Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Reis Kletskous: eerste keer Florida (zomer 2017), tips welkom!
- pumi1000
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 16
Re: Reis Kletskous: eerste keer Florida (zomer 2017), tips welkom!
Volgens mij kun je bij een gemiste vlucht een alternatief krijgen van maatschappijen die onder dezelfde groep vallen. Wij misten eens een vlucht van BA in Londen en werden op de volgende vlucht met Virgin gezet naar de USA.
1998-2010-2011-2019-2023 Florida
2012 west usa / 2013 oost usa / 2014 noordwest usa / 2015 rondje NY / 2016 west usa / 2017 Florida / 2018 west usa / 2019 west usa / 2022 noordwest usa / 2023 oost + zuid usa / 2024 west usa / 2025 midwest / 2026 Texas en midwest
2012 west usa / 2013 oost usa / 2014 noordwest usa / 2015 rondje NY / 2016 west usa / 2017 Florida / 2018 west usa / 2019 west usa / 2022 noordwest usa / 2023 oost + zuid usa / 2024 west usa / 2025 midwest / 2026 Texas en midwest
Klopt, alleen vraag ik me af of dat om andere maatschappijen gaat die rechtstreeks tussen Madrid en Düsseldorf vliegen. Heb zelf eens op de site van Iberia naar dergelijke vluchten gezocht. Behalve de rechtstreekse vluchten van Iberia zag ik overstapvluchten via Londen met British Airways en Iberia.
Maar moet ik naar jullie idee nu actie ondernemen dan?
2002 : West-Amerika
2014 : Mexico
2017 : Florida
2019 : New York | Oost-Amerika | Florida
2024 : Java & Bali
Nee hoor. Of je haalt die aansluiting of je haalt het niet. In het laatste geval kom je later thuis.
Misschien even bellen?Kletskous schreef:Maar moet ik naar jullie idee nu actie ondernemen dan?

Als ik tenminste verhalen hier elders op het forum lees, waarbij soms wel 10x andere tijden plaatsvinden.
Maar ik wacht nog op bericht van Tix, moet nog de bevestiging krijgen van de gewijzigde vlucht. Mochten ze telefonisch contact opnemen, dan zal ik het zeker benoemen.
Als jij de wijziging online bij AA (of Airberlin of Iberia) ziet dan is dat doorgevoerd. Ongeacht of je wel of geen terugkoppeling krijgt.
En nu genieten van je vakantievoorbereiding en niet meer stressen
En de volgende keer gewoon direct bij een airline tickets kopen, dan heb je al dat gezeur niet 
En nu genieten van je vakantievoorbereiding en niet meer stressen

Mooi Roel, dankjewel voor al jullie feedback en hulp, het helpt me echt en stelt me gerust.
Ik zei het gisteravond nog tegen mijn man, dat áls ik weer eens zelf tickets ga boeken, de kans groot is dat ik dat de volgende keer rechtstreeks bij de airline doe.
Anderzijds zegt mijn man ook weet dat degelijke tussen-organisaties ook niet kunnen bestaan als het slecht geregeld is of niet werkt etc. Dus tja,dat is ook wel weer zo.
Maar goed, dat zien we dan wel weer. Eens maar eens van deze reis gaan genieten.
Nu binnenkort API-gegevens invullen en ESTA aanvragen.
Dat eerste wilde ik dus afgelopen week gaan doen en toen kwam ik er dus achter dat de heenvlucht geschrapt was. En toen dus ineens veel geregel en stress.
Nu binnenkort dus poging 2
.
Ik zei het gisteravond nog tegen mijn man, dat áls ik weer eens zelf tickets ga boeken, de kans groot is dat ik dat de volgende keer rechtstreeks bij de airline doe.
Anderzijds zegt mijn man ook weet dat degelijke tussen-organisaties ook niet kunnen bestaan als het slecht geregeld is of niet werkt etc. Dus tja,dat is ook wel weer zo.
Maar goed, dat zien we dan wel weer. Eens maar eens van deze reis gaan genieten.
Nu binnenkort API-gegevens invullen en ESTA aanvragen.
Dat eerste wilde ik dus afgelopen week gaan doen en toen kwam ik er dus achter dat de heenvlucht geschrapt was. En toen dus ineens veel geregel en stress.
Nu binnenkort dus poging 2

Ik boek voor vliegtickets naar USA/Canada vrijwel nooit rechtstreeks bij airlines en heb nooit problemen gehad.
Ik heb weer even jullie hulp nodig
!
1. ik heb ingelogd op de site van Airberlin en heb daar ook het APIS-formulier ingevuld. Ik kreeg de melding dat de het formulier verzonden is. Klopt het dat ik dit vervolgens nergens meer kan terugvinden dat ik heb ingevuld? Als ik namelijk opnieuw inlog en weer het APIS-formulier invul, zie ik weer een leeg formulier. Heb het al 2x gecheckt maar kan nergens iets terugvinden.
2. Voor de heenweg heb ik zojuist stoelen gereserveerd (toch maar wel...hihi) bij Airberlin. Voor de terugweg overwegen we dit ook voor het deel Miami-Madrid te doen en dan vooral omdat we vooraan willen zitten omdat we de aansluitende vlucht (met erg krappe overstaptijd) moeten halen. Wie kan mij vertellen waar ik vooraan bij de uitgang zit ? Volgens mij vliegen we met Iberia vluchtnummer 6124 en volgens mij hoort daar deze plattegrond bij:
https://www.seatguru.com/airlines/Iberi ... 6124&date=
Wij kijken nu naar rij 38. Zitten we dan naar jullie mening bij de uitgang? Ik zie namelijk 4 uitgangen staan, maar wélke wordt gebruikt ?

