Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Slangebeet en andere Floridiaanse gebeurtenissen..........

Hier kun je berichten plaatsen over de staat Florida.
A3
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 18

Slangebeet en andere Floridiaanse gebeurtenissen..........

Bericht door A3 »

Horror Hotel !

Afbeelding

Jaja, ik weet het. De titel van het verhaal klopt 'not at all' met het plaatje. Toch klopt het wel. Lees maar mee.

Na de reis met de 'grijze hond ' (Greyhound) check ik in bij het Jacksonville Best Western. Voor het schamele bedrag van 55 dollars incl. tax en ontbijt - na afdingen - mag ik hier een nachtje verblijven. Het is nog licht, dus ik verken het hotel op m'n gemak. Buiten vliegen een aantal vleermuizen en er lopen - uiteraard - de nodige hagedissen rond. Achter het hotel loopt een sloot, en alhoewel er amper water in staat, hoor ik er toch duidelijk iets spartelen. Ik denk uiteraard meteen aan het spannendste wat je op dit moment kunt denken - zo ben ik wel -: een alligator!

Voorzichtig loop ik dan ook de kant op van het lawaai, maar ik zie al van ver af dat het op een teleurstelling zal uitlopen. Alligators met grote zwarte vleugels bestaan namelijk bij mijn weten niet, dus zal mijn spannend geachte voettocht wel uitlopen op een ontmoeting met een kraai of iets dergelijks. Toch loop ik door want die kraai maakt wel erg veel herrie. Als ik op een meter of vijf ben wordt mijn aanwezigheid meneer kraai toch iets te brutaal, dus zet hij het op een lopen (oh ja, ook op een vliegen). Dan wordt ik plotseling bedwelmd door een echt enorme stank. Wat een ruft! In de nagenoeg droge sloot ligt een half vergane wasbeer die zojuist deel uitmaakte van het driegangendiner van meneer kraai! Deze heeft de hele kop van de wasbeer open gereten en de stank is werkelijk ondragelijk. Ik probeer nog een foto te maken........tja, wat moet je anders......maar mijn lens beslaat gewoon van de stank. Als ik me omdraai om snel de receptie te waarschuwen dat dit kadaver waarschijnlijk toch wel het nodige ongedierte zal aantrekken struikel ik letterlijk over een slang. Voordat ik kan zien dat het een fors exemplaar is in een prachtig zwarte kleur, bijt het beest me net boven m'n wandelschoen in mijn been. AUWWWWWWWW!

GVD@!+>?!!!
Snel maak ik me uit de voeten en strompel door naar de receptie. Als het nou GVD maar geen giftige beet is! Bij de receptie ontstaat één en al paniek als ik mijn verhaal vertel en er wordt meteen een arts gebeld. Judy zegt dat hij zo komt. Intussen begint de wond aardig zeer te doen en begint mijn been een beetje te tintelen. Wonder boven wonder is de arts binnen 5 minuten terplaatse en begint hij met het tonen van een aantal plaatjes. Ja zeg, of ik heb opgelet welk serpent me gebeten heeft! Ik had wel wat anders te doen, namelijk zo snel mogelijk weg zien te komen.

Daarna komt Judy, die blijkbaar was weg gelopen, weer terug en neemt de dokter even apart. Nou wordt ie helemaal mooi, ik schreeuw en dat schijnt voldoende te zijn om de aandacht weer even terug te brengen waar hij hoort, namelijk bij mij! De dokter meldt me echter dat het waarschijnlijk een beet is van een indigo snake, een weliswaar grote, maar gelukkig niet giftige slang. Judy heeft meneer serpentinus namelijk gezien bij de voormalige wasbeer. Hij ontsmet de wond en vraagt me met Judy en hem me te gaan naar de crime scene. Gelukkig doet het eigenlijk nauwelijks pijn meer en kan ik dus goed lopen. Heel voorzichtig sluipen we door de stank naar de sloot en zien daar van een afstand weer de kraai zitten. Net als de vogel van ons schrikt en wegvliegt zien we ook de slang liggen. Dokter Bernard (niet verzonnen) bevestigd dat het een indigo is. Pffffffff.

Afbeelding

Afbeelding
States visited: All except Alaska & Hawaii. Correction: all !
Sandy
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 5

Re: Slangebeet en andere Floridiaanse gebeurtenissen..........

Bericht door Sandy »

Oh vreselijk .. ik krijg rillingen van de foto's ... het is mijn nachtmerrie om door een slang gebeten te worden. Ik vind het al erg om ze zo in de vrije natuur tegen te komen. Gelukkig was het geen giftige slang ..
Sandy
6foot6
Amerika-expert

Bericht door 6foot6 »

Mischien nuttig er nog eens op te wijzen dat zelfs de knapste dokter niets kan doen al ie niet weet om wat voor slang het gaat.

Dus,
niet weglopen, slangen bijten alleen als ze onverhoeds in het nauw worden gedreven.
foto maken of slang vangen.

sterkte
... maar dat is natuurlijk mijn persoonlijke opvatting
TedjevanEs
Amerikakenner

Bericht door TedjevanEs »

Auw a3, pijnlijk en inderdaad een grote !
Als ik ze hier zie pak ik geen fototoestel maar een: pitchfork, machette, shotgun.....
lelie
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 6

Bericht door lelie »

Wow, wat een geluk dat hij niet giftig was. Anders was je er nu misschien niet meer geweest.
Loek
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Loek »

TedjevanEs schreef:Auw a3, pijnlijk en inderdaad een grote !
Als ik ze hier zie pak ik geen fototoestel maar een: pitchfork, machette, shotgun.....
"Indigos have full protection as a threatened species in Florida and Georgia, and as an endangered species in South Carolina and Mississippi." Jij mag je ze dus niet doodmaken (...althans, als iemand het ziet :twisted: )
Marjol
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Marjol »

:shock: Jezus, wat eng :shock:

Ik durf bijna niet meer naar Florida ;)
Loek
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Loek »

Marjol schreef::shock: Jezus, wat eng :shock:

Je weet toch, dat ze in Nederland ook slangen hebben he?
Tinkerbell
Amerikakenner

Bericht door Tinkerbell »

Marjol schreef::shock: Jezus, wat eng :shock:

Als geruststelling ik kwam er ook eentje tegen bij Disney .
Gelukkig was hij banger voor mij dan ik voor hem :D
Gypsygirl1
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 9
Contacteer:

Bericht door Gypsygirl1 »

Hallo hee, denk je even rustig een ommetje te maken, ongelooflijk!
Gelukkig kwam het goed af...
Staceybeesie
Amerika-expert

Bericht door Staceybeesie »

Oh jakkes nog an toe zeg.....
Ook mijn grootste angst hier die dingen.
Komt ook omdat je er niet mee opgegroeid bent en elke slang, gewoon slang is.
En ik er echt niet aan denk om te kijken wat voor een het er is geweest.
Inmiddels heb ik wel begrepen dat zwarte slangen niet gevaarlijk zijn.
En je moet uit kijken voor slangen die iets van een vierkantjes op zijn kant hebben op hun kop
en bruinachtig zijn. Dat zijn Copperheads.
Maar wees blij dat de dader nog traceerbaar was en je met een gerust hart kan slapen vannacht.
A3
Amerikakenner

Bericht door A3 »

DINSDAG 5 SEPTEMBER 2006

Zo, da's in elk geval een beter begin van de dag dan het eind van gister. Judy, de reception medewerker, heeft me vanochtend twee extra gratis overnachtingen aangeboden als goedmaker voor het snake incident van gisterenavond. En alhoewel ik eigenlijk niet van plan was om zo lang in Jacksonville te blijven, heb ik toch maar besloten van haar aanbod gebruik te gaan maken. Tja, je wilt zo'n lief vrouwtje ook niet teleurstellen nietwaar.

Na het gebruikelijke donut&coffee continental breakfast ga ik eerst maar eens op zoek naar een huurauto. Bij Avis vind ik al snel een leuke bolide voor een leuke prijs. Een mooie Dodge Caliber.

Afbeelding

Dan lijkt me het een goed moment om deze grootste stad (jaja, voor Miami, Tampa, Orlando en Tallahassee!) verder te gaan verkennen. En voorwaar, dit is helemaal geen gekke stad. Kijk maar eens gezellig mee op de foto's:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

De locomotief staat op het parkeerterrein van het Prime Osborn Convention Center. De trein is voor de ontwikkeling van de stad erg belangrijk geweest, vandaar deze relikwie midden in de stad.

Verder eet ik wat bij Arby's en shop ik wat in de plaatselijke Mall. Het resultaat mag er zijn; een paar hoge adidas gymschoenen en twee leuke shirts. Ook koop ik een leuke spijkerbroek met daarop een foto van het hoofd van één of andere beroemde rapper. Schijnt 2pac of Tupac te heten. Mij onbekend........, maar ja, hij zag er verder leuk uit, paste prima en kostte maar 10 dollar. Tja, wat doe je dan.......

De dag sluit ik af met een heerlijke plons in het zwembad, maar niet nadat ik goed om me heen heb gekeken of er niet een vervelende slang of iets dergelijks rondom de pool rondkruipt.......

MVG

A3
A3
Amerikakenner

Bericht door A3 »

WOENSDAG 6 SEPTEMBER 2006

Tja, Jacksonville is mooi, Jacksonville is prachtig, maar ik verveel me hier een beetje waarachtig.

Daarom de neem ik voor de tweede gratis nacht bij het best Western maar een rain cheque, en ga ik verder naar mijn volgende bestemming. Wat mijn volgende bestemming is? Geen idee, ik reis deze trip min of meer mijn neus achterna.

Afscheid van het Best Western neem ik echter pas na nog eenmaal de plek des onheils te hebben bezocht. Gelukkig is de rottende wasbeer, en al het ongedierte dat hij aantrok, inmiddels verwijderd.

Ik ga, maar dat is niet onlogisch als je verder Florida in wilt vanuit Jacksonville, naar het zuiden. Al snel zie ik een afslag naar Fort George Island. Geïnteresseerd als ik altijd ben in historische objecten, zeker hier in de States, sla ik direct linksaf en volg verder de kwistig rondgestrooide sign posts. Na een paar mijl kom ik bij Kingsley Plantation. Nou meen ik me deze naam ergens van te kunnen herinneren, maar dat wil nog even niet te binnen schieten. Ik kijk echter vanaf de hoofdweg uit op een mooi onderhouden estate, en het lijkt me wel de moeite waard om hier even een kijkje te nemen. Eenmaal op het terrein blijkt dat de heer Kingsley een heel fortuin vergaard heeft met de inzet van slaven voor de oogst van diverse rpoducten die hier verbouwd werden. Het main house is geheel in authentieke stijl bewaard gebleven en biedt een goede indruk hoe het leven in de tijd van de slavernij was - voor de baas des huizes wel te verstaan - .

Afbeelding

Afbeelding

Na een eindje lopen kom je bij de voormalige slavenhutten. Da's voorwaar een ander verhaal. Hier geen bordjes met 'kitchen', 'restroom' of 'library', maar eenvoudigweg aanduiding 'slave cabin'. Kleine hokjes van ca 3 x 3 meter zonder verdere onderverdeling in aparte ruimtes. Het lijkt semi-waterdicht, maar niet meer dan dat. Hier moesten de slavengezinnen dus vaak met zo'n 6 a 7 personen zichzelf in leven zien te houden. Verschrikkelijk. Wel goed dat zo iets toch bewaard is gebleven. Het geeft je een plaatsvervangend, en flink vertraagd, gevoel van schaamte. Kippevel stuff.

Afbeelding

Na het bezoek en de aankoop van wat boeken en folders reis ik door naar St. Augustine, hetgeen me een goede pleisterplaats lijkt voor de nacht. Het eerste hotel waar ik langs rij is het Best Western....
Mhh, deze keer maar niet.........

MVG

A3
A3
Amerikakenner

Bericht door A3 »

DONDERDAG 7 SEPTEMBER 2006

Ja hoor, daar is t'ie weer met de volgende dag.

St. Augustine bezocht ik voor het eerst - en overigens ook voor 't laatst - in 1994. Da's best wel even geleden dus. Gisteravond heb ik ingeckeckt in het lokale Hampton Inn. Een keten waar ik nog nooit eerder sliep.

Afbeelding

Het moet gezegd, het hotel is pretty basic, maar er is verder eigenlijk niets mis mee. Voor een normale doordeweekse dag is het er zelfs behoorlijk druk, vooral gezinnen met kinderen.

Vandaag bezoek ik het oude stadsdeel van St. Augustine met o.a. de oudste school van Amerika, het oudste huis van Amerika etc. etc. Het lijkt wel de oudste stad van Amerika. En dat is het dus ook......

Afbeelding

Een bezoekje aan het lokake Alligator Park, Alligator Farm genaamd, mag natuurlijk niet ontbreken. De toegangsprijs is trouwens, zonder kortingsbonnen van betekenis, best pittig. Wel $ 18.95 namelijk! Binnen het niet al te grote park valt het allemaal een beetje tegen. Vergane glorie en duidelijk toe aan major investments of een closure. Ik gok op het laatste. Wel hebben ze een aardige show met alligator feeding, maar ik persoonlijk vond de vergelijkbare show in Gatorland veel leuker. Hier is het wel wat authentieker, maar het feit dat er slechts zo'n twaalf mensen staan te kijken doet een beetje afbreuk aan de sfeer. Tussen die twaalf mensen staan overigens ook, zo merk ik als ik met ze aan de praat raak, Sjors en Nathalie uit Gouda. Ze zijn op huwelijksreis en zijn twee weken geleden gestart in Miami en hebben nu zo'n beetje de hele oostkust van Florida gehad. Hierna is hun planning om naar Orlando te gaan en dan naar Tampa, Naples en weer terug naar Miami. Uiteraard geef ik ze ongevraagd wat tips, en vooral mijn verhaal over Kelly Park spreekt ze zeer aan.

We wisselen GSM nummers uit en beloven eljkaar volgende week nog een keer te bellen om te horen hoe het gaat. Nathalie werkt normaliter bij een reisbureau, en heeft dus zeer aantrekkelijk deze reis kunnen boeken. Het valt haar echter wel op dat de hotels hier terplaatse veeeeeeeeeel goedkoper zijn dan als je ze in Nederland al boekt. En je kunt nog afdingen ook! Soms zegt ze, lijkt het hier wel op Turkije. Ze vinden het overigens in het geheel niet erg dat ik het daar compleet NIET mee eens ben.

Na nog wat taco's gesnckt te hebben bij m'n favoriete restaurant, TACO BELL, houd ik het vandaag voor gzien. Nog even wat mailen en bellen met het thuisfront en dan call ik het 'a day'. Begin ze trouwens wel een heel klein beetje erg te missen..............

MVG

A3
A3
Amerikakenner

Bericht door A3 »

VRIJDAG 8 SEPTEMBER 2006

Na St. Augustine gaat de trip weer verder naar het zuiden. Via Daytona en natuurlijk ook Daytona Beach ga ik op zoek naar de Deleon Springs in de gelijknamige plaats, Deleon.

De Springs zijn één van de zeer velen in deze regio en volgens mijn reisinformatie moet er bij deze bron een apart zwembad zijn waar je heerlijk kunt zwemmen. Ook is er een oude watermolen en een pannekoekenrestaurant. Het lijkt hier wel Nederland.......... Tot zoverre mijn internetinfo, dus ik ga maar eens in de praktijk kijken wat er van dit alles klopt.

Ponce de Leon, de Spaanse ontdekker en naamgever van Florida, was op zoek naar de bron van de eewuige jeugd (tja, wie niet....). Na vele trektochten door de jungle die Florida toen was, kwam hij aan op deze op wonderbaarlijke wijze behouden gebleven, plek. Omdat hij dacht hiermee de lang gezochte bron eindelijk gevonden te hebben, was hij zo bescheiden om de bron naar zichzelf te noemen. Vandaag de dag is nog goed te begrijpen waarom Ponce dacht hier de juiste bron gevonden te hebben. De plek is adembenemend mooi en zowel de flora als de fauna van florida zijn hier in al hun pracht makkelijk te vinden. Tegenwoordig is van de bron zelf een soort pool gemaakt, die via een waterval onder de weg door uitmondt in een stroom die dus hier eigenlijk ontspringt. Een bordje laat niets aan duidelijkheid te wensen; no swimming beyond this point; alligators!

De tocht die ik daarna met de ranger en een groep van nog 13 anderen in een kayak maak, toont dat het bordje er niet voor niets staat! We zien zoveel alligators dat ik de tel kwijt ben geraakt. Ook diverse hagedissen, vogels, vissen en schildpadden passeren de revue. Het kayakken is best inspannend, en het is maar goed dat de weg terug niet over het water, maar met de State park Minivan uitgevoerd wordt. We moeten zelf meehelpen met het laden van de kayaks in de trailer, en daarna gaan we terug. Al met al een leuke en aanbevelenswaardig tochtje.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Met de groep maken we ook nog een tochtje door de oude vervallen sugar mill, en daarna gaat ieder zijns weegs. Ook ik dus. Morgen lekker naar Blue Springs State park. Ik verheug me er nu al op!

