Hoewel ze het zelf een resort noemen, kan ik Southernmost on the Beach niet echt als een resort zien. Dat is iets teveel van het goede. Het is wel een leuk hotel. Het ligt naast La Mer and Dewey House (B&B, waar wij geslapen hebben). Duval Beach ligt naast het hotel! Ik vind het geen verkeerde ligging hebben, mits je het niet erg vind om 's avonds een wandeling te maken. Ik vond het wel lekker om 's avonds van ons B&B naar Mallory Square te lopen. Ik moet wel zeggen, dat na een drankje of ... (dat laten we maar even in het midden) het hotel/B&B op de terugweg verder weg leek te liggen.Denk niet dat je een B&B kunt vergelijken met een Beach Resort (SM on the Beach). Dat is toch heel erg verschillend.

Het woord resort doet mij niet zoveel op Key West. Op Key West gaat het mij om de sfeer van het eiland. Die sfeer zal ik niet vinden in een (groot) resort, maar wel in een kleinschalig B&B. Je moet het denk ik zelf ervaren om het verschil te zien tussen een Hotel/resort of een B&B.
Wij hebben zowel in het Southernmost Hotel als in The Blue Parrot Inn gelegen. Mijn voorkeur gaat uit naar The Blue Parrot Inn. Een B&B heeft, in ieder geval voor ons, een toegevoegde waarde tijdens ons verblijf! Als ik moest kiezen tussen Southernmost on the Beach en het Southernmost Hotel dan zou ik voor de eerste gaan. Het ziet er leuker en gezelliger uit. Plus heb je een leuk uitzicht op het strand. Southernmost Hotel is simpeler.
In Miami zou ik voor een hotel in South Beach kiezen. Dat is toch de 'place to be'. Je kan lopend of met een taxi naar plaats van bestemming. Ideaal. Als je wat verder weg ligt, zoals wij vorig jaar (Sonesta Key Biscayne), dan moet je toch je auto ergens kwijt. Je hoeft je niet af te vragen; wie is de 'BOB' vanavond? Er zijn zoveel leuke restaurants waar je heerlijk kunt eten. Bijvoorbeeld Café Milano; een Italiaans restaurant aan Ocean Drive waar je buiten kunt eten met een verkoelende 'ocean breeze'. Of je pakt 's ochtends een ontbijtje bij Fox Café. De meeste mensen trekken naar News Café (staat zowat in elke reisgids), maar er zijn nog meer leuke spots waar je kan ontbijten/lunchen of dineren.
Eerder werd de Rusty Pelican al genoemd. Een paar jaar geleden kwamen we hier voor het eerst. Dat kwam omdat we in het Sonesta Key Biscayne lagen. Sindsdien gaan we er graag eten. Het uitzicht op de skyline is prachtig. Wij zitten het liefst buiten, waar vuurkorven staan. Binnen is het niet veel bijzonders. Erg kitsch!
Coconut Grove is best leuk, maar ik had het er wel snel gezien! Ik vond dat Miami Beach meer te bieden heeft. Je kan natuurlijk altijd een keer een bezoekje brengen aan Coconut Grove.
Ik denk dat je de goede keuze hebt gemaakt in je schema!