ik ben net nieuw op het forum( heb me al voorgesteld) en zal maar meteen met de deur in huis vallen.
wij hebben een reis samen gesteld (mede door veel informatie op dit forum) die misschien een beetje omslachtig zou kunnen zijn maar ik denk wel haalbaar, alleen loop ik tegen een paar dingen aan. alles is nog open en andere opties altijd welkom.
dit is tot nu toe ons schema:
21/9 Ams -las vegas (vlucht)
26/9 las vegas- Miami (vlucht)
30/9 miami-Orlando (auto)
09/10 Orlando-Nassau (vlucht)
14/10 Nassau-Amsterdam (vlucht)
ik heb al tickets gevonden voor al deze vluchten die in ons budget passen, maar nogmaals alles is nog niet concreet.
in las vegas willen we een auto huren en een trip naar de grandcanyon met overnachting, de hooverdam willen we bezoeken en we twijfelen of we deathvalley er ook nog in plakken maar zijn bang dat het een beetje vol gaat worden dan.
in Miami willen we een auto huren en in iedergeval miami beach en fortlauderdale aandoen, verder ligt alles nog open. de west key lijkt ook erg intressant alleen moeten we even kijken of het qua tijd allemaal haalbaar is en nog wel relaxt reizen blijft.
van uit miami willen we met de huur auto naar Orlando om daar de Disney parken aan te doen. we denken er aan om daar voor een week een villa te huren en deze te gebruiken als uitval basis en vandaar uit verschillende uitstapjes naar oa: st augustine en jfk space center.
om het geheel relaxt af te sluiten willen we van Orlando naar Nassau (huur auto inleveren in Orlando) en vandaar uit terug naar huis.
nu loop ik al tegen het volgende aan: ik heb in principe alle vluchten online bekeken en verschillende offertes, ik ben ook ter informatie bij verschillende reisburo's geweest en tot voor kort leek alles prima te plannen. nu heb ik via jullie forum american vacations gevonden en daar een offerte opgevraagd.
ik kreeg deze reactie:
De combinatie tussen Las Vegas en Florida mag kan en mag niet tegen een regulier touroperator tarief geboekt worden, alleen tegen een veel duurder dagtarief. tot zover geen probleem want ik heb betaalbare tickets gevonden en neem aan dat het dan om het dag tarief gaat.
vervolgens de volgende reactie over de bahamas:
Nassau is helemaal niet toegestaan zoals u nu aangeeft en in deze combinatie. Bij een bezoek aan de Verenigde Staten dient u ook te vertrekken vanuit de Verenigde Staten. Nassau behoort bij de Bahama’s
nu komen dus de problemen in de planning, het vreemde is dat ik dit eerder niet van een reisburo heb gehoord en ik op het forum er ook niks over kan vinden. misschien kom ik nu heel blond over

we hebben eventueel als optie om van Nassau naar miami te vliegen en dan via miami weer naar nederland maar dit zou een extra nacht kosten en komt duurder uit met de vliegtickets.
hier de vluchten die ik via vliegticket nl en sky scanner heb gevonden:
21/9 Amsterdam-las vegas met delta 1 overstap op detroit
14/10 Nassau-amsterdam met delta 1 overstap op atlanta
combinatie prijs 880 euro
26/09 las vegas- Miami directe vlucht met amercican airlines 157 euro
09/10 Orlando- Nassau directe vlucht met jet bleu 79 euro
sorry voor het lange verhaal maar probeer het zo duidelijk mogelijk uit te leggen. als iemand dus weet of dit mogelijk is of niet hoor ik het erg graag, verdere tips zijn ook altijd welkom,zoals je merkt zie ik bijna door de bomen het bos niet meer.
groetjes de on ervaren Amerika reiziger