Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Reisadvies Florida (met 2 kinderen)

Hier kun je berichten plaatsen over de staat Florida.
Plaats reactie
abreukel
Amerika-ontdekker

Reisadvies Florida (met 2 kinderen)

Bericht door abreukel »

Als ik naar alle posts op dit forum (Florida) kijk dan zie ik door de bomen het bos niet meer. Wij willen (gezin met 2 kinderen (10 en 6)) volgend jaar mei voor een dag of 12 naar Florida. Wat kun je het beste doen, om vanuit 1 punt eea te ondernemen? Mij is verteld dat je vanuit Orlando ook de nodige uitstapjes kunt maken?
Het lijkt mij ook wel leuk om iets meer van Florida te zien dan alleen Orlando, maar wil niet iedere dag in de auto zitten om ons van de ene naar de andere plaats te verplaatsen. Kortom...zijn er mensen die wat tips hebben tav deze reis in combinatie met de kinderen. Wellicht met goede aanbevelingen tav verblijfplaatsen en tav de kosten / boeken vliegtickets?
GR.
Tans4USA
Amerikakenner

Re: Reisdavies Florida (met 2 kinderen)

Bericht door Tans4USA »

Leuk dat jullie plannen hebben om naar Florida te gaan.
Met Orlando als basis kun je veel leuke uitstapjes maken zonder echt uren in de auto te hoeven zitten. Er zijn diverse state parks die je kunt bezoeken en het strand ligt op 1,5 uur rijden.
Met 2 kleine kinderen is het heerlijk om een villa te huren zodat je een eigen zwembad hebt en het gemak om zelf iets klaar te kunnen maken plus meerdere slaapkamers.
Voor vliegtickets zou je http://www.vliegticketstool.nl/ kunnen gebruiken.
Ik zou je willen adviseren vooral veel reisverslagen te lezen om ideetjes op te doen.
Wij komen al jaren in Florida en zijn behoorlijk verslaafd :D intussen.

Heel veel plezier met de voorpret.
abreukel
Amerika-ontdekker

Bericht door abreukel »

Ik zat even op jullie webpagina te kijken en naar de villa die jullie gehuurd hebben. Ziet er goed uit. Ik zal jullie blog verder lezen kijken of ik nog iets van kan leren.
Daantjem
Amerika-newbie

Bericht door Daantjem »

Wij zijn in mei 2013 precies hetzelfde van plan als jullie, wij zijn ook niet van plan om alleen maar naar diney te gaan en we willen dus ook wel wat meer zien van Florida.
Ik zat zelf eigenlijk te denken (als dat kan) om eerst naar Miami te vliegen, en dan daar een dag of 4 te verblijven, een kijkje nemen bij de Everglades en evt een dagje richting de Keys.
Daarna willen we dan met de auto naar Orlando rijden om in iedergeval naar sea world te gaan en 1 of 2 disney parken, daar zijn we nog niet helemaal uit, en verder dachten we aan Kellypark, Homosassa springs, Daytona beach, Clearwater, en natuurlijk nog wat shoppen en dan willen we vanuit Orlando weer terug vliegen.
Onze kinderen zijn dan 8 en 12 jaar, normaal reizen we in deze periode door Azié maar we wilden eens wat anders doen, vandaar Florida.
In Orlando willen we ook een villa huren, mijn ouders gaan ook mee deze keer dus dan lijkt het me wel zo gezellig om in 1 woning te verblijven.
Als er iemand nog tips heeft dan hoor ik het ook graag.
nettie
Amerikafan

Bericht door nettie »

ArkeFly vliegt van Amsterdam met tussenlanding in Orlando naar Miami en de terugvlucht is van Orlando via Miami naar Amsterdam.
Ik zou [als jullie met Arke willen vliegen] jullie planning omgooien; dus eerst een aantal dagen naar Orlando en vervolgens naar Miami rijden en vanaf daar terug vliegen... dan heb je dus 2 rechtstreekse vluchten!

Wij gaan in okt/nov naar Florida en ik heb even getwijfeld of ze zo zouden vliegen [heen Amsterdam-Orlando en terug Miami-Amsterdam] leek ons wel ideaal want dan heb je geen tussenlanding [stijgen & dalen met het vliegtuig vind ik niet echt fijn] maar we hebben het toch niet gedaan; dan ben je verplicht om naar Miami te gaan en het was voor ons 4en € 400,- duurder, dat was het dus voor ons niet waard aangezien we nog niet weten of we wel naar Miami willen.

Opzich kun je als Orlando je basis is genoeg dingen zien, dagjes uit doen, er is in de omgeving genoeg te beleven en de reistijd zal niet zo heel lang zijn maar toch gaat mijn voorkeur toch wel om ook ergens anders te overnachten en meer van Florida te zien!
asv60
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 40

Bericht door asv60 »

Er zijn zoveel dingen te doen en te zien in Florida.
En het is echt heel persoonlijk wat iemand wel of niet leuk vind.
In de buurt van Orlando kun je je makkelijk 2 of 3 weken vermaken.
Ik zou je zoals Anita al zegt willen aanraden om veel reisverslagen te lezen.
Op die van mij staan meerdere reizen naar Florida .
Al mijn blogs op: https://www.daneleens.blogspot.com
Als je mee wilt lezen stuur me dan een pb met je emailadres.
Daantjem
Amerika-newbie

Bericht door Daantjem »

Bedankt voor jullie reacties, we gaan zeker lezen, zijn we al mee bezig, en wat die vlucht betreft, dat zoek ik ook nog even uit.
Daantjem
Amerika-newbie

Bericht door Daantjem »

De kogel is door de kerk, we gaan naar Florida.
Mijn plannen zijn inmiddels gewijzigd ivm de vluchtprijzen, deze waren zo hoog dat we nu uiteindelijk voor 11 dagen in een villa in Orlando zitten, ik vond het niet meer de moeite om deze periode op te splitsen.
We willen maar 1 dag naar Disney gaan en een pas nemen van sea world en bush gardens deze kunnen we dan onbeperkt gebruiken.
Verder lijkt homosassa springs me wel wat, heeft hier iemand ervaring mee? is dit echt een mooi park of meer een dierentuin?
Kellypark lijkt ons ook wel leuk en dan willen we zeker nog een airboat tour maken evt bij boggy creek, hoe is dit?
verder zitten we er aan te denken de plaatsen, Tarpon springs, Daytona beach, Clearwater en de zaterdag markt van Ybor city aan te doen en dit nog op te vullen met Cellebration en winterpark.
Heeft er iemand nog leuke ideeën? we gaan dus zeker niet voor de pretparken naar Florida, we willen als dat kan toch nog wat cultuur opsnuiven.
Kan iemand mij vertellen hoe Ocala national forest is, is dit de moeite waard?

Nog even voor abreukel, als je nog niet geboekt hebt, doe dit dan snel, al de goedkope vluchten zitten al vol, dat wil dan zeggen dat je, je budget mag verdubbelen, en het wordt alleen maar duurder.
Daantjem
Amerika-newbie

Bericht door Daantjem »

Ik heb even wat op papier gezet, is dit haalbaar?
Dag 1 Sea world
Dag 2 Boggy creek en Kelly park
Dag 3 Bushgardens
Dag 4 Daytona beach ( niet om te zwemmen, gewoon eten, drinken en rondrijden) en daarna evt nog even naar Sea world
Dag 5 Disney world
Dag 6 Homosassa springs, Tarpon springs en Clearwater ( even rondneuzen)
Dag 7 Cellebration, winterpark en dit aanvullen met wat shoppen of Disney downtown

Dit is maar even een ideetje, ik vraag me alleen af of we dan overal genoeg tijd hebben, dag 6 willen we gebruiken om een beetje van zo'n stadje te zien, ik had begrepen dat Homosassa springs voor een halve dag wel genoeg was en dan kunnen we 's avonds aan het strand in Clearwater lekker wat eten en weer terug naar Orlando.
nettie
Amerikafan

Bericht door nettie »

Wij hebben in januari '10 Homosassa Springs Wildlife State Park bezocht en vonden het leuk, geen super groot park, er zijn verschillende warmwaterbronnen waar de Manatees op afkomen. Een gedeelte [met bron] is afgezet daar worden Manatees opgevangen die extra zorg nodig hebben; ze hebben voedertijden waar je bij kunt zijn en dan vertellen ze veel over de Manatees. Verder hebben ze in dit gedeelte een eilandje/duikboot-idee in het water liggen waar je de Manatees [en vissen] onderwater kunt bekijken. En kun je langs het water lopen en Mantees in "het wild"/ buiten de opvang zien + is er in een gebouwtje met allerlei informatie over Manatees.
En er is een dierentuin gedeelte met hoofdzakelijk dieren die in Florida/Amerika voorkomen, was ook leuk om even door te lopen maar het Manatee gedeelte vonden wij leuker/ intressanter!
Hier een link naar onze website die ik toen heb bij gehouden;
http://www.tiempies.nl/page2.php?year=2 ... postPage=3
asv60
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 40

Re: Reisadvies Florida (met 2 kinderen)

Bericht door asv60 »

Weet niet of Boggy Creek en Kelly Park handig is op 1 dag.
Kelly Park is wel een klein uurtje rijden vanaf Orlando en je kunt er makkelijk een groot deel van de dag doorbrengen.
Al mijn blogs op: https://www.daneleens.blogspot.com
Als je mee wilt lezen stuur me dan een pb met je emailadres.
Ta2 Gerrit
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 35
Contacteer:

Bericht door Ta2 Gerrit »

Als je toch richting Daytona Beach gaat, dat je met een (paar) uur wel gezien hebt in Mei, zou je kunnen overwegen een stukje door te rijden naar St. Augustine, oudste stad(je) van de VS, waar je je ook rustig een tijdje kunt vermaken.

Daytona combineren met Seawordl lijkt me geen goed plan, Dan is Boggy Creek/Seaworld een beter combi.
Vergis je niet op de afstanden in FL. en drukte rond Orlando.

Eén dag Disney, dat wordt nog spannend, kiezen tussen de 4 parken van Disney, waarvan Magic Kingdom en Epcot ieder al nauwelijks in 1 dag te doen zijn.
Ik zou persoonlijk dan voor Epcot gaan, MK en de Studio's heb je (hoewel niet echt 100% gelijk) in Parijs ook, en Animal Kingdom is in de verte vergelijkbaar met Busch Gardens, dat ook op jullie programma staat. Epcot is in dat opzicht uniek, want alleen in Florida.

Kelly Park is diep in de ochtend op zijn mooist, want dan is het nog rustig, en zou je kunnen combineren met shoppen later op de dag.
Nogmaals, vergis je niet in de afstanden in de VS. Vraag het maar aan de mensen die vanuit Miami een dagje Key West op en neer wilden doen :mrgreen:

Tenslotte heb je vakantie, dus geen behoefte aan stress.
Been There, Done That, Will Probably Do It Again.......Many Times. Onze reissite; DILLIGAF
Afbeelding
2010 "I've been standing on a corner in Winslow Arizona"
jimmy
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 7

Bericht door jimmy »

Wij zijn afgelopen juni met onze twee zoons(4 jaar en 9mnd)drie weken lang weer naar florida gegaan. vorige jaar zijn we ook naar florida gegaan alleen dat was de eerste keer voor ons om met onze zoon naar de vs tegaan en die vindt het echt geweldig. Maar dan merk gelijk dat je niet meer zo kan reizen zoals vroeger dus nu moesten we er echt op letten dat we niet te lang onderweg konden zijn. nou zijn de afstanden in florida klein en is dat goed te plannen! En als je met kinderen gaat is het verstandig om echt je reis te plannen en ook vast je hotels te boeken dan kan dat al niet meer fout gaan en geeft ook rust dat je al weet waar je naar toe gaat elke keer. wij hebben ons ook nu voor het eerst echt druk gemaakt over het vliegen wij wilde weer met klm omdat dat ons erg goed was bevallen met onze zoon en de perfecte service maar die vliegen niet meer rechtstreeks.Nu hadden we weer bij klm geboekt alleen de vlucht werd uitgevoerd door delta en dus een overstap we zijn via atlanta naar miami gevlogen maar de ervaring met delta was niet erg goed en zeker niet kindvriendelijk en bijna de dagelijkse vertragingen die wij dus die dag ook te pakken hadden ons voordeel was dat we in het sheraton schiphol sliepen en dat klm ons weer perfect heeft geholpen om ons op de vlucht van 11.00 te krijgen zodat wij ons aansluitende vlucht in atlanta ook hebben gehaald. De overstap via atlanta is echt de beste die ik ooit heb gehad in de vs zijn we nog nooit zo goed geholpen en snel begeleid op de de airport.

Wij hebben deze reis niet zoveel gereden omdat we met een baby gingen rondrijden maar ook omdat wij florida nu wel weer gezien hebben maar voor kinderen is echt perfect. we hebben dit keer wat luxe hotels genomen omdat we wat meer ruimte wilde hebben en een keukentje wilde. De laaste week hebben een villa gehuurd bij http://www.themagicorlandorental.com (bij rita smith perfecte service) dat was echt super we hadden een eigen zwembad en meerder slaapkamers en de luxe die je thuis ook hebt. vooral omdat als de kleine naar bed ging overdag wij ook even konden relaxen aan het zwembad want dat doe je niet als je in een hotel zit vinden wij! Nog geen 10 min rijden zit je in disney of orlando!

Over het algemeen is het ons weer erg goed bevallen en ben ik nu al weer bezig voor volgend jaar alleen dan weer naar het westen.(voor mij het echte amerika)
1999 NY, NV, UT, CO, AZ, CA, IL
2001 FL
2003 NV, UT, CO, WY, CA, AZ
2007 CA, NV, UT, AZ
2010 NY
2011 FL
2012 FL
Bqtje
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 4

Bericht door Bqtje »

Ik treed Ta2 Gerrit volledig bij . :clap:

Walt Disney World zijn 4 grootte parken + Downtown Disney . Per park heb je minstens 1 dag nodig . Epcot is inderdaad hét park waarvan je nergens anders een gelijkwaardige van gaat terugvinden .

Boggy Creek hebben wij ook gedaan , een aanrader . Je bent er wel een halve dag mee bezig , je moet er namelijk ook naar toe rijden .

Seaworld kan je nauwelijks doen op 1 dag , laat staan op een halve . Ook Bushgarden doe je niet op 1 dag , wij zijn er een 2de keer naar toe gereden en hebben dat gecombineerd met Clearwater .

Vergeet ook geen rustdag in te plannen . Elke dag een ander park is niet te doen , attractiepark of natuurpark . Een rustdag kan natuurlijk ingevuld worden door winkelen ( je hebt toch bepaalde zaken nodig in je villa ) en shoppen ( outlets genoeg )

:wink:
http://disneybelgskes.wordpress.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
Zuid-West Amerika september 2013 http://mtenbqtjeopstap.wordpress.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
Daantjem
Amerika-newbie

Bericht door Daantjem »

Bedankt voor jullie reacties.
Het programma is inmiddels wel iets veranderd,
Dag 1 de vlucht, aankomst in Orlando ongeveer 19.00 uur, villa met zwembad gehuurd
Dag 2 een rustdag, boodschappen doen en de omgeving verkennen
Dag 3 sea world
Dag 4 Naar Key Maratthon (hotel geboekt voor 1 nacht), door naar Bahia honda state park en 's avonds naar Key west voor de zonsondergang
Dag 5 Naar de Everglades incl airboat en om 5 uur een tour met Ducktours, Miami, daarna terug naar Orlando
Dag 6 een rustdag, evt Kelly park
Dag 7 Clearwater, een trip met little toot, en door naar Homosassa springs park
Dag 8 Disney Magic kingdom
Dag 9 een rustdag
Dag 10 weer naar huis.

Het lijken misschien behoorlijke afstanden, dat zullen het ook best zijn maar mijn man rijdt gemiddeld zo'n 600 tot 700 km per dag en normaal trekken we door Azië en zijn reisdagen van 17 tot 23 uur ons niet vreemd, de kinderen vinden het heerlijk om te reizen dus geen probleem.
Wat de parken betreft, het is dat dit waarschijnlijk maar 1 malig is omdat we niet graag meerdere malen op dezelfde plek komen, dat we vinden dat we dit moeten doen, wij gaan dus zeker niet voor de parken naar Florida, we zouden ze niet missen als ze er niet waren.
We hebben helaas niet meer tijd omdat de kids maar 2 weken vakantie hebben en omdat het niet mogelijk was om op andere dagen te vliegen zonder een hoop extra toeslagen er bij te krijgen, we vullen de rustdagen nog wel met wat kleinigheidjes zoals bijv, winkelen, Disney downtown en Kellypark.
Marjolein1972
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 8

Bericht door Marjolein1972 »

Leuk hoor Florida, heerlijk :-).

Weet niet of je nog info wilde over Ocala NF, maarre is een aanrader hoor. Lekker kanoën door het kristalheldere water en het bos bekijken. Wij vonden het er schitterend.
1991 East - West USA
1998 Florida
2002 West Canada
2011 Florida
2013 Zuidwest USA
2015 Noordwest USA
2018 Oostkust NYC - Miami
2023 NYC-DC
2025 ZuidWesten
Daantjem
Amerika-newbie

Bericht door Daantjem »

Het lijkt me erg leuk maar kunnen we dat er nog tussen plannen denk je?
Wij vinden de natuur veel belangrijker dan de pretparken, misschien zijn we 1 van de weinigen.
Normaal dwalen we door jungels, zwieren de kids aan lianen, wassen we olifanten, aaien we tijgers en spelen de kinderen met de apen van vrienden van ons die een apenschool hebben, dit wordt dus even totaal iets anders, maar ook wel eens leuk natuurlijk.
Vooral opa en oma willen naar Disney (?) wij waren zonder hun niet eens naar een Disneypark gegaan.
Marjolein1972
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 8

Bericht door Marjolein1972 »

wordt denk ik erg lastig inpassen... is zo veel te doen in Florida :-). Misschien op je dag 6 als je naar Kelly Park gaat ?
Begrijp wat je bedoelt hoor - wij houden ook meer van de natuur en daarom vonden we Ocala zo bijzonder, na al het avonturen park geweld van Orlando en Tampa :-).
1991 East - West USA
1998 Florida
2002 West Canada
2011 Florida
2013 Zuidwest USA
2015 Noordwest USA
2018 Oostkust NYC - Miami
2023 NYC-DC
2025 ZuidWesten
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties