Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Florida eind sept/begin okt: tips
- Jostravels
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 2
Florida eind sept/begin okt: tips
Wij denken er heel voorzichtig over om eind september / begin oktober weer eens naar de USA te gaan. We willen dan waarschijnlijk in New Orleans starten en dan via Cajun County naar Mississippi en Alabama om in Florida uit te komen. Maar we hebben werkelijk geen idee waar we in Florida heen willen: er is veel keus!
Daarom ter oriëntatie een paar vragen aan de kenners:
- welk pretpark in de buurt van Orlando raden jullie ons aan als we maar 1 pretpark gaan doen? We zijn als eens in Disneyland Californië geweest
- is het te doen om het Kennedy Space centre vanuit (omgeving) Orlando te bezoeken?
- we zouden graag een paar dagen aan het strand doorbrengen. Denk: luie stoel, boekje, cocktails. Als accommodatie zouden we dan erg graag verblijven in een huisje aan of vlakbij het strand. Waar zijn goede plekken in Florida om dit te vinden, liefst bij een klein plaatsje? En heeft iemand ervaring met zo'n strandcottage? Aanraders?
- zijn de keys de moeite waard?
- waar kan je leuk surfen?
- zijn de Everglades goed vanuit Miami te bezoeken?
- welke bezienswaardigheden mag je niet missen als je de eerste keer Florida bezoekt?
Alvast bedankt!!!! Jos
Daarom ter oriëntatie een paar vragen aan de kenners:
- welk pretpark in de buurt van Orlando raden jullie ons aan als we maar 1 pretpark gaan doen? We zijn als eens in Disneyland Californië geweest
- is het te doen om het Kennedy Space centre vanuit (omgeving) Orlando te bezoeken?
- we zouden graag een paar dagen aan het strand doorbrengen. Denk: luie stoel, boekje, cocktails. Als accommodatie zouden we dan erg graag verblijven in een huisje aan of vlakbij het strand. Waar zijn goede plekken in Florida om dit te vinden, liefst bij een klein plaatsje? En heeft iemand ervaring met zo'n strandcottage? Aanraders?
- zijn de keys de moeite waard?
- waar kan je leuk surfen?
- zijn de Everglades goed vanuit Miami te bezoeken?
- welke bezienswaardigheden mag je niet missen als je de eerste keer Florida bezoekt?
Alvast bedankt!!!! Jos
Zoveel te zien zo weinig tijd: waarheen gaat de volgende reis?!
2008: Zuidwest-USA
2011: New York & het diepe zuiden
- JeroenB
- Amerikakenner
- Contacteer:
Re: Florida eind sept/begin okt: tips
Leuk een reis naar Florida en in een mooie tijd ook vind ik zelf.
De parken is een beetje moeilijk zo te zeggen je hebt nml. Disney Magic Kingdom, Disney Hollywood studio's, Disney Animal Kingdom en Disney's Epcot, daarnaast heb je nog Universal Studios en Universal island of adventure. Dan heb je nog de Seaworld in Orlando en Busch Garden in Tampa.
Tja, het is maar net waar je van houd.
Kennedy Space Centre is goed te rijden vanaf Orlando.
Wat wij absoluut een aanrader vinden is Hyatt Bonita Springs, die hebben een bootdienst naar een eigen prive strand en bij het hotel ook heerlijke en mooie zwembaden. Zelf hebben we dit hotel via Priceline gewonnen en zouden daar ook zo naar terug gaan in die omgeving.
De Keys, zelf nog nooit geweest maar schijnt volgens velen de moeite waard te zijn.
De everglades zijn ook goed te doen vanaf Miami.
Wat je gezien moet hebben is eigenlijk teveel om op te noemen en ligt ook een beetje aan je interesses, zo heb je een Salvador Dali museum in St. Petersburg, je hebt nog Daytone Beach (mag je met de auto op het strand) en het Daytona 500 Circuit. In Orlando zijn er bij Old Town op bepaalde weekdagen activiteiten met oude auto's en motoren, de exacte dagen weet ik niet meer. Verder niet te vergeten de grote winkel malls in Orlando en Fort Lauderdale (Sawgrass Mills) waar je voor erg voordelig je slag kan slaan.
De parken is een beetje moeilijk zo te zeggen je hebt nml. Disney Magic Kingdom, Disney Hollywood studio's, Disney Animal Kingdom en Disney's Epcot, daarnaast heb je nog Universal Studios en Universal island of adventure. Dan heb je nog de Seaworld in Orlando en Busch Garden in Tampa.
Tja, het is maar net waar je van houd.
Kennedy Space Centre is goed te rijden vanaf Orlando.
Wat wij absoluut een aanrader vinden is Hyatt Bonita Springs, die hebben een bootdienst naar een eigen prive strand en bij het hotel ook heerlijke en mooie zwembaden. Zelf hebben we dit hotel via Priceline gewonnen en zouden daar ook zo naar terug gaan in die omgeving.
De Keys, zelf nog nooit geweest maar schijnt volgens velen de moeite waard te zijn.
De everglades zijn ook goed te doen vanaf Miami.
Wat je gezien moet hebben is eigenlijk teveel om op te noemen en ligt ook een beetje aan je interesses, zo heb je een Salvador Dali museum in St. Petersburg, je hebt nog Daytone Beach (mag je met de auto op het strand) en het Daytona 500 Circuit. In Orlando zijn er bij Old Town op bepaalde weekdagen activiteiten met oude auto's en motoren, de exacte dagen weet ik niet meer. Verder niet te vergeten de grote winkel malls in Orlando en Fort Lauderdale (Sawgrass Mills) waar je voor erg voordelig je slag kan slaan.
Property Manager voor vakantie woningen in de Kissimmee area
- SpaceAce
- Amerika-expert
- Partner van: Njit
- Aantal x V.S. bezocht: 16
- Contacteer:
Heb grotendeels dezelfde mening als JeroenB 
Jammer dat je dus maar één pretpark wilt bezoeken
Echter, om toch een advies proberen te geven met in gedachte dat je al in Disneyland California bent geweest (erg moeilijk, aangezien zo'n keuze zo enorm persoonlijk is), zou ik kiezen uit:
Disney Animal Kingdom, Disney's Epcot, Island of Adventure of Busch Gardens (Seaworld overigens ook bezocht in San Diego? Anders zou die ook nog in het rijtje hiernaast thuishoren
)

St Petersburg:
- Fort DeSoto Park (omgeving St Petersburg)
- Salvador Dali Museum
- De Pier
Tussen St Petersburg en Naples:
- Myakka River State Park bij Sarasota
- Ringling Museum in Sarasota
- Sanibel en Captiva
- Miromar Outlet bij Estero
Naples:
- Fifth Avenue
- De Pier
Tussen Naples en Miami - via de Tamiami Trail:
- Big Cypress National Preserve
- Shark Valley
Key West:
- Southern Most Point
- Duvalstreet
- The Key West Butterfly & Nature Conservatory
- Mallory Square (zonsondergang)
- Fiets/Scooter huren
Miami:
- Monkey Jungle
- Coconut Grove (Coconut Grove Village/CocoWalk)
- rondje Coral Gables (Venetian Pool!)
- Miami Beach
- Ocean Drive/Art Deco
- Holocaust Memorial
- Lunchen ‘News Café’
- Restaurant ‘Rusty Pelican’
- Miami Metrozoo
- Boottocht langs de huizen van Bekende Mensen
- Bayside Marketplace
- Little Havana
PS, wellicht komen we elkaar tegen. Wij zijn van 1 okt t/m 22 okt in Florida

Zoals gezegd heb je heel veel keuze: Disney Magic Kingdom, Disney Hollywood studio's, Disney Animal Kingdom, Disney's Epcot, Universal Studios, Universal Island of Adventure, Seaworld (en Busch Garden in Tampa). Maar ook twee hele leuke waterparken van Disney: Typhoon Lagoon en Blizzard Beach.Jostravels schreef:- welk pretpark in de buurt van Orlando raden jullie ons aan als we maar 1 pretpark gaan doen? We zijn als eens in Disneyland Californië geweest
Jammer dat je dus maar één pretpark wilt bezoeken

Echter, om toch een advies proberen te geven met in gedachte dat je al in Disneyland California bent geweest (erg moeilijk, aangezien zo'n keuze zo enorm persoonlijk is), zou ik kiezen uit:
Disney Animal Kingdom, Disney's Epcot, Island of Adventure of Busch Gardens (Seaworld overigens ook bezocht in San Diego? Anders zou die ook nog in het rijtje hiernaast thuishoren

Kort antwoord: ja dat is te doen!Jostravels schreef:- is het te doen om het Kennedy Space centre vanuit (omgeving) Orlando te bezoeken?
Heb eigenlijk niet zo'n ervaring met goede strandlocaties om te vertoeven. Maar qua mooie standen vond ik Fort DeSoto Park wel erg mooi!Jostravels schreef:- we zouden graag een paar dagen aan het strand doorbrengen. Denk: luie stoel, boekje, cocktails. Als accommodatie zouden we dan erg graag verblijven in een huisje aan of vlakbij het strand. Waar zijn goede plekken in Florida om dit te vinden, liefst bij een klein plaatsje? En heeft iemand ervaring met zo'n strandcottage? Aanraders?
Ook erg persoonlijk natuurlijk, maar ik vond van welJostravels schreef:- zijn de keys de moeite waard?

Geen ideeJostravels schreef:- waar kan je leuk surfen?
Yep, prima te bezoeken vanuit Miami. Vergeet niet om een Airboat Tour te maken. Erg gaaf!Jostravels schreef:- zijn de Everglades goed vanuit Miami te bezoeken?
Het ligt er natuurlijk aan hoelang je de tijd hebt, maar persoonlijk vond ik de westkust van Florida mooier dan de oostkust.Jostravels schreef:- welke bezienswaardigheden mag je niet missen als je de eerste keer Florida bezoekt?
St Petersburg:
- Fort DeSoto Park (omgeving St Petersburg)
- Salvador Dali Museum
- De Pier
Tussen St Petersburg en Naples:
- Myakka River State Park bij Sarasota
- Ringling Museum in Sarasota
- Sanibel en Captiva
- Miromar Outlet bij Estero
Naples:
- Fifth Avenue
- De Pier
Tussen Naples en Miami - via de Tamiami Trail:
- Big Cypress National Preserve
- Shark Valley
Key West:
- Southern Most Point
- Duvalstreet
- The Key West Butterfly & Nature Conservatory
- Mallory Square (zonsondergang)
- Fiets/Scooter huren
Miami:
- Monkey Jungle
- Coconut Grove (Coconut Grove Village/CocoWalk)
- rondje Coral Gables (Venetian Pool!)
- Miami Beach
- Ocean Drive/Art Deco
- Holocaust Memorial
- Lunchen ‘News Café’
- Restaurant ‘Rusty Pelican’
- Miami Metrozoo
- Boottocht langs de huizen van Bekende Mensen
- Bayside Marketplace
- Little Havana
PS, wellicht komen we elkaar tegen. Wij zijn van 1 okt t/m 22 okt in Florida

Neem een kijkje op onze homepage met veel reisverslagen van Amerika: http://www.kloenies.nl
en/of lees onze blog van onze afgelopen reis naar The 4 Corners: https://usatour2019.wordpress.com/
en/of lees onze blog van onze afgelopen reis naar The 4 Corners: https://usatour2019.wordpress.com/
- Jostravels
- Amerikakenner
Jeetje, wat een tips! Daar ga ik eens op studeren!
Is iemand op Sanibel Island geweest? Ziet er wel leuk uit in de eerste plaatjes die ik gezien heb.
Linda, wie weet komen we elkaar inderdaad tegen, maar aangezien wij maar 1 pretpark willen bezoeken en jullie vast wel meer is de trefkans wel klein!! Lekker in ieder geval dat jullie al wat in het vooruitzicht hebben!
Is iemand op Sanibel Island geweest? Ziet er wel leuk uit in de eerste plaatjes die ik gezien heb.
Linda, wie weet komen we elkaar inderdaad tegen, maar aangezien wij maar 1 pretpark willen bezoeken en jullie vast wel meer is de trefkans wel klein!! Lekker in ieder geval dat jullie al wat in het vooruitzicht hebben!
- Airmiles
- Amerikafan
- Aantal x V.S. bezocht: 13
Sanibel Island is best aardig voor een omweg. Relatief rustige stranden. Er was wel wat weinig parkeergelegenheid. Ik heb het hele eilandje bezocht tot Captiva. Grote bezienswaardigheden zijn er niet. De tolbrug ernaar toe is mooi en de stranden van het eilandje zijn ook mooi.
Kijk eventueel naar mijn foto's http://picasaweb.google.com/11687138031 ... 9101257154 (de nummers 274 - 293 zijn van Sanibel Island). Er was toen weinig volk op de been, dus het oogt allemaal erg rustig.
Kijk eventueel naar mijn foto's http://picasaweb.google.com/11687138031 ... 9101257154 (de nummers 274 - 293 zijn van Sanibel Island). Er was toen weinig volk op de been, dus het oogt allemaal erg rustig.
- Jostravels
- Amerikakenner
Sanibel ziet er wel uit als een eiland dat fijn is om een paar dagen aan het strand te niksen. Maar als ik goed kijk is er wel heel weinig te doen. Is er nog een ander strand wat zo tropisch is, waar je huisjes kunt huren en waar ook nog iets te eten/drinken is (niet veel, maar gewoon 1 of 2 gelegenheden)?
- JeroenB
- Amerikakenner
- Contacteer:
En nog even een kleine tip, neem een huurauto van Alamo zodat je voor $6,- gebruik kan maken van de toll pass optie. Dan hoef je niet bij elke tol poort te stoppen maar worden de kosten met je verrekend via de CC.
Ik begreep dat er inmiddels meerdere tollboots zijn richting Miami/Keys die niet meer beschikken over een betaal mogelijkheid, waardoor je dus een boete oploopt als je deze optie niet hebt.
Ik begreep dat er inmiddels meerdere tollboots zijn richting Miami/Keys die niet meer beschikken over een betaal mogelijkheid, waardoor je dus een boete oploopt als je deze optie niet hebt.
Property Manager voor vakantie woningen in de Kissimmee area
- Jostravels
- Amerikakenner
Ik ben momenteel aan het kijken naar Anna Maria Island als strandbestemming. Is iemand daar ooit geweest en kan iemand een accommodatie aanraden die voor 3 nachten te huur is in september of oktober? De meeste huisjes zijn voor minimaal 1 week.
- Jostravels
- Amerikakenner
Dag allemaal,
Ik heb een voorlopige route gemaakt (weet niet zeker in welk forum deze thuishoort). Wat denken jullie ervan? let we: het is zeeeer voorlopig. We hebben nog geen tickets (maar al wel wat op het oog) en alle kan nog anders...
Dag 1 Ams-New York
Dag 2 New York
Dag 3 New York
Dag 4 New York
Dag 5 New York - New Orleans
Dag 6 New Orleans
Dag 7 New Orleans - Cajun Country (3h)
Dag 8 Cajun Country - Natchez (3h)
Dag 9 Natchez - Biloxi (4h)
Dag 10 Biloxi - Tallahassee (5h)
Dag 11 Tallahassee - Orlando (5h)
Dag 12 Orlando Orlando
Dag 13 Orlando Orlando
Dag 14 Orlando - Anna Maria Island (2:30h)
Dag 15 Anna Maria Island
Dag 16 Anna Maria Island
Dag 17 Anna Maria Island - Homestead (4:30h)
Dag 18 Homestead - Key West (2:40h)
Dag 19 Key West
Dag 20 Key West - Miami (3:30h)
Dag 21 Miami
Dag 22 Miami
Dag 23 Miami - AMS
Dag 24 AMS
Ik heb een voorlopige route gemaakt (weet niet zeker in welk forum deze thuishoort). Wat denken jullie ervan? let we: het is zeeeer voorlopig. We hebben nog geen tickets (maar al wel wat op het oog) en alle kan nog anders...
Dag 1 Ams-New York
Dag 2 New York
Dag 3 New York
Dag 4 New York
Dag 5 New York - New Orleans
Dag 6 New Orleans
Dag 7 New Orleans - Cajun Country (3h)
Dag 8 Cajun Country - Natchez (3h)
Dag 9 Natchez - Biloxi (4h)
Dag 12 Orlando Orlando
Dag 13 Orlando Orlando
Dag 14 Orlando - Anna Maria Island (2:30h)
Dag 15 Anna Maria Island
Dag 16 Anna Maria Island
Dag 17 Anna Maria Island - Homestead (4:30h)
Dag 18 Homestead - Key West (2:40h)
Dag 19 Key West
Dag 20 Key West - Miami (3:30h)
Dag 21 Miami
Dag 22 Miami
Dag 23 Miami - AMS
Dag 24 AMS
- Anja79
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 8
Wij hebben in 2009 een week een appartementje gehuurd aan het strand aan de Westkust van Florida. Wij zaten in Indian Rocks Beach. We hebben het appartementje gevonden via VRBO.comJostravels schreef:we zouden graag een paar dagen aan het strand doorbrengen. Denk: luie stoel, boekje, cocktails. Als accommodatie zouden we dan erg graag verblijven in een huisje aan of vlakbij het strand. Waar zijn goede plekken in Florida om dit te vinden, liefst bij een klein plaatsje? En heeft iemand ervaring met zo'n strandcottage?
Via die site hebben we een email gestuurd en verder alles per email afgehandeld met de eigenaren en betaald per creditcard. Is perfect verlopen allemaal.
Ondanks dat wij enkele dagen met slecht weer hadden is het ons heel goed bevallen. Het was heerlijk om vanuit je appartement zo het strand op te lopen en vanaf het balkon uitzicht op het strand en de zee te hebben.
In ons reisverslag kun je meer lezen over deze vakantie en foto's zien van het appartement.
Groetjes,
Anja
Verslag 2008: http://zuidwestamerika2008.blogspot.com/
Verslag 2009: http://vakantie-florida-2009.blogspot.com/
Verslag 2010: http://noordoostamerika2010.blogspot.com/
Verslag 2014: http://chicagohouston2014.blogspot.nl/
Anja
Verslag 2008: http://zuidwestamerika2008.blogspot.com/
Verslag 2009: http://vakantie-florida-2009.blogspot.com/
Verslag 2010: http://noordoostamerika2010.blogspot.com/
Verslag 2014: http://chicagohouston2014.blogspot.nl/
- Jostravels
- Amerikakenner
Hoi Anja, dat ziet er leuk uit zeg! Wij zijn wel meer op zoek naar een plaatsje waar je veel te voet kunt doen. Maar die vinden we vast wel!
- recidivist
- Amerikafan
Hoi,
Speciale reden waarom je naar Tallahassee wil? Ik zou die stad mijden: weinig te zien of doen. Ik zou via de panhandle-kust rijden en een tussenstop doen in bv Panama-City (of iets verder naar Port St Joe).
Rest lijkt me een prima planning.
Speciale reden waarom je naar Tallahassee wil? Ik zou die stad mijden: weinig te zien of doen. Ik zou via de panhandle-kust rijden en een tussenstop doen in bv Panama-City (of iets verder naar Port St Joe).
Rest lijkt me een prima planning.
Bezochte staten: AL, AK, AR, AZ, CA, CO, CT, DE, FL, GA, IA, IL, IN, KY, LA, MA, MS, MO, MT, NV, NH, NJ, NM, NC, OR, PA, RI, SC, SD, TN, TX, UT, VA, VT, WV, WY.
- Jostravels
- Amerikakenner
Ik heb niks met Tallahasse maar het leek me een goede optie om de reistijden acceptabel te houden. Maar Panama city lijkt me een prima optie, bedankt voor de suggestie!!
Leuke reis wordt dit, mooi vooruitzicht.
Wij hebben in 2009 een rondreis in Oost Amerika gemaakt en zijn o.a. ook in New York begonnen en zijn in New Orleans geweest.
Daarna zijn we in Panama City Beach aan het strand, een aantal dagen in een hotel geweest, was heerlijk.
Anna Maria Island vinden wij ook heel mooi, maar is ook wel duur om wat te huren. Vaak zijn deze huizen of appartementen alleen per week te huur.
De stranden bij Marco Island en Naples zijn trouwens ook prachtig.
In onze verslagen kun je misschien wat tips vinden over New York, New Orleans, Panama City Beach en Orlando.
Heel veel plezier met de voorpret,
groetjes
Anita
Wij hebben in 2009 een rondreis in Oost Amerika gemaakt en zijn o.a. ook in New York begonnen en zijn in New Orleans geweest.
Daarna zijn we in Panama City Beach aan het strand, een aantal dagen in een hotel geweest, was heerlijk.
Anna Maria Island vinden wij ook heel mooi, maar is ook wel duur om wat te huren. Vaak zijn deze huizen of appartementen alleen per week te huur.
De stranden bij Marco Island en Naples zijn trouwens ook prachtig.
In onze verslagen kun je misschien wat tips vinden over New York, New Orleans, Panama City Beach en Orlando.
Heel veel plezier met de voorpret,
groetjes
Anita
- Jostravels
- Amerikakenner
Hoi Anita,
Ik heb jullie reisverslag net gelezen, volgens mij hebben jullie het heerlijk gehad. Ik ben nog niet helemaal uit de planning, heb het gevoel dat ik hier en daar nog wat puntjes op de i mis. Zou met name overal langer willen blijven
Maar dan moeten we toch eerst de bazen nog eens lief aankijken.
Ik ben in ieder geval blij om te zien dat de planning die ik gemaakt heb wel gewoon haalbaar is!
Groetjes, Jos
Ik heb jullie reisverslag net gelezen, volgens mij hebben jullie het heerlijk gehad. Ik ben nog niet helemaal uit de planning, heb het gevoel dat ik hier en daar nog wat puntjes op de i mis. Zou met name overal langer willen blijven

Ik ben in ieder geval blij om te zien dat de planning die ik gemaakt heb wel gewoon haalbaar is!
Groetjes, Jos
- Jostravels
- Amerikakenner
Het is alweer een tijdje geleden dat ik me met deze vakantie bezighield, maar nu heb ik het draadje dan toch weer opgepakt. Ik zit een beetje te puzzelen op dit stukje:
Dat is echt zo'n stuk dat we alleen maar doen omdat we verder moeten. Vandaar ook Tallahassee in de voorlopige planning: een plekje om te slapen waarin we verder niet erg geïnteresseerd zijn. Een aantal noemden al Panama City Beach als alternatief, maar daar heb ik naar gekeken en dat lijkt me eigenlijk helemaal niks, met al die grote flats en dronken tieners. Daarnaast vind ik het dan nog best wel ver naar Orlando. Hebben jullie nog andere goede alternatieven voor overnachtingen zo ongeveer midden tussen Biloxi (is ook geen must) en Orlando? Leuke plaatsjes met laagbouw en een gezellige B&B? Of juist in de natuur? Is iemand bijvoorbeeld ooit naar Wakulla Springs geweest? Of naar Apalachicola Bay?
Dat is echt zo'n stuk dat we alleen maar doen omdat we verder moeten. Vandaar ook Tallahassee in de voorlopige planning: een plekje om te slapen waarin we verder niet erg geïnteresseerd zijn. Een aantal noemden al Panama City Beach als alternatief, maar daar heb ik naar gekeken en dat lijkt me eigenlijk helemaal niks, met al die grote flats en dronken tieners. Daarnaast vind ik het dan nog best wel ver naar Orlando. Hebben jullie nog andere goede alternatieven voor overnachtingen zo ongeveer midden tussen Biloxi (is ook geen must) en Orlando? Leuke plaatsjes met laagbouw en een gezellige B&B? Of juist in de natuur? Is iemand bijvoorbeeld ooit naar Wakulla Springs geweest? Of naar Apalachicola Bay?
Leuk vooruitzicht zeg zo'n prachtige reis!
Ik zou zeker een extra dagje op de Key's inplannen, de meningen zijn verdeeld over Key West, maar ik vind de sfeer daar zo geweldig, prachtig weer en die omgeving, wow!
Ik zou op de heenweg vroeg vertrekken en overal stoppen en genieten van de omgeving! Wij zijn gestopt bij het John Pennekamp State Park, hebben gezwommen in de zee bij prachtige strandjes op Islamorada, geluncht bij het Morada Bay Cafe op Islamorada, zeker een aanrader, heerlijk eten en caribische omgeving! Wandeling gemaakt en gezwommen bij het Bahia Honda State Parc en uiteindelijk in de avond aangekomen op Key West. Op Key West is het erg toeristisch maar je hebt zoveel leuke dingen te doen en te bekijken!
Kijk voor meer info en foto's op onze web-log: http://heukelumgoes2florida.web-log.nl/ (dag 4 t/m dag 7 over de Keys)
Succes met de planning, ik weet uit ervaring dat door al die goede tips het plannen nog moeilijker word
Ik zou zeker een extra dagje op de Key's inplannen, de meningen zijn verdeeld over Key West, maar ik vind de sfeer daar zo geweldig, prachtig weer en die omgeving, wow!
Ik zou op de heenweg vroeg vertrekken en overal stoppen en genieten van de omgeving! Wij zijn gestopt bij het John Pennekamp State Park, hebben gezwommen in de zee bij prachtige strandjes op Islamorada, geluncht bij het Morada Bay Cafe op Islamorada, zeker een aanrader, heerlijk eten en caribische omgeving! Wandeling gemaakt en gezwommen bij het Bahia Honda State Parc en uiteindelijk in de avond aangekomen op Key West. Op Key West is het erg toeristisch maar je hebt zoveel leuke dingen te doen en te bekijken!
Kijk voor meer info en foto's op onze web-log: http://heukelumgoes2florida.web-log.nl/ (dag 4 t/m dag 7 over de Keys)
Succes met de planning, ik weet uit ervaring dat door al die goede tips het plannen nog moeilijker word

2008 West USA: http://heukelumgoes2theusa2008.web-log.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
2009 Thailand: http://heukelumgoes2thailand.web-log.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
2010 Florida: http://heukelumgoes2florida.web-log.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
2009 Thailand: http://heukelumgoes2thailand.web-log.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
2010 Florida: http://heukelumgoes2florida.web-log.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
- Jostravels
- Amerikakenner
Oh jee, een extra dagje Keys wordt wel lastig, we hebben nu eigenlijk al een te lange planning!!
Om te surfen moet je aan de Oostkust zijn. In Jacksonville heb je vaak redelijke golven, maar dat ligt niet aan je route. Miami kan geloof ik ook, maar toen wij er waren was het zo glad als een spiegel.
Keys zijn zeker de moeite waard. Stop onderweg even om bij John Pennekamp SP op Key Largo om bij een koraalrif te snorkelen. Hele gave ervaring!
Belangrijk: huur een Sunpass bij je huurauto! Met jouw route ontkom je bijna niet aan de nieuwe tol-by-plate tolhekjes waarbij je van het verhuurbedrijf later een astronomische rekening thuisgestuurd krijgt. Optie om contact te betalen is er niet altijd en soms ook geen afslag voor de tol, dus dat kost je elke keer de tol + administratie kosten en ik weet helaas uit ervaring dat dat heeeeeel snel oploopt.
Keys zijn zeker de moeite waard. Stop onderweg even om bij John Pennekamp SP op Key Largo om bij een koraalrif te snorkelen. Hele gave ervaring!
Belangrijk: huur een Sunpass bij je huurauto! Met jouw route ontkom je bijna niet aan de nieuwe tol-by-plate tolhekjes waarbij je van het verhuurbedrijf later een astronomische rekening thuisgestuurd krijgt. Optie om contact te betalen is er niet altijd en soms ook geen afslag voor de tol, dus dat kost je elke keer de tol + administratie kosten en ik weet helaas uit ervaring dat dat heeeeeel snel oploopt.
- Jostravels
- Amerikakenner
Wij gaan de auto als het goed is in New Orleans huren en daar lukt het niet om een sunpass te huren. Maar ik begreep dat je ook een prepaid kaart o.i.d. kunt aanschaffen bij een tankstation in Florida, dat gaan we dus zeker doen!!
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 6 Reacties
- 1007 Weergaves