Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Centrum in Orlando
-
- Amerikafan
Centrum in Orlando
Hallo allemaal!
Al eerder heb ik alle pretparken gedaan in Orlando, maar ik vroeg me af of er ook een soort van stadje is daar. Dus met cafes, restaurants en winkels? Ik zit namelijk in Gainesville en Orlando is niet ver van hier..is het de moeite waard om er naar toe te gaan zonder de parken te bezoeken?
Groetjes!
Al eerder heb ik alle pretparken gedaan in Orlando, maar ik vroeg me af of er ook een soort van stadje is daar. Dus met cafes, restaurants en winkels? Ik zit namelijk in Gainesville en Orlando is niet ver van hier..is het de moeite waard om er naar toe te gaan zonder de parken te bezoeken?
Groetjes!
- Njit
- Amerika-expert
- Partner van: SpaceAce
- Aantal x V.S. bezocht: 11
- Contacteer:
Re: Centrum in Orlando
DownTown Orlando zitten enkel kantoren. Daar hoef je niet heen.
Waar je wel heen kunt gaan voor de gezelligheid is Old Town. Zie http://www.old-town.com/
Waar je wel heen kunt gaan voor de gezelligheid is Old Town. Zie http://www.old-town.com/
Homepage met al onze reis- en fotoverslagen bij elkaar: https://kloenies.nl/
-
- Amerikafan
En voor outlet shopping de Premium outlets!
Pluto :dance:
Pluto :dance:
-
- Amerikafan
Ja die outlets ken ik!!
Maar ik had ook iets gelezen over Kissimmee oid? Of is dat slechts een uitvalbasis?
Groetjes!
Maar ik had ook iets gelezen over Kissimmee oid? Of is dat slechts een uitvalbasis?
Groetjes!
- Bandido
- Amerika-expert
Mja, Kissimmee is niet zo bijzonder hoor. Dat is echt heel klein en vooral residential. Het ligt even ten zuiden van Orlando en is eigenlijk een voorstad. Maar het centrum van Orlando is op zich wel leuk (Old Town). Alles in Florida is nogal nieuw, dus verwacht er niet teveel van, maar ze hebben het best gezellig gemaakt.
"Keep Georgia On Your Mind"
Wat een vaag gedoe weer, dat kan beter
"Old Town" is immitatie aan de 192 in Kissimmee, ingericht voor touristen.
Voor de TS alleen geschikt vanwege een paar sportsbars, vrijdags hotrods, zaterdags motorcycles
Downtown Orlando was(is) Churchstreetstation, is al een tijdlang closed, wel mooie historie, station, operahouse.
Shoppen is natuurlijk outlets (premium, prime) maar ook Florida mall, Mall at the millennium en Bealls departmentstores(alleen in Florida!)
Uitgaan(wat ik dus niet doe) is tegenwoordig kennelijk alleen Universal-dinges met om de haverklap fat tuesday(ik spreek geen frans)
Eten is Int.drive, alle werelddelen vertegenwoordigd.
edit: de motorcycles zijn kennelijk verplaatst naar donderdag
edit2: Universal-dinges is citywalk en fat tuesday is ingewisseld voor St Pattricksday, dus elke maand een keer 17 maart.
Voor de TS alleen geschikt vanwege een paar sportsbars, vrijdags hotrods, zaterdags motorcycles
Downtown Orlando was(is) Churchstreetstation, is al een tijdlang closed, wel mooie historie, station, operahouse.
Shoppen is natuurlijk outlets (premium, prime) maar ook Florida mall, Mall at the millennium en Bealls departmentstores(alleen in Florida!)
Uitgaan(wat ik dus niet doe) is tegenwoordig kennelijk alleen Universal-dinges met om de haverklap fat tuesday(ik spreek geen frans)
Eten is Int.drive, alle werelddelen vertegenwoordigd.
edit: de motorcycles zijn kennelijk verplaatst naar donderdag
edit2: Universal-dinges is citywalk en fat tuesday is ingewisseld voor St Pattricksday, dus elke maand een keer 17 maart.
Laatst gewijzigd door 6foot6 op 07 jan 2009, 19:06, 4 keer totaal gewijzigd.
... maar dat is natuurlijk mijn persoonlijke opvatting
- Bandido
- Amerika-expert
Het wordt er zo niet echt minder vaag door...... Uitgaan doe je kennelijk inderdaad niet veel, want dat is juist best leuk in Orlando! Ik kom er vaak aangezien ik vrienden heb wonen in Kissimmee. Dat is trouwens vrij saai omdat het nogal residential is. De tourist trap daar vlakbij kun je echter beter vermijden.
Is dit je uitleg van "mijn old town is niet Nijts old town"Bandido schreef:Het wordt er zo niet echt minder vaag door...... Uitgaan doe je kennelijk inderdaad niet veel, want dat is juist best leuk in Orlando! Ik kom er vaak aangezien ik vrienden heb wonen in Kissimmee. Dat is trouwens vrij saai omdat het nogal residential is. De tourist trap daar vlakbij kun je echter beter vermijden.
- Njit
- Amerika-expert
- Contacteer:
Wat is hier vaag aan? Orlando is geheel gericht op de toerist. Net zoals Las Vegas dat is.6foot6 schreef:Wat een vaag gedoe weer, dat kan beter
Dus ja, het is nep. Maar niks nepper dan de sprookjeswereld die Disneyworld & Co bieden. Dus wat dat betreft past het er prima bij.
Wil je culturele historie zien dan is Orlando niet the place to be...
- Bandido
- Amerika-expert
Ja, dat snap ik ook niet. Maar goed, bottom line is dat Orlando best leuk is om te bezoeken als je in Florida bent. Maar zoals ik al zei is heel Florida nou eenmaal erg nieuw en historie zul je dus niet aantreffen. Maar vermaak en gezelligheid des te meer!Njit schreef:Wat is hier vaag aan?
Orlando is geheel gericht op de toerist.
- hekkie
- Amerika-expert
- Partner van: Jhek
- Aantal x V.S. bezocht: 20
- Contacteer:
In Old Town Kissimmee is elke vrijdag- en zaterdagavond de Classic Car parade met een paar honderd auto's. Vrijdags zijn de wat recentere wagens en zaterdags de nog oudere types, bovendien zijn ze behoorlijk opgepimt....
Best wel leuk om hiernaar te kijken. Om 17:00 uur worden de auto's allemaal opgesteld en 's avonds om 21:00 uur begint de parade. Tegenwoordig schijnt op de donderdagavond een parade van motoren te zijn. Dit voor de liefhebbers....
Marjan

Best wel leuk om hiernaar te kijken. Om 17:00 uur worden de auto's allemaal opgesteld en 's avonds om 21:00 uur begint de parade. Tegenwoordig schijnt op de donderdagavond een parade van motoren te zijn. Dit voor de liefhebbers....

Marjan
Gr. Marjan
20 USA-reizen:
20 USA-reizen:
Njit schreef: voor de gezelligheid is Old Town.
Bandido schreef: Maar het centrum van Orlando is op zich wel leuk (Old Town)
Beide keren dezelfde naam gebruiken voor verschillende dingen is voor een buitenstaander niet bijster duidelijk.
Down Town(let op de hoofdletters) is de naam van de Kissimmee imitatie en ligt dus niet in Orlando
old town zou daar in ieder geval al iets duidelijker zijn
edit: pfff koorts, hier had natuurlijk Old Town moeten staan
Laatst gewijzigd door 6foot6 op 08 jan 2009, 06:35, 2 keer totaal gewijzigd.
- Njit
- Amerika-expert
- Contacteer:
Dan zou ik wel Downtown Disney geschreven hebben6foot6 schreef:Down Town(let op de hoofdletters) is de naam van de Kissimmeeimmitatie en ligt dus niet in Orlando

Maar goed, alle onduidelijkheden zijn nu hopelijk de wereld uit...
Hoewel, als steeds, overtuigd van mijn gelijk, ik loop al een week met stevige koorts en mijn partner zegt ook dat ik wartaal uitsla
Laten we de topicstarter vragen of hij/zij meteen al had begrepen dat
Leren we allemaal bij
Laten we de topicstarter vragen of hij/zij meteen al had begrepen dat
enNjit schreef: voor de gezelligheid is Old Town.
niet hetzelfde was.Bandido schreef: Maar het centrum van Orlando is op zich wel leuk (Old Town)
Leren we allemaal bij
- Disney-Golf
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 999
Beide keren dezelfde naam gebruiken voor verschillende dingen is voor een buitenstaander niet bijster duidelijk.
Down Town(let op de hoofdletters) is de naam van de Kissimmee imitatie en ligt dus niet in Orlando
old town zou daar in ieder geval al iets duidelijker zijn[/quote]
@6foot6
Het is dan wel juist andersom!
Old town is in Kissimmee...
old town zou daar in ieder geval al iets duidelijker zijn[/quote]
@6foot6
Het is dan wel juist andersom!
Old town is in Kissimmee...

-
- Amerikakenner
Old Town... Down Town.... volgens mij weet arme Iris nu NOG niks!
Graag verduidelijking wat wat is, ik zou 't ook willen weten? 

Groetjes, Ilona
Countdown to Grand Canyon... Rim to River hike
Countdown to Grand Canyon... Rim to River hike
- Njit
- Amerika-expert
- Contacteer:
Old Town: A four-block shopping, dining and entertainment complex, Old Town's centerpiece is its huge lighted Ferris wheel. Seventy-five stores offer a myriad of merchandise, and more than a dozen rides provide the entertainment.
Down Town Disney:
Downtown Disney is an outdoor shopping, dining, and entertainment complex located at the Walt Disney World Resort. Downtown Disney is open to the public, requires no admission fee and offers entirely free parking and transportation to all Disney resorts. The large outdoor complex is divided into three areas: the Marketplace, Pleasure Island and the West Side. Each area features a selection of entertainment venues, shops, restaurants and themeing. Notable tenants include Cirque du Soleil La Nouba, Disney Quest Indoor Interactive Theme Park, the House of Blues, Planet Hollywood, Virgin Megastore, the Lego Imagination Center, World of Disney, AMC Pleasure Island 24, and Rainforest Cafe.
Downtown = zakencentrum van Orlando. Zie hier een kaartje met bezienswaardigheden.
Down Town Disney:
Downtown Disney is an outdoor shopping, dining, and entertainment complex located at the Walt Disney World Resort. Downtown Disney is open to the public, requires no admission fee and offers entirely free parking and transportation to all Disney resorts. The large outdoor complex is divided into three areas: the Marketplace, Pleasure Island and the West Side. Each area features a selection of entertainment venues, shops, restaurants and themeing. Notable tenants include Cirque du Soleil La Nouba, Disney Quest Indoor Interactive Theme Park, the House of Blues, Planet Hollywood, Virgin Megastore, the Lego Imagination Center, World of Disney, AMC Pleasure Island 24, and Rainforest Cafe.
Downtown = zakencentrum van Orlando. Zie hier een kaartje met bezienswaardigheden.
-
- Amerikafan
Dank voor alle en snelle reacties!!
-
- Amerikakenner
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht