Ik heb mij de vraag gesteld of we echt een transformater nodig hebben.
Om bv. de camera of de batterij van het fototoestel op te laden. Want het is toch een zwaar item dat we eventueel kunnen thuislaten.
Kan er iemand mij helpen?

Zal ik je eens een goed idee aan de hand doen/Coyote schreef:Nancy,
kijk eens goed op de oplader/adapter/stekker die bij de diverse apparatuur zit. Grote kans dat je ze ook gebruiken kunt op 110 Volt. Vaak staat er zoiets op van: Input 100-240 V. Als dat het geval is, heb je enkel een verloopstekker nodig. Verkrijgbaar bij diverse winkels hier in Nederland en vast ook wel in België.
Oh ja, neem dan ook een stekkerdoos mee. Kun je al je apparatuur in één keer opladen...![]()
Roland
Als die wiebelige stekker er eenmaal inzit raak ik die niet veel meer aan.. Alles gaat dan in de stekkerdoosenger003 schreef:Zet dit snoer in je hotel aan de stekkerdoos (of vraag aan de receptie naar de maintenance) en je bent voor je hele leven gesteld, en hoeft niet van die wiebelige verloopstekkers te gebruiken.
Kleine correctie wat de oplader voor de telefoon betreft:J.A.M. Gubbi schreef:In de grotere hotels in de VS kun je overal Samsonite omvormers kopen van 220 naar 110; Heb ik vorihg jaar ook gedaan voor zo'n 30 dollar. Hier in Nederland weken naar lopen zoeken, maar niet gevonden.
Heb je echt nodig om je mobiele telefoon op te laden;
Met je NL-oplader 220V gaat dat dus niet.
Hetzelfde geld voor de nieuwere Sony cam-corders en digitale camera's,Bij bijvoorbeeld de Nokia oplader gaat het opladen van de telefoon op van 100 tot 240 volt en 50 cq 60 Hz.
Mijn idee is, dat als je een telefoon hebt, die in verschillende regio's (er is wel verschil tussen het Amerikaanse netwerk en het Europeese!) gebruikt kan worden, ook de bijgeleverde lader alles aan kan.