Marjol schreef:Wij zijn echte zomervakantie-mensen (dat heb je als je in het onderwijs werkt) en waren eigenlijk alweer bezig om de zomervakantie voor volgend jaar te plannen (met in ieder geval Florida als optie), toen we opeens het idee kregen om in de meivakantie (en dan heb ik het over de tweede en derde week van mei) twee weken naar Florida te gaan!
De voordelen hiervan zijn volgens ons:
* Het weer is beter dan in juli
* Het is minder druk in de attractieparken
* Het is een stuk goedkoper om in mei naar Florida te vliegen dan in juli
Het nadeel is:
* Dat we maar twee weken de tijd hebben
* Dat ik dan een lange zomervakantie zonder vakantie heb
We zijn eens op zoek gegaan naar wat dit ons precies zou gaan kosten en kwamen tot de conclusie dat de vliegreis ergens rond de 450 euro pp zou uitkomen. We zouden dan heenvliegen op zaterdag 5 mei en terug op donderdag 17 mei.
Toen hebben we een hotel gezocht. Omdat we geen auto willen huren (dat zou wel een behoorlijke aanslag zijn op ons budget en we willen eigenlijk alleen attractieparken bezoeken) wilden we eigenlijk een hotel dat gratis shuttles aanbiedt naar zowel Disney als Universal en Seaworld... Maar dat blijkt niet zo gemakkelijk.
Op americanestates.nl kwamen we een leuk hotel tegen, het Courtyard by Marriott bij Lake Buena Vista voor maar €43 per nacht. Het krijgt een zeer goede beoordeling op tripadvisor.com. Nadeel is, dat dit hotel alleen shuttles naar Disney aanbiedt.
Nu hebben we eigenlijk een paar vragen:
* Kun je vanuit Lake Buena Vista ook met het openbaar vervoer naar Universal en Seaworld?
* Is Lake Buena Vista een leuke buurt om te zitten?
* Heeft er iemand ervaring met dit hotel, of weet iemand een beter hotel waar ze wél shuttles naar alle parken aanbieden?
* Is het slim om te wachten met boeken tot alle reisbrochures uitkomen of is het beter om nu al te boeken, omdat het alleen maar duurder gaat worden?
Alvast bedankt voor de antwoorden!

Beste Marjol,
Wij zijn naar Orlando geweest van 30 april tot 17 mei 2006 en ik vond dit zeker niet te lang. Wij hebben in die periode 1 dag regen gehad, dit heeft dan wel de hele dag geduurd. Andere dagen zon van 's morgens tot 's avonds bij een 30 graden.
Wij verbleven in het hotel Fairfield Inn by Marriot, Lake Buena Vista, dat zich op dezelfde plaats bevindt als de Courtyard en de Springhill Suites. Fairfield Inn is het goedkoopst van de 3; wij betaalden voor een 2-persoonskamer met ontbijt iets van een 44 euro per nacht. Je kan zelf je wafels bakken in de ontbijtzaal, heel lekker. Het schijnt dat je hier in de zomer 1 uur moet voor in de rij gaan staan. In de maand mei is dit niet het geval hoor. Het hotel is misschien minder luxe maar wij vonden het perfect: ruime, nette kamers met koelkast, mooi zwembad met jaccuzi en zeer vriendelijk personeel.
Wij hebben geen auto gehuurd en vonden dit helemaal niet nodig. Elk uur komt er een grote autocar langs en die brengt alle gasten van Marriott gratis naar de Disney parken. Vanaf de late namiddag komt diezelfde autocar de gasten van Marriott aan de parken gratis ophalen. De autocar stopt niet aan andere hotels en is exclusief voor de Marriott gasten. Bij het Marriott complex hoort een "Mears" kantoortje (super vriendelijke mensen) waar je je gratis shuttletickets kan afhalen. Wij bezochten ook af en toe het "Premium Outlet Center" (een aanrader). Je kunt hier naartoe wandelen, dit duurt 20 minuten. Aan het Marriott complex komen echter ook voortdurend taxi's langs en die brengen je voor 5 dollar naar het Outlet Center. Daar namen wij de "I-ride" naar Seaworld, een ritje van 15 minuten. Ik weet niet meer de prijs maar het was zeker goedkoop.
Naar Universal (dit park mag je zeker niet overslaan, voor mij een van de beste) kan je met het openbaar vervoer maar dit raad ik af omdat het zeer tijdslopend is (je bent zeker meer dan 1 uur onderweg). Wij namen de "Mears taxi" naar Universal. Deze taxi moet je de avond vooraf reserveren bij het hierboven genoemde Mears kantoortje. Dit was niet zo goedkoop, ik denk 25 dollar voor de rit, weet niet meer zeker, maar je was er op een kwartiertje, hetgeen met het openbaar vervoer uitgesloten is.
Qua drukte vond ik dat er toch redelijk wat volk rondliep in de parken, maar er waren zo goed als geen wachttijden voor de attracties. Op donderdag en vrijdag zijn er veel "schoolkids" in Universal, dus naar Universal kan je misschien beter op een andere dag gaan.
Een Amerikaanse toeriste zei me "October is the best month for the parks, there's nobody in the parks in October". Jammer genoeg is het niet voor iedereen mogelijk om zomaar eventjes 2 weken vakantie in oktober te nemen.
Als het niet echt hoeft zou ik niet naar Orlando gaan in de zomervakantie: inderdaad veel te druk en veel te warm, denk ik.
Ik wens je alvast een prachtige reis toe, een reis om nooit meer te vergeten, zoals bij mij het geval was. Ik kan je verzekeren, een vakantie in Florida (Orlando) overtreft op alle gebied een reis naar Spanje of Zuid-Frankrijk.