Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Rondreis Florida september

Hier kun je berichten plaatsen over de staat Florida.
Natasja L.
Amerika-ontdekker
Contacteer:

Bericht door Natasja L. »

Denk niet dat je een B&B kunt vergelijken met een Beach Resort (SM on the Beach). Dat is toch heel erg verschillend.
Hoewel ze het zelf een resort noemen, kan ik Southernmost on the Beach niet echt als een resort zien. Dat is iets teveel van het goede. Het is wel een leuk hotel. Het ligt naast La Mer and Dewey House (B&B, waar wij geslapen hebben). Duval Beach ligt naast het hotel! Ik vind het geen verkeerde ligging hebben, mits je het niet erg vind om 's avonds een wandeling te maken. Ik vond het wel lekker om 's avonds van ons B&B naar Mallory Square te lopen. Ik moet wel zeggen, dat na een drankje of ... (dat laten we maar even in het midden) het hotel/B&B op de terugweg verder weg leek te liggen. :wink:

Het woord resort doet mij niet zoveel op Key West. Op Key West gaat het mij om de sfeer van het eiland. Die sfeer zal ik niet vinden in een (groot) resort, maar wel in een kleinschalig B&B. Je moet het denk ik zelf ervaren om het verschil te zien tussen een Hotel/resort of een B&B.

Wij hebben zowel in het Southernmost Hotel als in The Blue Parrot Inn gelegen. Mijn voorkeur gaat uit naar The Blue Parrot Inn. Een B&B heeft, in ieder geval voor ons, een toegevoegde waarde tijdens ons verblijf! Als ik moest kiezen tussen Southernmost on the Beach en het Southernmost Hotel dan zou ik voor de eerste gaan. Het ziet er leuker en gezelliger uit. Plus heb je een leuk uitzicht op het strand. Southernmost Hotel is simpeler.

In Miami zou ik voor een hotel in South Beach kiezen. Dat is toch de 'place to be'. Je kan lopend of met een taxi naar plaats van bestemming. Ideaal. Als je wat verder weg ligt, zoals wij vorig jaar (Sonesta Key Biscayne), dan moet je toch je auto ergens kwijt. Je hoeft je niet af te vragen; wie is de 'BOB' vanavond? Er zijn zoveel leuke restaurants waar je heerlijk kunt eten. Bijvoorbeeld Café Milano; een Italiaans restaurant aan Ocean Drive waar je buiten kunt eten met een verkoelende 'ocean breeze'. Of je pakt 's ochtends een ontbijtje bij Fox Café. De meeste mensen trekken naar News Café (staat zowat in elke reisgids), maar er zijn nog meer leuke spots waar je kan ontbijten/lunchen of dineren.

Eerder werd de Rusty Pelican al genoemd. Een paar jaar geleden kwamen we hier voor het eerst. Dat kwam omdat we in het Sonesta Key Biscayne lagen. Sindsdien gaan we er graag eten. Het uitzicht op de skyline is prachtig. Wij zitten het liefst buiten, waar vuurkorven staan. Binnen is het niet veel bijzonders. Erg kitsch!

Coconut Grove is best leuk, maar ik had het er wel snel gezien! Ik vond dat Miami Beach meer te bieden heeft. Je kan natuurlijk altijd een keer een bezoekje brengen aan Coconut Grove.

Ik denk dat je de goede keuze hebt gemaakt in je schema!
Laatst gewijzigd door Natasja L. op 25 jul 2007, 13:41, 2 keer totaal gewijzigd.
SpaceAce
Amerika-expert
Partner van: Njit
Aantal x V.S. bezocht: 16
Contacteer:

Bericht door SpaceAce »

rvdboomen schreef:We willen de everglades bezoeken op de dag dat we van Orlando weggaan. Dan kijken hoe laat het is. Eventueel verder rijden richting Miami zodat we de volgende dag rustiger aan kunnen doen richting Key West.
Maar de Everglades is BIJ Miami! Je kunt bij Everglades City (in het westen) en langs de Tamiami Trail wel wat airboattourtjes doen, maar dat is nog niet de Everglades. Airboattours mogen namelijk niet door de Everglades.

De echte Everglades vindt je bij Florida City tot aan Flamingo. Dit is dus bij Miami.

Maar goed, het kán natuurlijk wel. Van Orlando, via de westkust, naar Florida City is een goed zes tot zeven uur rijden (zonder tussenstops en zonder bezoek aan de Everglades...). Houdt je wel rekening mee dat er eventuele boottours en andere bezoekjes tegen de avond niet meer te bezoeken zijn? Je zult dan rond 07.00 uur uit Orlando moeten vertrekken en dan nergens aan de westkust stoppen (oké, misschien ff een half uurtje om te kunnen eten). Anders redt je het nooit om de Everglades te kunnen bezoeken!

Nummer 01: Orlando
Nummer 02: Fort Myers (ik moest een plaatsnaam in het westen aangeven, anders had hij automatisch de kortste route gekozen)
Nummer 03: Florida City (Vanuit hier kun je dus de Everglades bezoeken)

Overigens geeft Streets and Trips een reistijd van 5 uur en 48 minuten aan, maar ik heb er eventuele verkeersopstoppingen ook nog bij geteld.

Edit: ik zie overigens dat Streets and Trips automatisch voor de snelweg tussen de west- en oostkust kiest en niet voor de Tamiami Trail. Dus die 5 uur en 48 minuten worden officieel nog langer! Houdt hier rekening mee!

(al denk ik eigenlijk, dat je bedoelt met 'de Everglades bezoeken' alleen maar een airboattour. Of wil je echt de Everglades in - zoals dat dus alleen maar bij Florida City kan?)

Afbeelding
Laatst gewijzigd door SpaceAce op 25 jul 2007, 13:48, 4 keer totaal gewijzigd.
Neem een kijkje op onze homepage met veel reisverslagen van Amerika: http://www.kloenies.nl
en/of lees onze blog van onze afgelopen reis naar The 4 Corners: https://usatour2019.wordpress.com/
Njit
Amerika-expert
Partner van: SpaceAce
Aantal x V.S. bezocht: 11
Contacteer:

Bericht door Njit »

Natasja L. schreef:Coconut Grove is best leuk, maar ik had het er wel snel gezien! Ik vond dat Miami Beach meer te bieden heeft. Je kan natuurlijk altijd een keer een bezoekje brengen aan Coconut Grove.
Onze eerste keer in Miami zaten we in het Financial District. Dus voor ons was Coconut Grove al een heel stuk leuker. Miami Beach hebben we alleen overdag gezien, daar zijn we 's avonds niet uitgeweest.

Locatie, de tijd van het jaar en een goed hotel doet wel heel veel voor de beleving van Miami. In 2004 waren we diep ongelukkig in Miami, dit jaar voelde het allemaal een stuk beter.
Homepage met al onze reis- en fotoverslagen bij elkaar: https://kloenies.nl/
rvdboomen
Amerika-ontdekker

Bericht door rvdboomen »

SpaceAce schreef:(al denk ik eigenlijk, dat je bedoelt met 'de Everglades bezoeken' alleen maar een airboattour. Of wil je echt de Everglades in - zoals dat dus alleen maar bij Florida City kan?)
We willen in everglades city een airboat tocht doen. Daarna denk ik dat e doorrijden richting Miami, onderweg iets eten en doorrijden richting begin van de keys en daar hotel pakken. Snap dat we dan later aankomen, dat maakt voor een dag niet uit.

Denk dat we onderweg wel langs een paar kustplaatsen rijden. tegenprestatie wordt dus laat aankomen bij hotel.
SpaceAce
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door SpaceAce »

rvdboomen schreef:
SpaceAce schreef:(al denk ik eigenlijk, dat je bedoelt met 'de Everglades bezoeken' alleen maar een airboattour. Of wil je echt de Everglades in - zoals dat dus alleen maar bij Florida City kan?)
We willen in everglades city een airboat tocht doen. Daarna denk ik dat e doorrijden richting Miami, onderweg iets eten en doorrijden richting begin van de keys en daar hotel pakken. Snap dat we dan later aankomen, dat maakt voor een dag niet uit.

Denk dat we onderweg wel langs een paar kustplaatsen rijden. tegenprestatie wordt dus laat aankomen bij hotel.
Hm... als je echt puur en alleen voor de airboattour naar Everglades City rijdt, zou je kunnen overwegen om de airboattour bij Everglades Safari Park aan de Tamiami Trail aan de kant van Miami te doen..

Je geeft aan om via de westkust ook nog langs wat kustplaatsen te rijden en na de airboattour door te rijden naar de Keys.. Dit is denk ik onmogelijk. Wij vertrokken vanuit Naples en waren tegen de avond op de Keys. Jij wilt vanaf Orlando nog vertrekken :shock: Of je nu rechtstreeks naar de airboattour bij Miami gaat of via de westkust bij Everglades City. Veel verschil zul je onderweg niet aantreffen, aangezien je bij beide routes toch alleen maar snelweg zult zien.

Of je zult inderdaad bij Marco Island/Fort Myers/Naples moeten overnachten en dan de airboattour bij Everglades City pas doen tijdens de tocht van Marco Island naar Key West. Ook dan zul je laat aankomen in Key West, maar dan heb je in ieder geval nog wel ruimte om tussen Orlando en Marco Island wat dingen te bezoeken.
Neem een kijkje op onze homepage met veel reisverslagen van Amerika: http://www.kloenies.nl
en/of lees onze blog van onze afgelopen reis naar The 4 Corners: https://usatour2019.wordpress.com/
rvdboomen
Amerika-ontdekker

Bericht door rvdboomen »

Bedankt voor de info. Moet ik nog eens naar kijken hoe we dat het beste kunnen doen.
Dacht nu aan orlando - everglades city - Miami (ergens overnachten als we het rijden zat zijn)
Wanneer we langer bij de kust blijven everglades opschuiven naar de volgende dag.

Waarom wordt de 41 eigenlijk niet geadviseerd van marco naar key west?? Lijkt me toch korter?
SpaceAce
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door SpaceAce »

rvdboomen schreef:Waarom wordt de 41 eigenlijk niet geadviseerd van marco naar key west?? Lijkt me toch korter?
Omdat de I75 (welke nu dus geadviseerd wordt tussen de west- en oostkust) een snelweg is en de Tamiami Trail niet. Dat wil zeggen, vanaf Marco Island tot aan begin Miami. De Tamiami Trail vanaf Marco Island is ook maar een 2-baans weg (aan iedere kant dus maar één baan - een provinciale weg zeg maar). Hier kun je dus ook niet hard rijden, waardoor de reistijd uiteindelijk langer zal zijn als je via de Tamiami Trail rijdt van West naar Oost.
rvdboomen
Amerika-ontdekker

Bericht door rvdboomen »

verwijderd
Laatst gewijzigd door rvdboomen op 25 jul 2007, 15:45, 1 keer totaal gewijzigd.
rvdboomen
Amerika-ontdekker

Bericht door rvdboomen »

En ik begin weer te twijfelen over de route: dit lijkt me dan beter. Meer rust van Orlando naar Key West en tijd om een keer te stoppen onderweg.

Za 15 sept: San Francisco – Orlando
Zo 16 sept: Seaworld
Ma 17 sept: Orlando – Sarasota
Di 18 sept: Sarasota - via kust en Everglades - Florida city?
Wo 19 sept: Florida City - Key West
Do 20 sept: Key West
Vr 21 sept: Key West- Miami beach
Za 22 sept: Miami beach
Zo 23 sept: Miami – Amsterdam
Ma 24 sept: Thuis
rvdboomen
Amerika-ontdekker

Bericht door rvdboomen »

Net in Key West een B&B gereserveerd. Het douglashouse.

Dat betekend dat de route ook definitief is, we kunnen niet meer terug:-)

Hotel in Miami zijn we aan het bieden op priceline. Helaas willen ze een bod van 110 dollar voor 4* nog niet accepteren. We hebben de tijd hiervoor. Ik durf niet goed 3* te doen, aangezien daar ook veel hotels bij zitten die verder weg van het strand liggen.
rvdboomen
Amerika-ontdekker

Bericht door rvdboomen »

In Miami zijn veel mooie betaalbare hotels op Colins Av.
Op Oceans drive zijn de duurdere te vinden.

Is de afstand te doen tussen collins av en het art deco district?
Is er op Collins voldoende te zien/doen voor een strandvakantie?
rvdboomen
Amerika-ontdekker

Bericht door rvdboomen »

Iemand een tip waar het beste te zitten in Miami Beach?
South beach en art deco is een super ligging, maar ik wil een hotel met een redelijk zwembad voor een redelijke prijs. En die combi is lastig.

We hebben inmiddels de vakantie een dagje verlengd om langer in Miami te kunnen blijven. Nu nog een hotel...
rvdboomen
Amerika-ontdekker

Bericht door rvdboomen »

MrAmerica schreef:
Miami en Miami Beach zijn niet met elkaar te vergelijken ook al liggen ze naast elkaar. Miami Beach is feitelijk meer een eiland dat via diverse bruggen in verbinding staat met Miami, maar op Miami Beach en het vooral het zuidelijke deel (South Beach) doet heel relaxt aan. Naast de vele restaurantjes, winkels e.d. heeft het een mooie boulevard, en een heerlijk strand. Ik ben nu 3x in hetzelfde hotel te Miami Beach geweest (Marseille Hotel), en ik zou er zo weer naar toe gaan voor een heerlijke vakantie met een hotel direct aan het strand, en op loopafstand van diverse eetgelegenheden en zelfs een bioscoop met 18 zalen.
Ik heb gisteren het Marseilles hotel geboekt. Ik ben afgegaan van jou mening, op traveladvisor waren er niet veel recenties, maar die waren wel goed. Daarnaast hebben we onze vakantie een dagje verlengd, zodat we een dag langer Miami hebben. Nog 10 dagen wachten.....
Louise
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 4

Bericht door Louise »

Wij hebben 5+6 augustus in het Marseilles geslapen, 2 volw.+1kind 11 jaar. We vonden de kamer erg klein voor ons 3en.
Dat kwam wel een beetje omdat we onze hele reis, vanaf NYC langs de Oostkust, Sanibel Island en Islamorada(heel mooi trouwens daar!) best grote kamers hadden.
Het viel een beetje tegen, maar wel lekker dichtbij de strand en Ocean Drive. Het heeft valetparking $25 per nacht.

Een airboatride hebben we gemaakt bij Homestead, er zijn heel veel van die attracties. Bij deze zat ook nog in de prijs de alligatorfarm. We hebben het voeren van de alligators gezien en een slangenshow.
De airboatride was iets van 25 min. en was best leuk, veel herrie, we kregen wattenbolletjes om in onze oren te doen.

Groetjes
Louise
dutchie_in_boston
Amerika-expert

Bericht door dutchie_in_boston »

als je niet veel tijd hebt voor de Everglades, raad ik je de airboatride af. Wij hebben het gedaan vanuit Flamingo. Het was wel leuk maar wij vonden het te veel herrie waardoor je weinig ziet. Waar wij enorm van hebben genoten is een fantastische wandel- en fietsroute (fietsen kun je er huren) bij de Shark Valley Visitor Center ingang, aan de Tamiami Trail, waar je enorm veel wildleven ziet. Krokodillen op de parkeerplaats. Gewoon ongelooflijk wat daar rondsjouwt. Aan de zuidkant heb je de Anhinga Trail waar je ook je ogen uitkijkt. Véél mooier dan die airboatride. http://www.nps.gov/ever/planyourvisit/u ... vermap.pdf voor een kaartje.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer