Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Voorlopige route Sandy in Florida

Hier kun je berichten plaatsen over de staat Florida.
wiepster
Amerika-expert

Bericht door wiepster »

Je kan ook nog een kop koffie komen drinken in Melbourne :wink: :wink:
Mickey99
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 28

Bericht door Mickey99 »

Sandy schreef:In 2005 zijn we in oktober naar Washington geweest. We zijn toen naar Busch Gardens geweest. Het park was toen ook voor Halloween versierd. Overdag merkte je er niet veel van, maar tegen de avond kwamen de enge schrik elementen wel naar voren. Ik ben me een paar keer lam geschrokken. Ik denk niet dat de kinderen het trekken de hele dag in een park en 's avonds nog een show ...

Ik zou wel graag naar een disney show willen gaan overigens, ik weet niet of je die standaard op het park hebt in het klein. Ik ben zo ooit naar een Sesame Street Show geweest hier (Amerikaanse show). Dat was zo fantastisch voor de kinderen, maar ook voor ons ...
Mickey's not so scary Halloween party is geen show hoor :wink: Het park sluit voor "gewoon" publiek en is dan alleen nog geopend voor mensen die een kaartje hebben voor de Halloweenavond. Het hele park is helemaal omgetoverd in Halloweenstijl en dit duurt tot 12 uur 's nachts. Alle attrakties zijn gewoon open.

Als je van tevoren weet dat het Magic Kingdom vroeg sluit, en je niet naar de Halloweenavond gaat, is het misschien handiger om op een andere dag naar Magic Kingdom te gaan. Meestal is het park dan tot 8 of 9 uur (soms zelfs nog later) open.
Florida1995/1996/1997/1998/1999/2000/2002/2003/2004/2006/2007/2008/2011/2012/2013/2014/2015
New York2006/2007/2009/2015 Zuidwesten:2008/2009/2010/2013 Noordoosten2009
Midwesten2010 Zuidoosten2011 Noordwesten2013 Alaska2014 Canada2013/2014

Afbeelding
Sandy
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 5

Bericht door Sandy »

Njit schreef:AK:
MGM:
Onze voorkeur gaat toch uit naar MGM over Animal Kingdom. We moeten sowieso even rustig zitten voor al die parken, want Epcot lijkt mij ook heel leuk. We hebben wel besloten om maar 2 parken te doen en daar rustig van te genieten. Dan gehaast van het ene naar het andere park te hoppen ..
Sandy
Sandy
Amerika-expert

Bericht door Sandy »

Mickey99 schreef:Als je van tevoren weet dat het Magic Kingdom vroeg sluit, en je niet naar de Halloweenavond gaat, is het misschien handiger om op een andere dag naar Magic Kingdom te gaan. Meestal is het park dan tot 8 of 9 uur (soms zelfs nog later) open.
Ah OK, bedankt voor de tip : ))
Sandy
Njit
Amerika-expert
Partner van: SpaceAce
Aantal x V.S. bezocht: 11
Contacteer:

Bericht door Njit »

Het is allemaal leuk :) En wie weet kom je er nog wel een keer terug.
Homepage met al onze reis- en fotoverslagen bij elkaar: https://kloenies.nl/
Sandy
Amerika-expert

Bericht door Sandy »

Jasmino schreef:
Njit schreef: Spiderman! Dat is echt een unieke attractie (okee, niet helemaal uniek meer - in Busch Gardens Williamsburg staat een vergelijkbare attractie met een ander thema). Die attractie valt gewoon echt niet te beschrijven. Wat Jasmino zegt klopt voor deze attractie helemaal. Je maakt echt deel uit van de film.
Inderdaad, supermooie attractie! Weet je welke attractie ik ook zo bijzonder vond in IoA? Poseidon's Fury, volgens mij is dat ook geweldig voor kinderen! En dan Jurassic Park, waar je een attractie hebt waar alleen maar ouders met kinderen in mogen! En die fantastische waterbaan.

Ik had dat tekenfilm gevoel trouwens in het hele park, niet alleen in de attracties. Geweldig!
Jullie maken het wel moeilijk voor ons ... zo moeilijk om te beslissen als je er nog nooit geweest bent. Island of Adventure is toch geen onderdeel van Disney World? Ik ben overigens jullie Florida verslag aan het lezen nu Tijn & Linda : ))
Sandy
Njit
Amerika-expert
Partner van: SpaceAce
Aantal x V.S. bezocht: 11
Contacteer:

Bericht door Njit »

Sandy schreef:Jullie maken het wel moeilijk voor ons ... zo moeilijk om te beslissen als je er nog nooit geweest bent. Island of Adventure is toch geen onderdeel van Disney World? Ik ben overigens jullie Florida verslag aan het lezen nu Tijn & Linda : ))
Island of Adventures is onderdeel van Universal Florida. Zie hier een plattegrond:
http://www.universal-excitement.com/IOAMAP05.jpg

Het park bevat wel een aantal attracties voor de wat oudere kinderen (vooral achtbanen zoals The Incredible Hulk en Duelling Dragons) maar er staan ook een paar mooie waterattracties waar je echt HEEL ERG NAT van wordt :)
Homepage met al onze reis- en fotoverslagen bij elkaar: https://kloenies.nl/
Sandy
Amerika-expert

Bericht door Sandy »

Mooi geschreven jullie Florida verslag Tijn & Linda. Alle parken staan beschreven, ik heb het met veel plezier gelezen en een leuke indruk gekregen. Wat betreft Walt Disney World, gaan we toch voor MGM Studios en Magic Kingdom, voor het andere moeten we maar een keer terugkomen.
Sandy
Petra/VS
Medebeheerder
Contacteer:

Bericht door Petra/VS »

Heb je ons reisverslag van afgelopen lente al gelezen? Toen hebben we alle parken gedaan:
http://orlando2006nl.blogspot.com/
Boek hier uw Nederlandstalige rondleidingen in en rond Washington DC
Dagboek over ons leven in de VS(reisverslagen rechtse kolom)
"Heaven and Earth never agreed to frame a better place for man's habitation than Virginia"~Capt. John Smith
Mickey99
Amerikakenner

Bericht door Mickey99 »

Huh, er stond hier toch net een vraag over fast passen??? :shock:

Hier kun je in ieder geval iets vinden over de fast passen:
http://allearsnet.com/tp/fastpass.htm :wink:
Florida1995/1996/1997/1998/1999/2000/2002/2003/2004/2006/2007/2008/2011/2012/2013/2014/2015

Afbeelding
Color01
Amerika-expert

Bericht door Color01 »

Mickey99 schreef:Huh, er stond hier toch net een vraag over fast passen??? :shock:
dat dacht ik ook :?:
Sandy
Amerika-expert

Bericht door Sandy »

LOL ja sorry, ik was Petra's blog aan het lezen en liep toen tegen die fast passen aan. Ik was er inmiddels achter, dus ik had mijn bericht verwijderd ..... hoewel ik lees nu op jouw link dat je niet voor die fast passen extra hoeft te betalen.
Sandy
Petra/VS
Medebeheerder
Contacteer:

Bericht door Petra/VS »

De Fast Passes voor Disney zijn gratis, die voor Universal Studios niet.
"Heaven and Earth never agreed to frame a better place for man's habitation than Virginia"~Capt. John Smith
Sandy
Amerika-expert

Bericht door Sandy »

Petra/VS schreef:De Fast Passes voor Disney zijn gratis, die voor Universal Studios niet.
Leuk uitgebreid verslag Petra, ik wilde een berichtje plaatsen op je Florida blog, maar ik zie dat een spammer me voor is geweest ... dus ik plaats mijn complimenten maar hier ;)
Sandy
Marjol
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Marjol »

Leuk, dat je ook naar Florida gaat, Sandy! :) Ik denk dat jullie zeker zullen genieten.
Na mei kan ik je eventueel nog wat tips geven :)
Petra/VS
Medebeheerder
Contacteer:

Bericht door Petra/VS »

Sandy schreef:
Petra/VS schreef:De Fast Passes voor Disney zijn gratis, die voor Universal Studios niet.
Leuk uitgebreid verslag Petra, ik wilde een berichtje plaatsen op je Florida blog, maar ik zie dat een spammer me voor is geweest ... dus ik plaats mijn complimenten maar hier ;)
Bedankt, sorry voor de Spammer. Daarom heb ik Haloscan op mijn gewone blog, daar kan ik ongewenst commentaar tenminste verwijderen.
houstonwehaveaproblem
Amerika-expert

Bericht door houstonwehaveaproblem »

Heerlijk Sandy, dat jullie naar Florida gaan. Veel tips hebben jullie al gekregen dus ik heb weinig toe te voegen. Ik kan hooguit bevestigen dat Disneyworld heel leuk is. Verder is het ook leuk om in Old Town Kissimmee naar de autoshow te gaan kijken. Ik ben op beide dagen geweest en vond de vrijdag (met auto's uit de '50s en '60s) leuker.
Als je naar Daytona gaat kun je wel een rondleiding krijgen op het circuit. Ik vond het wel interessant. Persoonlijk vind ik Kennedy Space Center interessanter dan het Disney gebeuren, maar dat is ieder zijn smaak.

Mijn favoriet? In Juno Beach, net boven North Palm Beach, zit een schildpaddenopvang. Juist in het najaar hebben ze daar veel mini schildpadjes. Het is er niet groot, maar mocht je in de buurt zijn dan is het zeker een aanrader voor de kinderen als onderbreking voor een uurtje of anderhalf.
You can't change the direction of the wind, but you can adjust your sails.
Reisverslag Nationale Parken Westen: http://reisverslagen.allesamerika.com/verslag205";
Mickey99
Amerikakenner

Bericht door Mickey99 »

Petra/VS schreef:Heb je ons reisverslag van afgelopen lente al gelezen? Toen hebben we alle parken gedaan:
http://orlando2006nl.blogspot.com/
Ik heb je verslag inmiddels ook gelezen en ik vond het een zeer mooi en uitgebreid verslag! Kreeg meteen weer zin om er weer heen te gaan :wink:

Groetjes,
Sonja

Afbeelding
Sandy
Amerika-expert

Bericht door Sandy »

houstonwehaveaproblem schreef:Heerlijk Sandy, dat jullie naar Florida gaan. Veel tips hebben jullie al gekregen dus ik heb weinig toe te voegen. Ik kan hooguit bevestigen dat Disneyworld heel leuk is. Verder is het ook leuk om in Old Town Kissimmee naar de autoshow te gaan kijken. Ik ben op beide dagen geweest en vond de vrijdag (met auto's uit de '50s en '60s) leuker.
Als je naar Daytona gaat kun je wel een rondleiding krijgen op het circuit. Ik vond het wel interessant. Persoonlijk vind ik Kennedy Space Center interessanter dan het Disney gebeuren, maar dat is ieder zijn smaak.

Mijn favoriet? In Juno Beach, net boven North Palm Beach, zit een schildpaddenopvang. Juist in het najaar hebben ze daar veel mini schildpadjes. Het is er niet groot, maar mocht je in de buurt zijn dan is het zeker een aanrader voor de kinderen als onderbreking voor een uurtje of anderhalf.
Bedankt voor de tip, ik neem het allemaal mee ... : ))
Sandy
wolfman
Amerika-ontdekker

Bericht door wolfman »

Aangezien ik een paar keer in Florida ben geweest hoop ik je nog wat informatie te geven.
Je wilt de eerste dag gaan settlen, aangezien je maar 9 dagen gaat vind ik dat je die tijd niet hebt, settlen is zo gedaan. Even langs de Publix die in Kissimmee zit boodschappen doen en dan een leuke uitstap naar b.v.
Gatorland
http://www.gatorland.com/
Afbeelding

Langs het hoofdkantoor van Tupperware, wat daar in de buurt zit
Afbeelding

En dan een paar miles verder rijden naar:
Florida Mall
http://www.simon.com/mall/default.aspx?ID=139
Afbeelding

Ik zie dat je op een maandag naar Magic Kingdom wilt gaan, het schijnt zo te zijn buiten het weekend dat de maandag de drukste dag is in Magic Kingdom. Veel mensen die naar Orlando gaan gaan eerst naar Magic Kindom dan Epcot of MGM en dan Animal Kindom en dan als het donderdag is gaat er veel naar Seaworld. Dus doe iets met je planning, het is altijd wat prettiger als het iets minder druk is, ook al heb je een fast pass. Je kan ook 3x achter elkaar in een ride gaan.

Ik heb gezien dat je gelukig van het plan Miami bent afgestapt, wel grappig de stad maar skyline ho maar. Chicago dat is een SkylineAfbeelding

Maar ik zie ook een paar die het hebben over het Kennedy Space Center. Ook al hou je niet van dat Space gedoe is het een hele ervaring.
Afbeelding Afbeelding Afbeelding Afbeelding

Ik kan dit echt aanbevelen, het kost je wel 1,5 uur om er te komen en ook best wel wat tijd om daar van alles te zien. Maar je kan wel zeggen dat je een echte raket hebt gezien waarmee ze naar de maan zijn geweest
AfbeeldingAfbeelding
En ook nog mooie natuur.

Daytona, het biketober festival, heb ik vorig jaar midden tussen gereden( in auto). Was wel leuk om te zien maar ....elk jaar vallen er een paar doden, vorig jaar een voetganger voor de sokken gereden. Ik zou zeggen wil je motoren zien ga naar de Harley winkel in Orando daar zie je er echt genoeg.

Wat ik even niet begrijp is dat je land op Tampa ( waarom niet Orlando) en dat je twee dagen later weer zeker meer dan 1 uur over die saaie weg teruggaat naar Tampa.

Enno
Afbeelding
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer