Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Binnen 2 weken richting Orlando. Doen?
Re: Binnen 2 weken richting Orlando. Doen?
leuke info Arends1989!
Cruise is geschrapt.
Dag 1,2 & 3 (2,3 op key west) zijn hotels geboekt.
Dag 4 zullen we een beetje in miami (3,5 uur rijden vanuit key west) doorbrengen.
Ik wil in principe hierna nog eventueel een uurtje rijden richting orlando en in een leuke stad een hotel nemen. Ik weet namelijk niet zeker of ik dezelfde dag nog een trip van 4 uur naar orlando wil maken. Overnachten in Ft lauderdale leek mij handig. (einde dag 4)
(dag 5) Ochtend middag een halve/hele dag doorbrengen in FT L en dan de avond in orlando aankomen of is het waard om bijvoorbeeld een extra overnachting te doen in FT L.
Wat zouden jullie adviseren?
Huidig schema:
30/06/2015 dag 1 aankomst en overnachting in miami 18.00u
01/07/2015 dag 2 richting de keys, na-middag doorbrengen in key west
02/07/2015 dag 3 key west
03/07/2015 dag 4 richting miami en later in de avond een hotel nemen omgeving ft lauderdale OF miami overslaan en in de middag aankomen in ft lauderdale en tevens overnachten
04/07/2015 dag 5 eventueel nog een halve dag ft lauderdale en dineren in orlando.
05/07/2015 dag 6 orlando pretpark/shopping/strand/anders..
06/07/2015 dag 7 orlando pretpark/shopping/strand/anders..
07/07/2015 dag 8 orlando pretpark/shopping/strand/anders.. Hier eventueel in de avond vertrekken richting nieuwe bestemming.
08/07/2015 dag 9 TIPS WELKOM met eindbestemming overnachting in miami
09/07/2015 dag 10 Volle dag miami
10/07/2015 dag 11 terugvlucht om 16:55u vanuit miami
Cruise is geschrapt.
Dag 1,2 & 3 (2,3 op key west) zijn hotels geboekt.
Dag 4 zullen we een beetje in miami (3,5 uur rijden vanuit key west) doorbrengen.
Ik wil in principe hierna nog eventueel een uurtje rijden richting orlando en in een leuke stad een hotel nemen. Ik weet namelijk niet zeker of ik dezelfde dag nog een trip van 4 uur naar orlando wil maken. Overnachten in Ft lauderdale leek mij handig. (einde dag 4)
(dag 5) Ochtend middag een halve/hele dag doorbrengen in FT L en dan de avond in orlando aankomen of is het waard om bijvoorbeeld een extra overnachting te doen in FT L.
Wat zouden jullie adviseren?
Huidig schema:
03/07/2015 dag 4 richting miami en later in de avond een hotel nemen omgeving ft lauderdale OF miami overslaan en in de middag aankomen in ft lauderdale en tevens overnachten
04/07/2015 dag 5 eventueel nog een halve dag ft lauderdale en dineren in orlando.
06/07/2015 dag 7 orlando pretpark/shopping/strand/anders..
07/07/2015 dag 8 orlando pretpark/shopping/strand/anders.. Hier eventueel in de avond vertrekken richting nieuwe bestemming.
08/07/2015 dag 9 TIPS WELKOM met eindbestemming overnachting in miami
09/07/2015 dag 10 Volle dag miami
- Arends1989
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 7
Kijk aan, het begint vorm te krijgen!
Ik zou er zoiets van maken:
03/07/2015 dag 4 Richting Miami - Dag doorbrengen in Miami of Ft. Lauderdale - Hotel in Miami of Ft. Lauderdale (Afstand MIA-Ft. L is buiten de spits ong 30 min)
04/07/2015 dag 5 eventueel nog een halve dag ft lauderdale en dineren in orlando. Ft. L zelf vond ik niet zo bijzonder. De Sawgrass Mills Mall in die omgeving wel. Ik zou zorgen dat ik aan het eind van deze dag in de buurt van Orlando overnacht
Eventueel zou je op dag 5 naar Cocoa Beach kunnen rijden. Levendig plaatsje langs de kust, mooie stranden, genoeg keus qua hotel. De dag daarna hoef je slechts een uurtje naar Orlando te rijden.

Ik zou er zoiets van maken:
03/07/2015 dag 4 Richting Miami - Dag doorbrengen in Miami of Ft. Lauderdale - Hotel in Miami of Ft. Lauderdale (Afstand MIA-Ft. L is buiten de spits ong 30 min)
04/07/2015 dag 5 eventueel nog een halve dag ft lauderdale en dineren in orlando. Ft. L zelf vond ik niet zo bijzonder. De Sawgrass Mills Mall in die omgeving wel. Ik zou zorgen dat ik aan het eind van deze dag in de buurt van Orlando overnacht
Eventueel zou je op dag 5 naar Cocoa Beach kunnen rijden. Levendig plaatsje langs de kust, mooie stranden, genoeg keus qua hotel. De dag daarna hoef je slechts een uurtje naar Orlando te rijden.
Dag 5 is the 4th of july realiseer ik mij nu weer. Ik probeer even te bedenken welk plaatsje dan het gezelligst zal zijn. Zou Cocoa beach dan een goede zijn?Arends1989 schreef:Kijk aan, het begint vorm te krijgen!![]()
- Arends1989
- Amerikakenner
Gezellig. "a FREE concert from the Brevard Symphony Orchestra"
Huidig schema:
03/07/2015 dag 4 FT Lauderdale met overnachting in Boca Raton (Courtyard by Marriott), puur vanwege de prijs (65 euro) en vervolg trip.
04/07/2015 dag 5 Hopelijk mooi weer en 4th of july meemaken. Vero beach of cocoa beach. Overnachten in/rondom Orlando.
05/07/2015 dag 6 verblijf in orlando --> pretpark/shopping/strand/dagtrip..
06/07/2015 dag 7 verblijf in orlando --> pretpark/shopping/strand/dagtrip..
07/07/2015 dag 8 orlando --> pretpark/shopping/strand/dagtrip.. Hier eventueel in de avond vertrekken richting nieuwe bestemming. (west of oostkust)
08/07/2015 dag 9 TIPS WELKOM.
09/07/2015 dag 10 Hier willen we vroeg aanwezig zijn in miami. Downtown bezoeken of miami beach.

Huidig schema:
03/07/2015 dag 4 FT Lauderdale met overnachting in Boca Raton (Courtyard by Marriott), puur vanwege de prijs (65 euro) en vervolg trip.
04/07/2015 dag 5 Hopelijk mooi weer en 4th of july meemaken. Vero beach of cocoa beach. Overnachten in/rondom Orlando.
07/07/2015 dag 8 orlando --> pretpark/shopping/strand/dagtrip.. Hier eventueel in de avond vertrekken richting nieuwe bestemming. (west of oostkust)
09/07/2015 dag 10 Hier willen we vroeg aanwezig zijn in miami. Downtown bezoeken of miami beach.
- Arends1989
- Amerikakenner
Tja, of je daar heel warm van gaat worden weet ik niet.. 

-
- Amerikafan
- Aantal x V.S. bezocht: 3
- Contacteer:
Misschien is het leuk om in Miami een Big bus tour te doen.
Ze hebben 2 routes (1 voor miami beach en 1 voor downtown miami) wij hebben ze beide gedaan
en vonden het erg leuk! Veel bussen hebben een live gids wat erg leuk is of ze hebben bussen waarbij je oortjes
krijgt die je in kunt pluggen en alles verteld wordt.
Let wel op de je als je dit doet je de Big bus tour doet er rijdt nog een andere rond maar daarbij duurt het heel
lang voor de bussen elkaar opvolgen (als je dan tussendoor uit wil stappen om iets te bekijken moet je erg lang wachten
voor je weer in kunt stappen)
Het prijsverschil was toen (in 2014) ook niet erg groot overigens.
Ze hebben 2 routes (1 voor miami beach en 1 voor downtown miami) wij hebben ze beide gedaan
en vonden het erg leuk! Veel bussen hebben een live gids wat erg leuk is of ze hebben bussen waarbij je oortjes
krijgt die je in kunt pluggen en alles verteld wordt.
Let wel op de je als je dit doet je de Big bus tour doet er rijdt nog een andere rond maar daarbij duurt het heel
lang voor de bussen elkaar opvolgen (als je dan tussendoor uit wil stappen om iets te bekijken moet je erg lang wachten
voor je weer in kunt stappen)
Het prijsverschil was toen (in 2014) ook niet erg groot overigens.

2015Camperreis Chicago naar Las Vegas http://janwillemenlouise2015.reismee.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
2014 Florida
2012 Westen USA http://janwillemenlouise.reismee.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
Hoi Leftie,
Omdat je best aardig wat tijd hebt in Key West heb ik nog een aantal opties om in de omgeving te bekijken of actief te zijn.
John Pennenkamp Coral Reef State Park; hier kan je snorkelen, duiken of een kano huren. Hier ben ik zelf wezen snorkelen bij het beschermde rif. Een aanrader. Mooi Rif, lekker dobberen, kleurige vissen en als je mazzel hebt een zeeschildpad (wij hadden mazzel). Wel raad ik aan om de tour van 9 uur 's ochtends te nemen. Deze is meestal een stuk rustiger dan de middagtour. Het John Pennenkamp Coral Reef State Park ligt op Key Largo waar je langsrijdt op weg naar Key West.
Van Orlando is het 2 uur rijden naar Crystal River. Hier heb je een mooi natuurpark met een beschermd Manatee gebied. Opties voor snorkelen met Manatees.
Of anderhalf uur de andere kant op. Het Kennedy Space Center. Ik heb er een hele dag rondgelopen en was nog steeds niet uitgekeken. Vooral om oog in oog te staan op een paar meter afstand met een van Space Shuttles. Geweldig, maar dat moet je wel liggen.
Houdt in Florida rekening met de tolwegen. Niet bij alle tolwegen kan je met geld betalen, dan wordt gewoon je kenteken geflitst. Dit kan betekenen dat er achteraf nog tolkosten van de creditcard worden afgeschreven. Dit gebeurde bij mij zelf nog drie maanden later.
Veel plezier!
Gaby
Omdat je best aardig wat tijd hebt in Key West heb ik nog een aantal opties om in de omgeving te bekijken of actief te zijn.
John Pennenkamp Coral Reef State Park; hier kan je snorkelen, duiken of een kano huren. Hier ben ik zelf wezen snorkelen bij het beschermde rif. Een aanrader. Mooi Rif, lekker dobberen, kleurige vissen en als je mazzel hebt een zeeschildpad (wij hadden mazzel). Wel raad ik aan om de tour van 9 uur 's ochtends te nemen. Deze is meestal een stuk rustiger dan de middagtour. Het John Pennenkamp Coral Reef State Park ligt op Key Largo waar je langsrijdt op weg naar Key West.
Van Orlando is het 2 uur rijden naar Crystal River. Hier heb je een mooi natuurpark met een beschermd Manatee gebied. Opties voor snorkelen met Manatees.
Of anderhalf uur de andere kant op. Het Kennedy Space Center. Ik heb er een hele dag rondgelopen en was nog steeds niet uitgekeken. Vooral om oog in oog te staan op een paar meter afstand met een van Space Shuttles. Geweldig, maar dat moet je wel liggen.
Houdt in Florida rekening met de tolwegen. Niet bij alle tolwegen kan je met geld betalen, dan wordt gewoon je kenteken geflitst. Dit kan betekenen dat er achteraf nog tolkosten van de creditcard worden afgeschreven. Dit gebeurde bij mij zelf nog drie maanden later.
Veel plezier!
Gaby
2004 Los Angeles, Grand Canyon, Las Vegas
2013 Oregon en Mnt St Helens
2014 Florida
2016 GT, Yellowstone, Oregon en Washington State
2019 Alaska & Yukon
2013 Oregon en Mnt St Helens
2014 Florida
2016 GT, Yellowstone, Oregon en Washington State
2019 Alaska & Yukon
- Arends1989
- Amerikakenner
Waarom opletten voor de tol? Je hoeft je nergens druk om te maken.
Na het eerste tolpoortje staat je kenteken in het systeem. Alle tol die tijdens je vakantie is opgeteld, schrijft men na de huurperiode af. Super makkelijk systeem, geen gedoe met quarters!
Na het eerste tolpoortje staat je kenteken in het systeem. Alle tol die tijdens je vakantie is opgeteld, schrijft men na de huurperiode af. Super makkelijk systeem, geen gedoe met quarters!
Hoi Gaby,
Bedankt voor je reactie.
Kennedy space center zou ik wel leuk vinden, alleen m'n partner zal na 30 minuten zich beginnen te vervelen ben ik bang
De parken heb ik genoteerd en ga ik even uitzoeken.
Ik heb nu overigens ook de 3 dagen in orlando vastgelegd wat betreft overnachting. (dag 5,6,7 @ Rosen Shingle Creek)
Dag 1 t/m dag 7 staat in principe nu vast. Vanaf dag 8 weten we nog niet wat we zullen doen. Ik zelf denk dat ik toch de westkust ga nemen naar beneden.
Huidig schema:
Tijdens de vorige trip zijn we bijvoorbeeld niet langs Tampa/St Petersburg/Sarasota geweest. Op dag 9 (en misschien zelfs dag 8 als we uitchecken in orlando) ben ik bereid om een vrij ruime toeristische route te nemen naar beneden met eventueel een overnachting ergens. (naples zijn we al geweest)
Bedankt voor je reactie.
Kennedy space center zou ik wel leuk vinden, alleen m'n partner zal na 30 minuten zich beginnen te vervelen ben ik bang

De parken heb ik genoteerd en ga ik even uitzoeken.

Ik heb nu overigens ook de 3 dagen in orlando vastgelegd wat betreft overnachting. (dag 5,6,7 @ Rosen Shingle Creek)
Dag 1 t/m dag 7 staat in principe nu vast. Vanaf dag 8 weten we nog niet wat we zullen doen. Ik zelf denk dat ik toch de westkust ga nemen naar beneden.
Huidig schema:
Tijdens de vorige trip zijn we bijvoorbeeld niet langs Tampa/St Petersburg/Sarasota geweest. Op dag 9 (en misschien zelfs dag 8 als we uitchecken in orlando) ben ik bereid om een vrij ruime toeristische route te nemen naar beneden met eventueel een overnachting ergens. (naples zijn we al geweest)
-
- Amerikakenner
- Partner van: Elskey
Als je al in Naples bent geweest zou je misschien kunnen kiezen voor Marco Island. Liggen fantastische hotels / resorts en geweldige stranden.
http://usa2014kurtels.tumblr.com
https://www.youtube.com/watch?v=6ZhIrfaUi20
https://westcoastusa2016.wordpress.com/
2011: NY
2012: Zuidwesten
2013: NY+Noordwesten-zuidwesten
2014: NY+Florida
2015: Florida
2016: Zuidwesten
2017: Florida
-
- Amerikafan
- Aantal x V.S. bezocht: 3
- Contacteer:
Hoi,
Wij zijn ook naar het Kennedy Space Center geweest
Mijn vriend leek het fantastisch om eens te kijken ik was ook eerst een beetje van zou ik dat wel leuk vinden… maar goed toch gedaan en het was erg leuk om te zien. Zelfs ik heb mij eigenlijk geen minuut verveeld. We hadden er een tour bijgeboekt waarmee je ook naar de uitkijk plek rijdt vanwaar je kunt je uitzicht hebt op het lancering platform.
Dus ik zou zeker eens kijken of je het kunt in plannen. Op internet even googlen naar ervaringen van andere mensen en misschien eventueel een filmpje op You Tube.
Groetjes Louise
Wij zijn ook naar het Kennedy Space Center geweest
Mijn vriend leek het fantastisch om eens te kijken ik was ook eerst een beetje van zou ik dat wel leuk vinden… maar goed toch gedaan en het was erg leuk om te zien. Zelfs ik heb mij eigenlijk geen minuut verveeld. We hadden er een tour bijgeboekt waarmee je ook naar de uitkijk plek rijdt vanwaar je kunt je uitzicht hebt op het lancering platform.
Dus ik zou zeker eens kijken of je het kunt in plannen. Op internet even googlen naar ervaringen van andere mensen en misschien eventueel een filmpje op You Tube.
Groetjes Louise

