Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Reis Rob&Annie: Miami en cruise.

Hier kun je berichten plaatsen over de staat Florida.
Rob
Amerika-expert
Partner van: Annie
Aantal x V.S. bezocht: 27
Contacteer:

Reis Rob&Annie: Miami en cruise.

Bericht door Rob »

We hebben net onze 16de reis naar Amerika geboekt, deze keer eens iets heel anders :lol: we vliegen op 25 november met US Airways van Brussel via Philadelphia naar Miami daar hebben we eerst twee nachten hotel om dan op 27 november aan boord te gaan van de Norwegian Pearl voor een cruise van 7 dagen die ons naar de Bahama's, Jamiaca, Cayman Islands en via Mexico weer terug naar Miami waar we op 4 december weer aan land gaan.
We vliegen op 9 december weer terug (aankomst Brussel 10 december) en hebben dus nog een dag of 4 om de omgeving van Miami te verkennen, voor die periode willen we nog een auto huren.
Een bezoek aan Everglades NP en Key West staat al op het programma.
Is het te doen om vanuit Miami een dagtrip te maken naar Key West?
Hebben jullie nog meer tips voor deze omgeving, een goede mall zou leuk zijn verder liever natuur dan steden en zeer zeker GEEN pretparken daar zijn we geen van tweeën liefhebber van.
sachasenne
Amerika-expert
Partner van: syce
Aantal x V.S. bezocht: 14
Contacteer:

Re: Reis Rob&Annie: Miami en cruise.

Bericht door sachasenne »

Hoi Rob en Annie

Wat een ommekeer !;-)

Voor zover ik jullie een beetje ken zou ik twee dagen voor de Everglades voorzien. Begin december is een goede periode om veel gators te zien.
Je kan dan op je gemak het park bekijken. Florida city is bv ene goeie overnachtingsplaats.

In 1 dag naar Key West in terug is geen aanrader.De weg is lang en in het begin wel mooi, maar het is en blijft altijd hetzelfde water :-) Wij vonden het vrij saai na een tijdje.
Groetjes,
Carine
SpaceAce
Amerika-expert
Partner van: Njit
Aantal x V.S. bezocht: 16
Contacteer:

Bericht door SpaceAce »

Leuk Rob, dat jullie een keer richting Florida gaan! :thumbup: Daar zijn jullie nog nooit geweest, wel?
Ziet er in ieder geval leuk uit, zo'n cruise.

En wat Carine al zegt: op-en-neer naar Key West vanuit Miami... Niet doen! Het is een hele lange weg, veelal enkelbaans, dus als je pech hebt dat je achter een langzame zit,... (al zijn er af en toe wel mogelijkheden om in te halen, maar dat is niet zo heel erg vaak). En zoals je de vele kruizen naast de weg mag geloven, gaat het vaak mis bij het inhalen... En als je dan ook nog eens pech hebt dat er dus wat gebeurd is onderweg, sta je erg lang in de file (want je kunt geen kant op... )

Kort gezegd: niet doen dus :) Als je naar Key West wilt, dan met een overnachting!
Maarja, een dag heeft 24 uur... dus uiteindelijk kán het natuurlijk wel (maar nee, doe maar niet dus)

Zo iets dus?

25 nov: Brussel - Miami
26 nov: Miami
27 nov t/m 04 dec: cruise
05 dec: Miami
06 dec: Miami - Key Largo/Islamorada (met een bezoek aan Everglades NP)
07 dec: Key Largo/Islamorada - Key West
08 dec: Key West - Miami
09 dec: Miami - Brussel
10 dec: Aankomst Brussel
Neem een kijkje op onze homepage met veel reisverslagen van Amerika: http://www.kloenies.nl
en/of lees onze blog van onze afgelopen reis naar The 4 Corners: https://usatour2019.wordpress.com/
Rob
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Rob »

@ Carine,
Inderdaad een ommekeer :lol: maar ga er maar vanuit dat het een eenmalige is :mrgreen:
@ Linda,
Fl is niet helemaal nieuw, we hebben een stuk van de panhandle meegenomen op onze reis voorjaar 2008.
Je planning ziet er goed uit dat is in ieder geval een heel goed begin, gaan we eens verder bekijken en uitwerken.
Tips voor hotels zijn ook welkom.
De cruise is inmiddels ook rond, we hebben een buitenhut met balkon dus dat gaat helemaal goedkomen :thumbup:
Staceybeesie
Amerika-expert

Bericht door Staceybeesie »

Wij hebben dezelfde haven plaatsen op een cruise gedaan. Op Jamaica hebben we de watervallen bezocht. (beklommen) was best pittig.
En bij de Cayman islands eigenlijk alleen naar een strandje maar daar zijn heel veel stingrays.
Na mijn angst over wonnen te hebben was het wel bijzonder om met hun in het water te zijn.
Toen wij er waren was er een half jaar eerder eenorkaan over gekomen. Dus best nog veel schade.
In Mexico bezochten we Cozumel waar we een Jeep huurden en veel gesnorkeld hebben.

Key west zou ik ook niet doen in 1 dag, dat is heel veel rijden en dan zie je eigenlijk nog niks van Key West. s' Avonds komt het daar pas echt tot leven met de straat artiesten en de ondergaan de zon natuurlijk.
DVDGuy
Amerika-expert
Partner van: Krabbegat
Aantal x V.S. bezocht: 7

Bericht door DVDGuy »

Rob en Annie: weer een mooie reis in het vooruitzicht :thumbup:

Er is toch wel WiFi aan boord? :wink:
Annie
Amerika-expert
Partner van: Rob
Aantal x V.S. bezocht: 20
Contacteer:

Bericht door Annie »

Ben bang van niet, wel een internetcafé.
Rob
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Rob »

Staceybeesie schreef:Wij hebben dezelfde haven plaatsen op een cruise gedaan.
Met welke boot zijn jullie geweest Petra.
Mrs.Bean
Amerika-expert

Bericht door Mrs.Bean »

zo dat ziet er lekker uit voor de winter, dat lijkt me ook wel es wat, ga dit volgen :mrgreen:
Staceybeesie
Amerika-expert

Bericht door Staceybeesie »

Wij gingen met een andere maatschappij Rob. Princess en de boot was de Caribean Princess.

Heb je al eens op het cruisecritics forum gekeken? Heel veel info daar te vinden.
MattRob
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 65
Contacteer:

Bericht door MattRob »

Mooie bestemming en dan ook nog cuisen, goed geregeld :thumbup:
Blog over aankoop villa Florida nov 2017: http://www.mattrob.nl/CaRo/VillaOrlandoNov2017
Al onze USA reizen: http://www.mattrob.nl
Dude
Moderator

Bericht door Dude »

Ook van mij (uiteraard) geen tips maar wel top dat jullie alweer terug gaan :thumbup:
Veel plezier !

Bart
Grts, Bart

You can't milk a cow with your hands in your pants
Gypsygirl1
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 9
Contacteer:

Bericht door Gypsygirl1 »

Jeetje wat gaaf zeg! Veel plezier!
Jasmino
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 11
Contacteer:

Bericht door Jasmino »

Gaaaaaaaaf zeg! Ik wil ook......
Leuk vooruitzicht, en veel voorpret gewenst alvast.
"A pessimist sees the difficulty in every opportunity; an optimist sees the opportunity in every difficulty"
Winston Churchill

Hier schrijf ik over wat mij bezighoudt in mijn leven. Lees mee en laat een berichtje achter, leuk!
sachasenne
Amerika-expert
Partner van: syce
Aantal x V.S. bezocht: 14
Contacteer:

Bericht door sachasenne »

Wij hebben in december goeie hotels gescoord in Florida met priceline.
De moeite waard om te proberen.

Ik zou de route voor mezelf zo doen :

De hele 26/11 heb je Miami.
Dan de cruise.

Na de cruise zou ik onmiddellijk overnachten in Florida city. Maar ik weet niet hoe laat je in Miami aankomt.

5 december : Florida City Tamiami trail tot aan Everglades city. Onderweg ga je van de tamiami trail en neem je de dirt road die plus minus naast de tamiami trail loopt. Brede weg waar je heel weinig mensen tegenkomt en het stikt van wildlife. Mooi om te rijden maar erg hobbelig! Je doet er dan ook lang over. Overnachten everglades city.

6 december : Dag naar Flamingo in de everglades met onderweg verschillende stops en kleine wandelingetjes.Terug over de tamiami trail ipv de dirt road of visa verso. Overnachten in Key largo.Key Largo kan je goed boeken via priceline.

7 december : van Key Largo naar Key West met onderweg eventueel stops in enkele state parcs die je tegenkomt. Overnachten in Key West.(duur)

8 december : Op tijd terug van Key West naar Fort Lauderdale (4.5u pure rijtijd ) met in de late namiddag de sawgrass mills. Overnachten aan de luchthaven.

Maar bij deze route : je hebt maar 1 dag Miami en in verhouding veel natuur.
Is dus persoonlijk, maar ik ben fan van the everglades en niet van Miami. Het is maar wat je wil.
Groetjes,
Carine
tamara21
Amerika-ontdekker

Bericht door tamara21 »

Hoi,
Zoals de rest al zegt zou ik ook niet 1 dag naar de Key's gaan.
Wij hebben dat ook gedaan en moesten 4 uur heen (ligt er ook aan waar je in Miami overnacht, wij moesten daar alleen al een uur rijden) bleven daar 2 a 3 uur (toen kwam er een zwarte lucht aan en zijn we snel weggegaan) en dus ook weer 4 uur terug.
Als we nog een keer die kant op gaan zou ik zeker 1 nacht daar blijven.
Groetjes Tamara
2003: Florida
2006: Zuid-West Amerika
2008: Noord-West Amerika
2009: Florida
2011: Noord-West Amerika & Canada
2012: Noord-Oost Amerika & Canada
2013: Zuid-West Amerika & Hawaii
2014: zuid-west Amerika & Yellowstone np
Speakingtongues
Amerikakenner

Bericht door Speakingtongues »

Ja Key West is a LONG DRIVE. Zou altijd een hotel boeken op Key West of een van de Key's ervoor. Westkust is ook leuk om te zien. Vanaf hier steek je in 2 uur over en ben je in Naples met hagelwitte stranden en groen blauwe zee.
:geek2:
MY FACEBOOK / Kom op de koffie in Alberquerque New Mexico en neem aub stroofwafels mee.
misisvi
Amerika-ontdekker

Bericht door misisvi »

Rob schreef:Een bezoek aan Everglades NP en Key West staat al op het programma.
Is het te doen om vanuit Miami een dagtrip te maken naar Key West?
Hebben jullie nog meer tips voor deze omgeving, een goede mall zou leuk zijn verder liever natuur dan steden en zeer zeker GEEN pretparken daar zijn we geen van tweeën liefhebber van.
Hoe ver willen/gaan jullie rijden? :)
Zijn jullie al naar Kennedy Space Center gegaan?

October vorig jaar, zijn we met Liberty of the Seas van Royal Carribbean Cruise voor de cruise gegaan.
2 dagen in Miami, 7 nachten/8 dagen cruise - western carribbean, nog 5 dagen in florida: key west, universal studio (hehe, vanwege Harry Potter theme park) en Kennedy Space Center, dan terug naar Miami voor sightseeing.

Andere tips behalve voor de omgeving:
waar gaan jullie de huurauto ophalen? is 't bij de luchthaven of ergens in de centrum? of in de haven zelf? misschien.
we moesten onze huurauto van hertz bij de luchthaven gaan halen, en lucky us geen hertz bestelauto die naar luchthaven zou ons wegbrengen. alleen maar naar centrum van miami. dus, we moesten terug naar de lange rij voor taxis. na een tijdje, gingen we toch naar de bus voor luchthaven bestemmingen (niet zo lang als voor taxi).
echt chaos bij de aankomst. :shock:

en vinden jullie haardlopen toch wat te doen? brengen jullie sportschoenen mee. heerlijk om in de dak hard te lopen terwijl de ship aan het varen. :P
DVDGuy schreef:Er is toch wel WiFi aan boord? :wink:
Annie schreef:Ben bang van niet, wel een internetcafé.
bij ons wel, dus ik hoop 't wel. internetcafe en wifi aan boord.
het was toch wat om te interneten, terwijl je op de balkon zit en af en toe naar de oceaan kijken.
met wat drinken op 't tafel. en schrijf je wat je ziet en wat je voelt op dat moment. hehe..
echt echt echt mooie ervaring.

veel plezier Rob en Annie.
Rob
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Rob »

@ misisvi,

Heb jij enig idee van de kosten voor wifi/internet aan boord?
Dreamz
Amerikafan

Bericht door Dreamz »

Wij hebben een paar dollar betaald om wifi te hebben in onze hut (Navigator of the Seas). (is per dag, maar ik had de mazzel dat mijn login het daags later nog deed en die is niet betaald...)
Eerst jezelf regeistreren in het internetcafe aan boord en daarna lekker genieten op je balkon met een heerlijk glaasje en uitzicht op de oceaan!

Wha, zou zo weer gaan, maar voor sit jaar zit het er niet meer in omdat ik al 6 weken gehad heb in het voorjaar, maar misschien volgend jaar weer en dan neem ook ik weer gewoon internet hoor, al is het alleen maar om je verslag te posten!
Groetjes,
Jolanda

Onze website: http://www.onzeavonturen.nl met onze reisavonturen!
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer