te downloaden:
http://www.nps.gov/ever/planyourvisit/index.htm
Mocht je niet het park in willen rijden naar het Flamingo Visitor Center (zuidelijk) en alleen maar via de Tamiami trail naar de andere kust willen rijden, dan kan je onderweg bij het Shark Visitor Center nog een stop maken. Je kan er met een treintje naar een uitzichtpunt (of fietsen huren), je kunt er ook een trail lopen. Al binnen 100 meter of zo, zagen we diverse krokodillen liggen.
Verderop langs die Tamiami Trail kom je bij de airboat-tours. De tor die wij daar hadden stoof over dat riet/gras heen. Ik kan me niet herinneren dat ik daar nou zoveel krokodillen gezien heb, het ging volgens mij vooral om hard varend over dat gras te scheren.
Vanaf het Flamingo Visitor centre vertrekken gewone boottochten voor tours tussen de mangroves door.
http://www.nps.gov/ever/planyourvisit/index.htm
Mocht je niet het park in willen rijden naar het Flamingo Visitor Center (zuidelijk) en alleen maar via de Tamiami trail naar de andere kust willen rijden, dan kan je onderweg bij het Shark Visitor Center nog een stop maken. Je kan er met een treintje naar een uitzichtpunt (of fietsen huren), je kunt er ook een trail lopen. Al binnen 100 meter of zo, zagen we diverse krokodillen liggen.
Verderop langs die Tamiami Trail kom je bij de airboat-tours. De tor die wij daar hadden stoof over dat riet/gras heen. Ik kan me niet herinneren dat ik daar nou zoveel krokodillen gezien heb, het ging volgens mij vooral om hard varend over dat gras te scheren.
Vanaf het Flamingo Visitor centre vertrekken gewone boottochten voor tours tussen de mangroves door.
-
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 13
Bij het Flamingo Center vertrekken geen boten. Dat is in Everglades City en dan zit je alweer een heel eind richting Naples.
Als het je om de Airboat tour te doen is en niet zozeer de Everglades kun je deze ook in de buurt van Orlando doen en hoef je niet de Tamiami trail af te rijden.
Als het je om de Airboat tour te doen is en niet zozeer de Everglades kun je deze ook in de buurt van Orlando doen en hoef je niet de Tamiami trail af te rijden.
-
- Amerika-ontdekker
Bedankt voor jullie reactie. We willen graag met zo'n snelle boot mee, en dan wat van die bossen zien, en alligators (en andere dieren)
We hebben dicht bij Sanibel Island een hotel 'gereserveerd', je kunt dus altijd annuleren.
Ook hebben we al een airport hotel in Miami gereserveerd. Voor die laatste dag in New York waren we inderdaad ook een air port hotel van plan. Mag je je bagage gewoon laten staan?
We hebben dicht bij Sanibel Island een hotel 'gereserveerd', je kunt dus altijd annuleren.
Ook hebben we al een airport hotel in Miami gereserveerd. Voor die laatste dag in New York waren we inderdaad ook een air port hotel van plan. Mag je je bagage gewoon laten staan?
- PSVwally
- Amerika-expert
- Contacteer:
De meeste hotels hebben een ruimte waar je je bagage kunt achterlaten voor een tijdje. Of anders zetten ze het vaak wel even voor je in een lege kamer oid.
Wat zijn nou eigenlijk je plannen voor Florida, want uit je teksten als 'Het is niet dat we hunkerend uitkijken naar de everglades' kan ik nou niet echt opmaken alsof je er heel veel anders wilt doen dan op het strand liggen? Heb je al reisbrochures of internetpagina's gezocht wat er allemaal te doen is? Voor de everglades: http://www.ontdek-amerika.nl/amerika/na ... lades.html
En lees hier ook heel veel Florida topics door en kijk bij medeleden onder hun post naar reisverslagen over Florida. Het is bijvoorbeeld niet te vergelijken met het zuidwesten qua natuur en omgevingen waar je doorheen rijd, maar het is een superleuke staat hoor.
Wat zijn nou eigenlijk je plannen voor Florida, want uit je teksten als 'Het is niet dat we hunkerend uitkijken naar de everglades' kan ik nou niet echt opmaken alsof je er heel veel anders wilt doen dan op het strand liggen? Heb je al reisbrochures of internetpagina's gezocht wat er allemaal te doen is? Voor de everglades: http://www.ontdek-amerika.nl/amerika/na ... lades.html
En lees hier ook heel veel Florida topics door en kijk bij medeleden onder hun post naar reisverslagen over Florida. Het is bijvoorbeeld niet te vergelijken met het zuidwesten qua natuur en omgevingen waar je doorheen rijd, maar het is een superleuke staat hoor.
-
- Amerika-ontdekker
We willen na de late binnenlandse vlucht naar een airport hotel in Miami. De volgende dag Miami en Miami beach, overnachten in luxe resort aan het strand. Volgende dag in de ochtend zo'n airboat tour om die mangrove bossen en alligators te zien. Rond de middag rijden naar Fort Myers. Daar hebben we een hotel dichtbij Sanibel Island. De volgende dag vroeg wegrijden naar Tampa, om naar Busch Gardens te gaan. Na sluiting park rijden naar Orlando, wat eten en een outlet bezoeken. (zijn tot 23:00 open) De volgende 3 dagen (derde dag een late binnenlandse vlucht) hebben we nog niet gepland. We willen Blizzard Beach nog bezoeken, en misschien dat we even naar Seaworld kunnen gaan. Die combi tickets met Busch Gardens zijn maar 20 dollar duurder als een los ticket voor een van de parken. Verder moeten we nog even kijken wat we willen doen, tips zijn altijd welkom.
-
- Amerikakenner
- Partner van: Elskey
- Aantal x V.S. bezocht: 7
Je gaat Miami en Miami Beach verkennen en dan boek je een luxe resort aan het strand waar je eigenlijk helemaal geen tijd voor hebt om van te genieten.
Voor Sanibel Island heb je in jou planning zo goed als geen tijd.
Je wilt op 1 dag van Sanibel Island naar Tampa, daar de Bush Gardens bezoeken dan naar Orlando rijden iets eten en nog een Outlet bezoeken
als je dat allemaal lukt op 1 dag... sterk !!
Je wilt ook nog ergens tussendoor even naar Seaworld...
Eerlijk met al dat vliegen,... en dan moet je eigenlijk je 1 ste en 2 de dag nog niet tellen heb je maar 8 dagen... Is dat een lekkere relaxte vakantie ?
Nu ok als dat je ding is dan respecteer ik dat maar ik vind het persoonlijk helemaal niks.
In ieder geval succes met je planning en veel plezier.
Voor Sanibel Island heb je in jou planning zo goed als geen tijd.
Je wilt op 1 dag van Sanibel Island naar Tampa, daar de Bush Gardens bezoeken dan naar Orlando rijden iets eten en nog een Outlet bezoeken

Je wilt ook nog ergens tussendoor even naar Seaworld...
Eerlijk met al dat vliegen,... en dan moet je eigenlijk je 1 ste en 2 de dag nog niet tellen heb je maar 8 dagen... Is dat een lekkere relaxte vakantie ?
Nu ok als dat je ding is dan respecteer ik dat maar ik vind het persoonlijk helemaal niks.
In ieder geval succes met je planning en veel plezier.
http://usa2014kurtels.tumblr.com
https://www.youtube.com/watch?v=6ZhIrfaUi20
https://westcoastusa2016.wordpress.com/
2011: NY
2012: Zuidwesten
2013: NY+Noordwesten-zuidwesten
2014: NY+Florida
2015: Florida
2016: Zuidwesten
2017: Florida
https://www.youtube.com/watch?v=6ZhIrfaUi20
https://westcoastusa2016.wordpress.com/
2011: NY
2012: Zuidwesten
2013: NY+Noordwesten-zuidwesten
2014: NY+Florida
2015: Florida
2016: Zuidwesten
2017: Florida
-
- Amerika-ontdekker
In Miami gaan we rustig aan doen hoor, shoppen doen we in outlets en new york. We gaan vooral rondlopen op Miami beach, en aan het strand liggen. S'avonds lekker eten, en nog in het resort relaxen aan het zwembad.
De Everglades tour leek ons hier wel wat:http://www.gatorpark.com/contact_us.php
Driekwartier rijden van ons hotel in beach.
Vanaf die tour, is het 2 uur en een kwartier rijden naar Fort Myers. Ik neem aan dat we dan nog wel wat relax tijd hebben op Sanibel Island.
Na Busch Gardens leek ons die mall wel een leuke avondactiviteit, het kan ook op een andere avond.
We hebben nog 3 ongeplande dagen in Orlando, daar past Seaworld wel ergens in.
De Everglades tour leek ons hier wel wat:http://www.gatorpark.com/contact_us.php
Driekwartier rijden van ons hotel in beach.
Vanaf die tour, is het 2 uur en een kwartier rijden naar Fort Myers. Ik neem aan dat we dan nog wel wat relax tijd hebben op Sanibel Island.
Na Busch Gardens leek ons die mall wel een leuke avondactiviteit, het kan ook op een andere avond.
We hebben nog 3 ongeplande dagen in Orlando, daar past Seaworld wel ergens in.
-
- Amerika-ontdekker
Goedenavond,
De plannen zijn weer wat gewijzigd na wat gebrainstorm, en (bijna) alle hotels + huurauto zijn geboekt. Alleen de binnenlandse vlucht nog.
Dag 1: Amsterdam - New york, aankomst 12:30
Naar hotel, en al wat door de stad wandelen, Times Square, Fifth avenue
Dag 2: Boottocht rondom vrijheidsbeeld, Empire state of building, Top of Rock, Central Park, Fifth avenue
Dag 3: Brooklyn bridge, verder nog even kijken. In de avond een vlucht naar Miami. Daarna een normaal hotel dichtbij vliegveld.
Dag 4: Miami + Miami beach (luxe hotel)
Dag 5: Everglades + Fort Meyers (relaxen op Sanibal Island)
Dag 6: Rustig opstaan, misschien nog even naar Sanibal Island, ergens op de dag rijden naar Clearwater beach. Daar een resort, en ook daar relaxen. Op deze dag dus vooral relaxen en rondrijden.
Dag 7: Busch Gardens + na sluitingstijd naar Orlando
Dag 8: Waterpark + Shopping mall
Dag 9: Nog in te plannen + s'avonds een vlucht naar New York + airport hotel
Dag 10: Laatste dagje vertoeven in New York, bagage achterlaten hotel, s'avonds terug hotel, met pendeldienst mee en de vlucht terug om 21:30
De plannen zijn weer wat gewijzigd na wat gebrainstorm, en (bijna) alle hotels + huurauto zijn geboekt. Alleen de binnenlandse vlucht nog.
Dag 1: Amsterdam - New york, aankomst 12:30
Naar hotel, en al wat door de stad wandelen, Times Square, Fifth avenue
Dag 2: Boottocht rondom vrijheidsbeeld, Empire state of building, Top of Rock, Central Park, Fifth avenue
Dag 3: Brooklyn bridge, verder nog even kijken. In de avond een vlucht naar Miami. Daarna een normaal hotel dichtbij vliegveld.
Dag 4: Miami + Miami beach (luxe hotel)
Dag 5: Everglades + Fort Meyers (relaxen op Sanibal Island)
Dag 6: Rustig opstaan, misschien nog even naar Sanibal Island, ergens op de dag rijden naar Clearwater beach. Daar een resort, en ook daar relaxen. Op deze dag dus vooral relaxen en rondrijden.
Dag 7: Busch Gardens + na sluitingstijd naar Orlando
Dag 8: Waterpark + Shopping mall
Dag 9: Nog in te plannen + s'avonds een vlucht naar New York + airport hotel
Dag 10: Laatste dagje vertoeven in New York, bagage achterlaten hotel, s'avonds terug hotel, met pendeldienst mee en de vlucht terug om 21:30
- PSVwally
- Amerika-expert
- Contacteer:
Het wordt wel steeds een beetje beter, alleen ik heb echt het idee dat je je zo ontzettend verkijkt op hoe snel deze dagen voorbij gaan. Je gaat echt als een malle haha. Het geeft je iig wel een eerste overzicht en waarschijnlijk een goede reden om nog eens terug te komen en er toch wat meer tijd voor uit te trekken. Want je gaat echt racen door NY. Het Floridadeel is voor een groot stuk al heel wat beter te doen
Die stelling wil ik toch even weerleggen:Bij het Flamingo Center vertrekken geen boten. Dat is in Everglades City en dan zit je alweer een heel eind richting Naples
http://www.nps.gov/ever/planyourvisit/guidedtours.htm
The Flamingo area boat tour explores the Whitewater Bay backcountry north of Florida Bay.
http://www.evergladesnationalparkboattoursflamingo.com
-
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 13
Misschien dat dat nieuw is of seizoensgebonden, maar 2 jaar geleden toen wij er waren waren er echt geen boottochten. En airboats wat TS wil, al helemaal niet.
-
- Amerika-ontdekker
We hadden wat gegoogeld omtrent die airboat tours, en kwamen hierop uit :http://www.gatorpark.com/contact_us.php
Ziet er leuk uit
Verder is er dus nog een dag open, die laatste dag in Orlando. Misschien toch een combi pas kopen van Busch Gardens en Seaworld, en dan even een bezoekje brengen aan Seaworld. Of bij warm weer bijv. naar Wet n Wild. Is de omgeving rondom Clearwater beach trouwens ook leuk?
Ziet er leuk uit

Verder is er dus nog een dag open, die laatste dag in Orlando. Misschien toch een combi pas kopen van Busch Gardens en Seaworld, en dan even een bezoekje brengen aan Seaworld. Of bij warm weer bijv. naar Wet n Wild. Is de omgeving rondom Clearwater beach trouwens ook leuk?
Als je echt door de Mangrovetunnels wilt varen, kan je misschien beter kijken naar een airboattour in Everglades City. De tours van Gator Park en andere bedrijven aan de Miami-kant van de Tammiami Trail, gaan vooral over een kanaal en het sawgrass (als er genoeg water ligt). Ook leuk hoor en genoeg gators te zien, maar je gaf eerder aan vooral de Magroves interessant te vinden.
Clearwater Beach is zeker een leuke plaats. Maar zo zijn er wel meer leuke plaatsen in Florida. Je hebt niet heel veel tijd dus moet je keuzes maken. Het is de vraag of het nog wat toevoegt als je Miami en Sanibel al hebt bezocht.
Clearwater Beach is zeker een leuke plaats. Maar zo zijn er wel meer leuke plaatsen in Florida. Je hebt niet heel veel tijd dus moet je keuzes maken. Het is de vraag of het nog wat toevoegt als je Miami en Sanibel al hebt bezocht.
- PSVwally
- Amerika-expert
- Contacteer:
Ik heb het ook bij Gatorpark gedaan. Was al wel in 2010 en als ik naar de site kijk is er wel het een en ander veranderd. De airboat ride was leuk, maar grote volle boten. Dus met veel mensen. Het parkje zelf stelde toen eigenlijk niets voor. 2 grote ruimtes waar niet al te grote alligators lagen en 1 ruimte voor een flink aantal mini versies. De show was overigens wel leuk, maar heel erg gemaakt. Omdat ik het nog nooit had ervaren vond ik het natuurlijk wel leuk, maar als ik achteraf sommige filmpjes en foto's van andere forumleden zie heb ik ergens wel een beetje spijt dat ik daar die tour had geboekt.
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 3 Reacties
- 3418 Weergaves
-
Laatste bericht door jojostravelusa
-
- 2 Reacties