Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Rondreis Miami - Orlando - Miami kerstvak. 2012

Hier kun je berichten plaatsen over de staat Florida.
Plaats reactie
Locusta
Amerika-ontdekker

Rondreis Miami - Orlando - Miami kerstvak. 2012

Bericht door Locusta »

Dag allemaal,

Graag zou ik jullie mening willen horen over het reisschema dat ik in gedachten heb voor de kerstvakantie van 2012. Ik weet dat het i.v.m. de drukte niet het meest ideale moment is om naar Florida af te reizen, maar aangezien ik gebonden ben aan de schoolvakanties hebben vriendlief en ik helaas weinig keus.
23-12-2012 - Motel 6 - Cutler Bay #2017 - Miami (dag van aankomst)
24-12-2012 - Motel 6 - Cutler Bay #2017 - Miami (Miami verkennen)
25-12-2012 - El Patio Motel - Key West (relaxen)
26-12-2012 - El Patio Motel - Key West
27-12-2012 - El Patio Motel - Key West
28-12-2012 - Hampton Inn Naples-Central - Napels (Everglades N.P.)
29-12-2012 - Motel 6 - Venice #364 - Venice (Sarasota / Snorkelen met zeekoeien)
30-12-2012 - Motel 6 - Orlando #1079 - Orlando (Kennedy Space Center / Cape Carnaveral)
31-12-2012 - Motel 6 - Orlando #1079 - Orlando (Disney World)
01-01-2013 - Motel 6 - Orlando #1079 - Orlando (Animal Kingdom / ander park?)
02-01-2013 - Motel 6 - Orlando #1079 - Orlando (Sea World / Universal Studios)
03-01-2013 - Motel 6 - Ft. Lauderdale #55 - Miami (vertrekken, ws. tegen de avond)
Afbeelding
In eerste instantie had ik Orlando en Key West omgedraaid, maar dat was ruim $500 aan hotelkosten duurder. Pfieuw! :shock:
We willen graag een auto huren, zodat we mobiel zijn en overal makkelijk naar toe kunnen.

Ik heb nog wel een aantal vragen:
- Is Orlando leuk om te doen met oud en nieuw? Of is het dan toch leuker om in Key West te zijn?
- In Orlando willen we diverse pretparken bezoeken (Disney World, welke nog meer? Aanraders?), het Kennedy Space Centre en natuurlijk een groot shoppingmall (welke?).
- Van Key West onderweg naar Napels willen we natuurlijk langs de Everglades. Wat is daar mooi om te doen? Met zo'n boot over de moerassen?
- Is het niet handiger om te vliegen naar Miami en terug te vliegen vanaf Orlando? Dan missen we wel de oostkust van Florida.... Daarentegen zouden we bijvoorbeeld een dag langer in Key West kunnen blijven.
- Is Key West wel de moeite waard om drie nachten te verblijven? Onze bedoeling is om te relaxen, genieten van de stranden, beetje struinen door de straten en genieten van het weer. 's Avonds willen we graag een terrasje pikken en een drankje doen.
- Zijn er op de route nog andere mooie national parks die de moeite van het bezoeken waard zijn? We houden namelijk erg van de natuur :thumbup:
- Ik las ook iets over zwemmen met zeekoeien? De moeite waard? Het zijn wel toffe beesten!
- Verder nog aan- of afraders?

Tja, wat verwachten wij van deze vakantie? Nieuwe dingen ontdekken, natuur, ontspannen en genieten, veel zien, terrasje, gezelligheid, pretparken, een paar dagen relaxen op het strand (Key West).

Alvast hartelijk dank voor het meedenken :)
guinevere
Amerika-expert

Re: Rondreis Miami - Orlando - Miami kerstvak. 2012

Bericht door guinevere »

Die 3 nachten Key West zijn zo voorbij; de eerste dag dat je vanuit Miami komt kan je gebruiken om de rest van de Keys te zien (tip: snorkelexpeditie bij John Pennekamp) en de andere 2 om in alle rust van Key West zelf te genieten. Ik wil je wel waarschuwen dat er maar weinig stranden zijn en dat ze niet zoveel voorstellen.

De zeekoeien zijn zeker de moeite waard en jullie zijn er op de beste tijd van het jaar. Je moet daarvoor wel naar Crystal River, wat nu buiten jullie route valt. Op mijn blog staat een foto verslagje.
Afbeelding
Lilo
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 54

Re: Rondreis Miami - Orlando - Miami kerstvak. 2012

Bericht door Lilo »

De rit naar Key West is heel mooi over de bruggen met links en rechts alleen maar water. 3 dagen daar blijven, vind ik een beetje te lang. Er is weinig strand, je kan er wel naar de cruiseboten gaan kijken en parasailen en 's avonds naar Mallory Square.
In de Everglades kan je bij Shark Valley een fiets huren en door de everglades rijden, en een airboat tour is een absolute aanrader. Er zijn ook uitkijktorens en boardwalks om over te lopen.
John Pennekamp is inderdaad een aanrader. Je kan er snorkelen, duiken, kajakken,... Ook leuk om te stoppen onderweg naar de Keys is Bahia Honda SP.
In Orlando is Islands of adventure een heel leuk pretpark, leuker dan Universal zelf vind ik, in Tampa Bush Gardens.
Als je naar Cape Canaveral rijdt, passeer je langs Ron John's surf shop (allerlei surf/swim/beachgear/slippers 24u open)
In Orlando: Premium outlets en 's avonds is downtown disney heel leuk.
Het krioelt van de shopping malls in Orlando; het is dan ook moeilijk om te zeggen welk het beste is. Volgende zijn allemaal leuk: mall at millenia, festival bay mall, florida mall, orlando premium outlets,...
In Miami is Lincoln road wel gezellig, 's avonds the Bayside mall (buiten), heel duur: Ball harbour shops (allemaal designer clothes)
Met oudjaar zal er wel boven disney groot vuurwerk zijn.

Lilo
Al 25 jaar en + 50 reizen naar usa, 47 staten bezocht
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer