Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

transformator

Hier kun je berichten plaatsen over de staat Florida.
Plaats reactie
nancy2002
Amerika-newbie

transformator

Bericht door nancy2002 »

Goeieavond,

Ik heb mij de vraag gesteld of we echt een transformater nodig hebben.
Om bv. de camera of de batterij van het fototoestel op te laden. Want het is toch een zwaar item dat we eventueel kunnen thuislaten.
Kan er iemand mij helpen? :?
Groetjes, Nancy
Coyote
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 32
Contacteer:

Bericht door Coyote »

Nancy,

kijk eens goed op de oplader/adapter/stekker die bij de diverse apparatuur zit. Grote kans dat je ze ook gebruiken kunt op 110 Volt. Vaak staat er zoiets op van: Input 100-240 V. Als dat het geval is, heb je enkel een verloopstekker nodig. Verkrijgbaar bij diverse winkels hier in Nederland en vast ook wel in België.

Oh ja, neem dan ook een stekkerdoos mee. Kun je al je apparatuur in één keer opladen... :wink:

Roland 8)
Since 1982: 32 visits to the United States!

Lees mijn reisverhalen op www.rschotanus.com en FB.
enger003
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door enger003 »

Coyote schreef:Nancy,

kijk eens goed op de oplader/adapter/stekker die bij de diverse apparatuur zit. Grote kans dat je ze ook gebruiken kunt op 110 Volt. Vaak staat er zoiets op van: Input 100-240 V. Als dat het geval is, heb je enkel een verloopstekker nodig. Verkrijgbaar bij diverse winkels hier in Nederland en vast ook wel in België.

Oh ja, neem dan ook een stekkerdoos mee. Kun je al je apparatuur in één keer opladen... :wink:

Roland 8)
Zal ik je eens een goed idee aan de hand doen/
Neem een Nederlandse stekkerdoos met bv. 3 stopcontacten mee, zo een zonder snoer er aan.
Ga in Amerika naar een radio shack of zo'n dergelijke winkel (te vinden in elke mall) en koop daar een apparaat aansluitsnoer voor een paar dollar.
Zet dit snoer in je hotel aan de stekkerdoos (of vraag aan de receptie naar de maintenance) en je bent voor je hele leven gesteld, en hoeft niet van die wiebelige verloopstekkers te gebruiken.
Succes, Eric.
Njit
Amerika-expert
Partner van: SpaceAce
Aantal x V.S. bezocht: 11
Contacteer:

Bericht door Njit »

enger003 schreef:Zet dit snoer in je hotel aan de stekkerdoos (of vraag aan de receptie naar de maintenance) en je bent voor je hele leven gesteld, en hoeft niet van die wiebelige verloopstekkers te gebruiken.
Als die wiebelige stekker er eenmaal inzit raak ik die niet veel meer aan.. Alles gaat dan in de stekkerdoos :)

Maar een beetje knutselen is altijd leuk :)
Homepage met al onze reis- en fotoverslagen bij elkaar: https://kloenies.nl/
hdeweert
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door hdeweert »

Hallo nancy2002
Een transformator meeslepen is meestal niet nodig, maar lees deze draad er eens op na.
http://www.allesamerika.nl/forum/viewto ... light=220v
Als je echt een trafo nodig hebt kijk dan hier even
http://www.omvormer.net/
Harm
nancy2002
Amerika-newbie

bedankt

Bericht door nancy2002 »

Bedankt voor alle info i.v.m. transformators, ben echt geholpen.
Bedankt allemaal. :D
Groetjes, Nancy
J.A.M. Gubbi
Amerika-newbie

van 220 V naar 110V

Bericht door J.A.M. Gubbi »

In de grotere hotels in de VS kun je overal Samsonite omvormers kopen van 220 naar 110; Heb ik vorihg jaar ook gedaan voor zo'n 30 dollar. Hier in Nederland weken naar lopen zoeken, maar niet gevonden.
Heb je echt nodig om je mobiele telefoon op te laden;
Met je NL-oplader 220V gaat dat dus niet.
Dutch
Amerikafan
Contacteer:

Re: van 220 V naar 110V

Bericht door Dutch »

J.A.M. Gubbi schreef:In de grotere hotels in de VS kun je overal Samsonite omvormers kopen van 220 naar 110; Heb ik vorihg jaar ook gedaan voor zo'n 30 dollar. Hier in Nederland weken naar lopen zoeken, maar niet gevonden.
Heb je echt nodig om je mobiele telefoon op te laden;
Met je NL-oplader 220V gaat dat dus niet.
Kleine correctie wat de oplader voor de telefoon betreft:
Bij bijvoorbeeld de Nokia oplader gaat het opladen van de telefoon op van 100 tot 240 volt en 50 cq 60 Hz.
Mijn idee is, dat als je een telefoon hebt, die in verschillende regio's (er is wel verschil tussen het Amerikaanse netwerk en het Europeese!) gebruikt kan worden, ook de bijgeleverde lader alles aan kan.
Bushmaster
Amerika-expert

Bericht door Bushmaster »

Bij bijvoorbeeld de Nokia oplader gaat het opladen van de telefoon op van 100 tot 240 volt en 50 cq 60 Hz.
Mijn idee is, dat als je een telefoon hebt, die in verschillende regio's (er is wel verschil tussen het Amerikaanse netwerk en het Europeese!) gebruikt kan worden, ook de bijgeleverde lader alles aan kan.
Hetzelfde geld voor de nieuwere Sony cam-corders en digitale camera's,
allemaal 110-230V 50-60Hz
Gungnir
Amerika-newbie
Contacteer:

Bericht door Gungnir »

Goeie tip, ik had er nooit aan gedacht achterop de lader van m'n camerabatterij te kijken...
Plaats reactie
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer