Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Welk attractiepark

Hier kun je berichten plaatsen over de staat Florida.
Plaats reactie
Freek
Amerika-ontdekker

Welk attractiepark

Bericht door Freek »

hallo allemaal,

Wij gaan deze zomer met 5 man naar de vs. 18 Dagen touren door Florida. Maar nu is mijn vraag, welk van de attractiepark is nu een echt rollercoasterpark. Of iig iets voor de wat grotere kinderen zeg maar. Kleine kinderen hebben we niet bij ons, dus de echte disney figuren zijn we niet echt in geinterresseerd. Iemand die weet welk attractiepark we moeten pakken? Heb je misschien ook een linkje?

alvast bedankt
Jasmino
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 11
Contacteer:

Bericht door Jasmino »

Als je op zoek bent naar achtbanen in Florida, moet je beslist naar Busch Gardens gaan, in Tampa. Dit is het park met de meeste achtbanen in Florida, en het is beslist zeer de moeite waard! Vooral Montu en Gwazi zijn mijn favorieten, maar de rest mag er ook wezen.

Busch Gardens is daarnaast erg uniek vanwege de combi van dierenpark met pretpark, zoiets vind je nergens anders. Als je ernaar toe gaat, zou ik ook een safaritour maken, die is zeer de moeite waard.

De website: http://www.buschgardens.com is momenteel niet bereikbaar vanwege onderhoud.

Van de andere parken zou ik ook Universal Studios Island of Adventures bezoeken. Je vind hier weliswaar maar 2 achtbanen, maar die zijn wel erg mooi. The Hulk is een achtbaan met waanzinnig veel loopings en een verrassende start. Net als je denkt dat je het gehad hebt, stort je weer opnieuw omlaag. De helft van de baan zie je helemaal niet liggen. Schitterend! Dueling Dragons is een achtbaan waarbij je denkt dat je een crash zult maken tegen je "tegenstander". Vanuit het station vertrekken namelijk 2 treinen tegelijk over 2 verschillende tracks die elkaar op een paar punten akelig naderen.........

Naast deze achtbanen zijn er verder nog een aantal attracties die zo uniek en apart zijn, dat je je er zeer goed zult vermaken. Vooral Poseidon's Fury en Spiderman zijn attracties die me nog lang zullen bijblijven.
http://themeparks.universalstudios.com/ ... anding.TOP

Als je op zoek bent naar actie en spanning, kan ik me voorstellen dat Disney jullie niet aanspreekt. Toch vind je hier ook een aantal heel mooie attracties, die echt fantastisch zijn! Je zou kunnen overwegen om een hopper-pass te nemen voor bijvoorbeeld 3 dagen (worden die nog verkocht?), en die te verdelen over de meest geweldige attracties. Met een beetje huiswerk, kun je je goed voorbereiden. Ik zou in dat geval zeker 1 dag besteden aan Blizard Beach, een waterpretpark. Hier vind je echt een aantal fantastische glijbanen, en voor sommigen heb je echt wel "ballen" nodig. De andere 2 dagen kun je dan besteden over de 4 pretparken en daar de meest bijzondere attracties uitpikken. In Epcot zou ik zeker de Test Track doen! En in MGM zou ik de Rock'n ROllercoaster doen (die staat inmiddels ook in Parijs) en zeker ook de Tower of Terror! Deze laatste is echt een superattractie, die heel verrassend is!

En als je waterpretparken erg leuk vind, schijnt ook Wet 'n Wild in Orlando heel bijzonder te zijn, maar die heb ik zelf niet bezocht.

In mijn blog (zie onderschrift) vind je een link naar mijn reisverhaal van Florida, daar kun je lezen welke parken wij allemaal hebben bezocht.

Succes met de planning!
"A pessimist sees the difficulty in every opportunity; an optimist sees the opportunity in every difficulty"
Winston Churchill

Hier schrijf ik over wat mij bezighoudt in mijn leven. Lees mee en laat een berichtje achter, leuk!
Freek
Amerika-ontdekker

Bericht door Freek »

Zo een goed antwoord had ik niet verwacht. :D
erg bedankt!
Freek
Amerika-ontdekker

Bericht door Freek »

Heeft iemand misschien ook enig idee of er plaatsen in florida waar je je tent kan opzetten (campings ofzo). Want we zijn van plan een tent mee te nemen, ipv iedere dag in een hotel te slapen tijdens de rondreis.

We starten dus in Miami dan gaan we naar het noorden, helemaal rond tot orlando, dan naar de keys en weer terug naar miami.

Waar zouden we onze tent kunnen opzetten. en waar is het verstandiger een hotelletje te pakken?

Alvast bedankt
hekkie
Amerika-expert
Partner van: Jhek
Aantal x V.S. bezocht: 20
Contacteer:

Bericht door hekkie »

Hoi Freek,

Heel goed te doen een rondreis door Florida met de tent. Wij hebben dat ook al eens gedaan. Er zijn voldoende (zeg maar heel veel) campings door heel Florida. Het is een perfect gebied om te kamperen, mooi weer alhoewel je rekening moet houden met de (bekende) dagelijkse tropische regenbuien zo tegen het eind van de middag. Daar moet je dus wel op letten anders heb je kans dat je je boeltje "goed" nat hebt.
(Is ons dus al eens overkomen).

Ik zou zeggen, schaf een campinggidsje aan van Florida en surf al vast wat op het internet. De KOA-campings zijn bijv. heel goed (wel ietsje duurder) http://www.koa.com/where/fl/ of kijk bij deze site bijv.
http://www.reserveamerica.com/

Succes met de planning.
Gr. Marjan

20 USA-reizen:
Girl_2004
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door Girl_2004 »

Als je een hopper-pas zou nemen en je hebt wat tijd over, ga dan eens naar Epcot.
Daar is nu een hele leuke ride Mission Space. Het is in het begin van het park, misschien kan je er even in hoppen.
Er zijn maar een enkele keer Disney-figuren aanwezig in het park, het is heel afwijkend van de WDW parken.
Twee stoere mannen die er in gingen kwamen lichtelijk groen eruit.

Verder is er ook nog een racetrack, ook iets voor de mensen die van aktie houden.
Groetjes, Nel
newyork
Amerikafan

Bericht door newyork »

Eigenlijk gigantisch :offtopic: toch wel een amerikaans tintje..

Ik ben afgelopen weekend met de stichting doe een wens een 3 tal dagen in Euro Disney geweest. Onze eigen foundation support deze stichting en mijn wens was eens om een wens van een der kinderen in vervulling te mogen laten gaan, onvergetelijk, emotioneel en zeer dankbaar "werk".

De meeste kennen het park denk ik wel, een kleinere versie van het Disney World in Orlando.

Voor de betreffende kinderen, die in dit geval alle 2 een levensbedreigende ziekte hebben, was het een fantastische ervaring. We kunnen medisch gezien niets meer voor deze kinderen betekenen wat is er dan leuker om deze kids nog eenmaal een leuk en zorgeloos weekend te bezorgen.

Alles was tot in de puntjes geregeld, met een private jet van een zakelijke vriend zijn we naar Parijs gevlogen, dit was overigens niet voor de luxe maar uit voorzorg, mocht het ineens niet goed gaan dan konden we binnen 1,5 uur weer in Rotterdam zijn, gelukkig voor deze kids ging alles "goed". Het verblijf in Hotel New York was één groot feest, elke ochtend ontbijt met de bekende figuren, veel games gespeeld op de computer (heel veel geleerd vooral, met je 35 wordt je toch al oud) en vooral veel geshopt... allemaal erg onwerkelijk gezien de situatie waarin deze tieners zich bevinden. Zelf praten ze er liever niet (meer) over, ik heb dat gerespecteerd en heb ze hun gang laten gaan, wel veel gesproken (en gehuild, eerlijk is eerlijk) met hun ouders en broers en zusjes.

Hoewel ik zelf het park wat aan de magere kant vindt, hebben ze het fantastisch gehad. Ook Disney als organisatie had alles perfect gepland en uitgevoerd, vaak zie je dat er tussen verzinnen en uitvoeren een groot verschil zit maar dit was fantastisch.

Een grote pluim voor Disney in deze, medewerking tot in de kleinste details, hulde. Ik ken ook de vaak negatieve verhalen over dit concern, ik heb zelf overigens alleen positieve ervaringen.

Nogmaals wellicht wat off-topic, ik wilde deze positieve ervaring toch met jullie delen.
I love NY
henky
Amerikafan
Contacteer:

Bericht door henky »

Mocht je kiezen voor Bush Gardens, dan kun je ook de nieuwste rollercoaster doen, The Sheikra die afgelopen mei is geopend.
Hieronder een voorproefje:
http://www.wtsp.com/news/news.aspx?storyid=14191
kies voor: Video of Photojournalist's ride
Het filmpje van de ride begint na de plaatjes van de oudere mensjes!!!
Groetje van Henky en RuudB :lol:
http://breedijkies1.web-log.nl/" onclick="window.open(this.href);return false;
Tot nu toe 29 USA-staten bezocht/USA = vakantieland nr. 1
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer