Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Wat doe jij in Miami?

Hier kun je berichten plaatsen over de staat Florida.
Cristobal
Amerikafan

Wat doe jij in Miami?

Bericht door Cristobal »

Hallo allemaal,

we rijden in mei 2012 in 16 dagen van Miami naar Atlanta. Ik probeer nu zoveel mogelijk een schema op te stellen (al willen we niet te veel op voorhand boeken en flexibel zijn).

We landen begin mei in Miami (rond 15 uur). Voorlopig is het plan hier de eerste avond te spenderen, een volledige dag en dag de dag erop richting Keys te rijden. Is dit voldoende voor Miami?

Voorlopig op het lijstje:

- Miami Beach (de eerste avond iets eten en mensen kijken)
- Little Havana
- Art Deco District

Hiervoor lijkt ons 1,5 dag voldoende, maar zijn er dingen die we zo missen in Miami?

Wat vond jij onvergetelijk in de city where the heat is on?
jonker
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 4

Re: Wat doe jij in Miami?

Bericht door jonker »

Wij zijn 's avonds in Miami aangekomen en hadden een hotel in Miami Beach. 's Avonds nog even over Ocean Drive gelopen en toen naar het hotel. Volgende dag flink gelopen door Miami Beach en over de boardwalk. Daarna 's middags met een Hop On Hop Off Bus een rondje Beach gedaan en daarna een rondje Town: Downtown Miami, Coconut Grove, Coral Gables, Little Havana etcetera. Echt de moeite waard. Eind van de middag lekker in zee wezen zwemmen en 's avonds naar Lincoln Road Mall en Ocean Drive. Volgende ochtend naar Key West. Wij hadden dus genoeg aan deze anderhalve dag!
september-november 2004 - Ohio
september 2008 - California
december 2009 - New York City
september 2011 - Florida
SpaceAce
Amerika-expert
Partner van: Njit
Aantal x V.S. bezocht: 16
Contacteer:

Bericht door SpaceAce »

Cristobal schreef:- Miami Beach (de eerste avond iets eten en mensen kijken)
- Little Havana
- Art Deco District
Als je op Ocean Drive wat gaat eten, reken dan op de hoofdprijs... Iets verderop (of terug, net hoe je het bekijkt) op de Ocean Drive zit een TGI Fridays waar je ook gewoon goed kan eten (en een stuk goedkoper) :)

Verder ter aanvulling van je lijstje:
- Vizcaya Museum & Gardens (en dan wellicht voor mooie foto's ook even naar het kerkje ernaast: Ermita de Caridad en iets verderop ligt Plymouth Congregational Church)
- Rondje Coral Gables, met o.a. Fairchild Tropical Botanic Garden, Biltmore Hotel, Venetian Pool en verder De Granada Entrance, De Country Club Prado Entrance (met sierzuilen), Alhambra Water Tower, Coral Way, DeSoto Fontein, Coral Gables Congregational Church, Miracle Mile, Dutch South African Village, Chinese Village (er zijn nog meer van deze 'dorpen', maar deze twee vonden wij het interessantst). Wij hebben dit rondje gedaan aan de hand van de Capitool Reisgids.

- Op Miami Beach naast Art Deco, Ocean Drive en de beach zelf: Holocaust Memorial, Lincoln Road, Segwayen
- Dineren tegen zonsondergang bij restaurant Rusty Pelican voor een mooie skyline van Miami
- Cocowalk
- Miami Metrozoo
- Monkey Jungle
- Bayside Marketplace (en wellicht vanaf daar een boottour langs de huizen van 'de sterren')

Het is maar net waar je interesses dus liggen :)
Neem een kijkje op onze homepage met veel reisverslagen van Amerika: http://www.kloenies.nl
en/of lees onze blog van onze afgelopen reis naar The 4 Corners: https://usatour2019.wordpress.com/
Rob
Amerika-expert
Partner van: Annie
Aantal x V.S. bezocht: 27
Contacteer:

Bericht door Rob »

De TGI Fridays die Linda noemt hebben wij ook gegeten, goed eten voor een redelijke prijs.
Die hop on hop off bus is een geode optie om in korte tijd een en ander van zowel M Beach als M City te zien start als je op Becht verblijft wel op tijd als je biede loops wil doen want de laatste bus van City naar Beach gaat al redelijk vroeg in de middag.
Zie: http://www.robenannie.nl/miamicruise.html dag 1, 2 en 3 voor ons bevindingen.
SpaceAce
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door SpaceAce »

- Eerste avond gegeten bij Caffé Milano. Voor ieder een hoofdgerecht, ieder een nagerecht en ieder een cocktail (oei, grote fout om niet van te voren te vragen wat de prijs was... 19 dollar per cocktail zagen we pas later op de rekening) kostte ons $ 129,67 (incl fooi van 18%).
- Tweede avond goeikoop vis gegeten bij Brawy (Bayside Marketplace). Volledige maaltijd voor $ 37,15 incl fooi.
- En derde avond dus bij TGI gegeten, paar meter verder als Caffé Milano. Zelfde Ocean Drive. Voorgerecht, hoofdgerecht én ieder twee cocktails ($9 dollar per cocktail!!!) voor $ 75,56 incl fooi.
Neem een kijkje op onze homepage met veel reisverslagen van Amerika: http://www.kloenies.nl
en/of lees onze blog van onze afgelopen reis naar The 4 Corners: https://usatour2019.wordpress.com/
pumi1000
Amerika-expert

Bericht door pumi1000 »

Tips genoeg hierboven. Zelf vond ik Holocaust Memorial zeer indrukwekkend. Bayside Marketplace erg gezellig en je kunt er meteen een boottocht doen langs de rich & famous.
1998-2010-2011-2019-2023 Florida
2012 west usa / 2013 oost usa / 2014 noordwest usa / 2015 rondje NY / 2016 west usa / 2017 Florida / 2018 west usa / 2019 west usa / 2022 noordwest usa / 2023 oost + zuid usa / 2024 west usa / 2025 midwest / 2026 Texas en midwest
PSVwally
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Bericht door PSVwally »

Boottochtje duurt ongeveer 2 uur trouwens en als je goed onderhandeld (achter het hardrock cafe volgens mij) kun je tussen de 15 en 25 dollar mee. Eten en drinken zit er dan niet bij. Als je niet voor het strand en de feestjes gaat is de stad Miami en Miami Beach wel in 2 dagen max te doen. Little Havana en vooral het art deco district vond ik nou ook weer niet zo bijzonder. Amerikanen weten het door het een naam te geven altijd wat meer jus te geven dan dat het eigenlijk voorstelt.
Cristobal
Amerikafan

Bericht door Cristobal »

Hier zitten al heel wat prachtige tips bij en helpen me zeker!

Even op het strand hangen, zullen we zeker doen, maar geen uren aan een stuk. We hebben nog wel andere plaatsen in Florida waar we dat kunnen :-)
Little Havana en vooral het art deco district vond ik nou ook weer niet zo bijzonder. Amerikanen weten het door het een naam te geven altijd wat meer jus te geven dan dat het eigenlijk voorstelt.
Hahaha ... hierbij moest ik spontaan denken aan El Pueblo in Los Angeles. Toen we daar aankwamen naar een hele wandeling was slechts één zin van toepassing: is dit het nu? ;-)

Is het trouwens te doen om Miami met de auto te verkennen? Of raden jullie dit af.
We houden er wel van om rond te rijden en plaatsen tegen te komen waarvan we denken: hier lijkt het wel leuk. ... Maar liever rijden dan centimeter per centimeter opschuiven natuurlijk ;-)

Ik onthoud ook dat je best even naar de prijs van de cocktails kijkt :-)
Rob
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Rob »

Als je Miami met de auto wil verkennen moet je op veel file rijden rekenen en op veel tolwegen, met de hop on hop off zie je veel meer.
Little Havana vonden wij niet echt aantrekkelijk om door te lopen, het art deco deel van South Beach is wel leuk en men is bezig om veel van de gebouwen te herstellen.
Wij sliepen in het Century Hotel, 140 Ocean Dr midden in het art deco deel van SB, Century is zelf ook een art deco hotel en er waren een aantal kunstenaars bezig om het van binnen helemaal op te knappen.
SpaceAce
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door SpaceAce »

Zelf vond ik Little Havana juist wel grappig. Maar ook alleen maar de mannetjes welke domino speelden. Na tien minuten hadden we het wel gezien. Verder stelt de wijk inderdaad niet veel voor.

Voor het rondje Coral Gables kun je dat makkelijk met de eigen auto doen. Heb geen file gezien :)
Jostravels
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 2

Bericht door Jostravels »

Ik vond Little Havana op het eerste gezicht niet zoveel, maar heb me er toch wel vermaakt. De domino-mannetjes zijn leuk om even bij rond te hangen en vlak daarbij zit een eetkraampje op een hoek waar je staand aan het raam lekkere Cubaanse hapjes kunt eten. De kok daar was een leuke man die een paar woordjes Spaans erg waardeerde (en me eraan herinnerde dat vakanties in latijns amerika toch ook wel erg leuk waren). Maar veel meer is er niet te doen...

Waar wij het leuk vonden om te eten als je in Miami Beach slaapt, is het straatje tegenover de Cameo. Een knus kleine straatje met verschillend restaurantjes met terrassen, autovrij en niet zo duur als Oceanen Drive. Ook een paar lekkere ijssalons. Heel gezellig. Ik ben de naam kwijt...
Zoveel te zien zo weinig tijd: waarheen gaat de volgende reis?!
2008: Zuidwest-USA
2011: New York & het diepe zuiden
Jostravels
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 2

Bericht door Jostravels »

Oh, ik weet het weer: Espanola Way!
Zoveel te zien zo weinig tijd: waarheen gaat de volgende reis?!
2008: Zuidwest-USA
2011: New York & het diepe zuiden
SpaceAce
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door SpaceAce »

Hee, die kende ik nog niet! Ga ik onthouden voor de volgende keer. Thnx voor de leuke tip :thumbup:
Cristobal
Amerikafan

Bericht door Cristobal »

Daar zullen ook zeker passeren!

Twijfel is er nog wel over een goede locatie voor Miami om te overnachten. Zijn er redelijk geprijsde hotels aan het strand? Ik vermoed ook dat de kosten voor de parking wel zullen doorwegen?

Heb de indruk dat Florida een stuk prijziger is dan het zuidwesten. Klopt dat?
Rob
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Rob »

Kijk ook eens op de bookingsite's wij boekte het Century hotel via Hotels.com dat wat een heel stuk voordeliger dan rechtstreeks.
Parkeren kost inderdaad een vermogen als het hotel geen eigen parking heeft, wij hadden die dagen geen auto dus hadden daar geen omkijken naar.
PSVwally
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door PSVwally »

Veel hotels hebben valet parking en daar ben je gemiddeld 20 of 30 dollar per dag voor kwijt!

Ik zat in het double tree biscayne bay in Miami, wat als voordeel had dat de metromover om de hoek zat. En binnen 10 min kon je daarmeen via de american airlines arena naar de bayside marketplace. Voor de downtown Miami heb je niet echt een auto nodig. Voor het echte place to be gedeelte van Miami Beach ook niet, maar wil je naar bv coral gables of het biltmore dan raad ik je dat toch wel aan. Ik heb zelf alles per auto gedaan, omdat ik dus in Miami en niet in Miami beach zat en heb mn auto in de parkeergarage bij Lincoln Mall gezet. Er zullen best bussen tussen Miami en Miami Beach rijden, maar met de auto over de diverse causeways is ook wel leuk om te rijden. Let wel op dat er een aantal met en een aantal zonder toll zijn. De McArthur Causeway is iig zonder toll en dan rijd je langs alle cruiseschepen (als ze er liggen)
BartF
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 6

Bericht door BartF »

pumi1000 schreef:Tips genoeg hierboven. Zelf vond ik Holocaust Memorial zeer indrukwekkend.
Dit is inderdaad erg de moeite! Zeker doen als je wat tijd over hebt op South Beach.
2010 : SC, NC & Washington DC
2010 : NY & FL
2011 : NV, AZ, NM, CO, UT & CA foto's 2011
2013 : AR, MS & TN
2014 : GA
2015 : CO, NE, SD, WY, MO, ID & UT
2018 : BC & AB (CA), MT, ID & WA
PSVwally
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door PSVwally »

Espanola Way
Volgens mij is dit ook een straat in Miami Beach met allemaal eettentjes en wat hottelletjes aan liggen.

Ik zat de paar dagen voor ik terugvloog in het clinton hotel op washington avenue. Opzich hele mooie kamers, maar voor het zwembad (2 bij 1 meter) moet je er niet zitten ;)
SpaceAce
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door SpaceAce »

PSVwally schreef:
Espanola Way
Volgens mij is dit ook een straat in Miami Beach met allemaal eettentjes en wat hottelletjes aan liggen.
Dat is inderdaad wat er al stond ;)
Njit
Amerika-expert
Partner van: SpaceAce
Aantal x V.S. bezocht: 11
Contacteer:

Bericht door Njit »

Zo ongeveer wel ja ;)
Jostravels schreef:Waar wij het leuk vonden om te eten als je in Miami Beach slaapt, is het straatje tegenover de Cameo. Een knus kleine straatje met verschillend restaurantjes met terrassen, autovrij en niet zo duur als Oceanen Drive. Ook een paar lekkere ijssalons. Heel gezellig. Ik ben de naam kwijt...
Homepage met al onze reis- en fotoverslagen bij elkaar: https://kloenies.nl/
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer