Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Voorlopige route Sandy in Florida

Hier kun je berichten plaatsen over de staat Florida.
hekkie
Amerika-expert
Partner van: Jhek
Aantal x V.S. bezocht: 20
Contacteer:

Bericht door hekkie »

Gatorland is inderdaad een goede tip Sandy. Heel leuk om met de kinderen heen te gaan.

Marjan
Gr. Marjan

20 USA-reizen:
Sandy
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 5

Bericht door Sandy »

wolfman schreef:Enno
Hey Enno,
Kwartje viel niet meteen, maar je bent de partner van Aida toch? Jullie zaten voor ons in het vliegtuig in 2005. Onze eindstop Washington DC en jullie vlogen door naar Florida ... en uiteraard heb ik jullie daarna nog ontmoet op de meeting : ))

Gatorland en de Floridaymall noteren we allemaal.. Zo ook het Kennedy Space Center. We willen daar wel graag heengaan, maar we moeten even kijken of de kinderen het allemaal trekken. Uiteraard gaan we al naar Disney & Seaworld ... en vermoed ik dat onze waterratjes wel gebruik willen maken van ons prive zwembad. Daarnaast hopen we ook de kosten enigszins te drukken en hakken Disney World & Seaworld er aardig in. Maar Stefan wil wel heel graag naar het Kennedy Space Center ... Alles staat wat dat betreft open ....

Wat betreft de drukte in Disney World op maandag .. denk je dat het in oktober nog steeds zo druk is op een door de weekse dag? De dagindeling maakt voor ons niet zo uit ... dus dat kunnen we makkelijk omgooien.

PS. We vliegen aan op Tampa omdat de overstaptijd korter is. Op Orlando hadden we een overstaptijd van 5 uur ....
Sandy
pyca
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door pyca »

Vrijdag 19 oktober- Aankomst Tampa
Zaterdag 20 oktober - Rustig aan, settlen in het huisje.
Zondag 21 oktober - Trip naar Tampa, Saint Petersburg (Bradenton)
Maandag 22 oktober -Disney World - Magic Kingdom
Dinsdag 23 oktober - Disney World - Animal Kingdom of MGM studios
Woensdag 24 oktober - Orlando Palm Beach/International Drive
Donderdag 25 oktober - Seaworld
Vrijdag 26 oktober - Strand aan de golf van Mexico/shoppen
Zaterdag 27 oktober - Vertrek Tampa

Hoi Sandy, is bovenstaande nu je meest recente planning? Ik had nl begrepen dat jullie een villa in MCO gehuurd hebben? Klopt dat?
Zou je dan niet beter je trip naar St. Petersburg aan het einde kunnen plannen, om nu in 2 dagen heen en weer te rijden lijkt mij persoonlijk niet zó, temeer je maar één week hebt.

En de shopmogelijkheden (Outlets etc) aan de Gulf Coast zijn vlgs mij minder dan in MCO.

De eerste volle dag wil je acclimatiseren, dit zou je ook al shoppend :lol: kunnen doen. Wij zijn ook eens onze eerste dag naar Seaworld gegaan. Dit was ook goed te doen, omdat dit niet zo'n heel groot park is, dat redt je makkelijk in 1 dag.

Om je keuzes nog moeilijker te maken: de waterparken zijn ook erg leuk
(voor zowel de kinderen als de volwassenen)
Zeer waarschijnlijk wil je na deze 9 dagen beslist nog een keer terug.

De eerste keren hebben we rondgereisd, bekende dingen gedaan/gezien Miami, the Keys, oost en westkust etc, met een paar dgn Orlando. Wij zijn de laatste keer(zie: http://diazmadrid.punt.nl ) alleen maar in Orlando geweest. Dit had ik nooit van mijzelf :lol: verwacht, en nog zijn we niet op Orlando uitgekeken. Het is zelfs zo erg :wink: dat we a.s zomer onze vakantie in westusa afsluiten met een weekje Orlando.

Hier nog een link mbt tot de Disneyparken met o.a. drukte op bepaalde dgn: http://www.allearsnet.com/index.html

Trouwens op Tampa aanvliegen is oké, wij vinden dit een zeer prettig vliegveld, niet zo groot en niet zo druk. Het is dan nog een dik uur rijden naar Orlando.

Succes met je planning!
wolfman
Amerika-ontdekker

Bericht door wolfman »

Yep, de partner van Aïda.

De drukte, het is in Orlando altijd druk. Het is er bijna altijd goed weer, pretparken voor iedereen. Dus de hele wereld komt er op af het hele jaar door. Wij waren er vorig jaar van 5 okt t/m 26 okt
Afbeelding
Dit was de tribune van Seaworld op dinsdag 17 Okt 2006, gewoon een volle bak dus. Dus ook al is het oktober dat maakt daar niks uit
Hier nog wat andere dingen
http://www.wetnwildorlando.com/
http://www.ripleysorlando.com/
http://www.wonderworksonline.com/

http://www.vacationsmadeeasy.com/Orland ... andoFL.cfm
http://www.mcfun.com/rest4_2893.shtml

http://www.shopfestivalbaymall.com/html/

Nu weet ik even niet wat je in Tampa wou doen maar shoppen kan je beter in Orlando doen. In Tampa zijn nog wel een paar andere leuke dingen
http://www.flaquarium.org/index.html
AfbeeldingAfbeeldingAfbeeldingAfbeelding
Of
http://www.buschgardens.com/buschgardens_default.aspx
Afbeelding

AfbeeldingAfbeeldingAfbeelding Tussen het rollercoaster geweld ook wel een paar leuke dieren.

Nu is het erg leuk voor je kinderen dat je een zwembad bij het huisje hebt, geloof mij, een tijdje na je vakantie praten ze niet over het zwembad bij het huisje maar wel over Mickey(die geen frans sprak), of die bek van die Gator, of de Saturn 5 raket. ga elke dag ergens naar toe. Vroeg naar zo'n park, van te voren bekijken waar je allemaal in wilt en in de middag lekker bij het zwembad.

Enno
Erg he! dat er zoooooveel te doen is!
Laatst gewijzigd door wolfman op 03 mar 2007, 17:04, 1 keer totaal gewijzigd.
Afbeelding
Sandy
Amerika-expert

Bericht door Sandy »

@ Pyca en Wolfman, jullie maken het me niet makkelijk, maar ik waardeer zeer alle tips : ))
Als jullie in mijn schoenen stonden, gebaseerd op jullie ervaring .... hoe had je dan de week indeling gemaakt?
Sandy
Jasmino
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 11
Contacteer:

Bericht door Jasmino »

Hoi Sandy,

Ik ben dan wel geen Pyca of Wolfman, maar ik heb ook even gekeken naar jouw planning en ik zou het zo doen:

Vrijdag 19 oktober- Aankomst Tampa
Zaterdag 20 oktober - Shoppen in Orlando (outlets)
Zondag 21 oktober - Tampa, St Petersburg, verblijf op strand, einde middag autorit naar Bradenton
Maandag 22 oktober -Disney World - Animal Kingdom of MGM studios
Dinsdag 23 oktober - Universal Studios Islands of Adventure
Woensdag 24 oktober - Orlando Palm Beach/International Drive
Donderdag 25 oktober - Seaworld
Vrijdag 26 oktober - Kennedy Space Center en Disney Downtown
Zaterdag 27 oktober - Vertrek Tampa

Ik begrijp uit een van jouw andere posts dat jullie een huis huren met een eigen zwembad? Dan zou ik zeker ook tijd inruimen om dat te kunnen benutten.

Volgens mij heb je niet een hele dag nodig om te settelen, ik zou daarom op zaterdag al de eerste shopping trip inplannen. Zoek een paar mooie outlets uit, daarmee is Orlando dik bezaaid. Je kunt in Orlando inderdaad veel beter winkelen dan in Tampa, je wordt er doodgegooid met outlets, en de prijzen zijn daar werkelijk fantastisch. Ik zou jouw kinderen zeker meenemen naar een nike-outlet of een ander sportmerk, je krijgt er de mooiste spullen voor heel weinig geld. Diezelfde dag kun je aan het begin van de dag, na het ontbijt, en aan het einde van de dag tijd inruimen om lekker te zwemmen in jullie zwembad.

Volgens mij is de zondag wel leuk voor een trip naar Tampa en omgeving. Combineer hier een stranddagje met de autorit om de skyline te bekijken en geniet van de zonsondergang op de brug naar Bradenton. Het wordt in oktober al vroeg donker, dus je hoeft er niet een heel lange dag van te maken, en je kunt het goed combineren.

Na 2 rustige dagen is het prima om 2 dagen pretpark te doen. Ik heb Animal Kingdom of MGM gezet op maandag, omdat maandag in Magic Kingdom een drukke dag is. Als je een hopper-ticket koopt, kun je misschien zelfs beide parken doen, het is mijn ervaring overigens dat oktober wel degelijk een stuk rustiger is in de pretparken! Een hopper-ticket is wel iets duurder dan een gewoon ticket, maar je kunt dan wel 2 parken zien, en naar mijn idee ook de 2 leukste parken voor de kinderen.

Op dinsdag heb ik Universal gezet, eigenwijs als ik ben, maar je kunt natuurlijk ook een ander Disney park doen. Ik ben zelf niet zo'n fan van Magic Kingdom, en Epcot lijkt me niet zo heel leuk voor de kinderen, vandaar dat ik kies voor Universal Studios Island of Adventure. Dat lijkt me geweldig voor jullie! Ook bij Universal kun je trouwens tegen een kleine meeprijs een 1-daags toegangskaartje kopen waarmee je beide parken van Universal kunt bezoeken. Als het niet druk is, pak je zo toch een extra park mee!

Na 2 dagen pretpark is een rustiger dag weer aan te raden. Plan inderdaad een bezoekje aan International Drive, ga een beetje winkelen, neem de kinderen mee naar Race Rock voor een drankje en misschieen een lekker voorgerechtje. Ik zou deze dag ook een shopping mall inplannen, de Florida Mall is een goede keuze. International Drive is leuk om overheen te rijden en op enkele plekjes te stoppen voor een winkel, maar de mall is volgens mij leuker. Je zou 's ochtends en aan het einde van de middag nog tijd kunnen inruimen om te genieten van het zwembad!

Donderdag lijkt me een goede keuze voor Seaworld, dat zal een leuke dag worden.

Op vrijdag zouden jullie Kennedy Space Center kunnen inplannen 's ochtends. Je hebt er maximaal een halve dag voor nodig. 's Middags dan weer lekker zwemmen in je eigen huis, en misschien 's avonds een boekje aan Disney Downtown, met de grootste Disney winkel ter wereld. Je kijkt er je ogen uit! Maar ik kan me ook voorstellen dat je dit wil overslaan, want het is wel erg duur. De toegang is wel gratis, maar de Disney spullen zijn natuurlijk wel kostbaar. En met 4 kinderen weet ik ook niet of ik ze dat zou aandoen....... Je kunt in plaats van DIsney Downtown ook een bezoekje brengen aan Old Town, dat is ook erg leuk met een aantal kleine winkeltjes en kleine attrracties zoals een draaimolen en zo.

Veel succes met je keuzes!
"A pessimist sees the difficulty in every opportunity; an optimist sees the opportunity in every difficulty"
Winston Churchill

Hier schrijf ik over wat mij bezighoudt in mijn leven. Lees mee en laat een berichtje achter, leuk!
wolfman
Amerika-ontdekker

Bericht door wolfman »

Sandy

Nu weet ik niet waar je van houd en waar je kinderen van houden maar Ikke zou,
als je in Kissmme bent aan gekomen meteen voordat je naar je huisje gaat boodschappen gaan doen.
Alles wat je voor de avond en de ochtend nodig hebt kopen, dan hoef je als je in je huisje bent er niet meer uit en hebt eten en drinken en kan dan zo het zwembad in gaan. Een beetje bij komen van de reis.

De eerste twee dagen gewoon shoppen, of Tampa dingen.

Maandag t/m vrijdag, elke dag naar een park of zoiets.
maandag naar Seaworld
Dinsdag Kennedy Space Center ( duurt wel iets langer dan een ochtendje)
Woensdag Macgic Kindom en als je dan een twee dagen hop pas neemt voor een paar parken kan je al een paar uur aan het eind van de dag in een ander park b.v. MGM of epcot rond gaan lopen.
Donderdag de volgende Disney park(en)
En vrijdag Universal.
Eigenlijk moet je er voor zorgen dat al het park net open gaat je naar binnen gaat, dus vroeg uit de veren.
Je kan ook nog elke dag s'avonds of zoiets naar een Mall, het is geen Nederland dat alles om 18:00 dicht is. Dus je kan elke avond nog op stap gaan naar b.v. Disney Downtown of International Drive etc.

Succes
Enno
Laatst gewijzigd door wolfman op 03 mar 2007, 17:05, 1 keer totaal gewijzigd.
Afbeelding
Color01
Amerika-expert

Bericht door Color01 »

Sandy .. ik zou zeggen . doe gewoon de dingen waar jij en de kinderen zin in hebt.
Animar
Amerikakenner

Bericht door Animar »

Hi Sandy!

Als je besluit naar Downtown Disney te gaan heb ik nog een leuke tip voor je, gezien je met je kindjes bent:
de Bibbidi Bobbidi Boutiquel ! Wij hebben het Castle package voor ons dochtertje gereserveerd, met daarna een lunch met de prinsessen in Cinderella's Castle!

Er is ook iets voor jongetjes om zich te verkleden e.d. als piraat.

Helemaal geweldig voor de meiden natuurlijk. Je moet wel ruim van tevoren reserveren!

Hoe dan ook, veel plezier met je voorbereidingen!!

Groetjes,
Anita
Anita
pyca
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door pyca »

Sandy .. ik zou zeggen . doe gewoon de dingen waar jij en de kinderen zin in hebt.
Ik sluit me hierbij aan. Weetje een week is sowieso te kort :lol: om alles te kunnen doen en moet je keuzes maken. Een beetje planning maken is natuurlijk prima, maar je moet er wel vanaf kunnen wijken, vind ik.

Hoe oud zijn je kinderen ook alweer? Volgens mij zijn ze nog vrij jong hè?
Als dat zou is, zou ik voor Disney (Magic Kingdom & Animal Kingdom) kiezen en Seaworld.
Wij zijn echt Universalfans, maar met kleine kinderen en het feit dat je moet kiezen, zou ik Universal als ik jou was deze keer overslaan. Hier zijn zeker een aantal leuke attracties voor kleine kinderen, maar er zijn ook veel attracties waar ze nog niet voldoen aan een bepaalde lengte, en betr. attractie niet in mogen.

Kennedy Space Centre staat ook nog op ons "to do"lijstje, dit hebben wij nog niet gedaan ivm de leeftijd van onze kinderen, ik geloof dat ik daarmee wacht tot ze een beetje engels verstaan.
(weet eigenlijk niet of dat een juiste keuze is :lol:)
Sandy
Amerika-expert

Bericht door Sandy »

Bedankt voor de reacties ... Jacq, Enno & Pyca ... Vooral Jacqueline voor je uitgebreide antwoord. Wij hebben daar absoluut heel veel aan. Natuurlijk gaan wij doen wat we zelf leuk vinden. Maar de ervaringen van anderen zijn natuurlijk wel heel behulpzaam. Zeker als je een onlogische route maakt, omdat je veel nog niet weet ... en dus zijn wij erg blij met richtlijnen daarin. Ik heb een mooi boek gekregen over Florida van Herbia. We hebben diverse websites bekeken van Florida.... en met de verslagen en tips hier al aardig wat informatie bij elkaar verzameld.

Ook al komen we niet overal aan toe .... we hebben in ieder geval wel genoeg achter de hand : ))
Maar het belangrijkste is dat we wel een logische indeling maken ....
Sandy
Angie
Amerika-ontdekker

Bericht door Angie »

Er valt volop te shoppen hoor buiten Orlando! Bijvoorbeeld in Ellenton vlakbij Bradenton. Hier zitten de PRIME outlets. Of tussen Ft Myers en Naples, daar heb je de Miromar outlet. Stuk voor stuk hele mooie shopping centers die niet voor die in Orlando onder doen. Vaak ook nog van alles veel op voorraad dus volop keuze! Na onze laatste Florida trip vind ik de gebieden buiten Orlando ook leuk, omdat ik dus ontdekt heb dat daar ook volop shopmogelijkheden zijn! :lol:
In 2008 een keer geen Amerika, maar wel Nieuw Zeeland!
Sandy
Amerika-expert

Bericht door Sandy »

wiepster schreef:Je kan ook nog een kop koffie komen drinken in Melbourne :wink: :wink:
Is dat ver van waar we zitten? Zou wel gezellig zijn Annewiep ....
Heb je nog wensen ... boemboe's, kruiden, sambal, kaas? ;)
Sandy
wiepster
Amerika-expert

Bericht door wiepster »

Wij zitten ongeveer 30 min van Kennedy Space Center....ook Cocoa Beach zit in de buurt, een gezellig plaatsje, toeristisch.

Ik heb de berichten een beetje gevolgd, Bush gardens zit vlakbij Tampa, is dat niets om naar toe te gaan? Onze neven en nichten hier vinden dat leuker dan Universal en Disney??
Ook hebben ze een aanbieding van $ 85 pp voor Bush Gardens en Sea World beiden.
Hier is een link:

http://commerce.4adventure.com/store/de ... ept_id=205
Sandy
Amerika-expert

Bericht door Sandy »

wiepster schreef:Wij zitten ongeveer 30 min van Kennedy Space Center....ook Cocoa Beach zit in de buurt, een gezellig plaatsje, toeristisch.
Zegt Stefan net .... "Dus Wiepster heeft ons uitgenodigd om een kop koffie te komen drinken"
Ik zeg enigszins verbaast "Ja dat klopt", zegt ie: "Oh mooi, ik wil die auto wel eens zien" ;)

Ik vond het wel grappig, hij had op je blog gelezen van jullie nieuwe Nissan Titan ...
Sandy
wiepster
Amerika-expert

Bericht door wiepster »

Haha..hebben ze in ieder geval een gespreksonderwerp. Je kan ook nog naar Daytona, dat is ongeveer een uurtje bij ons vandaan. En daar eventueel afspreken...hebben ze ook Europees aandoende terrasjes waar je al de bikers kan zien langs toeren.
totonka
Amerika-ontdekker
Contacteer:

florida

Bericht door totonka »

Als je op de Van Brieneoordbrug rijdt in Rotterdam heb je ook een mooi gezicht,wij zijn drie weken in Miami geweest is wel al 15jaar geleden maar vond het niet zo.
Wij vonden de rest van Amerika veel mooier.
Groetjes Ria
Wij mijn man en dochter zijn al veschillende keren in de usa geweest en het blijf trekken we zijn aan het sparen om over 3jaar voor zeker 5 weken te gaan.
Sandy
Amerika-expert

Bericht door Sandy »

wiepster schreef:Haha..hebben ze in ieder geval een gespreksonderwerp. Je kan ook nog naar Daytona, dat is ongeveer een uurtje bij ons vandaan. En daar eventueel afspreken...hebben ze ook Europees aandoende terrasjes waar je al de bikers kan zien langs toeren.
Dat kunnen we ook doen ... Stefan zat gister al te kijken op Internet en vond het toch wel heel leuk om Biketoberfest mee te maken ....
Sandy
wiepster
Amerika-expert

Bericht door wiepster »

Je ziet dan heel veel motoren en het is ongelofelijk druk dan, nu is er tot aanstaand weekend ook een bikers event. ook hier zie je nu dan ook veel bikers met alle toeters en bellen rondtoeren. Vooral de US1 en A1A zijn favouriete routes, langs de rivieren en de kust.
We spreken tzt wel verder af via PB ofzo :wink: . Heb het al op de kalender gezet.
Sandy
Amerika-expert

Bericht door Sandy »

wiepster schreef:Je ziet dan heel veel motoren en het is ongelofelijk druk dan, nu is er tot aanstaand weekend ook een bikers event. ook hier zie je nu dan ook veel bikers met alle toeters en bellen rondtoeren. Vooral de US1 en A1A zijn favouriete routes, langs de rivieren en de kust.
We spreken tzt wel verder af via PB ofzo :wink: . Heb het al op de kalender gezet.
Prima het is nog ver weg ... ik stuur wel een pm'tje tegen die tijd : ))
We moeten even zien dat het niet te druk is ... moet er niet aan denken om mijn kinderen kwijt te raken in de massa :shock:
Sandy
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer