Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Sleep, park & fly Düsseldorf ?

Hier kun je berichten plaatsen over de staat Florida.
phoonke
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 6

Re: Sleep, park & fly Düsseldorf ?

Bericht door phoonke »

Kletskous schreef:En bedankt Eoms :D

De late night check in leek me handig omdat je dan de volgende dag geen 3-3,5 uur vantevoren meer op de luchthaven aanwezig hoeft te zijn. 1.15 uur vantevoren is dan meer dan voldoende, zo staat op de site.
Dus dat scheelt op de dag zelf wel e.e.a. En reistijd (want je bent er al of in elk geval vlakbij) én minder lang vantevoren aanwezig zijn.

Maar je moet dan wel extra langs het vliegveld de avond ervoor, dat is waar.
Maar we kunnen dat ook skippen hè, en alleen een hotel in de buurt zoeken. We zijn er nog niet over uit wat ons handig/prettig lijkt.
Dus ja....tips/ervaringen zijn welkom! Helpt om de plussen/minnen tegen elkaar af te wegen :)

Ons voorbeeld zou wel iets vroeger uitpakken trouwens. Wij hadden bedacht om anders rond 5.15 uur op te staan, laatste spullen pakken, rond 6.00 te vertrekken, aankomst parkeerplaats ca. 7.15-7.30 en dan door de vertrekhal waar we dan dus ongeveer 3 uur vantevoren aanwezig zijn.
Hallo Kletskous,

Ik vertrek 6/7 ook naar Miami met Air Berlin van uit Dusseldorf.
Ook heb ik die late night check in overwogen maar het is het echt niet waard, zoals hier al gezegd Dusseldorf is een aangename luchthaven die zeer vlot gaat.
wij overnachten in de holliday inn op 5 minuten rijden van de luchthaven en hebben ook een plaats gereserveerd op de P5.
Belangrijke tip bij die P5 gebruik de CC kaart waarmee je hebt gereserveerd! anders geraak je niet binnen.
Wij checken online in dag ervoor, en ik denk dat wij net zoals jullie tussen 7u en 7u30 op de luchthaven zal zijn.
Is wat te vroeg maar wat maakt het uit het is vakantie... geniet ervan :) als de valiezen op de drop off is het bij ons 1 en al relax.
Dan ontbijten wij iets(voorbij de douane) en wandelen we wat rond in alle winkeltjes, want dat is iets wat ik bij sommige niet goed begrijp, sommige gaan direct zo dicht mogelijk naar de gate en zitten daar dan meer dan een uur te wachten.
Jullie zijn net als wij 10 uur op de vlieger, dus wandel met de kinderen goed rond zodat ze toch al goed beweging hebben gehad want 1x op vlieger...
Ook zal je zien op je boardingpass dat de boarding in groepen wordt gedaan, waarmee je dus helemaal niets bent met helemaal vanvoor te staan aan de gate want voor hetzelfde geld mag je pas als 1 van de laatste groepen boarden.

Voila dat is mijn mening :wink:
Greets
Koen
2001:Florida
2011:Florida
2013:West Usa
2017:Florida
2018:NY
2019:Oost Canada en Oost USA
2022:Florida
phoonke
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 6

Bericht door phoonke »

Indien het boarden in groepen onbekend is kan je kijken op deze link van Air Berlin

Greets
Koen
2001:Florida
2011:Florida
2013:West Usa
2017:Florida
2018:NY
2019:Oost Canada en Oost USA
2022:Florida
roelb
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 25

Bericht door roelb »

phoonke schreef: want dat is iets wat ik bij sommige niet goed begrijp, sommige gaan direct zo dicht mogelijk naar de gate en zitten daar dan meer dan een uur te wachten.
Zo lang je maar airside bent en weet hoe lang je onderweg bent naar de gate. Zelf zoek ik zo snel mogelijk een lounge op als er nog tijd over is :-)
Laatst gewijzigd door roelb op 29 jun 2017, 01:10, 1 keer totaal gewijzigd.
Galapogos
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Bericht door Galapogos »

Ik ga ook altijd meteen naar de gate. Niet omdat ik bang ben dat ik anders het vliegtuig mis ofzo, maar gewoon om lekker rustig onderuitgezakt een boekje te lezen. Van winkels op vliegvelden word ik echt helemaal nooit vrolijk.
AlexFL
Amerika-ontdekker

Bericht door AlexFL »

Kletskous schreef:De late night check in leek me handig omdat je dan de volgende dag geen 3-3,5 uur vantevoren meer op de luchthaven aanwezig hoeft te zijn. 1.15 uur vantevoren is dan meer dan voldoende, zo staat op de site.
Als je online in checkt hoef je echt geen 3-3.5 uur van te voren daar te zijn, 2 uur is ruim voldoende en scheelt je dat saaie wachten aan de gate.

Uiteraard wel zorgen dat je ook mét file 2 uur vtv daar bent.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer