Sandy, wij zijn ons ook aan het orienteren voor het huren van een huis nabij Orlando. Weten jullie al precies welk huis het gaat worden? Bij American Estates krijg je dat nog niet definitief te horen dacht ik...of wel?
vr. gr. Eva
eva schreef:Sandy, wij zijn ons ook aan het orienteren voor het huren van een huis nabij Orlando. Weten jullie al precies welk huis het gaat worden? Bij American Estates krijg je dat nog niet definitief te horen dacht ik...of wel?
vr. gr. Eva
Klopt, wij weten nog niet welk huis .. We hadden wel gevraagd of het één van de nieuwe villa's is. Maar dat konden ze niet zeggen. We weten dus alleen dat het een vierkamer villa met zwembad in Kissimmee is ... Maar de ligging is vrij centraal ...
Ik vraag me overigens af, het is een villa voor 8 personen. Wij zijn met z'n zessen en misschien komen vrienden van ons ook onze richting uit. Zouden ze dan in ons huisje mogen overnachten? Is daar controle op?
Sandy schreef:Ik vraag me overigens af, het is een villa voor 8 personen. Wij zijn met z'n zessen en misschien komen vrienden van ons ook onze richting uit. Zouden ze dan in ons huisje mogen overnachten? Is daar controle op?
Je huurt een Villa. Hoeveel mensen er daadwerkelijk slapen maakt niet uit. Ze komen ook niet kijken of je er wel met 6 mensen slaapt.
Al slaap je er in je eentje, maakt hun echt niet uit..
Ik vraag me overigens af, het is een villa voor 8 personen. Wij zijn met z'n zessen en misschien komen vrienden van ons ook onze richting uit. Zouden ze dan in ons huisje mogen overnachten? Is daar controle op?
Zoals Njit al zei, dat maakt helemaal niets uit. De enige die je kunt tegenkomen is de poolboy
Wat betreft het tijdverschil jetlag .. heeft iemand nog adviezen wat betreft de kinderen? Vliegtuig vertrekt in de middag en we komen s'avonds aan. Ik kan allerlei scenario's bedenken, maar vraag me af wat wijsheid is. Zal ik de kinderen de avond daarvoor lang op laten blijven, zodat ze tijdens de reis slapen (net zoals een middagdutje) aangezien we voor onze tijd in de ochtend aankomen en het voor hun een lange dag is ....
En is het verstandig om daar in het ritme van de Amerikaanse tijd mee te gaan. Dus niet later naar bed dan normaal (hoewel het is vakantie). We komen zondagochtend weer thuis .. en maandag vraag ik vrij van school.
Ik weet niet zo goed hoe je het best met jetlag om moet gaan. In ons geval, probeerden we ons aan te passen aan de tijd in Amerika ... en terug in NL net zo. Kinderen hebben meer slaap nodig. Wat dat betreft hebben we niet veel dagen daar om te wennen aan het tijdverschil.
Waarschijnlijk heb je in Florida met de kids weinig last, dat zal komen als je weer terug gaat.
Ze zullen de dag van aankomst moe zijn, gelijk naar bed en in de ochtend normale=Amerikaanse tijd op.
Wat ik altijd met Ruby deed is een paar uur slapen na aankomst, om ca. 3 uur weer op, normaal eten en redelijk op tijd naar bed. Ze zijn op die leeftijd vaak in de middag heel moe, ik liet Ruby dan een uurtje slapen op de bank na school en weer wakker maken om half 5, verder dan het gewone schema.
Dank je Annewiep, daar heb ik zeker wat aan ... Ik was zo enthousiast en druk met het plannen van de reis, dat ik vergat wat voor impact de jetlag op de kinderen kon hebben ... Eenmaal terug in Nederland hoop ik nog een vrije dag mee te krijgen op school.
Ik had zelf tijdens mijn korte trips naar Washington DC wel last. De eerste nacht werd ik steeds wakker ... en ik had steeds een enorme dip zo rond het avondeten. Maar klopt, terug in Nederland had ik wel een week nodig om bij te komen ... ook omdat ik het zelf in stand hield om 's middags te dutten en laat naar bed : ))
Stefan vraagt zich af of tijdens het Biketoberfest ook dragraces zijn. Hij las namelijk in een reisverslag van mensen die net terug zijn van Florida, dat ze naar Bikeweek zijn geweest en daar waren wel dragraces op het Daytona circuit. Hij vraagt zich af of dat in oktober ook het geval is.
Leuk zeg .. onze vrienden waarmee we al vaker op vakantie zijn geweest, waaronder Italie vorig jaar, gaan ook naar Amerika. Zij gaan langer en vertrekken eerder .. en zullen daarbij Ithaca en Nashville aandoen. Maar we zullen elkaar later ontmoeten in florida, waar ze een aantal nachten bij ons zullen blijven in onze vakantie huisje. Gaan we samen naar de parken .. heb er echt zin in. Onze vakanties zijn altijd heel leuk samen. We houden van dezelfde dingen, onze kinderen zijn dol op hen en vice versa. Dat wordt heerlijk eten en shoppen.
Even kijken of we onze minivan kunnen omzetten naar een 8 persoons van .. We gaan toch veel samen op pad en zij kunnen eventueel per dag nog een auto huren, mochten ze iets anders willen doen ..
Sandy schreef:Maar we zullen elkaar later ontmoeten in florida, waar ze een aantal nachten bij ons zullen blijven in onze vakantie huisje. Gaan we samen naar de parken .. heb er echt zin in. Onze vakanties zijn altijd heel leuk samen. We houden van dezelfde dingen, onze kinderen zijn dol op hen en vice versa. Dat wordt heerlijk eten en shoppen.
Gezellig hoor. Lekker bbq-en met z'n allen en Orlando onveilig maken.
En zo'n villa is toch groot zat, daar past best nog iemand bij..
wiepster schreef:Heb je nog wel tijd om onze kant op te komen....
Ze zijn er maandag pas ... zou het heel leuk vinden om jullie zaterdag te ontmoeten .. als het jullie uitkomt tenminste.
In jullie nieuwe huis ... of daytona ofzo ... Hoe ver wonen jullie van Kissimmee vandaan?
Wij wonen ongeveer 45 miles van Kissimee, het is een rechte weg US 192, brengt je rechtstreeks naar Melbourne.
Het leukst is misschien idd. bij ons thuis, ook voor de kids....en we kunnen dan ook nog naar het strand later, is 10 min. bij ons vandaan...
wiepster schreef:Wij wonen ongeveer 45 miles van Kissimee, het is een rechte weg US 192, brengt je rechtstreeks naar Melbourne.
Het leukst is misschien idd. bij ons thuis, ook voor de kids....en we kunnen dan ook nog naar het strand later, is 10 min. bij ons vandaan...
En dan te bedenken dat je zonder je Amerikaanse mannetje in Nederland had moeten wonen. Toch wel prettig idee dus dat je voor een 2e keer weer bij elkaar bent gekomen. Er zijn volgens mij mindere omgevingen te bedenken waar je terecht zou kunnen komen
Het idee van wonen in Florida maakte de beslissing wat makkelijker...en dan te bedenken dat hij tijdens zijn verblijf in Nederland altijd riep "nooit meer terug naar Melboring....." Nu wil hij niet meer ergens anders wonen, na een dagje Orlando altijd weer blij rust te hebben hier....
Ik houd de temperatuur in Florida al enige tijd in de gaten ... Tot nu toe lekker zonnig, temperaturen van 30 C. Ik vraag me af nu onze vakantie begint te naderen wat voor kleding ik het beste kan inpakken (ook voor de kinderen). Koelt het snel af in de avond bijvoorbeeld?
Ben zelf nog nooit in oktober geweest, maar vest/trui met lange mouwen raad ik je wel aan om mee te nemen. In restaurants staat de airco loeihard en vooral de kinderen, die 's avonds moe zijn, krijgen het dan snel koud.
The views and comments posted in these fora are personal and do not necessarily represent the those of the Management of AllesAmerika.com Forum.
The Management of AllesAmerika.com Forum does not, under any circumstances whatsoever, accept any responsibility for any advice, or recommentations, made by, or implied by, any member or guest vistor of AllesAmerika.com Forum that results in any loss whatsoever in any manner to a member of AllesAmerika.com Forum, or to any other person.
Furthermore, the Management of AllesAmerika.com Forum is not, and cannot be, responsible for the content of any other Internet site(s) that have been linked to from AllesAmerika.com Forum.