Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

tips zijn zeer welkom (tijdens rondreis Florida)

Hier kun je berichten plaatsen over de staat Florida.
Plaats reactie
wenniemetie
Amerika-newbie

tips zijn zeer welkom (tijdens rondreis Florida)

Bericht door wenniemetie »

Hallo,

Ik ben van plan om 12 dec naar amerika te vertrekken. Ik ga daar samen met een vriendin, die al een jaar in amerika (nu in LA) zit als au pair. Samen gaan we een maand rondreizen om haar jaar au pair af te sluiten.

We weten wel wat we zoal heen willen, maar hebben nog geen idee hoeveel tijd we waar nodig hebben en hoe we sommige dingen het beste kunnen doen. Daarom hier een aantal vragen aan jullie.

Onze route door Florida hebben we nu als volgt in gedachte:
Miami (we vliegen vanaf LA)- Key West - marathon - everglades - miami (ik wil daar graag zijn met de kerst) - naples - tampa - Orlando (daarna rijden we door naar boven richting new york)

de vragen:

1) we willen graag gaan zwemmen met dolfijnen. Maar waar kunnen we dat het beste doen, hoe komen we aan informatie daarover en met wat voor prijs moeten we rekening houden
2) is het leuk om kerst in Miami te vieren of is het net zo leuk om dat bijv in Tampa te doen
3) wat is er aan te raden bij een bezoek aan de everglades. Ik heb geen idee wat ik me erbij voor moet stellen, maar wil heel graag een NP zien. Op wat voor manier kan ik er de beste indruk van krijgen
4) aangezien we niet in 1 x een heel eind willen rijden zullen we ergens in de buurt van de everglades moeten overnachten. Weet iemand waar dit mogelijk is?

dan nog een vraagje wat betreft de autohuur. We willen dus gaan rijden van Miami naar New York. Hiervoor hebben we drie weken autohuur nodig. Maar wat is nou de slimste manier om dit te regelen. Via een reisbureau in NL of via het internet? EN welke autoverhuur organisatie kunnen we het beste nemen?

Dit waren voorlopig mijn eerste vraagjes.

Alvast bedankt,

Wendy
Henriëtte
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 18
Contacteer:

Bericht door Henriëtte »

Wendy, wat de Everglades betreft zou je eens naar onze site kunnen kijken (zie de link onder het berichtje). We hebben daar veel informatie over de Nationale Parken verzameld, allemaal Nederlandstalig. Met je andere vragen over de dolfijnen en over Miami kan ik je helaas niet helpen, we zijn zelf nog nooit naar Florida geweest.

Succes met het plannen!
http://www.picturEyes.com" onclick="window.open(this.href);return false; : met o.a. een collectie van onze favoriete USA-foto's.
http://www.ontdek-amerika.nl" onclick="window.open(this.href);return false; : veel foto's, veel info, en uitgebreide reisverslagen.
Erika
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 17
Contacteer:

Bericht door Erika »

Hoi Wendy,

Als je wilt zwemmen met dolfijnen, kun je eens kijken via de volgende link:

http://www.luxurydisneyguide.com/discoverycove.htm

Dit is Discovery Cove van Disney en Seaworld. Zelf hebben we dit nooit gedaan, maar het lijkt me fantastisch. Misschien dat je via Google nog meer informatie hierover kunt vinden.

Voor info over autohuur kun je op dit forum onder reizen algemeen informatie vinden onder "de kosten van autohuur".

Groetjes, Erika.
wenniemetie
Amerika-newbie

Bericht door wenniemetie »

bedankt voor alle tips

onze plannen zijn inmiddels al tig keer veranderd en we merken dat het echt heel veel uitzoeken is, maar wel leuk.

Het wordt mijn eerste keer in amerika en meteen een hele maand! Heb er echt zin in.

We zijn nu vooral nog druk bezig met het zoeken voor de autohuur (heb ik elders een andere topic over geplaatst) en de laatste hotels.
We hebben nl. besloten hotels af te wisselen met hostels. Die laatste hebben we al geboekt voor orlando, miami en washington.

Meer tips zijn altijd welkom

Groetjes Wendy
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer