Hallo Inge,
Wij [met 2 dochters 11 en 12 jr] zijn in oktober 2 weken op vakantie geweest in Florida [en eind 2009 hebben we een rondrit met een camper in FL gemaakt].
Wij hadden een midsize SUV auto gehuurd bij Alamo via drive-usa.de dat was voor ons de voordeligste keuze [incl de verzekeringen, 2e bestuurder, volle tank brandstof] en ik geloof dat bij alle Alamo-auto's je de toll-poortjes-geld electronisch betaal via je creditcard.
Ik zou aanraden om op een paar verschillende plekken te overnachten, je ziet dat toch meer van FL dan dat je in een hotel of huisje verblijft maar elke dag ergens anders slapen is ook geen aanrader aangezien de meeste pubers graag relaxen
Geen idee of je langs de oostkust omhoog gaan maar wij hebben een paar nachten overnacht in hotel Wakulla Suites in Cocoa Beach [geboekt via Expedia] en dat vinden wij zeker een aanrader!
Het is een hotel maar de kamers is meer een appartement; 2 slaapkamers [1 met kingsize bed andere kamer met 1 persoonsbed + een twijfelaar], badkamer, een keukentje; met grote koelkast en vriesvak, magnetron, broodrooster, keukenspullen, eethoek, en woonkamer; met 2-zitsbank en 2 stoelen, bureautje, tv. Vlakbij het strand, het hotel heeft een hele mooie tuin, waar ook het zwembad is en in de tuin staan een aantal gas-bbq die je mag gebruiken. Je kunt er niet ontbijten, dat kun je dus allemaal zelf klaarmaken/bewaren in je appartement; ik moet zeggen dat wij dat naar een aantal dagen hotel ontbijt of ontbijten-buiten-de-deur wel erg konden waarderen
Vanuit Cocoa Beach kun je makkelijk Kennedy Space Center bezoeken of out-let shoppen in Orlando en natuurlijk naar Ron Jon's surf shop dat dichtbij het hotel is, verder kun je op het terras van Milliken's Reef [Port Canaveral] de cruiseschepen zien vertrekken, en sushi eten bij Thai Thai [Cocoa Beach] is ook zeker een aanrader

.
Wij zijn 2 nachten naar Miami geweest en hebben de eerste dag Holocaust Memorial bezocht + het strand van Miami Beach + art deco district.
De/een stad is niet echt ons "ding" dus de 2e dag zijn we eerst naar Islamorada gereden en hebben we bij Robbie's de Tarpons vissen gevoerd [echt een aanrader!!] en daarna weer naar Key Largo gereden en via John Pennekamp een snorkel tour gedaan.
Tamiami Trail is idd een aanrader en daar kun je op verschillende plekken airboats tochten maken.
Geloof dat ik zo al aardig wat info heb doorgegeven!
Succes met plannen....dat is toch zo leuk!!!