Tot morgen.

A3

Het pannekoekenrestaurant heb ik - gelukkig - niet aangetroffen. De hamburgers van Checkers zijn toch vele lekkerder..........
A3
Amerikakenner

Bericht door A3 »

MIJN PANNEKOEKEN ZIJN KOUD

Vanochtend eerst lekker uitgeslapen en pas wakker geworden van de vogeltjes. Vervolgens een lekker ontbijtje genuttigd bij Dairy Queen, waar anders, en daar weer een leuke anekdote meegemaakt. Lees maar mee;

Als ik rond de klok van elven het restaurant binnen wandel zijn er misschien 6 of 7 andere gasten aanwezig. Niet druk dus. Daarom vraag ik Sandy om mij een leuke plaats te geven met uitzicht op het grote raam, zodat ik tussen de pancakes en de toast door, gezellig naar buiten kan 'blie---ken'(= Brabants dialect voor kijken). Dairy Queen grenst aan een tamelijk drukke winkelstraat waar, zeer tegen de amerikaanse gewoonte in, ook een soort van trottoir langs loopt. Als ik tien minuten later net mijn 'early starter special met coffee, juice and milk' heb besteld, komt er een aantal achterstevoren lopende fotografen voorbij die allemaal druk met hun camera in de weer zijn. Dit wekt de nodige consternatie op bij alle aanwezigen van Dairy Queen, en al snel zit iedereen gespannen naar buiten te kijken. Sandy, de waitress van naar schatting 16 jaar oud, drukt letterlijk haar neus tegen de ruit; ik wed dat er aan de buitenkant nu nog een bult in het glas te zien is. Seconden later komt een grote vent in een zwart mouwloos (of is het mauwloos?) T-shirt voorbij waarom 'het' kennelijk allemaal te doen is. Ik ken de beste man zo op het eerste gezicht niet, maar al snel hoor ik om me heen dat het Hulk Hogan was; voormalig ster van Wrestle Mania. Wat een toestand, wat een consternatie. Net als ik mijn vork in de pancake prik, waaruit een niet onaanzienlijke hoeveelheid vet komt gedropen, gaat de deur open en begint het circus opnieuw. Hulk Hogan komt binnen en achter hem aan wil de schare met fotografen hetzelfde doen. Hogan smiespelt snel met de manager van Dairy Queen en deze, alsof het zijn dagelijkse werk is, stelt zich op bij de deur en maakt deze ijskoud op slot. De fotografen blijven beteuterd buiten achter.

Afbeelding

Afbeelding

Ik vraag me overigens af wat de manager in zijn weekrapport aan het hoofdkantoor zal melden; '20 klanten de toegang geweigerd omdat één klant ze liever niet binnen had' of iets dergelijks? Nou ja, da's ook niet mijn zorg. Ondertussen heeft de Hulk zich genesteld aan het tafeltje naast het mijne, en hij begint geïnteresseerd het breakfast menu door te nemen. De fotografen zijn inmiddels afgetaaid, dus het leven gaat weer gewoon door. Plots vraagt de Hulk mij 'what 'r you havin'? Compleet verrast door deze vraag meld ik; 'breakfast sir'. Hierop zet de Hulk het op een lachen want, eerlijk is eerlijk, de stompzinnigheid van dit antwoord is op een schaal van 1 tot 10 toch wel minimaal een 9 waard. Snel tracht ik de schade van mijn 'gevatte' opmerking te herstellen door een gesprek met deze celebrity aan te knopen. Normaliter heb ik het niet zo op deze gespierde types, maar na enkele zinnen uitgewisseld te hebben maakt de Hulk een vriend voor het leven. Hij vraagt namelijk 'which part of England are you from'? Een groter compliment voor de schrijver dezes is natuurlijk niet denkbaar. Ik groei dan ook spontaan tot een lengte die het postuur van de Hulk - ik schat zo?n 2 meter 5 - ruim overstijgt. Na nog wat algemeenheden met de Hulk te hebben uitgewisseld - hij weet niet dat Amsterdam in Nederland ligt, maar weet dit wel van Rotterdam!!!! - wordt ook zijn gezonde breakfast combo aan tafel bezorgd en wordt er gegeten. Ik kom nu wel tot de ontdekking dat dit intermezzo ook een groot nadeel met zich mee heeft gebracht; mijn pannekoeken zijn koud!

Afbeelding

MVG

A3
Souraia
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 10
Contacteer:

Re: NYC, the Falls & DC; the places to be..........?....!

Bericht door Souraia »

Ik vind jouw humor helemaal geweldig, ik lig elke keer in een deuk om je verhalen. Geweldig :beerchug:
A3
Amerikakenner

Bericht door A3 »

Souraia schreef:Ik vind jouw humor helemaal geweldig, ik lig elke keer in een deuk om je verhalen. Geweldig :beerchug:
THX...... :oops:

A3
A3
Amerikakenner

Bericht door A3 »

ZONDAG 10 SEPTEMBER 2006

I'M BLUE FOR YOU

Zoals aangekondigd een bezoek aan het Blue Springs State Park. In de winterperiode, zo van ongeveer November tot en met maart verblijven in de naamgevende bron van dit State Park een groot aantal manatees. Helaas ben ik er nu een maand of twee te vroeg, of 6 te laat, het is maar net hoe je het bekijkt, dus ik moet het nu doen met scholen van iets kleinere dieren. Toch is het aanzicht van de enorme scholen vis hier ook best bijzonder.

Afbeelding

Ook de omgeving is weer ongelooflijk mooi. Zwemmen en snorkelen is, zoals je aan de foto's kunt zien, hier toegestaan in de maanden dat er geen manatees zijn. Zo zie je maar weer dat elk nadeel ook se voordeel heb. Het water schat ik op zo'n 20 graden en als je er eenmaal in bent is dat best aangenaam. Dat schijnen de stuk of wat andere mensen die hier ook aan het zwemmen zijn overigens slechts ten dele te vinden. Een aantal van hen hebben namelijk wetsuits aan. Wat een koukleumen.

Twee van hen is het echter vergeven, want zij hebben ook nog de nodige andere spullen mee in het water genomen. Ze lijken wel onderwatertoeristen, en in feite zijn ze dat ook, want ze zijn namelijk aan het duiken. Benieuwd wat ze in de diepe spleet die hier de grote 'vent' vormt aantreffen. Ik zie in elk geval naast de vele vissen ook een kleine verdwaalde schildpad. Als ik het beest probeer te vangen zet ie het op 'n zwemmen zoals je niet voor mogelijk houdt. Slechts met de hulp van een medezwemmer, die er voor zorgt dat deze onderwaterstoffel even twijfelt of 't ie er links of rechts voorbij moet, lukt het.

Afbeelding
Meneer de herriemaker uit het water

Afbeelding
en meneer de herriemaker weer in het water

Na het zwemmen droog ik me in één van de changing rooms goed af en ben voordat ik m'n short en shirt weer aan heb alweer drijfnat. Jezus wat is het warm vandaag. En vochtig!

Iets verderop langs de rivier staat een oud soort mansion dat zo te zien pas geleden gerestaureerd is. Het is namelijk net zo wit als de overhemden uit de Dixan en Ariel reclames.

Afbeelding

Over de rivier waar de bron in uit mondt komen twee oude paddle steamers voorbij, en net nu weigert mijn Olympus dienst. Hij is om een of andere onduidelijke reden (steam van de steamers ..........) helemaal aangeslagen en doet helemaal niets meer. Jammer dat jullie deze foto's nu moeten missen want het was best een mooi gezicht; twee van die oude, antieke schepen die hier door de jungle-achtige setting varen.

Als ik me aan het einde van de middag uit het park begeef maak ik nog een kort praatje met de ranger die vandaag de poort beheert. Hij vertelt honderduit over de manatees die er over een paar maanden weer zullen zijn en ook over de stormen die de laatste jaren zo hevig huishouden in 'zijn' State Park. Tja, daar sta je nooit zo bij stil, maar ook de natuur lijdt natuurlijk behoorlijke schade van al die hurricanes.

Ik eet die middag/avond wat bij Arby's en ga dan onder het genot van een zacht zoemende airco lekker TV kijken.

en dan nu oogjes dicht en snaveltjes toe.......
ina
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 16
Contacteer:

Bericht door ina »

Hoi A3, leuk hoor jou reis te volgen, kan je er misschien een routekaartje bij doen, voor mijn orientatie waar je precies zit/zat :blink: en kan ik gelijk wat ideeen op doen voor een evt. volgende reis naar de usofa. :wink:
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer