Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Hotels Ocean Drive Miami Beach

Hier kun je berichten plaatsen over de staat Florida.
Kletskous
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: Hotels Ocean Drive Miami Beach

Bericht door Kletskous »

Nee daar zijn we volgens mij niet geweest. Maar wel doorheen gelopen naar het restaurant. Lekkere sushi gegeten daar.
2002 : West-Amerika
2014 : Mexico
2017 : Florida
2019 : New York | Oost-Amerika | Florida

2024 : Java & Bali
Kurt10
Amerikakenner
Partner van: Elskey
Aantal x V.S. bezocht: 7

Bericht door Kurt10 »

@Mademoiselle

Voor de rust moet je niet echt op Ocean Drive of Collins Av zijn. Qua locatie vond ik Withelaw top maar het heeft bijvoorbeeld wel geen zwembad.
http://usa2014kurtels.tumblr.com
https://www.youtube.com/watch?v=6ZhIrfaUi20
https://westcoastusa2016.wordpress.com/
2011: NY
2012: Zuidwesten
2013: NY+Noordwesten-zuidwesten
2014: NY+Florida
2015: Florida
2016: Zuidwesten
2017: Florida
Mademoiselle
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 6

Bericht door Mademoiselle »

Het gaat ook om relatieve rust :mrgreen: overdag lekker relaxen op het strand op, Art deco District bekijken, 's avonds heerlijk flaneren en eten en drinken. Even een paar dagen rust na een lang weekend inspanning.

Reis is ook helemaal nog niet definitief, zit nu ook naar Fort Lauerdale te kijken
2025: St. Louis, MO en ???
2020: Minneapolis, NYC & Miami
2019: TN - MS - LA
2018: AZ - UT - NV
2018: Baltimore & Washington DC
2016: Orlando, FL
Kurt10
Amerikakenner
Partner van: Elskey

Bericht door Kurt10 »

Dan zit je er wel weer goed :D
http://usa2014kurtels.tumblr.com
https://www.youtube.com/watch?v=6ZhIrfaUi20
https://westcoastusa2016.wordpress.com/
2011: NY
2012: Zuidwesten
2013: NY+Noordwesten-zuidwesten
2014: NY+Florida
2015: Florida
2016: Zuidwesten
eric44051
Amerikakenner

Bericht door eric44051 »

Wij hebben de vakantie afgesloten in Fort lauderdale by sea.
Plunge beach hotel.(geboekt op hotels.com)
Heerlijk rustig,mooi strand en zwembad was voor ons zelf bijna.
Hotel is pas geopend in mei.
Kamers waren heel nieuw,bedden sliepen fantastischhadden een kamer in hoofdgebouw.Er is ook een gebouw met bungalows aan het strand en een met hotel kamers die op het strand kijken.Het is echter 1 minuut om van het hoofdgebouw op het strand te komen.Oversteken waar bijna geen verkeer rijd en je loopt langs het zwembad zo het strand op.
Veel te doen in directe omgeving en Miami airport is maar 30 mile rijden.
Mademoiselle
Amerikafan

Wauw, dit ziet er fantastisch uit!! Ik heb even de site doorgespit en daar wordt ik heel blij van!

Mag ik vragen warvoor soort kamer jullie hadden? In het hoofdgebouw zei je, maar een king of queen? En hadden jullie zo'n balkonnetje erbij?
Elmo
Amerikafan

Bericht door Elmo »

Wij zaten tijdens de paasvakantie in het Washington Park Hotel South Beach. Aanrader!
henriette
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 4

Bericht door henriette »

Kletskous schreef:Wij zitten komende week in hotel San Juan Miami South Beach:
http://sjhsouthbeach.com

Vlakbij het laatst genoemde hotel volgens mij
Hallo Kletskous, hoe vonden jullie dit hotel.

Groetjes
Henriette
Kletskous
Amerikakenner

Bericht door Kletskous »

Prima hoor, de kamers zijn niet supergroot maar verder prima en netjes. Zwembad zij we niet geweest, geen tijd voor gehad.
Het ligt de straat achter Ocean Drive, dus de straat oversteken en dan ietsje rechtdoor lopen en dan ben je er, en dus ook bij het strand.

De receptioniste was supervriendelijk en gaf uit zichzelf tips enzo. Wij vonden het de meest vriendelijke receptie tijdens de hele reis!
Je kunt er valid parking doen, maar hebben wij niet gedaan. Op 5 minuten lopen zit een garage voor $ 16.00 p.d. Ook een tip van de receptioniste

Om de hoek ligt Lincoln Rd, met gezellige winkeltjes en heel veel restaurantjes. Daar hebben wij gezellig gelopen en gedineerd. Vond ik gezelliger dan aan de Ocean Drive.
Die straat is trouwens autovrij.
Ook ligt de CVS op die hoek waar je eea aan etenswaren kunt halen (maar geen fruit/groenten dacht ik). Daar hebben wij de eerste dag trouwens onze koelbox gekocht.

Wij dachten geen ontbijt te hebben maar ze bieden summier iets aan. Denk aan mini croissantjes met boter/jam, allerlei zoetige broodjes, mini yoghurtjes, koffie/thee/jus en in de lobby staat altijd gratis water en icetea.
Er is geen restaurant aanwezig. Dus het ontbijt wordt ook neergezet in de lobby en daar kun je het dan opeten bij de zitjes, of meenemen naar je kamer. Ergens beetje jammer, maar ach wij vonden het niet zo erg. Je hebt dan toch gratis iets gegeten en uitgebreid lunchen doen we erna wel weer.
Dus al met al vonden wij het een prima hotel, niets mis mee!

Mademoiselle
Amerikafan

Deze zit niet direct aan het strand toch? Hebben ze wel een eigen stuk op het strand? Las namelijk wel iets over strandbedjes en parasols op hun website
Kletskous
Amerikakenner

Bericht door Kletskous »

Nee, zoals ik al zei ligt het áchter Ocean Drive, dus níet aan het strand.
Die ligbedden-parasol zullen wel op het zwembad slaan denk ik. Je kon volgens mij wel badlakens daar krijgen.

henriette
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 4

Bericht door henriette »

Bedankt
Ik had ook al gezien dat het niet direct aan het strand lag, maar qua prijs vond ik het goed.
Wij zijn 3 nachten in Miami voordat we op cruise gaan. We dachten daarvan 1 dag naar de everglades te gaan en 1 dag na het sea aquarium.
Ik heb ook nog gekeken naar "the palms hotel" (ziet er heel goed uit) of het loews Miami beach hotel, die direct aan het strand liggen. Maar vond het toch zonde van het geld, omdat we toch veel weg zijn.
Maar we gaan pas half november, heb dus nog een beetje tijd voor na te denken :)
Tips zijn altijd welkom

Henriette
Gast

Bericht door Gast »

Is de locatie van je hotel echt doorslaggevend? Of gebruik je (net als wij) een hotel alleen als een slaapplek en om te douchen?

Je kunt dan in Miami ook voor een hotel kiezen wat iets verder uit de dure zones ligt, bijvoorbeeld bij het vliegveld zijn genoeg goede hotels met gratis parking in alle prijsklassen en van goedkoop tot duur.

Je kunt dan met uber taxi de stad in, en naar alle plekken waar je maar wilt zijn. Uber werkt echt geweldig in de usa, ook al sta je op een straathoek dan pikken ze je over het algemeen binnen vijf minuten op tegen schappelijke prijzen.

Scheelt je in de kosten van overnachtingen en ook in het parkeren. Mocht je alsnog geen zin hebben in een uber dan kun je alsnog met de auto.
Mademoiselle
Amerikafan

In dit geval absoluut doorslaggevend.

Afgelopen februari als newbies voor het eerst een rondreis door Florida gemaakt en daar heel erg veel van geleerd. Ons reisschema was toen zo dat we vanaf Key West naar Miami gingen. Er was 1 nacht Key West ingepland en wij zeiden nog, is dat echt genoeg? Want iedereen is er zo lyrisch over. Op aanraden toch maar op 1 nacht gelaten. Wat bleek, wij vonden de Keys en Key West fantastisch en ik had er wel een hele week door kunnen brengen. Wij zijn toen de volgende dag laat uit Key West(zoveel mogelijk tijd daar doorgebracht) naar Miami vertrokken. Daar hadden we echter ook maar 1 nacht(de volgende dag vlogen we naar huis), in het Courtyard Cadillac by Marriott hotel op Mid Beach(was ons verkocht als "centraal, in de buurt van de Ocean Drive". nou nee dus). Hotel viel tegen, locatie viel tegen, niks van Miami gezien.

Dus nu wil ik gewoon een mooi hotel op een centrale locatie, prijs moet niet compleet uit de klauwen lopen maar ben bereid om er best wat voor te betalen. Zo'n ervaring als afgelopen februari nooit meer.
We zullen ook geen auto hebben (komen wrs uit Washington DC dan, reis ligt nog compleet open en ik moet nog een knoop doorhakken over precies hoe en wat) dus wil alles gewoon lopend, fietsend of met een taxi af kunnen.

Ik begrijp je punt hoor en in een andere situatie had ik dat ook zeker overwogen, maar nu dus niet.
Kletskous
Amerikakenner

Bericht door Kletskous »

Lopend is niet te doen hoor, naar mijn idee!

Maar als je geen auto hebt en dus iets anders moet: in dat geval zou ik zéker zo'n hopp-on hop-off bus nemen! Dan zie je ook alle bekende highlights en kun je ook nog stukjes lopen tussendoor. De taxi lijkt me dan weer minder ofzo.

Gast

Bericht door Gast »

@mademoiselle: Begrijpelijk! Als je geen auto hebt dan zou ik een leuk hotel met zwembad boeken op South Beach.

Een aanrader is een Water Tour langs de eilanden (oa Star Island en Hibiscus Island) waar de rich and famous hun huizen hebben. In tegenstelling tot een Beverly Hills Tour waar je alleen de hekken en muren van de huizen ziet, zie je vanaf het water wel nagenoeg alle huizen. Ook zijn er een aantal huizen te zien waar films zijn opgenomen, zoals Addams Family, Scarface, de Bad Boys films en Transporter. Miami vanaf het water is een prachtige ervaring en zeker aan te raden.

Ook een HoHo Tour is de moeite waard, waarbij wij Little Havana echt leuk vonden om te zien. Op South Beach natuurlijk het art deco district en de in deze stijl opgetrokken Burger King is ook grappig. S avonds eten in een van de tentjes op Ocean Drive bij Lummus Park (wij vonden CJ’s Crab Shack erg lekker, maar je moet daar uiteraard wel van houden).

Veel plezier met je planning!
Mademoiselle
Amerikafan

Kletskous schreef:Lopend is niet te doen hoor, naar mijn idee!

Maar als je geen auto hebt en dus iets anders moet: in dat geval zou ik zéker zo'n hopp-on hop-off bus nemen! Dan zie je ook alle bekende highlights en kun je ook nog stukjes lopen tussendoor. De taxi lijkt me dan weer minder ofzo.
Geloof dat ik niet helemaal duidelijk over kwam haha. Met lopend bedoel ik meer lekker Ocean Drive af struinen, mn hotel uit lopen en meteen bij restaurantjes, winkeltjes etc ziten. Oftewel, een hotel op een centrale locatie en niet zover weg dat je perse een auto oid nodig hebt. Tuurlijk, als we Little Havana etc willen zien hebben we een ander vervoermiddel nodig maar keuzes genoeg behalve een auto denk ik zo!
Ik vind het zelf ook altijd erg leuk om een fiets te huren en lekker rustig heen en weer te rijden. Nu hopen dat mijn medereizigers dat ook vinden :lol:
Mademoiselle
Amerikafan

@Terpies;

Dankjewel voor de tips. Little Havana staat wat mij betreft zeker op het verlanglijstje evenals een tour hier of daar, liefst over het water zoals je al zei.

Maar vandaar dus dit draadje voor een hotel op South Beach, bij voorkeur aan de strandkant. Ik heb al een aantal leuke tips gehad maar zoals je misschien hebt gezien in mn reisschema(op het Noordoosten forum) moeten we nog de knoop doorhakken of we Washington DC en Miami gaan combineren of een van de twee doen aangezien ik helaas aan een beperkt aantal dagen zit.

Nogmaals dank!
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves