Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Florida, wat te doen?
Re: Florida, wat te doen?
Wel knap dat je dan nog terug gaat nadat het is tegengevallen.
-
- Amerika-ontdekker
Hier hetzelfde als bij Vito. Eerste keer vonden wij het tegenvallen. Idd omdat we het vergeleken met onze eerste reis naar de USA: de Westkust.
Maar we gaan nu al voor de 3e keer naar Florida, zegt genoeg toch.
Jammer dat je hebt geannuleerd.
Maar zoals ik het lees was je bij voorbaat al niet enthousiast.
En dat is zonde.
Mijn man was de 1e keer naar Amerika ook niet enthousiast.
We gingen toen van NY naar de Westkust en bij terugkomst was hij zo enthousiast.
Meteen voor het jaar erop geboekt.
Maar we gaan nu al voor de 3e keer naar Florida, zegt genoeg toch.
Jammer dat je hebt geannuleerd.
Maar zoals ik het lees was je bij voorbaat al niet enthousiast.
En dat is zonde.
Mijn man was de 1e keer naar Amerika ook niet enthousiast.
We gingen toen van NY naar de Westkust en bij terugkomst was hij zo enthousiast.
Meteen voor het jaar erop geboekt.
Maart 2012 New York
Zomer 2013 New-York en westkust
Zomer 2014 Oostkust
December 2015 Miami en Key Largo
December 2016/januari 2017 Florida
Maart 2017 New York
Zomer 2013 New-York en westkust
Zomer 2014 Oostkust
December 2015 Miami en Key Largo
December 2016/januari 2017 Florida
Maart 2017 New York
Begrijp me niet verkeerd ik ben echt verslaafd aan Amerika. Als je nu tegen mij zegt stap morgen in het vliegtuig naar Denver of Seattle doe ik dat meteen.
Florida was voor mij denk ik een surrogaat vakantie voor een echte reis naar het westen. De tickets en auto waren goedkoop en ik verlang weer naar de VS, laatste keer is alweer drieeneenhalf jaar geleden.
Een reis naar Midwesten zit er niet in nu de ticketprijzen voor die kant zo absurd hoog zijn geworden.
Florida was voor mij denk ik een surrogaat vakantie voor een echte reis naar het westen. De tickets en auto waren goedkoop en ik verlang weer naar de VS, laatste keer is alweer drieeneenhalf jaar geleden.
Een reis naar Midwesten zit er niet in nu de ticketprijzen voor die kant zo absurd hoog zijn geworden.
En nu heb ik weer spijt dat ik geannuleerd heb...
-
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 13
Ach, een boeking is zo weer gemaakt toch? TUI heeft regelmatig mooie aanbiedingen naar FL.
Ik zou ook eens naar de fly-drives kijken, die zijn ook heel voordelig.
Ga je trouwens alleen op vakantie en zo nee, wat vindt je partner dan van al dit gedraai?
Ik zou ook eens naar de fly-drives kijken, die zijn ook heel voordelig.
Ga je trouwens alleen op vakantie en zo nee, wat vindt je partner dan van al dit gedraai?
Ik word al gek van mezelf laat staan wat mijn vrouw ervan vindt...
De enige andere optie zou april/mei zijn maar dan zijn de prijzen 3x zo hoog.
De rest van het jaar is het daar te warm voor ons. Ik denk zelfs in april al.
De enige andere optie zou april/mei zijn maar dan zijn de prijzen 3x zo hoog.
De rest van het jaar is het daar te warm voor ons. Ik denk zelfs in april al.
-
- Amerika-expert
Als je buiten de meivakantie kijkt of naar andere opstapplaatsen dan Amsterdam, bv. Brussel of Düsseldorf, hoeft het echt niet duur te zijn. April/mei is het hoogseizoen voor Florida ook voorbij, dat ligt van eind december tot begin april.
Ik heb nergens nog rechtstreekse vluchten gezien vanaf Dusseldorf?
-
- Amerika-expert
AirBerlin vliegt rechtstreeks naar Orlando, Fort Myers en Miami.
Die hebben vaak ook leuke aanbiedingen, bv op super Sunday tussen 13.00 en 18.00 uur.
Die hebben vaak ook leuke aanbiedingen, bv op super Sunday tussen 13.00 en 18.00 uur.
Air Berlin is wel minder qua kwaliteit volgens mij?
Wanneer Is die super sunday normaal?
Ach anders maar plannen voor 2018 en komend jaar maar een keer geen vakantie. Al was 2017 misschien het laatste jaar waarin we voorlopig, de komende 7 jaar ofzo, nog kunnen gaan.
Wanneer Is die super sunday normaal?
Ach anders maar plannen voor 2018 en komend jaar maar een keer geen vakantie. Al was 2017 misschien het laatste jaar waarin we voorlopig, de komende 7 jaar ofzo, nog kunnen gaan.
- RiverCola
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 4
Ik had deze post van je over het hoofd gezien. Ik herken deels wat je schrijft, maar weiger zelf aan dergelijke gevoelens over te geven. Ook ik ben een enorme liefhebber van bergen trouwenserikh schreef: Ik heb dat probleem met meer dingen. In mijn winkelmandje, uit mijn winkelmandje, er weer in en uit en in. Dan bestel ik en heb ik meteen daarna spijt.
Qua vakanties hebben we wel gevarieerd maar niets dat in de buurt komt van de vakanties naar noord Amerika. Ook Noorwegen niet.
Ik denk dat er bij mij een beetje inzit dat als ik geen bergen zie het toch tegen gaat vallen. En ja ook de kosten. Voelt gek om 4000 euro uit te geven waar je maar zo kort over hebt nagedacht.

Wij gingen in de zomer van 2014, vlogen op Orlando en deden toen het rondje wat ik eerder beschreef. Ik wist van tevoren dat Augustus bloody hot en vochtig zou zijn, maar kon niet op een ander moment, dus maar gewoon accepteren. Ik wist dat we er geen indrukwekkende gebergten en rode rotsen tegen zouden komen, maar hebben ontzettend genoten van de prachtige oude steden, wildlife, het heerlijke typisch zuidelijke eten en al het groen. Ik wist ook dat we een redelijk saai en erg lang stuk dwars door de binnenlanden van Georgia moesten rijden om in New Orleans te komen, maar het was zoooo de moeite waard! Al met al hebben we een geweldige vakantie gehad.
Door een banenwissel dit jaar kon ik niet een lange reis lang vooruit inplannen en omdat mijn vriend gedurende augustus en september voor werk 'vast' zat in NL konden we ook in die periode niet op vakantie. Maar ik vond wel spotgoedkope tickets naar Zuid-Frankrijk voor begin oktober. We zijn allebei totaal geen Francofielen (dachten we) maar hebben 10 dagen een roadtrip Amerikaanse stijl door de Cote d'Azur en de Provence gemaakt. We hadden hele zomerse dagen en koude dagen. Het was een heerlijke reis.
Flexibel zijn en van kleine dingen kunnen genieten maakt een mens zoveel gelukkiger! In jouw posts lees ik vooral erg veel 'kan niet' en 'wil niet' en eigenlijk vrij weinig enthousiasme. Waarom zet je het op vakantie gaan idee niet gewoon even in de koelkast, totdat je er écht weer zin in krijgt?
-
- Amerika-ontdekker
- Aantal x V.S. bezocht: 4
Wij gaan toch echt rechtstreeks vanaf Dusseldorf naar Miami met airBerlin. 440,- pp op 18 april wegerikh schreef:Ik heb nergens nog rechtstreekse vluchten gezien vanaf Dusseldorf?

Wij gaan nu met onze 2 kinderen van dan bijna 2 en 4. We willen dus wel wat luxer als normaal zitten, sowieso overal met 2 grote bedden.
We zijn gemiddeld 80,- per nacht kwijt. Dat kan dus nog goedkoper!
(voor ons de eerste keer Florida dus heb geen tips voor je maar die staan er genoeg)
2010 Californië, Nevada, Utah, Arizona
2014 Nevada, Arizona, Utah, Colorado, Idaho, Wyoming, South Dakota
2016 New York, New Jersey
2017 Florida
2014 Nevada, Arizona, Utah, Colorado, Idaho, Wyoming, South Dakota
2016 New York, New Jersey
2017 Florida
Hoe ver van tevoren heb je geboekt? Ik zag ook nog wel wat mogelijkheden maar mijn vrouw kan dan niet... helaas. 2018 misschien weer een poging. Maar die extra kosten om een stoel te reserveren zijn ook extreem hoog zeg bij AirBerlin. Denk je enigszins een goede prijs te hebben komt er nog minimaal 200 euro bij.
Laatst gewijzigd door erikh op 08 dec 2016, 16:02, 1 keer totaal gewijzigd.
Het midwesten lijkt me nog saaier dan Florida. Ik ben benieuwd wat je daar dan wel in ziet?erikh schreef:Nieuw Zeeland/Australië wellicht maar daar gaan we toch nooit komen. Kunnen niet zolang weg.
Verder heb ik eigenlijk niets meer dat ik moet zien. Denk dat als ik zou moeten kiezen ik nog een keer terug naar het Midwesten zou gaan.
Mid-Westen? Voor mij is dat Denver, Rocky Mountains, Noord-Utah (Arches bijvoorbeeld), Salt Lake City, Yellowstone, Grand Teton.
Dat gebied is inderdaad niet saai.
Maar het Midwesten ligt veel meer naar het oosten (ik weet het, erg verwarrend
)

https://simple.wikipedia.org/wiki/Midwe ... ted_States
Maar het Midwesten ligt veel meer naar het oosten (ik weet het, erg verwarrend

https://simple.wikipedia.org/wiki/Midwe ... ted_States
- asv60
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 40
Je had ook voor een villa kunnen gaan in Orlando. Dat is vaak voordeliger dan een hotel en lekker veel ruimte en vaak met eigen zwembad.
Al mijn blogs op: https://www.daneleens.blogspot.com
Als je mee wilt lezen stuur me dan een pb met je emailadres.
Wat zijn goede sites om naar villa's te zoeken?
Ik zie al dat de hotels in april/mei net zo duur of zelfs in veel gevallen duurder zijn dan januari, wat zogenaamd hoogseizoen zou zijn?
Ik zie al dat de hotels in april/mei net zo duur of zelfs in veel gevallen duurder zijn dan januari, wat zogenaamd hoogseizoen zou zijn?
- asv60
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 40
Kijk hiervoor bij het topic " ervaringen met vakantiewoningen"
Dit is een "sticky" bovenaan de Florida pagina.
Dit is een "sticky" bovenaan de Florida pagina.
Al mijn blogs op: https://www.daneleens.blogspot.com
Orlando zit er een beetje tussenin. Noord-Florida is redelijk fris in de winter maanden en daarom populairder in de zomer. In Zuid-Florida is het juist in de winter druk door de lekkere temperaturen. Het maakt echt een enorm verschil uit, we merken het heel erg in het verkeer, de wachttijden bij de kassa/restaurants en natuurlijk de parkeerplaatsen op het strand. Wat dat betreft, doe mij de zomer maar 
AirBnB en VRBO zijn bekende websites voor het boeken van villas.

AirBnB en VRBO zijn bekende websites voor het boeken van villas.
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 6 Reacties
- 4222 Weergaves
-
Laatste bericht door Vlinder72
-
- 29 Reacties