Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
ToonW: Route Orlando-Orlando
ToonW: Route Orlando-Orlando
Misschien ga ik dit later aanvullen met een verslag, dat zien we nog wel. Maar ik zou graag mijn eerste versie van de geplande route een keer neerschrijven zodat er misschien nog enkele zaken aangepast kunnen worden indien jullie denken dat dat nodig is. Alvast bedankt.
Ik ben ook van plan om slechts enkele hotels te boeken in het begin van de route. Er zijn namelijk enkele dingen die ik als prioriteit heb en niet wil missen omwille van bijvoorbeeld slecht weer. Daarom zou ik wat flexibiliteit willen houden en ter plekke nog enkele hotels te boeken. Is dit een goed idee, of lopen de kosten dan te veel op?
dag 1-8: NY-washington (planning ervan hopelijk na dit weekend klaar)
dag 9: 's morgens transfer naar Orlando, shoppen, slapen in buurt van kennedy space center
dag 10: Space Center + kust richting zuiden
dag 11: langs kust verder door tot ergens in de buurt van Miami
dag 12: Everglades: route naar Flamingo
dag 13: Glassbottom boat tour (John Pennekamp?) + Key West
dag 14: Key West - Homestead/Miami
dag 15: Everglades tot in Naples
dag 16: langs kust richting Fort Myers (is Sanibel de moeite?)
dag 17: Myakka Rivers SP, Sunshine Skyway tot in St.Petersburg/Clearwater
dag 18: Homosassa + terug naar Orlando
Dag 19-20-21: Parken Orlando
dag 22: Shoppen + 's avonds vlucht terug
Ik ben ook van plan om slechts enkele hotels te boeken in het begin van de route. Er zijn namelijk enkele dingen die ik als prioriteit heb en niet wil missen omwille van bijvoorbeeld slecht weer. Daarom zou ik wat flexibiliteit willen houden en ter plekke nog enkele hotels te boeken. Is dit een goed idee, of lopen de kosten dan te veel op?
dag 9: 's morgens transfer naar Orlando, shoppen, slapen in buurt van kennedy space center
dag 10: Space Center + kust richting zuiden
dag 11: langs kust verder door tot ergens in de buurt van Miami
dag 12: Everglades: route naar Flamingo
dag 13: Glassbottom boat tour (John Pennekamp?) + Key West
dag 14: Key West - Homestead/Miami
dag 15: Everglades tot in Naples
dag 16: langs kust richting Fort Myers (is Sanibel de moeite?)
dag 17: Myakka Rivers SP, Sunshine Skyway tot in St.Petersburg/Clearwater
dag 18: Homosassa + terug naar Orlando
Dag 19-20-21: Parken Orlando
dag 22: Shoppen + 's avonds vlucht terug
2008: Las Vegas - ... - Yellowstone
2011: NY/Washington + Florida
2013: Las Vegas - ... - Yellowstone
2025: Florida met kids
- moonlight91
- Amerika-ontdekker
- Aantal x V.S. bezocht: 5
Re: ToonW: Route Orlando-Orlando
sanibel island,
wij hebben er een uurtje aan het strand gezeten,en onze zoon heeft er gezwommen, al vind ik wel dat het niet het mooiste strand was van de golfkant
maar we hebben daar heerlijk kunnen genieten van 2 dolfijnen,die heel dicht aan het strand aan het rond zwemmen waren
er zit een ijssalon met ongelofelijk leuker ijs,dus is sanibel de moeite, als je na een tijdje strand hangen,wilt genieten van een mega grote ijsco,waar je je vingers bij op eet,zeg ik JA
wij hebben er een uurtje aan het strand gezeten,en onze zoon heeft er gezwommen, al vind ik wel dat het niet het mooiste strand was van de golfkant
maar we hebben daar heerlijk kunnen genieten van 2 dolfijnen,die heel dicht aan het strand aan het rond zwemmen waren
er zit een ijssalon met ongelofelijk leuker ijs,dus is sanibel de moeite, als je na een tijdje strand hangen,wilt genieten van een mega grote ijsco,waar je je vingers bij op eet,zeg ik JA
2010 Orlando,st.Augustine,Clearwater
2011 Key`s,Everglades,Orlando
2011 GSM,Chantanooga,Atlanta
2012 Memphis(graceland) en daarna Orlando/back to the magic!
2012 florida in vogelvlucht de keys via everglades,sebring naar orlando
2013 florida/georgia
2011 Key`s,Everglades,Orlando
2011 GSM,Chantanooga,Atlanta
2012 Memphis(graceland) en daarna Orlando/back to the magic!
2012 florida in vogelvlucht de keys via everglades,sebring naar orlando
2013 florida/georgia
Daar is al veel over geschreven en aan beide manieren (wel of niet vooraf boeken) zitten voor- en nadelen. Doe dus waar jullie je zelf het prettigst bij voelenToonW schreef:Daarom zou ik wat flexibiliteit willen houden en ter plekke nog enkele hotels te boeken. Is dit een goed idee, of lopen de kosten dan te veel op?

Ik ga ergens een gulden middenweg proberen te kiezen, ik vrees alleen maar dat het me wat tijd gaat kosten ginder om een goed hotel te vinden. Ik spendeer er nu ook al redelijk wat tijd aan, goed voorbereiden en al enkele opties klaarhebben lijkt me het beste. Ik ga er nog eens over slapen 

-
- Amerikafan
Hallo Toon,
Een aantal dingen die jij op je to do lijst hebt staan, hebben wij afgelopen maart gedaan oa Homosassa, Myakka en Kennedy Space Center.
Misschien heb je iets aan ons reisverslag.( zie de link onderaan dit bericht: janwilma usa 2011)
Groeten Wilma.
Een aantal dingen die jij op je to do lijst hebt staan, hebben wij afgelopen maart gedaan oa Homosassa, Myakka en Kennedy Space Center.
Misschien heb je iets aan ons reisverslag.( zie de link onderaan dit bericht: janwilma usa 2011)
Groeten Wilma.
Ik ga het zeker doorlezen! Bedankt!Jan & Wilma schreef:Hallo Toon,
Groeten Wilma.
- SpaceAce
- Amerika-expert
- Partner van: Njit
- Aantal x V.S. bezocht: 16
- Contacteer:
Ook wij hebben een aantal dingen gedaan van jullie to-do lijstje 
In 2004 zijn we naar Orlando, Space Center, Miami en de Everglades geweest en in 2007 naar Space Center, Miami, Key West, Everglades, Fort Myers, Sanibel/Captiva, Myakka, St Petersburg en uiteraard ook weer Orlando.
Voor foto's en reisverslag van deze twee bezoekjes, zie onze homepage: www.huizedenbosch.nl

In 2004 zijn we naar Orlando, Space Center, Miami en de Everglades geweest en in 2007 naar Space Center, Miami, Key West, Everglades, Fort Myers, Sanibel/Captiva, Myakka, St Petersburg en uiteraard ook weer Orlando.
Voor foto's en reisverslag van deze twee bezoekjes, zie onze homepage: www.huizedenbosch.nl
Neem een kijkje op onze homepage met veel reisverslagen van Amerika: http://www.kloenies.nl
en/of lees onze blog van onze afgelopen reis naar The 4 Corners: https://usatour2019.wordpress.com/
en/of lees onze blog van onze afgelopen reis naar The 4 Corners: https://usatour2019.wordpress.com/
Dan ga ik dat ook eens lezen, zal ik vast veel uit leren.
Ook shoptips zijn welkom trouwens
Ook shoptips zijn welkom trouwens

-
- Amerika-ontdekker
Wij zijn in 2008 van Orlando, Florida naar San Francisco, CA gereden (in 4 weken tijd) en ik heb toen de meeste hotels wel van tevoren geboekt. Alleen de laatste week in Californie had ik niks geboekt en we hebben daar echt spijt van gehad. Wellicht is CA sowiezo duurder dan de andere staten die we bezocht hebben, maar ik had het idee dat als we van tevoren geboekt hadden we veel betere deals hadden gekregen.
Voordeel was wel weer dat we een extra nachtje in San Diego wilden blijven en dat ook gedaan hebben, omdat we voor de dagen daarna toch niets geboekt hadden staan.
Nadeel van het van tevoren boeken begon een beetje op onze eerste dag. Ik was al in de VS, mijn man zou naar Orlando vliegen, een nachtje slapen en dan zouden we de volgende dag fris en fruitig beginnen aan onze reis. Helaas kwam hij vast te zitten op Newark Airport, en kon hij pas de volgende dag doorvliegen naar Orlando. Toen hij aangekomen in Orlando was zijn we dus meteen op pad gegaan, omdat we die dag een lange rit (ruim 7 uur) gepland hadden staan en anders onze hele indeling in de war zou komen.
Voordeel was wel weer dat we een extra nachtje in San Diego wilden blijven en dat ook gedaan hebben, omdat we voor de dagen daarna toch niets geboekt hadden staan.
Nadeel van het van tevoren boeken begon een beetje op onze eerste dag. Ik was al in de VS, mijn man zou naar Orlando vliegen, een nachtje slapen en dan zouden we de volgende dag fris en fruitig beginnen aan onze reis. Helaas kwam hij vast te zitten op Newark Airport, en kon hij pas de volgende dag doorvliegen naar Orlando. Toen hij aangekomen in Orlando was zijn we dus meteen op pad gegaan, omdat we die dag een lange rit (ruim 7 uur) gepland hadden staan en anders onze hele indeling in de war zou komen.
Ik heb er toch voor gekozen om alle hotels al vast te leggen, de meeste hebben toch gratis annulatie en binnen de route zelf is er ook plaats voor flexibiliteit.
dag 9: Quality Inn, Titusville
dag 10: Fairfield Inn & Suites, Fort Pierce
dag 11: Best Western on the Bay & Marina, Miami Beach
dag 12: Travelodge, Florida City
dag 13: Lighthouse Court, Key West
dag 14: Travelodge, Florida City
dag 15: Courtyard Inn, Naples
dag 16: Best Western Plus Inn and Suites, Fort Myers
dag 17: Travelodg Clearwater Central, Clearwater,
dag 18-22: Days Inn Florida Mall, Orlando
Nu de verdere details nog uitwerken, daarvoor ga ik jullie reisverslagen goed kunnen gebruiken! Dus bedankt daarvoor!
dag 9: Quality Inn, Titusville
dag 10: Fairfield Inn & Suites, Fort Pierce
dag 11: Best Western on the Bay & Marina, Miami Beach
dag 12: Travelodge, Florida City
dag 13: Lighthouse Court, Key West
dag 14: Travelodge, Florida City
dag 15: Courtyard Inn, Naples
dag 16: Best Western Plus Inn and Suites, Fort Myers
dag 17: Travelodg Clearwater Central, Clearwater,
dag 18-22: Days Inn Florida Mall, Orlando
Nu de verdere details nog uitwerken, daarvoor ga ik jullie reisverslagen goed kunnen gebruiken! Dus bedankt daarvoor!
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht