Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Ervaringen met het huren van een vakantiewoning in Florida.

Hier kun je berichten plaatsen over de staat Florida.
Disney-Golf
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 999

Re: Ervaringen met het huren van een vakantiewoning in Florida.

Bericht door Disney-Golf »

Roning schreef:
06 jul 2024, 09:38
Beetje lullige reactie dit @Disney-Golf !
Je hebt gelijk @Roning !
Als ik het terug lees klinkt het harder dan ik bedoelde, sorry...
JeroenB schreef:
06 jul 2024, 16:49
@Disney-Golf Geen idee hoe groot jouw huis dan was maar $ 76.000 kosten voor een vakantie rental per jaar is wel extreem hoog,
Hieronder heb je mijn berekening...
Misschien hoort dit niet echt thuis in deze draad voor verhuur van vakantiewoningen maar ik geef het toch graag mee zodat potentiele huurders weten waarom een vakantiehuis huren zo duur geworden is in Florida.
Ik ga in mijn berekening uit van een vrijstaand huis 4 bed/2 bad met zwembad in een community en een waarde van $475.000.
Voor een bestaand huis mogelijks iets te veel voor een nieuw huis waarschijnlijk net iets te weinig.

Here we go!

Hypotheek: $475.000 ($95.000 down payment/15 jaar/7%*) = $40.986,60
(*Als buitenlander ga je max op 15 jaar kunnen lenen met een eigen inbreng van 20% is mijn ervaring)
Verlies aan intrest op je $95.000 a 5% = $4750
Verlies aan intrest op je inboedel van $50.000 a 5% = $2.500
Property tax= $4.000
Verzekering inclusief umbrella=$4.500
H.o.a.= $1.800
T.V.+ internet + alarm= $4.800
Elektriciteit (zonder zwembad verwarming want dat betaald de huurder bij)= $3.300
Water= $1.200
Gas= $600
Zwembad onderhoud =$1.080
Tuin onderhoud= $960
Property management = $2.400
Accountant + County taks om te mogen verhuren =$600
Totaal = $73.476,60 /jaar.

Als ik dan uit het hoofd in mijn vorige post het bedrag van $76.000 vermeld denk ik niet dat ik er zo veraf ben?
Zeker als je weet dat ik de "wear & tear" er nog niet bijreken...
Roning
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 5

Bericht door Roning »

Dank je! het is oke @Disney-Golf
JeroenB
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door JeroenB »

@Disney-Golf Volgens mij gaf ik al aan dat het niet interessant is om een vakantie huis te kopen als je er een hypotheek op nodig hebt. Zelfs zonder hypotheek is het in de huidge markt niet super rendabel om een vakantie rental hier in Florida te kopen.

Overigens als je je renteverlies gaat meenemen in het verhaal dan moet je ook nog veel andere dingen gaan meerekenen want je hebt ook de waardeverhoging van je huis daar tegenover staan.

Maar goed, voor iedereen is wel duidelijk dat een vakantie woning kostbaar is.
Property Manager voor vakantie woningen in de Kissimmee area
Disney-Golf
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 999

Bericht door Disney-Golf »

JeroenB schreef:
07 jul 2024, 03:09
Overigens als je je renteverlies gaat meenemen in het verhaal dan moet je ook nog veel andere dingen gaan meerekenen want je hebt ook de waardeverhoging van je huis daar tegenover staan.
Maar goed, voor iedereen is wel duidelijk dat een vakantie woning kostbaar is.
En tegen die waardeverhoging staat dan weer 30% property gain tax die je als non-resident moet betalen bij verkoop en zo blijven we bezig… :lol:
Ik bekijk het als de aankoop van een boot, is ook kostbaar en maakt financieel geen zin!
En toch staat het bij vele mensen op hun verlanglijstje en worden er jaarlijks veel verkocht…
kastelke
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door kastelke »

En de gelukigste dagen in het leven van de booteigenaar zijn de dag dat hij zijn boot koopt, en de dag dat hij zijn boot verkoopt. :lol:
Elke
*PR in Canada sinds 2010* - *Canadian Citizen sinds Februari 2016* - *DV-2017 winnaar met Case number EU11xxx*
Ons leven in Oakville, ON
JeroenB
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door JeroenB »

Op dit moment is het nergens interessant om OG te kopen om er winst mee te maken, prijzen voor aankoop zijn erg hoog, verhuur prijzen zijn in verhouding laag en dan moet je het ook nog eens verhuurd krijgen voor het gros van het jaar en als je lange termijn verhuur doet voor een langere termijn en dat de huurder de huur kan blijven betalen.

En zo en zo niet met een hypotheek op het huis kopen en dan gaan verhuren op dit moment.

Een vakantie woning welke jezelf ook voor een aantal weken gebruikt en verder verhuurd om de kosten zoveel mogelijk af te dekken is naar mijn idee de enige reden om nu in de huidige markt te kopen.

En een boot, een boot is geen vergelijking, met een boot ben je nog slechter af ... :lol: Dat is meer een emmer zonder bodem financieel.
Vrouw Bloem
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 1

Bericht door Vrouw Bloem »

Ik zou graag een vakantiehuis huren in Cape Coral (of ergens in die hoek) waar ik ook een boot tot mijn beschikking heb.
Iemand de gouden tip?
Angmars
Amerika-newbie

Bericht door Angmars »

Villa Alani kan ik aanbevelen. Vorig jaar hebben we hier heerlijk genoten, mooie villa met een groot zwembad. De eigenaar is een Duitser en communicatie gaat makkelijk.
nwolf
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 12

Bericht door nwolf »

Wij zijn aan het kijken of via https://www.primevillasorlando.com/ iets is.
De prijzen lijken wel ok. Iemand hier ervaring mee?

In ieder geval stukken goedkoper dan enchanted vacation villas, dus vandaar even de vraag.
2010 Florida | 2012 W DC | 2013 LV | 2014 California + LV | 2015 NYC + W DC | 2016 Florida + LV | 2018 California + LV | 2019 Florida + NYC | 2022 Florida | 2023 Florida | Dec 2024 NYC | MRT 2025 W DC | 2026 Florida
habbekuk
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 10

Bericht door habbekuk »

Ik dacht management van Nederlanders..
Volgens mij @JeroenB of Ron Biegelaar
JeroenB
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door JeroenB »

Primevillas Orlando is inderdaad van Ron en Monique Biegelaar, prijzen varieren natuurlijk omdat de huizen van ons en Monique/Ron niet in dezelfde communities liggen en de huizen niet hetzelfde zijn. Wij werken veel met Ron en Monique samen en zijn dan ook hele goede vrienden dus je kunt daar gerust boeken want het zijn ook gedreven property managers.

Prijzen van de huizen zijn heel erg afhankelijk van waar de huizen gesitueerd zijn, hoe dichter bij Disney hoe meer je doorgaans betaald. Is een huis op een resort dan betaal je ook meer dan als je kijkt naar een huis niet op een resort, dat verschil komt doordat een eigenaar van een huis op een resort ca. $ 500 betaald per maand voor de HOA en een eigenaar van een huis buiten een resort maar $50/$75 per maand.

Op een resort heb je daar ammenities voor terug en een grote community pool en de vraag is dan ook altijd of je het waard vind om daar meer voor te betalen.

Op onze website treft je wat meer huizen aan die in het duurdere segment zitten doordat ze op resorts om de hoek bij Disney gesitueerd zijn maar we hebben ook goedkopere huizen die wat verder af liggen en goedkoper zijn. Maar het ligt er net aan wat je zoekt natuurlijk en voor welke periode.
nwolf
Amerikakenner

Bericht door nwolf »

Hey Jeroen, ben jij eigenaar van die andere site dan (waar zijn de vouchers in dat geval :lol:).
Maar alle gijn daargelaten, thnx voor het antwoord. We zijn even aan het vergelijken maar hebben ook geen probleem om ietsje verder te rijden gezien je de kosten van de parking dan toch wel voor je kiezen krijgt ;).

is het verstandig nu al te zoeken voor het voorjaar 2026, of daar nog even mee te wachten?
2010 Florida | 2012 W DC | 2013 LV | 2014 California + LV | 2015 NYC + W DC | 2016 Florida + LV | 2018 California + LV | 2019 Florida + NYC | 2022 Florida | 2023 Florida | Dec 2024 NYC | MRT 2025 W DC | 2026 Florida
JeroenB
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door JeroenB »

Ja, ik en mijn vrouw zijn eigenaar van Enchanted Vacation Villas en beheren een heel aantal vakantie woningen voor eigenaren waarvan een deel op onze website aangeboden wordt. We hebben ook eigenaren die open staan voor boekingen maar waar (nog) geen afspraken mee zijn omtrent het direct verhuren via onze website en die kunnen we veelal wel aanbieden in overleg met de eigenaar.

En we prijzen allebei de huizen automatisch 1 jaar in de toekomst, dus voor 2026 ben je nog erg vroeg tenzij je al in Januari wil komen.

Maar als je mij een PM stuurt of een email op ons email adres met wat je wensen zijn dan kunnen we even met je meekijken welk huis we passend vinden voor wat je zoekt en naar de prijzen kijken voor je.
Laredo
Amerikakenner

Bericht door Laredo »

@JeroenB En alleen in Florida? Of heb je ook huizen in de buurt van Washington DC en Philadelphia? Daar zoek ik namelijk in de meivakantie en zie door de Airbnb bomen het bos niet meer :shock:
2025 Philadelphia - New York (Cruise Bahamas) - Washington
2023 Florida
2013 Florida
2012 Las Vegas
2012 Denver - SF - LA
2011 Nevada
2011 New York & Florida
2010 Florida
2009 New York
2004/1996/1995
JeroenB
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door JeroenB »

@Laredo Wij managen alleen in de Kissimmee/Davenport area.
Laredo
Amerikakenner

Bericht door Laredo »

@JeroenB oke dank voor de reactie. Het is natuurlijk ook het topic van Florida maar mocht iemand tips hebben voor huizenhuur in de omgeving Washington DC en Philadelphia, graag!
2025 Philadelphia - New York (Cruise Bahamas) - Washington
2023 Florida
2013 Florida
2012 Las Vegas
2012 Denver - SF - LA
2011 Nevada
2011 New York & Florida
2010 Florida
2009 New York
2004/1996/1995
jerkar
Amerikafan

Bericht door jerkar »

Hoi allen

Wij willen voor 5 nachten een villa boeken (niet in een community) via vrbo of airbnb maar lopen er tegen aan dat eigenlijk alle villa's van onder de 300 euro per nacht in omgeving Kissimee/Championsgate/Davenport zitten.
Ofwel allemaal dan over de I4 eigenlijk lijkt google maps te zeggen.
Klopt dit of is 1 van deze plaatsen mogelijk toch wel het beste geschikt ?
Welke omgeving zouden jullie dan pakken?
JeroenB
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door JeroenB »

De meeste villa's in de Kissimmee/Davenport regio liggen in communities, waarschijnlijk bedoel je dat het geen resort villa hoeft te zijn.

En wat bedoel je met de I4 in combinatie met Davenport en Kissimmee, de I-4 loopt nml. gewoon door de meeste plaatsen heen die in de area liggen, maar je hoeft de I-4 niet te gebruiken om ergens te komen. Zoals bekend woon ik in Clermont en ik rij nauwelijks op de I-4 wanneer we voor het werk rondrijden in de genoemde plaatsen. De I-4 gaat binnenkort overigens ook opengebroken worden vanwege het totaal dichtslippen van het stuk tussen de I-192 en Posner Park (US-27), dus zo en zo straks niet echt een optie mee rom over te rijden tijdens de werkzaamheden. De vakantie rentals zijn niet overal toegelaten maar in Kissimmee en Davenport is daar wel veel ruimte voor gegeven en vergis je niet dat Kissimmee en Davenport ook erg groot zijn qua gebied.

Ook heb je een flink budget uitgetrokken voor een villa, reis je in een dure periode want over het algemeen zijn er genoeg mooie villa's te boeken voor minder en al helemaal buiten de resorts. Hou er ook rekening mee dat je via de boeking platforms zoals Airbnb 15% service betaald aan het platform en er zijn manieren waarop je die niet extra betaald voor een verblijf.

Er zijn heel veel vakantie rentals langs de US-27 die heel aantrekkelijk kunnen liggen afhankelijk van wat je reisplannen zijn tijdens je verblijf in deze regio. Zelf woon ik ook langs de US-27 en ook daar wil het wel druk zijn maar dat wordt ook veroorzaakt door de vele verkeerslichten maar een woning langs de US-27 is een mooi uitgangspunt voor Disney en Universal. Disney is bereikbaar via de 192 en Universal via de US 27 richting Clermont en dan Hartwood Marsh road naar Universal waarbij het grootste stuk op de US 27 erg rustig rijden is.

Zonder inzicht in je plannen in deze regio is het lastig je een goed advies te geven waar je een goed uitgangspunt hebt voor je vakantie en plannen.

Zoals ook tegen andere gezegd je kunt me ook altijd een PM sturen voor gerichte vragen omtrent een verblijf met je voorkeuren dan kunnen we kijken of wij wat hebben of onze vrienden wat hebben wat jou past qua verblijf. En andere vragen mogen ook openbaar zodat iedereen er wat aan heeft qua informatie, daar is het forum immers voor.
jerkar
Amerikafan

Bericht door jerkar »

Hoi Jeroen, dank voor je reactie. We willen voorkomen dat we op weg naar uitjes in omgeving naar Orlando steeds in file staan elke dag.
Ik zal je een idee geven van onze voorlopige planning. Er zit nu 1 dag Universal in, mogelijk wordt het 2 dagen maar we willen gewoonweg qua pretpark het daarbij houden.
za 26/4 Aankomst vanuit Clearwater, Disney Springs
zo 27/4 Premium outlets
ma 28/4 crystal river, alternatief is blue springs SP
di 29/4 Universal studio's
woe 30/4 rustdag dan wel Celebration of nog blue state SP pakken, afhankelijk hoe het gaat
do 1/5 Cape canaveral en dan ergens richting Port Saint Lucie overnachten, dat moeten we nog even bekijken maar iig richting Zuiden richting Miami weer terug.

Ik stuur je ook even een PM.
JeroenB
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door JeroenB »

@jerkar ik denk dat je dan met een villa aan de US 27 niet verkeerd zou zitten, veel is aan de Tampa kant van de regio en goed bereikbaar via de US 27 naar beneden en dan de I-4 op na het hele drukke stuk richting Tampa.

Voor Cape Canaveral zou je gebruik kunnen maken van de tolweg 417 waarmee je vanaf Celebration de I-4 geheel kunt mijden, blijft alleen de premium outlets over waarvan we er overigens 2 hebben, 1 bij Vineland Road en 1 op International Drive. Ook deze kun je via lokale wegen bereiken en wat sightseeing doen maar dat zal niet sneller zijn dan in de drukte op de I-4 te rijden.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer