We vertrekken 14 december naar Miami en gaan 30 december ook weer terug vanuit Miami.
Om een planning te kunnen maken ben ik weer gaan lezen op dit forum en heb de nodige reisgidsen doorgebladerd. Er is veel te zien en te doen, dus we moeten eerst helder krijgen wat we precies wel/niet willen en of eea haalbaar is qua reistijd en budget. Ik heb een paar vragen.
We houden niet zo van pretparken, dus een aantal dagen een bezoek brengen aan Sea world of Disney hoeft van ons niet. Is het dan wel de moeite om vanuit Miami langs de kust, Fort Lauderdale richting st Augustine en Amelia Island te rijden? Ik lees op het forum dat de westkant van Florida mooiere stranden heeft. Deze willen we graag bezoeken. Ook zwemmen met zeekoeien en een shoppingmall is wel leuk, maar we hoeven ook niet alle outlets af te struinen.
Tommy Hilfiger heeft nog wel mooie dingen vinden we, maar goed mijn man houdt er niet erg van dus die is er altijd al snel klaar mee

We willen liever mooie natuur/national parken bezoeken en wandelen, kanoën of met gids varen of iets anders leuks doen, maar deze NP liggen wel ten noorden van Orlando

Ik ben nu aan het oriënteren hoe we het beste kunnen gaan rijden. Het hoeft niet perse het toeristische gedeelte te zijn.
In de reisbrochures van holland international en kuoni zie ik vaak in twee weken dat het hele rondje Florida wordt voorgesteld. Omdat we terug vliegen vanaf Miami lijkt er niks anders op te zitten, maar als ik de kaart bekijk zie ik ook mooie national parken in het midden van Florida. Dus eigenlijk de weg vanaf Miami richting Tampa. Misschien moeten we dan juist niet via die kustroute gaan? Graag jullie advies hierin.
Op de site van Arke zag ik een reisschema met natuurparken erbij. Ik zou graag jullie mening willen weten over dit reisschema:
De link is: http://www.arke.nl/vakantie/verenigde-s ... gprogramma
Is dit goed te doen? of erg veel rijden.
Key West willen we ook graag bezoeken en ons is ook aangeraden om Miami voor een paar dagen aan te doen. Je snapt het al, we willen denk ik weer teveel. Dus eerste keuzes maken anders krijg ik dat schema nooit rond.
In december zal het neem ik aan niet heel verstandig zijn om zonder hotel reserveringen te reizen? Ik las in andere topics dat febr en april hoogseizoen is, dus ik weet niet hoe het half december is. Of valt het mee?
Merk dat ik het lastig vind om een reisschema op te zetten. Vandaar eerst maar even deze vragen.
Ik wil ook graag nog een fijne reisgids met leuke tips en platte gronden aanschaffen. Iemand hiervoor nog een aanrader?
Hartelijk dank voor jullie reacties alvast.