1. ik heb ingelogd op de site van Airberlin en heb daar ook het APIS-formulier ingevuld. Ik kreeg de melding dat de het formulier verzonden is. Klopt het dat ik dit vervolgens nergens meer kan terugvinden dat ik heb ingevuld? Als ik namelijk opnieuw inlog en weer het APIS-formulier invul, zie ik weer een leeg formulier. Heb het al 2x gecheckt maar kan nergens iets terugvinden.
2. Voor de heenweg heb ik zojuist stoelen gereserveerd (toch maar wel...hihi) bij Airberlin. Voor de terugweg overwegen we dit ook voor het deel Miami-Madrid te doen en dan vooral omdat we vooraan willen zitten omdat we de aansluitende vlucht (met erg krappe overstaptijd) moeten halen. Wie kan mij vertellen waar ik vooraan bij de uitgang zit ? Volgens mij vliegen we met Iberia vluchtnummer 6124 en volgens mij hoort daar deze plattegrond bij:
https://www.seatguru.com/airlines/Iberi ... 6124&date=
Wij kijken nu naar rij 38. Zitten we dan naar jullie mening bij de uitgang? Ik zie namelijk 4 uitgangen staan, maar wélke wordt gebruikt ?
-
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 13
Ik heb hetzelfde met AirBerlin met APIS.
Ik zie het wel bij het inchecken of het nu wel of niet bekend is. Maar ik maak me niet zo druk als jij
In Madrid ken ik de situatie niet maar meestal wordt er alleen een uitgang voor in het vliegtuig gebruikt achter de business Class. Edit: in dit toestel verwacht ik na rij 7.
Ik zie het wel bij het inchecken of het nu wel of niet bekend is. Maar ik maak me niet zo druk als jij

In Madrid ken ik de situatie niet maar meestal wordt er alleen een uitgang voor in het vliegtuig gebruikt achter de business Class. Edit: in dit toestel verwacht ik na rij 7.
Ik denk dat de voorste uitgang bij rij 1 alleen voor business class reizigers is. Blijven over drie uitgangen. Heb geen idee of ze allemaal open gaan. Net als Vito denk ik ook dat in ieder geval de uitgang bij rij 7 open is. Heb zelf nooit meegemaakt dat er vier uitgangen open waren.
Oke, na rij 7 dus waarschijnlijk ? alle 4 de uitgangen open lijkt mij ook niet logisch.
En is er geen gewoon APIS-formulier te downloaden dat je met de hand kunt invullen? Ik vind het wel prettig om het ook ingevuld bij me te hebben. En een schermafdruk maken lukte ook niet.
Ik zie dat dit formulier wel via de site van KLM te downloaden is, maar dan met logo van KLM erop. Eenzelfde formulier met Airberlin erop, of een algemene versie, krijg ik nog niet gevonden. Jullie misschien nog een idee?
En is er geen gewoon APIS-formulier te downloaden dat je met de hand kunt invullen? Ik vind het wel prettig om het ook ingevuld bij me te hebben. En een schermafdruk maken lukte ook niet.
Ik zie dat dit formulier wel via de site van KLM te downloaden is, maar dan met logo van KLM erop. Eenzelfde formulier met Airberlin erop, of een algemene versie, krijg ik nog niet gevonden. Jullie misschien nog een idee?
- sanook
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 6
Als het vliegtuig aan een 'slurf' staat worden de voorste en/of tweede uitgang gebruikt. Komt er in de praktijk op neer dat je in economy zo ver mogelijk vooraan moet zitten om snel het toestel te kunnen verlaten. Het is zeer ongebruikelijk dat grote toestellen zoals een A330 niet aan een 'slurf' staan.
Uitstappen na aankomst een vliegtuig is altijd chaos. Het langste is altijd het wachten tot de deur open gaat, en iedereen staat dan al in de startblokken. Het maakt in de praktijk maar een paar minuten uit of je vooraan in het midden of achteraan zit.
Dat is ook wel zo natuurlijk. Iedereen is het wel zat na zo'n lange vlucht en wil het toestel uit. Maar goed, voor mijn gevoel kan het net genoeg schelen misschien.
Inmiddels ook maar voor de zekerheid bij American Airlines onze aanvullende passagiergegevens ingevuld. Al heet het daar dan geen Apis, maar passenger information geloof ik. En dan zie je wél dat de gegevens zijn opgeslagen en kun je het later zelfs aanpassen. Zal nu wel goed zijn, toch?
Nog iets raars: stoelen gereserveerd bij Airberlin dus. Kreeg foutmelding naderhand en als je geen bevestigingsmail hebt ontvangen je dan opnieuw je zoekopdracht moet invoeren. Ik heb inderdaad geen mail gehad. Niet opnieuw reservering gedaan. Nog een keer ingelogd, maar zie bij de vluchtgegevens geen stoelenreserveringen staan. Kijk ik verder en skip ik de apisgegevens en kijk ik bij stoelreserveringen, dan staan onze stoelen er wél. Behalve van de jongste (=kind). Daar staat geen stoelnummer achter terwijl die wel aangeklikt was.
Ik heb ook nog geen bedrag afgeschreven gezien.
Ingelogd bij Iberia en daar staan bij de heenvlucht dus weer wél onze stoelnummers.
Echt. Het lijkt wel alsof alles wat maar mis kan gaan of onduidelijk is bij mij gebeurt.
Inmiddels ook maar voor de zekerheid bij American Airlines onze aanvullende passagiergegevens ingevuld. Al heet het daar dan geen Apis, maar passenger information geloof ik. En dan zie je wél dat de gegevens zijn opgeslagen en kun je het later zelfs aanpassen. Zal nu wel goed zijn, toch?
Nog iets raars: stoelen gereserveerd bij Airberlin dus. Kreeg foutmelding naderhand en als je geen bevestigingsmail hebt ontvangen je dan opnieuw je zoekopdracht moet invoeren. Ik heb inderdaad geen mail gehad. Niet opnieuw reservering gedaan. Nog een keer ingelogd, maar zie bij de vluchtgegevens geen stoelenreserveringen staan. Kijk ik verder en skip ik de apisgegevens en kijk ik bij stoelreserveringen, dan staan onze stoelen er wél. Behalve van de jongste (=kind). Daar staat geen stoelnummer achter terwijl die wel aangeklikt was.
Ik heb ook nog geen bedrag afgeschreven gezien.
Ingelogd bij Iberia en daar staan bij de heenvlucht dus weer wél onze stoelnummers.
Echt. Het lijkt wel alsof alles wat maar mis kan gaan of onduidelijk is bij mij gebeurt.
- sanook
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 6
Toen ik mijn stoelen voor AirBerlin reserveerde kreeg ik bij de bevestigingsmail tevens een APIS document (van AirBerlin) om in te vullen en af te geven bij de check in. Maar het lijkt mij beter om dit van te voren online te doen want volgens mij worden de gegevens gelinkt als jij bij de immigrations komt, die kunnen dan de gegevens zien die je online ingevoerd hebt. Scheelt weer wat tijd lijkt me.
ps: ik kan mijn stoelreservering bij AirBerlin niet online terugvinden bij mijn boeking....
ps: ik kan mijn stoelreservering bij AirBerlin niet online terugvinden bij mijn boeking....
Tja, die bevestigingsmail heb ik dus weer níet gehad....dus wat ik daar weer mee moet?
Maar ik zie het weer wél staan als ik doorklik zeg maar. Even geen apis-gegevens invullen maar onderaan op verder klikken. Zie jij het dan ook niet staan?
Maar bij American Airlines zie ik de stoelreservering heenweg niet staan, maar via de site van Iberia weer wél. Echt heel verwarrend allemaal.
Wel "fijn" om te horen dat er meerdere zijn die de apis-gegevens bij Airberlin niet terug kunnen vinden. Al is dat niet klantvriendelijk vind ik.
Maar ik zie het weer wél staan als ik doorklik zeg maar. Even geen apis-gegevens invullen maar onderaan op verder klikken. Zie jij het dan ook niet staan?
Maar bij American Airlines zie ik de stoelreservering heenweg niet staan, maar via de site van Iberia weer wél. Echt heel verwarrend allemaal.
Wel "fijn" om te horen dat er meerdere zijn die de apis-gegevens bij Airberlin niet terug kunnen vinden. Al is dat niet klantvriendelijk vind ik.
Je kunt natuurlijk altijd een klacht bij ze indienen.
- explorer87
- Amerika-ontdekker
- Aantal x V.S. bezocht: 2
Ik heb je topic een beetje doorgelezen, maar ben wel benieuwd welke hotels er nou zijn gekozen!
Vooral in Key west. Ik zoek zelf ook nog een hotel voor een goede prijs.
In 2015 in Key west verbleven in Doubletree by Hilton Grand Key Resort. Erg mooi hotel en gratis shutlle naar de hoofdstraat.
2 nachten 2 pers. (26/08 - 28/08) 512 euro (booking.com)
Vooral in Key west. Ik zoek zelf ook nog een hotel voor een goede prijs.
In 2015 in Key west verbleven in Doubletree by Hilton Grand Key Resort. Erg mooi hotel en gratis shutlle naar de hoofdstraat.
2 nachten 2 pers. (26/08 - 28/08) 512 euro (booking.com)
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 19 Reacties
- 3676 Weergaves
-
Laatste bericht door Martin & Marianne
-
- 23 Reacties