Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Vijf / zes dagen Florida oost of westkust

Hier kun je berichten plaatsen over de staat Florida.
Plaats reactie
Armand
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 0

Vijf / zes dagen Florida oost of westkust

Bericht door Armand »

Hallo mensen,

na de vakantie dit jaar (waar we in NYC, Niagara Falls, Las Vegas, Grand Canyon zijn geweest) ben ik alweer druk bezig om een nieuwe vakantie te plannen. Mijn idee is globaal:

1. Vijf / zes dagen Florida (waar dit topic over gaat)
2. Vliegen naar LA, hier 1 of 2 nachten blijven.
3. Kustroute naar San Francisco met overnachting op de helft (bv San Simeon).
4. Aangekomen in San Francisco hier twee nachten blijven en dan de 'gebruikelijke' toeristenzaken doen + Alcatraz (wel van te voren reserveren).
5. Vanuit SFR richting Yosemite, hiervoor ergens overnachten.
6. Vanuit Yosemite richting Lone Pine / Alabama hills en daar overnachten. Vervolgens via Death Valley naar Las Vegas.
7. Las Vegas, hier 3 nachten (+ bezoek aan Zion Park en eventueel Bryce Canyon).
8. Vanuit Las Vegas naar LA, hier 1 nacht en dan terug naar Miami waar onze vakantie begon.

Maar dit topic gaat over Florida. Ik ben al twee weken aan het twijfelen of we de oost of west kust moeten bezoeken. Waar het ons (ik ga met mijn vriendin) om gaat is eigenlijk simpelweg een paar dagen lekker aan het strand vertoeven, een gezellige buurt (boulevard/ promenade waar je wat kunt slenteren, groot winkelcentrum in de buurt).

In het oosten zou ik kiezen voor Fort Lauderdale, Miami SoBe lijkt mij leuk om 1 dag heen te gaan om even de sfeer te proeven, maar de mindere en duurdere hotels, wat duurdere omgeving en de desinteresse in het nachtleven (we gaan als stelletje en niet als vriendengroep) hebben mij in deze laten kiezen voor Fort Lauderdale. Ook Las Olas lijkt ons erg gezellig. Als extra pluspunt is het Sawgrass Mill winkelcentrum dichtbij. Hiernaast is het maar 30/45 min naar Miami.

Als hotel had ik het volgende in gedachten: http://www.bwfortlauderdale.com/ (zwembad, goed ontbijt en goedkoop parkeren). Wij zijn geen luxe beesten, zwembad is wel een pré en goed ontbijt vind ik ook wel belangrijk. Tripadvisor is ook positief over dit hotel: http://www.tripadvisor.nl/Hotel_Review- ... orida.html

Aan de andere kant zie ik dat de west kust van Florida eigenlijk mooiere stranden heeft (lang verloop ondiep, mooiere stranden etc). De hotelprijzen schelen ook niet veel, lijkt zelfs wat goedkoper. Ik dacht eraan om dan in Naples te blijven (relatief dichtbij om nog naar Miami te kunnen gaan, want ik wil dat toch wel zien). Wat ik dan weer op internet lees is dat Naples relatief duur is en dat het vrij rustig is. Nogmaals wij komen niet voor het nachtleven maar voor mooie stranden, maar het is natuurlijk wel de bedoeling dat we in de avond ergens gezellig kunnen eten aan een terras bijvoorbeeld en wat rondwandelen.
Hotel in Naples: http://bestwesternnaples.com/
Tripadvisor: http://www.tripadvisor.nl/Hotel_Review- ... orida.html

Wij gaan trouwens half juni 2014 (ongeveer). De grote vraag is nu natuurlijk wat eigenlijk aan te raden is volgens de experts hier? Uiteraard is het allemaal mooi, maar ik probeer natuurlijk het leukste te kiezen. Ik ben erg benieuwd naar jullie tips! :thumbup:

Naast dit alles willen we graag een airboat tour door de everglades doen, maar ik denk dat dit wel vanuit beide locaties te regelen is. Verder lijken de Keys wel erg mooi, maar ik denk dat dit in die vijf / zes dagen teveel tijd kost en het strand hebben we toch al....
jollyjuut
Amerika-ontdekker

Re: Vijf / zes dagen Florida oost of westkust

Bericht door jollyjuut »

Ik kan je nog verder geen ervaringen geven w.b.t. Florida. ( Wij zijn een paar jaar geleden naar West - Amerika geweest en gaan in oktober voor het eerst naar Florida, zijn ook nog druk bezig met zoeken naar de beste opties).

Wat betreft hotels; als het te duur wordt - zoals wij vonden in Miami en Key West tijdens het Fantasy fest, is er ook nog de optie om ipv hotel een appartement, huis of kamer te boeken via airbnb. ( Miami beach b.v. app met goede recenties voor 90 euro per nacht. Toevallig kwam ik op deze site terecht. Je kunt hier kijken welke goede reviews heeft en verschillende zijn veel goedkoper dan een hotel ( wij wilden als stel niet in een hostel met meerdere op een kamer met stapelbedden, in Miami beach b.v. en veel hotels met goede recenties zijn toch weer duurder)

Qua strand zou aan de westkust Siësta Key beach ( b.v. hotel tropical beach resorts) erg mooi moeten zijn ( of meer naar het noorden Clearwater beach) Zie tripadvisor en drbeach ( in top 5 van stranden Amerika). Siësta Key beach is vanaf Miami beach ( volgens google maps) 3.30 min rijden. Deze plek is volgens mij verder wel vrij rustig maar overdag heb je spierwit strand en ' s avonds kun je met de auto vlakbij naar een restaurantje, lijkt me.

Wij hebben ook niet zoveel dagen, maar hebben er wel voor gekozen om naar Key West te gaan, dit willen we toch niet missen. Toevallig is dan ook nog het fantasy fest, leek ons ook wel leuk om mee te maken.

W.b.t. de westkust; wij zijn toen begonnen in Las Vegas - Grand Canyon Monument Valley ( the view hotel) - Page ( antilope canyon is prachtig + horseshoe bend) - Zion -Bryce Canyon ( ook heel apart, hebben we paardgereden, super..) LV - Death Valley - Yosemite - San Francisco - Monterrey - Pismo beach - LA
We konden dan op het stuk LV - LA 1 of 2 dagen besparen. Hier zou toch verder niet zoveel te zien zijn en zo hadden we iets meer tijd voor de andere plekken. Zeker als je naar LA terug wilt voor een nacht vanuit LV zou ik zelf gewoon vanuit LV terugvliegen.
Je zou ook aan het begin iets langer naar Florida kunnen gaan ( ipv aan het eind nog terug naar Miami) en dan ook Key West meepikken.
LittlePhoenix
Amerika-expert

Bericht door LittlePhoenix »

Fort Lauderdale is inderdaad een leuke buurt en de Sawgrass Mills kan je je zeker een paar uur vermaken. Lol, ik ga er straks met m'n oudste zoon shoppen en daar is hij al dagen vrolijk over. Fort Lauderdale is lekker centraal, en als je niet in de spits rijdt is het redelijk makkelijk om bijv. naar het strand of Miami te gaan.
Niet al te ver van de Mall is ook Markham Park, is een leuk park om te picknicken en rond te wandelen. Of je kan naar Flamingo Gardens om local wildlife te zien. Niet zo groots als de Everglades maar heel veel dieren en prachtige natuur.

Maar voor de mooie stranden denk ik dat Naples een betere keus is. Zelf nog niet geweest maar ik hoor van de locals dat ze daar in het weekend heen gaan om te strandhangen. Miami voor de cultuur en het vermaak en Naples voor het strand.

Of je kan het combineren, het is niet zo ver van Fort Lauderdale naar Naples, zo'n anderhalf tot 2 uur via de 75 (ligt eraan waar je bent, vanaf ons huis is het volgens de routeplanner te doen in anderhalf uur.
Manutdboy
Amerika-ontdekker

Bericht door Manutdboy »

Wij zijn afgelopen zomer naar Naples geweest.

Mooie stranden en mooi dorpje. We verbleven in Hotel Trianon Old Naples. Lekker goedkoop geboekt via cleverhotels.de (via trivago.be gevonden).

Naples zelf was wel wat voor het chiquere volk. Veel oudere welstellende koppels liepen daar rond. Wel mooie boulevard, met veel (duurdere restaurants)

Mooi strand en mooie pier.

Een groot verschil met CLearwater Beach, wat meer in het noorden ligt. Das meer voor de gewonere amerikanen. Met veel toeristische winkels en restaurantketens. Veel animatie wel.

Voor de Belgen : Naples = Knokke / Clearwater Beach = Blankenberge
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer