Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Reis Daantje85: Florida juni 2013

Hier kun je berichten plaatsen over de staat Florida.
Plaats reactie
Daantje85
Amerika-ontdekker

Reis Daantje85: Florida juni 2013

Bericht door Daantje85 »

Hallo allemaal,

Wij zijn van plan om met z'n tweeën in juni naar Florida te gaan. We zijn hier al een keer geweest in 2008, maar zijn toen overal max 1 dag geweest (Kras autorondreis 9 dagen). We willen het nu dus lekker rustig aan doen en echt iets zien van de omgeving. Ik heb daarom het volgende schema gemaakt. Ik hoor graag jullie tips/suggesties/opmerkingen. Ik heb nu Key Largo als tweede stop gekozen, maar als iemand een betere suggestie heeft, kan ik dat nog aanpassen. Ik heb nog niets geboekt.

07 juni: AMS-ATL-MIA, hotel The Marlin, South Beach
08 Juni: Miami
09 Juni: Miami
10 Juni: Miami
11 Juni: Naar Key West, onderweg ergens lunchen? Hotel Doubletree Grand Key Resort
12 juni: Key West
13 juni: Key West
14 juni: Key West
15 juni: Naar Key Largo, Hotel Hampton Inn at Manatee Bay
16 juni: Key Largo
17 juni: Key Largo
18 juni: Key Largo
19 juni: Terug naar Miami, vlucht MIA-AMS
20 juni: Aankomst NL

Dingen die ik wil doen:
Miami:
  • Dadeland Mall / Aventura Mall
    Sawgrass Mills Outlet & Fort Lauderdale
    Everglades Airboat (of vanuit Key Largo?)
    Zeilen?
Key West:
  • Fort Jefferson & Dry Tortugas
    Mallory Square
    Southermost point USA
    Stranden
Key Largo:
  • Zwemmen en snorkelen John Pennekamp State Park
    Dolphin cove
    PADI Discover Scuba Course
Afbeelding
ThomasBol.nl
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 4

Re: Reis Daantje85: Florida juni 2013

Bericht door ThomasBol.nl »

Key West was ik in 2 uurtjes wel door heen. Enorm toeristisch en alles heet daar Southern most ... hotel/bar/restaurant/guest house etc etc. Heb daar overigens wel heerlijk op de bourlevard gegeten en genoten van één van de mooiste zonsondergangen.

Key Largo alleen over heen gereden, maar je hebt wel toffe ideeen om daar te doen! Duiken lijkt me enorm gaaf in dat gebied.
Veel plezier!
1991: Detroit & Chicago
2011: Miami
2012: Las Vegas & Los Angeles
2013 zomer: Portugal, Dubai & China
2013 USA: California, Nevada, Utah, Arizona
2014 winter: Dubai
2014 zomer: Dubai, Singapore, Maleisie
december 2014: New York
ronenivonne
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 12

Bericht door ronenivonne »

Voor ons wat het heel anders, dagje Key West gedaan in 2010, maar tijd tekort gehad.
Geen tijd gehad voor aan het strand te vertoeven en het zag er nog zo mooi uit :(
Sawgrass Mill mall in Fort lauderdale vond ik 1 van de mooiste malls waar ik geweest ben!! :thumbup:

Lekkere relaxte vakantie zo te zien, veel plezier.
2010: Florida
2011: Orlando
2012: Florida en LA
2013: Orlando en W. USA
2014: Florida
2015: New York - Boston - New York - Orlando
2017: Miami - Fort Lauderdale - Davenport
2018 t/m 2020 Orlando/ Davenport
2022 en 2024: Orlando/ Davenport
jonkw
Amerika-ontdekker

Bericht door jonkw »

Sorry dat ik het zeg, maar jullie komen in al die dagen (bijna 2 weken) maar op een heel klein stukje Florida. Key West en key Largo blijven jullie totaal een week; erg zonde. Zoveel vind ik daar niet te doen. Ik zou echt een paar dagen Golf van Mexico doen ipv al die Keys.. Een mooier strand en relaxt leven is er nauwelijks.
ToonW
Amerikafan

Bericht door ToonW »

jonkw schreef:Sorry dat ik het zeg, maar jullie komen in al die dagen (bijna 2 weken) maar op een heel klein stukje Florida. Key West en key Largo blijven jullie totaal een week; erg zonde. Zoveel vind ik daar niet te doen. Ik zou echt een paar dagen Golf van Mexico doen ipv al die Keys.. Een mooier strand en relaxt leven is er nauwelijks.
Ik moet jonkw hier eigenlijk wel gelijk geven en wil daar aan toevoegen dat wij Miami zelf niet echt zo super vonden. Ik zou het iets diverser proberen te maken door je reiscirkel wat uit te breiden richting Naples, dichter bij de Everglades, eventueel een paar parkjes aan de oostkust...
2008: Las Vegas - ... - Yellowstone
2011: NY/Washington + Florida
2013: Las Vegas - ... - Yellowstone
2025: Florida met kids
Neil mcauly
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 18

Bericht door Neil mcauly »

Dag Daantje, de keys vinden mijn vrouw en ik de max. Maar zoals reeds aangehaald, de golfkust heeft ook veel troeven.
Ik lees dat je een Discover scuba dive zou willen doen op Key Largo. Een uitstekende keuze. Maar ik zou hier kijken om je open water brevet te kunnen behalen en daar dan volwaardige duiken doen. De reden is heel simpel, bij een DSD krijg je een zwembadles die niet veel verschilt van de eerste zwembadles van open water. Dus als ik even de prijzen bekijk voor een DSD, liggen die tussen de 170 en 225 dollar, omgerekend zo'n 135 tot 175 euro. Dus betaal je die +/- €155 voor 1 (bij sommige 2) duik(en) en daarna ben je eigenlijk met je betaling van je €155 rond en mocht je ooit nog eens ergens willen duiken mag je terug enkel duiken onder begeleiding van een gids, divemaster of instructeur en om begrijpelijke redenen nemen ze een boot met enkele onervaren duikers niet naar de mooiste of spannendste duikplaatsen. Indien je voor open water zou gaan (niet op vakantie) zal dit je tussen de €275 en de €350 kosten, daartegenover staat wel dat je dan gelijk wanneer of waar je gaat duiken je niet meer hoeft onder strikte begeleiding te duiken (enkel eens de basis demonstreren and you're set to go), de duiken een stuk goedkoper zullen zijn en last but not least, duikcentra zullen rapper geneigd zijn om volwaardige duikers mee te nemen naar "niet beginnersplaatsen".
Gewoon iets om over na te denken. Voor de rest denk ik dat je op je reis niet rap zal vervelen. :thumbup:

Alvast veel plezier op reis.
Groeten Neil
A challenge in which a positive outcome is assured isn't a challenge at all.
Manutdboy
Amerika-ontdekker

Bericht door Manutdboy »

Hey, wij gaan ook in juni naar florida

Wij doen het volgende :

8 t.e.m. 10 juni: Miami met overnachten in Miami Beach
11 juni : Bezoeken Key Largo + snorkelen + doorrijden naar Marathon (halverwege the keys) om hier ook te overnachten
12 juni : Key West ( terug overnachten in Marathon)
13 juni : Vroeg in de morgen naar Everglades rijden, in één dag zoveel mogelijk doen in NP. In de Late middag doorrijden naar Naples. (Overnachten in Naples)
14 juni : Naples + verkennen kust in noordelijke richting richting clearwater beach. (2 nachten in Clearwater)
15 juni : Tampa + St Petersburg
16 juni : Vanuit Clearwater rijden naar Seaworld (overnachten in orlando)
17 juni : Kennedy space center + daytona Beach (overnachten in daytona beach)
18 juni : St Augustine ( aanrader volgens National Geographics )
19 juni : via de kust florida verlaten.
Frasi
Amerika-expert
Partner van: mezelf
Aantal x V.S. bezocht: 18
Contacteer:

Bericht door Frasi »

Ik heb in juni 2008 in Key Largo m'n Open Water Diver gehaald. Een aanrader!!!
Eerst wel thuis via internet je theorie doen, dan kan je daar meteen 's ochtends het zwembad in en 's middags met de boot mee naar open zee (en de volgende dag weer).
Er wel even rekening houden dat in juni het 'regenseisoen' is begonnen: op mijn tweede dag was het weer zo slecht (regen met onweer) dat de duiktocht werd afgezegd. Ik ben toen doorgegaan naar Key West en twee dagen later op de terugweg alsnog deze laatste duiken gedaan. Dus zorg ervoor dat er een reservedag is die je nog in Key Largo kan doorbrengen.

Key West is best aardig maar ook erg toeristisch. Met twee dagen (max 3 nachten) is het wel gezien. Stranden zijn er weinig en niet super bijzonder. Zoals al gezegd is zijn de stranden aan de Golf van Mexico (west-Florida) vééél mooier. Dus ik zou wat dagen Miami, Key West en Key Largo omruilen voor een paar dagen aan de west-kust (tussen Naples en St Petersburg).
Een aitboat tocht kan je ook het beste doen in de Everglades. Ik heb een tocht gemaakt vanuit Everglades City: op weg van Miami naar Naples (Tamiami trail).

In Ellenton (bij St Pete / Tampa) zit ook een mooie/grote Outlet Mall.
Als je nog geen vluchten hebt geboekt, zou je vanuit Tampa of Orlando terug kunnen vliegen. Voor de autohuur maakt het niet uit; er is geen one-way fee binnen Florida.
Afbeelding
https://my.flightradar24.com/Frasi
Zuid-Westen ('07,'10,'12,'22); California ('12,'15,'16,'18,'21); Florida ('08,'13,'15,'19); Santa Fe/Yellowstone/Black Hills ('14); NY/Wash.('16); LA ('16); Deep South ('17). NY ('16,'19); Colorado e.o. ('24)
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer