Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Florida 2009
Florida 2009
Beste forummers,
Na in 2007 de westkust te hebben bezocht en in 2008 de noordoostkust is Florida in 2009 aan de beurt. We zijn met 4 man sterk, dus gezelligheid zal aanwezig zijn.
Deze vakantie zal in het teken staan van een rondreis en daarnaast genieten van het strand, het mooie weer, uitgaan en vooral veel genieten.
Daarom hebben wij voor de volgende rondreis gekozen:
We landen in Miami om daar de 1 a 2 dagen te acclimatiseren.
Vervolgens halen we de auto op om dan de Keys af te rijden. Dit zal waarschijn 3 a 4 daagjes duren, aangezien we misschien ook willen snorkelen.
Dan komt de welbekende Everglades aan de beurt, waar we zeker een ritje in de airboats willen doen. Hier zullen we waarschijnlijk 1 dag voor nodig hebben als we de dag beginnen vanaf Key Largo.
Vervolgens willen we 2 a 3 dagen gebruiken om de Golfkust af te rijden om ons daarna voor 2 a 3 dagen te settelen in Orlando.
Een dagje Capa Canavaral lijkt me de moeite waard om daarna af te reizen naar Miami en hier de rest van de vakantie te genieten van de dingen die Miami te bieden heeft, zoals strand, zon, uitgaan en voornamelijk genieten.
Zou dit te doen zijn of zijn er plekken waar we wat meer dagen zouden moeten verblijven willen we het een beetje gezien hebben?
Tips zijn altijd welkom.
Groeten,
Michael
Na in 2007 de westkust te hebben bezocht en in 2008 de noordoostkust is Florida in 2009 aan de beurt. We zijn met 4 man sterk, dus gezelligheid zal aanwezig zijn.
Deze vakantie zal in het teken staan van een rondreis en daarnaast genieten van het strand, het mooie weer, uitgaan en vooral veel genieten.
Daarom hebben wij voor de volgende rondreis gekozen:
We landen in Miami om daar de 1 a 2 dagen te acclimatiseren.
Vervolgens halen we de auto op om dan de Keys af te rijden. Dit zal waarschijn 3 a 4 daagjes duren, aangezien we misschien ook willen snorkelen.
Dan komt de welbekende Everglades aan de beurt, waar we zeker een ritje in de airboats willen doen. Hier zullen we waarschijnlijk 1 dag voor nodig hebben als we de dag beginnen vanaf Key Largo.
Vervolgens willen we 2 a 3 dagen gebruiken om de Golfkust af te rijden om ons daarna voor 2 a 3 dagen te settelen in Orlando.
Een dagje Capa Canavaral lijkt me de moeite waard om daarna af te reizen naar Miami en hier de rest van de vakantie te genieten van de dingen die Miami te bieden heeft, zoals strand, zon, uitgaan en voornamelijk genieten.
Zou dit te doen zijn of zijn er plekken waar we wat meer dagen zouden moeten verblijven willen we het een beetje gezien hebben?
Tips zijn altijd welkom.
Groeten,
Michael
- Njit
- Amerika-expert
- Partner van: SpaceAce
- Aantal x V.S. bezocht: 11
- Contacteer:
Re: Florida 2009
MichaelB schreef:We landen in Miami om daar de 1 a 2 dagen te acclimatiseren. Waarom niet direct de auto ophalen?
Vervolgens halen we de auto op om dan de Keys af te rijden. Dit zal waarschijn 3 a 4 daagjes duren, aangezien we misschien ook willen snorkelen. Snorkelen kun je ook goed in Key Largo in het John Pennekamp S.P.
Dan komt de welbekende Everglades aan de beurt, waar we zeker een ritje in de airboats willen doen. Hier zullen we waarschijnlijk 1 dag voor nodig hebben als we de dag beginnen vanaf Key Largo. De meeste Airboats kun je vinden in Everglades City. Een leuke maar lawaaige ervaring
Vervolgens willen we 2 a 3 dagen gebruiken om de Golfkust af te rijden om ons daarna voor 2 a 3 dagen te settelen in Orlando. Wat wil je in Orlando gaan doen? Enkel een beetje shoppen of ook een pretpark bezoeken? En zo ja, heb je al een keuze kunnen maken uit de vele pretparken in Orlando?
Een dagje Cape Canaveral lijkt me de moeite waard om daarna af te reizen naar Miami en hier de rest van de vakantie te genieten van de dingen die Miami te bieden heeft, zoals strand, zon, uitgaan en voornamelijk genieten. Het strand van Miami Beach vind ik persoonlijk niet zo veel aan. Uitgaan kun je er wel en zon is er ookHet is er vooral kijken en bekeken worden.
Homepage met al onze reis- en fotoverslagen bij elkaar: https://kloenies.nl/
Hey Thanks. Met deze tips kan ik wel wat 
In Orlando komen we hoofdzakelijk voor Disneyworld en ik meen dat Universal studio's hier ook zit.
Miami beach is niet veel bijzonders? Misschien dan nog een paar daagjes aan de Keys plakken

In Orlando komen we hoofdzakelijk voor Disneyworld en ik meen dat Universal studio's hier ook zit.
Miami beach is niet veel bijzonders? Misschien dan nog een paar daagjes aan de Keys plakken

- Njit
- Amerika-expert
- Partner van: SpaceAce
- Aantal x V.S. bezocht: 11
- Contacteer:
Welke van de onderstaande parken wil je dan bezoeken?MichaelB schreef:In Orlando komen we hoofdzakelijk voor Disneyworld en ik meen dat Universal studio's hier ook zit.

Disney
Magic Kingdom
EPCOT
Hollywood Studios
Animal Kingdom
Universal
Universal Studios
Islands of Adventure
Ach, wij zijn sowieso niet van die strand-mensen. Maar het is wel leuk om er een keer geweest te zijn. Gepimpte auto's en ditto vrouwenMichaelB schreef:Miami beach is niet veel bijzonders? Misschien dan nog een paar daagjes aan de Keys plakken

Persoonlijk vind ik de stranden van Sanibell en Captiva veel mooier. Zie ook onze weblog..
Homepage met al onze reis- en fotoverslagen bij elkaar: https://kloenies.nl/
Dat ga ik daar wel zien. Maak ik me nog niet zo'n zorgen omWelke van de onderstaande parken wil je dan bezoeken?
Disney
Magic Kingdom
EPCOT
Hollywood Studios
Animal Kingdom
Universal
Universal Studios
Islands of Adventure

Ik ga de weblog eens even lezen. ThanksAch, wij zijn sowieso niet van die strand-mensen. Maar het is wel leuk om er een keer geweest te zijn. Gepimpte auto's en ditto vrouwen
Persoonlijk vind ik de stranden van Sanibell en Captiva veel mooier. Zie ook onze weblog..

- Petra/VS
- Medebeheerder
- Contacteer:
Onder het topic "Reisverslagen" van dit forum vind je ook een heel aantal verslagen over de gebieden, waar je het over hebt. Reisverslagen lezen helpt mij het meest met het vinden van tips en restaurants e.d. onderweg. Mijn laatste reisverslag staat daar, geloof ik, nog niet bij, bedenk ik me net. Het gaat over de Florida Keys en Orlando en is hier te lezen.
Boek hier uw Nederlandstalige rondleidingen in en rond Washington DC
Dagboek over ons leven in de VS(reisverslagen rechtse kolom)
"Heaven and Earth never agreed to frame a better place for man's habitation than Virginia"~Capt. John Smith
Dagboek over ons leven in de VS(reisverslagen rechtse kolom)
"Heaven and Earth never agreed to frame a better place for man's habitation than Virginia"~Capt. John Smith
Dank je Petra.
Ik had inmiddels al een klein beginnetje gemaakt met lezen.
Ik had inmiddels al een klein beginnetje gemaakt met lezen.
-
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 18
Hallo,
Mag ik zo onbescheiden zijn te verwijzen naar mijn eigen reisverslag?
Bij deze : viewtopic.php?f=11&t=11053
Zou (veel) minder tijd besteden in Miami & the Keys en (veel) meer in Orlando e.o. of zelfs nog noordelijker.
Ook Crystal River -zwemmen met Manatees- is geweldig mooi.
Hoe dan ook; veel plezier!
A3
Mag ik zo onbescheiden zijn te verwijzen naar mijn eigen reisverslag?
Bij deze : viewtopic.php?f=11&t=11053
Zou (veel) minder tijd besteden in Miami & the Keys en (veel) meer in Orlando e.o. of zelfs nog noordelijker.
Ook Crystal River -zwemmen met Manatees- is geweldig mooi.
Hoe dan ook; veel plezier!
A3
States visited: All except Alaska & Hawaii. Correction: all !
- MattRob
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 65
- Contacteer:
Bekijk inderdaad eens goed wat je wilt. Als je echt strandpersoon bent, en daarnaast ook graag goed wilt uitgaan, dan is Miami ongetwijfeld iets voor jullie. Ons zal je er (met onze kinderen) ook niet zo snel vinden. Ook wij zijn al meerdere keren in Florida geweest, op verschillende manieren. Bekijk onze weblogs anders ook eens.
Gr.
Gr.
Blog over aankoop villa Florida nov 2017: http://www.mattrob.nl/CaRo/VillaOrlandoNov2017
Al onze USA reizen: http://www.mattrob.nl
Al onze USA reizen: http://www.mattrob.nl
- gahoogenboog
- Amerikafan
- Aantal x V.S. bezocht: 6
- Contacteer:
Hoi Michael, Leuk dat jullie naar Florida gaan. Zelf vind ik het er zo leuk dat we nu vier keer geweest. Telkens denk ik nu eens wat anders in Amerika maar Florida trekt harder!
Persoonljk vind ik Miami ook niet leuk en erg duur. Leuk om eens te zien maar daar blijft het bij. De westkust vind ik heerlijk,mooie stranden heerlijk zeewater waar je makkelijk in kunt zwemmen. Maar of er heel veel is om uit te gaan dat weet ik niet. Wel zie je veel van die strandbarretjes. Orlando is ook leuk en de laatste keer werd het bij ons 5 dagen iplv. 2! Ik vond Seaworld en Epcot erg leuk. Motels kun je makkelijk onder weg uitzoeken er zijn er genoeg. In Orlando ook nog eens erg goedkoop. Als je van winkelen houdt kun je je daar ook helemaal uitleven!
Ik wens je veel plezier met het uitzoeken en de voorpret.
Greet
Persoonljk vind ik Miami ook niet leuk en erg duur. Leuk om eens te zien maar daar blijft het bij. De westkust vind ik heerlijk,mooie stranden heerlijk zeewater waar je makkelijk in kunt zwemmen. Maar of er heel veel is om uit te gaan dat weet ik niet. Wel zie je veel van die strandbarretjes. Orlando is ook leuk en de laatste keer werd het bij ons 5 dagen iplv. 2! Ik vond Seaworld en Epcot erg leuk. Motels kun je makkelijk onder weg uitzoeken er zijn er genoeg. In Orlando ook nog eens erg goedkoop. Als je van winkelen houdt kun je je daar ook helemaal uitleven!
Ik wens je veel plezier met het uitzoeken en de voorpret.
Greet
Dank jullie wel allemaal 
Rondreizen komt zeker aan bod, maar wij willen zeker ook strand doen.
Nu heb ik inmiddels gelezen dat de Golf-van-Mexico-kust erg mooi schijnt te zijn en goed is uit te houden.
We nemen het in ons op en kijken wat we ermee gaan doen.
We willen zeker van het nachtleven proeven, aangezien we allemaal rond de 26 zijn.

Rondreizen komt zeker aan bod, maar wij willen zeker ook strand doen.
Nu heb ik inmiddels gelezen dat de Golf-van-Mexico-kust erg mooi schijnt te zijn en goed is uit te houden.
We nemen het in ons op en kijken wat we ermee gaan doen.
We willen zeker van het nachtleven proeven, aangezien we allemaal rond de 26 zijn.
-
- Amerikafan
Hallo,
Ik vind South Beach in Miami wel geweldig. Ook het strand van Fort Lauderdale, Hollywood, Deerfield Beach, Cocoa Beach zijn geweldig! Aan de westkust zijn de volgende heel leuk: Clearwater, St Pete Beach (deze 2 zijn in de buurt van Tampa= 85 mile van Orlando)
Pluto
Ik vind South Beach in Miami wel geweldig. Ook het strand van Fort Lauderdale, Hollywood, Deerfield Beach, Cocoa Beach zijn geweldig! Aan de westkust zijn de volgende heel leuk: Clearwater, St Pete Beach (deze 2 zijn in de buurt van Tampa= 85 mile van Orlando)
Pluto

Dank je Pluto 
Ik denk dat het Clearwater wordt waar we zullen verblijven aan de westkust.

Ik denk dat het Clearwater wordt waar we zullen verblijven aan de westkust.
- hekkie
- Amerika-expert
- Partner van: Jhek
- Aantal x V.S. bezocht: 20
- Contacteer:
De beaches tussen Clearwater en St. Petersburg zijn heel mooi. Prachtige witte stranden en schitterende zonsondergangen.
Vergeet ook niet een bezoek te brengen aan JohnsPass Village & Boardwalk op Madeira Beach, vlakbij de brug naar Treasure Island. Echt leuk om hier even wat tijd door te brengen. Leuke winkeltjes, lekker eten en een hoop te kijken naar vertier op het water en veel mooie vogels (zitten altijd op de steiger). Je loopt vanaf hier (als je de weg oversteekt) ook zo het mooie witte strand op.
Marjan
Vergeet ook niet een bezoek te brengen aan JohnsPass Village & Boardwalk op Madeira Beach, vlakbij de brug naar Treasure Island. Echt leuk om hier even wat tijd door te brengen. Leuke winkeltjes, lekker eten en een hoop te kijken naar vertier op het water en veel mooie vogels (zitten altijd op de steiger). Je loopt vanaf hier (als je de weg oversteekt) ook zo het mooie witte strand op.
Marjan
Gr. Marjan
20 USA-reizen:
20 USA-reizen:
Lijkt inderdaad alsof hier wel 1 en ander aan attracties aanwezig zijn 

- Bandido
- Amerika-expert
Ik ben regelmatig in Florida geweest en als je van uitgaan houdt, moet je ZEKER naar Miami Beach gaan. Het is hip en heeft stijl, maar is niet idioot duur gek genoeg. Het is wel kijken en bekeken worden, overal mooie mensen, maar je moet het gezien hebben. Aan de boulevard ook een hoop restaurants waar je lekker tot 's avonds laat zit te eten terwijl Miami aan je voorbij flaneert. Sowieso is "Ocean Drive" natuurlijk erg beroemd met de art deco panden in allerlei felle kleuren. Vooral de zonsopgangen (als je na al dat stappen daar tenminste zin in hebt) zijn echt de moeite waard.
De rest van Miami is niet bijster boeiend, maar "Little Havana" is wel leuk om even te zien. Veel restaurantjes en cafe's voor en door Cubaanse immigranten.
En inderdaad moet je zeker naar de Keys! Neem de tijd voor de rit, want hoewel het te doen is in ongeveer 3,5 uur, is het het leukste om het om je gemak te doen en af en toe even uit te stappen. De stranden zijn werkelijk prachtig. En op Key West is gewoon alles een versnellingen lager. Leuke kroegjes, en ontzettend "laid back". Oh ja, en er lopen op Key West overal kippen rond. Raar maar waar.
Zelf ben ik in Disney geweest (Magic Kingdom en Epcot), maar vond het nogal duur. Was wel leuk, maar als je niet ontzettend fan bent van pretparken dan is dat misschien iets om op te besparen. Tis maar een idee. Cape Canaveral is dan wel weer erg cool.
Enjoy!
De rest van Miami is niet bijster boeiend, maar "Little Havana" is wel leuk om even te zien. Veel restaurantjes en cafe's voor en door Cubaanse immigranten.
En inderdaad moet je zeker naar de Keys! Neem de tijd voor de rit, want hoewel het te doen is in ongeveer 3,5 uur, is het het leukste om het om je gemak te doen en af en toe even uit te stappen. De stranden zijn werkelijk prachtig. En op Key West is gewoon alles een versnellingen lager. Leuke kroegjes, en ontzettend "laid back". Oh ja, en er lopen op Key West overal kippen rond. Raar maar waar.

Zelf ben ik in Disney geweest (Magic Kingdom en Epcot), maar vond het nogal duur. Was wel leuk, maar als je niet ontzettend fan bent van pretparken dan is dat misschien iets om op te besparen. Tis maar een idee. Cape Canaveral is dan wel weer erg cool.
Enjoy!
"Keep Georgia On Your Mind"
Informatie over stappen in Miami had ik nog niet echt. Nu wel wat meer 
Dank je.
We zullen sowieso 5 dagen op de Keys zijn.

Dank je.
We zullen sowieso 5 dagen op de Keys zijn.
Kiezen jullie bewust om 5 dagen op de Keys te zijn? Dat zou kunnen natuurlijk, maar ik geloof dat ik dat wat lang zou vinden.
Hoe lang gaan jullie op vakantie (in totaal)?
Hoe lang gaan jullie op vakantie (in totaal)?
We gaan 3 weken en op de Keys gaan we ook duiken/snorkelen, zwemmen en ga maar door. Zal 5 dagen worden. Mocht het wat tegenvallen, dan 4 dagen.
- Bandido
- Amerika-expert
Dat valt niet tegen, dat garandeer ik je! Het is juist wel lekker om er uitgebreid van te kunnen genieten. Het heeft geen zin om er in een paar dagen doorheen te crossen, dan mis je teveel.MichaelB schreef:We gaan 3 weken en op de Keys gaan we ook duiken/snorkelen, zwemmen en ga maar door. Zal 5 dagen worden. Mocht het wat tegenvallen, dan 4 dagen.
"Keep Georgia On Your Mind"
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 29 Reacties
- 6371 Weergaves
-
Laatste bericht door sunshine state
-