Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Reis Kletskous: eerste keer Florida (zomer 2017), tips welkom!
Re: Reis Kletskous: eerste keer Florida (zomer 2017), tips welkom!
Toen ik begin 2014 vanuit Düsseldorf vloog toen heb ik geld gewisseld op de luchthaven. Maar pinnen bij aankomst is beter. Let wel op dat je pas geschikt is voor pinnen buiten Europa.
Dat schijnen we zelf in te kunnen stellen via Rabo Telebankieren heb ik begrepen.
2002 : West-Amerika
2014 : Mexico
2017 : Florida
2019 : New York | Oost-Amerika | Florida
2024 : Java & Bali
-
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 10
Ja dat kan je zelf instellen!
Gewoon pinnen bij aankomst is het makkelijkste.
Gewoon pinnen bij aankomst is het makkelijkste.
Inmiddels toch geld geregeld bij een GWK.
En ik heb zojuist de app van Airberlin én Düsseldorf airport op mijn telefoon gedownload. Geen idee of het handig is maar kan het maar gedaan hebben
.
En nu begint het wel érg af te tellen hoor, spánnenddddd ! zoveel zin in!
@Frouke, nog een villa kunnen vinden trouwens?
En ik heb zojuist de app van Airberlin én Düsseldorf airport op mijn telefoon gedownload. Geen idee of het handig is maar kan het maar gedaan hebben

16 pagina's voor een vakantie naar Florida? Moet wel een hele speciale zijn. Weet je zeker dat je niks vergeten bent? 

Eerste keer. Dus ja...heel speciaal hahaha

Zo grappig is het niet hoor... 

-
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 50
Hahaha, wat is er niet grappig aan? Ik vind het wel leuk om zo'n topic van een first-timer door te lezen. Fijn toch dat we elkaar zo kunnen helpen.
Ach, was een geintje.
Ik kijk al reikhalzend uit naar de dagelijkse updates van @kletskous als hun vakantie dan eindelijk is begonnen

Ik kijk al reikhalzend uit naar de dagelijkse updates van @kletskous als hun vakantie dan eindelijk is begonnen

-
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 50
Ik ook om eerlijk te zijneoms schreef:Ach, was een geintje.![]()

Ik ben een lurker dus ja ik ook!
Suzie
2023- Alaska cruise & Oregon
2020- Oregon & Washington *Geannuleerd *
2019- Noord-Zuidwesten
2018- Florida
2017- Zuidwesten
2016- Zuidwesten
2023- Alaska cruise & Oregon
2020- Oregon & Washington *Geannuleerd *
2019- Noord-Zuidwesten
2018- Florida
2017- Zuidwesten
2016- Zuidwesten

Hahaha, nou ik zal mijn best doen om tussendoor es een update te doen als ik er ben. Maar is afhankelijk van WiFi, tijd en zin, dus beloof niks

Maar achteraf zal ik jullie zeker laten weten hoe het allemaal geweest is hoor!
En al jullie hulp en -stel-kletskous-gerust-opmerkingen- worden zéér gewaardeerd hoor

-
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 13
Ik ben vooral benieuwd hoe Kletskous met onverwachte situaties omgaat in Florida 

Zeg! Ik ben net mentaal klaar voor de reis, kom je met zo'n opmerking
!
Lekker dan hahaha.
Maarrre....ik heb mijn man bij me. Hij is altijd een stuk rustiger dan ik
. Ondanks zijn beroerde Engels, redt ie het toch altijd wel.
EN ik heb de app Google Translate op de telefoon gezet. Moet allemaal goedkomen toch!

Lekker dan hahaha.
Maarrre....ik heb mijn man bij me. Hij is altijd een stuk rustiger dan ik

EN ik heb de app Google Translate op de telefoon gezet. Moet allemaal goedkomen toch!

Er staat een 1 bij aantal keren VS bezocht.Kletskous schreef:hihi
Eerste keer. Dus ja...heel speciaal hahaha
Ga je de 1e keer naar Florida of heb je deze reis al meegeteld?
Nee, eerste keer Florida maar vooral ook de eerste keer zelf alles geregeld.
We zijn ca. 15 jaar geleden eens in Californië geweest (práchtig!). Daar hebben we een georganiseerde busrondreis gemaakt, dus niet te vergelijken met een zelf samengestelde en geregelde reis. Alleen maar achter de reisleider aanhobbelen en alles was geregeld. Ontzettend gave reis gehad, maar ook erg vermoeiend. Veel gezien en dus een vol programma. En het welbekende nadeel: soms wil je ergens langer of korter blijven en dat kan dan niet.
Daarnaast zijn wij geen ervaren vliegreizigers. Slechts 3x eerder in ons leven gevlogen en dat was altijd via een reisbureau geboekt.
Dus vandaar al dit geklets en is jullie hulp zó welkom!
We zijn ca. 15 jaar geleden eens in Californië geweest (práchtig!). Daar hebben we een georganiseerde busrondreis gemaakt, dus niet te vergelijken met een zelf samengestelde en geregelde reis. Alleen maar achter de reisleider aanhobbelen en alles was geregeld. Ontzettend gave reis gehad, maar ook erg vermoeiend. Veel gezien en dus een vol programma. En het welbekende nadeel: soms wil je ergens langer of korter blijven en dat kan dan niet.
Daarnaast zijn wij geen ervaren vliegreizigers. Slechts 3x eerder in ons leven gevlogen en dat was altijd via een reisbureau geboekt.
Dus vandaar al dit geklets en is jullie hulp zó welkom!
Florida valt erg mee hoor. Afstanden zijn te overzien, het is er erg vlak en geen grote steden op Miami na. En zelfs daar is het nog erg relaxt.
Als je je paspoort en creditcard niet vergeet, kan er weinig mis gaan.
Ik zou wel zorgen dat je internet op je telefoon hebt daar, dat is nog meer onmisbaar dan hier. Vooral voor navigatie, whatsapp, facebook, tripadvisor (restaurants, wat is er te doen in de buurt etc) en natuurlijk voor je dagelijkse update hier
ATM's vind je trouwens overal, tankstations, winkels, echt op elke straathoek. En je kan zelfs een kop koffie met je creditcard betalen, heel normaal daar.
Als je je paspoort en creditcard niet vergeet, kan er weinig mis gaan.
Ik zou wel zorgen dat je internet op je telefoon hebt daar, dat is nog meer onmisbaar dan hier. Vooral voor navigatie, whatsapp, facebook, tripadvisor (restaurants, wat is er te doen in de buurt etc) en natuurlijk voor je dagelijkse update hier

ATM's vind je trouwens overal, tankstations, winkels, echt op elke straathoek. En je kan zelfs een kop koffie met je creditcard betalen, heel normaal daar.
- PSVwally
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 5
- Contacteer:
Jacksonville heeft veel meer inwoners dan Miami. Maar de agglomeraties van Miami en Orlando zijn wel groter.geen grote steden op Miami na
Als je dat zoals de 16 paginas van Kletskous allemaal vooraf uitzoekt heb je echt niet constant internet nodig en kan je het ook af met de free wifi in hotels en ketens. Daar is dit forum voorIk zou wel zorgen dat je internet op je telefoon hebt daar, dat is nog meer onmisbaar dan hier. Vooral voor navigatie, whatsapp, facebook, tripadvisor (restaurants, wat is er te doen in de buurt etc) en natuurlijk

En op steeds meer plekken in de steden heb je overigens ook gratis wifi. Misschien niet altijd allemaal even sterk en veilig, maar het is er. Navigatie kan je tegenwoordig als je geen gps hebt met diverse apps downloaden en vooraf al in je telefoon zetten. Heb je geen internet voor nodig.
Ik heb die vorige week ook gebruikt de app en is praktisch, als je online incheckt komen je boardingpassen ook op de app en als je vertraging ga hebben krijg je een melding op je app( wij hadden 50minuten vertraging)Kletskous schreef:Inmiddels toch geld geregeld bij een GWK.
En ik heb zojuist de app van Airberlin én Düsseldorf airport op mijn telefoon gedownload. Geen idee of het handig is maar kan het maar gedaan hebben.
2001:Florida
2011:Florida
2013:West Usa
2017:Florida
2018:NY
2019:Oost Canada en Oost USA
2022:Florida
2011:Florida
2013:West Usa
2017:Florida
2018:NY
2019:Oost Canada en Oost USA
2022:Florida
O dat klinkt wel handig, zo op het vliegveld Phooke! Hoef je je boardingpas dan ook niet meer uit te printen als je em in die app hebt?
En we gaan heen gsm kaartje daar aanschaffen, we gaan het doen met de gratis WiFi in de hotels/villa's/onderweg.
We zijn toch veel weg en we kijken ter plaatse wel waar een leuk restaurant zit ofzo. En dat kunnen we daags vantevoren in het hotel met WiFi ook al even bekijken.
Overigens hebben wij een losse TomTom gehuurd bij onze auto, en die kwam deze week al binnen. Ik heb de adressen van alle accommodaties er al in gezet, dus afgevinkt.
En de app HERE hebben we ook op onze telefoon staan, dus wellicht download ik daar de kaart van Florida ook nog vooraf van. Dan kan ik die app evt ook nog offline gebruiken.
En we gaan heen gsm kaartje daar aanschaffen, we gaan het doen met de gratis WiFi in de hotels/villa's/onderweg.
We zijn toch veel weg en we kijken ter plaatse wel waar een leuk restaurant zit ofzo. En dat kunnen we daags vantevoren in het hotel met WiFi ook al even bekijken.
Overigens hebben wij een losse TomTom gehuurd bij onze auto, en die kwam deze week al binnen. Ik heb de adressen van alle accommodaties er al in gezet, dus afgevinkt.
En de app HERE hebben we ook op onze telefoon staan, dus wellicht download ik daar de kaart van Florida ook nog vooraf van. Dan kan ik die app evt ook nog offline gebruiken.
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties