Hallo Kletskous,Kletskous schreef:En bedankt Eoms![]()
De late night check in leek me handig omdat je dan de volgende dag geen 3-3,5 uur vantevoren meer op de luchthaven aanwezig hoeft te zijn. 1.15 uur vantevoren is dan meer dan voldoende, zo staat op de site.
Dus dat scheelt op de dag zelf wel e.e.a. En reistijd (want je bent er al of in elk geval vlakbij) én minder lang vantevoren aanwezig zijn.
Maar je moet dan wel extra langs het vliegveld de avond ervoor, dat is waar.
Maar we kunnen dat ook skippen hè, en alleen een hotel in de buurt zoeken. We zijn er nog niet over uit wat ons handig/prettig lijkt.
Dus ja....tips/ervaringen zijn welkom! Helpt om de plussen/minnen tegen elkaar af te wegen![]()
Ons voorbeeld zou wel iets vroeger uitpakken trouwens. Wij hadden bedacht om anders rond 5.15 uur op te staan, laatste spullen pakken, rond 6.00 te vertrekken, aankomst parkeerplaats ca. 7.15-7.30 en dan door de vertrekhal waar we dan dus ongeveer 3 uur vantevoren aanwezig zijn.
Ik vertrek 6/7 ook naar Miami met Air Berlin van uit Dusseldorf.
Ook heb ik die late night check in overwogen maar het is het echt niet waard, zoals hier al gezegd Dusseldorf is een aangename luchthaven die zeer vlot gaat.
wij overnachten in de holliday inn op 5 minuten rijden van de luchthaven en hebben ook een plaats gereserveerd op de P5.
Belangrijke tip bij die P5 gebruik de CC kaart waarmee je hebt gereserveerd! anders geraak je niet binnen.
Wij checken online in dag ervoor, en ik denk dat wij net zoals jullie tussen 7u en 7u30 op de luchthaven zal zijn.
Is wat te vroeg maar wat maakt het uit het is vakantie... geniet ervan

Dan ontbijten wij iets(voorbij de douane) en wandelen we wat rond in alle winkeltjes, want dat is iets wat ik bij sommige niet goed begrijp, sommige gaan direct zo dicht mogelijk naar de gate en zitten daar dan meer dan een uur te wachten.
Jullie zijn net als wij 10 uur op de vlieger, dus wandel met de kinderen goed rond zodat ze toch al goed beweging hebben gehad want 1x op vlieger...
Ook zal je zien op je boardingpass dat de boarding in groepen wordt gedaan, waarmee je dus helemaal niets bent met helemaal vanvoor te staan aan de gate want voor hetzelfde geld mag je pas als 1 van de laatste groepen boarden.
Voila dat is mijn mening

Greets
Koen