2015Camperreis Chicago naar Las Vegas http://janwillemenlouise2015.reismee.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
2014 Florida
2012 Westen USA http://janwillemenlouise.reismee.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
Zou in principe een goed plekje kunnen zijn om vervolgens op dag 10 vroeg in miami te kunnen zijnKurt10 schreef:Als je al in Naples bent geweest zou je misschien kunnen kiezen voor Marco Island. Liggen fantastische hotels / resorts en geweldige stranden.

Of ik ook een resort boek voor een dag weet ik niet. Vind het altijd zonde wanneer ik maar één nachtje wil blijven ergens en de volgende dag vroeg moet uitchecken.Als ik zou inchecken om 2 uur in de middag, en 2 nachten blijf, dan vind ik het waard. : )
Ik heb op dag 8 nog geen hotel geboekt omdat ik verwacht na 2 volle dagen orlando te vertrekken.
Dan zou ik dag 8 en 9 hebben om te genieten van de route Tampa/St Petersburg/Sarasota/Venice/Ft myers/naples en dan tijdens de gehele route ergens een halve dag op het strand liggen.
Is dit te doen ?
Ik hou stiekem ook de weersvoorspellingen rondom orlando/miami in de gaten trouwens en echt heel rooskleurig ziet het er niet uit. Als blijkt dat het echt dramatisch is straks, waar we wel achter zullen komen de eerste paar dagen, dan verkassen we op dag 8 naar waar dan ook (ver naar het zuiden waarschijnlijk) waar de zon hopelijk meer schijnt. : )
-
- Amerikakenner
- Partner van: Elskey
Tja het weer in Florida kan in deze periode inderdaad wispeltuurig zijn.
Maar ik zou er niet te veel op voorhand naar kijken. Voor ik op vakantie vertrok had ik ook eens vluchtig gekeken en toen was het op iedere plaats waar ik zou zijn in die periode redelijk dramatisch. Maar ik heb van de 18 dagen 17 en een halve dag fantastisch weer gehad. 1 middag vanaf 16 stortregen tot 19 uur op Siësta Key en voor de rest nog 2 keer op een avond rond 21-22 uur een onweer en dat was het.
Soms is het heel raar zo lag ik in Marco Island op het strand , stralend weer terwijl het in Naples regende en onweerde
Maar ik zou er niet te veel op voorhand naar kijken. Voor ik op vakantie vertrok had ik ook eens vluchtig gekeken en toen was het op iedere plaats waar ik zou zijn in die periode redelijk dramatisch. Maar ik heb van de 18 dagen 17 en een halve dag fantastisch weer gehad. 1 middag vanaf 16 stortregen tot 19 uur op Siësta Key en voor de rest nog 2 keer op een avond rond 21-22 uur een onweer en dat was het.
Soms is het heel raar zo lag ik in Marco Island op het strand , stralend weer terwijl het in Naples regende en onweerde

http://usa2014kurtels.tumblr.com
Nou ik hoop dat het mee zal vallen. Inmiddels ook kaartjes voor het pretpark gekocht. (island & universal). Zonder fastpass overigens ook al zou het vast wel schelen in tijd alleen om dat 50$ per ticket extra te betalen? Vind het belachelijk en het is niet eens voor alle attracties.
Huidig schema:
05/07/2015 dag 6 verblijf in orlando --> pretpark/shopping
06/07/2015 dag 7 verblijf in orlando --> pretpark/shopping
Dag 5,8,9 is vooralsnog niet helemaal duidelijk voor ons.
Ik wilde misschien op dag 5 na uitchecken hotel richting st. augustine rijden (440 km) alleen vraag ik mij af of het waard is. Moet daarna nog 200 km richting orlando voor ons hotel namelijk. De 2 dagen hierna zijn ook niet echt rustgevend ben ik bang.
De st.augustine trip is zelfs zo lang dat rijden via Naples en dan direct richting hotel nog minder tijd in beslag neemt.
Andere optie is direct richting hotel/orlando 300 km en dan het centrum van orlando induiken.

Huidig schema:
05/07/2015 dag 6 verblijf in orlando --> pretpark/shopping
06/07/2015 dag 7 verblijf in orlando --> pretpark/shopping
Dag 5,8,9 is vooralsnog niet helemaal duidelijk voor ons.
Ik wilde misschien op dag 5 na uitchecken hotel richting st. augustine rijden (440 km) alleen vraag ik mij af of het waard is. Moet daarna nog 200 km richting orlando voor ons hotel namelijk. De 2 dagen hierna zijn ook niet echt rustgevend ben ik bang.
De st.augustine trip is zelfs zo lang dat rijden via Naples en dan direct richting hotel nog minder tijd in beslag neemt.
Andere optie is direct richting hotel/orlando 300 km en dan het centrum van orlando induiken.
- bedeve
- Amerika-expert
Auto gehuurd ?
Misschien nog een leuke lastminute coupon ?
Budget onder controle ?
Fijne vakantie !
Misschien nog een leuke lastminute coupon ?
Budget onder controle ?
Fijne vakantie !
the proof of the pudding is in the eating
Wil je meer info over jouw voordelen van een Amex Flying Blue creditcards....
Wil je een referral om bij een anvraag meer Flying Blue Miles te ontvangen ...
Stuur mij een PB !
Stuur mij een PB !
@ bedeve
Ik weet het, ik draaf een beetje door, maar dat komt omdat we na de trip van vorig jaar toch het gevoel hadden veel leuke plekjes voorbij gereden te zijn. Dat wil ik deze keer voorkomen door in grote lijnen uit te stippelen wat we zullen doen. In principe heb ik dat dit keer wel redelijk goed gedaan denk ik op de laatste paar dagen na.
Lastminute couponnetjes is een goede tip, daar ga ik eens naar kijken. : )
Ik weet het, ik draaf een beetje door, maar dat komt omdat we na de trip van vorig jaar toch het gevoel hadden veel leuke plekjes voorbij gereden te zijn. Dat wil ik deze keer voorkomen door in grote lijnen uit te stippelen wat we zullen doen. In principe heb ik dat dit keer wel redelijk goed gedaan denk ik op de laatste paar dagen na.
Lastminute couponnetjes is een goede tip, daar ga ik eens naar kijken. : )
- bedeve
- Amerika-expert
De lastminutes vallen mij tegen van Alamo.leftie schreef: Lastminute couponnetjes is een goede tip, daar ga ik eens naar kijken. : )
Het beste boeken is toch nog steeds met Contract ID LHF icm coupon code AU5235ASJ
Kom je op $ 272
Stuur mij een PB !
Stuur mij een PB !
Yep. Heb in een post ergens terug je daar ook nog voor bedankt. Scheelt toch weer een lunch/diner : )bedeve schreef:De lastminutes vallen mij tegen van Alamo.leftie schreef: Lastminute couponnetjes is een goede tip, daar ga ik eens naar kijken. : )
Het beste boeken is toch nog steeds met Contract ID LHF icm coupon code AU5235ASJ
Kom je op $ 272
Ik ga geen rare vragen krijgen neem ik aan toch i.v.m het contract ID van lufthansa ? Moet ik zeggen dat ik piloot ben.

- bedeve
- Amerika-expert
leftie schreef: Ik ga geen rare vragen krijgen neem ik aan toch i.v.m het contract ID van lufthansa ? Moet ik zeggen dat ik piloot ben.

Tegen wie ?
Die man /vrouw in de exit booth die zo snel mogelijk van jou af wil zijn ??
Stuur mij een PB !
Stuur mij een PB !
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht