Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Dagje Orlando
Dagje Orlando
Hall OAllemaal,
Omdat wij volgend jaar "jeugd" bij ons hebben, zat ik mij af te vragen of het te doen is om 1 dagje een pretpark/Sea World in Orlando te bezoeken vanuit Ft. Lauderdale.
Ik vindt het niet erg om een paar uur in de auto te zitten, maar als het geen haalbare kaart is, is er ergens ook zoiets in Miami te vinden??
Omdat wij volgend jaar "jeugd" bij ons hebben, zat ik mij af te vragen of het te doen is om 1 dagje een pretpark/Sea World in Orlando te bezoeken vanuit Ft. Lauderdale.
Ik vindt het niet erg om een paar uur in de auto te zitten, maar als het geen haalbare kaart is, is er ergens ook zoiets in Miami te vinden??
- Njit
- Amerika-expert
- Partner van: SpaceAce
- Aantal x V.S. bezocht: 11
- Contacteer:
Re: Dagje Orlando
Je hem minstens 3h30 aan rijtijd. Ga voor het gemak uit van 4 uur. Seaworld heeft heel veel shows die de moeite waard zijn. Maar om die allemaal te kunnen doen moet je er wel op tijd zijn aangezien ze slechts enkele keren per dag zijn.
Wil je toch iets met beestjes dan zijn er wat opties dichterbij:
www.miamiseaquarium.com/
www.monkeyjungle.com/ <-- mijn favoriet!
www.miamimetrozoo.com/
Wil je toch iets met beestjes dan zijn er wat opties dichterbij:
www.miamiseaquarium.com/
www.monkeyjungle.com/ <-- mijn favoriet!
www.miamimetrozoo.com/
Homepage met al onze reis- en fotoverslagen bij elkaar: https://kloenies.nl/
- Linda & Patrick
- Amerika-ontdekker
Orlando is echt een hele leuke bestemming,voor jeugd maar zeker ook voor volwassenen!
Persoonlijk zou ik ruim 3 en half uur heen en terug geen doen vinden,je bent dus al zo 7 uur kwijt aan reistijd,en daarmee doe je Orlando echt te kort!
Ik zou zeggen,boek voor 1 nachtje een hotelletje in Orlando of omgeving,dat zijn vaak de kosten daar niet.
Zo hou je genoeg leuke uurtjes over om te genieten van een bezoek aan Orlando.
Kies een leuk themepark naar je keuze uit.....en geniet in volle teugen van het leuke,vrolijke Orlando!
(wellicht kan je dan de 2e dag,voordat je terug reist naar Fort Lauderdale,ook nog even leuk outletshoppen!)
Wat betreft de themaparken,wij hebben ze in Orlando allemaal gehad.
Het blijft natuurlijk een persoonlijke voorkeur,maar wij vonden Sea World het minst leuke park.(daar zouden wij eigenlijk geen 7 uur reistijd op 1 dag voor over hebben ....)
Als je besluit om naar Orlando te gaan,zouden wij zeker aanraden naar 1 van de Disney of Universal parken te gaan...maar nogmaals dat is iets persoonlijks!
Hoe dan ook,Orlando is zeker de moeite waard!!!!
Persoonlijk zou ik ruim 3 en half uur heen en terug geen doen vinden,je bent dus al zo 7 uur kwijt aan reistijd,en daarmee doe je Orlando echt te kort!
Ik zou zeggen,boek voor 1 nachtje een hotelletje in Orlando of omgeving,dat zijn vaak de kosten daar niet.
Zo hou je genoeg leuke uurtjes over om te genieten van een bezoek aan Orlando.
Kies een leuk themepark naar je keuze uit.....en geniet in volle teugen van het leuke,vrolijke Orlando!
(wellicht kan je dan de 2e dag,voordat je terug reist naar Fort Lauderdale,ook nog even leuk outletshoppen!)
Wat betreft de themaparken,wij hebben ze in Orlando allemaal gehad.
Het blijft natuurlijk een persoonlijke voorkeur,maar wij vonden Sea World het minst leuke park.(daar zouden wij eigenlijk geen 7 uur reistijd op 1 dag voor over hebben ....)
Als je besluit om naar Orlando te gaan,zouden wij zeker aanraden naar 1 van de Disney of Universal parken te gaan...maar nogmaals dat is iets persoonlijks!
Hoe dan ook,Orlando is zeker de moeite waard!!!!
Counting 'till Texas 2015!
- MattRob
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 65
- Contacteer:
Dat lijkt me ook in 1 dag niet heel relaxed ... Als je nog ergens file hebt, is het helemaal drama ... Maar goed, als je bv om 5uur 's ochtends weg wilt rijden, en niet erg vindt om midden in de nacht weer terug aan te komen, dan is het te doen. Zelfde als 'een dagje' Disneyland Parijs doen
! We hebben het wel eens gedaan
Met kinderen is wellicht de Everglades en een airboat-ride leuk om te doen. Daar zitten soms ook nog wat andere dingen bij, zoals alligator show bijvoorbeeld. Anders is shoppen in de Sawgrass Mills Mall (outlet) misschien een optie (tegen Fort Lauderdale aan) ? En de opties die NJIT aangeeft; overigens vonden wij Miami Seaquarium (wat een soort Seaworld zou moeten voorstellen) wel heel erg tegenvallen (tov een Seaworld ...).

Met kinderen is wellicht de Everglades en een airboat-ride leuk om te doen. Daar zitten soms ook nog wat andere dingen bij, zoals alligator show bijvoorbeeld. Anders is shoppen in de Sawgrass Mills Mall (outlet) misschien een optie (tegen Fort Lauderdale aan) ? En de opties die NJIT aangeeft; overigens vonden wij Miami Seaquarium (wat een soort Seaworld zou moeten voorstellen) wel heel erg tegenvallen (tov een Seaworld ...).
Blog over aankoop villa Florida nov 2017: http://www.mattrob.nl/CaRo/VillaOrlandoNov2017
Al onze USA reizen: http://www.mattrob.nl
Al onze USA reizen: http://www.mattrob.nl
Okay, maar nu de volgende vraag:
Waar ga ik het in mijn programma plaatsen:
21-23 april (23/04) 's middags boarden voor de cruise en 28/04 uitchecken om 07:00 uur, daarna auto halen.
28/04 - 01/05 heb ik dan nog, maar wij vliegen redelijk vroeg vanaf MIA naar Barbados, dus zal 01/05 maar niet meerekenen....
Help!!!
Waar ga ik het in mijn programma plaatsen:
21-23 april (23/04) 's middags boarden voor de cruise en 28/04 uitchecken om 07:00 uur, daarna auto halen.
28/04 - 01/05 heb ik dan nog, maar wij vliegen redelijk vroeg vanaf MIA naar Barbados, dus zal 01/05 maar niet meerekenen....
Help!!!
- Njit
- Amerika-expert
- Partner van: SpaceAce
- Aantal x V.S. bezocht: 11
- Contacteer:
Wij vonden het Miami SeaQuarium ook niks hoorMattRob schreef:En de opties die NJIT aangeeft; overigens vonden wij Miami Seaquarium (wat een soort Seaworld zou moeten voorstellen) wel heel erg tegenvallen (tov een Seaworld ...).

Homepage met al onze reis- en fotoverslagen bij elkaar: https://kloenies.nl/
Ik ben er al uit, heb zojuist 2 nachtjes Marriott in Orlando geboekt van 28/04/2011 - 30/04/2011. Moet alleen nog ff mijn reservering bij Speedy Johnson veranderen naar 22/04 ipv 29/04, maar dat zal wel lukken!
Gaan we lekker Seaworld bezoeken!
Gaan we lekker Seaworld bezoeken!

- Linda & Patrick
- Amerika-ontdekker
Goede keuze om daar lekker te overnachten....je zal het er leuk hebben!
Counting 'till Texas 2015!
Heb zojuist kaartjes voor Walt Disney & Kennedy Space Center gekocht, denk wel dat we iedereen hier blij mee maken
.
Wat een vermoeiende daagjes zal het worden, maar na een heerlijke cruise kunnen we wel weer wat energie verspillen!

Wat een vermoeiende daagjes zal het worden, maar na een heerlijke cruise kunnen we wel weer wat energie verspillen!
Ook wij gaan na onze cruise op 4 febr vanaf de boot de auto ophalen en richting Orlando voor 1,5 dag.
Ik kwam een tijdje geleden op een site van een hotel waar je ook vooraf van bijv. Seaworld en/of Universal Studios tickets kon kopen - je werd dan doorgesluisd naar de website van deze parken - ik heb de betreffende datum ingevoerd - 5 febr - en 4 tickets - kreeg toen de melding dat er nog maar 1 kaartje beschikbaar was voor Seaworld en Universal Studios waren helemaal uitverkocht. Heeft iemand ervaring dat er parken inderdaad uitverkocht waren en dat je ook al heb je kaartjes in de voorverkoop (zonder datum) hebt gekocht je er toch niet in kan omdat het al vol zou zijn? 't lijkt mij vreemd maar ik zou graag horen of er meer mensen zijn die dit eventueel meegemaakt hebben?
Trouwens wel direct de snelweg nemen vanaf Miami want wij hebben er vorig jaar 6 uur over gedaan via de andere weg (wel met regen onderweg) en dan heb je niet zoveel tijd meer - wij hebben toen dan ook een hotel geboekt en zijn pas de volgende dag teruggegaan naar Miami (met nog slechter weer trouwens - we hoorden later dat zelfs Miami blank had gestaan dus dan begrijp je misschien wel hoe erg het toen was - zelfs om te gaan eten onderweg moesten we door 15 cm water waadden over de parkeerplaats).
Ik kwam een tijdje geleden op een site van een hotel waar je ook vooraf van bijv. Seaworld en/of Universal Studios tickets kon kopen - je werd dan doorgesluisd naar de website van deze parken - ik heb de betreffende datum ingevoerd - 5 febr - en 4 tickets - kreeg toen de melding dat er nog maar 1 kaartje beschikbaar was voor Seaworld en Universal Studios waren helemaal uitverkocht. Heeft iemand ervaring dat er parken inderdaad uitverkocht waren en dat je ook al heb je kaartjes in de voorverkoop (zonder datum) hebt gekocht je er toch niet in kan omdat het al vol zou zijn? 't lijkt mij vreemd maar ik zou graag horen of er meer mensen zijn die dit eventueel meegemaakt hebben?
Trouwens wel direct de snelweg nemen vanaf Miami want wij hebben er vorig jaar 6 uur over gedaan via de andere weg (wel met regen onderweg) en dan heb je niet zoveel tijd meer - wij hebben toen dan ook een hotel geboekt en zijn pas de volgende dag teruggegaan naar Miami (met nog slechter weer trouwens - we hoorden later dat zelfs Miami blank had gestaan dus dan begrijp je misschien wel hoe erg het toen was - zelfs om te gaan eten onderweg moesten we door 15 cm water waadden over de parkeerplaats).
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 14 Reacties
- 1836 Weergaves
-
Laatste bericht door ADE01
-
- 4 Reacties