Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Weekje Florida na 2 weken westkust 2015

Hier kun je berichten plaatsen over de staat Florida.
Plaats reactie
Angelice
Amerika-ontdekker

Weekje Florida na 2 weken westkust 2015

Bericht door Angelice »

Hallo Iedereen!

Volgend jaar zit ik samen met men vriend een week in florida.
Dit weekje wordt de afsluiter van onze eerste Amerika-reis.

We landen op vrijdag 15/05 in Atlanta en vertrekken weer op vrijdag 22/05 in Miami.

Heeft er iemand een idee wat de beste route is om te doen?
We willen er nog een leuk weekje van maken na 2 weken aan de westkust.

We hebben al wat gegoogled en er zijn wel enkele dingen die op ons verlanglijstje staan:
- okefenokee swamp of de everglades (welke van de 2 kunnen we het best doen?)
- we zouden graag eens naar een sport-evenement gaan zoals bv baseball of american football (gewoon de sfeer opsnuiven van zo'n wedstrijd ook al kennen we de spelregels niet :shock: )
- we zouden graag een pretpark doen, maar niet Disney of Universal... het hoeft zelfs niet perse in Orlando te zijn, ik dacht aan Bush Gardens ofzo? Combinatie van safari en pretpark...
- we zouden graag gaan snorkelen, maar weten niet goed waar...
- ik zou ook graag eens kijken in Key largo... om toch een beetje het Key West gevoel te krijgen zonder zover te moeten rijden (we hebben maar een weekje hé...)
- tenslotte willen we ook nog enkele dagen echt luieren :D

Iemand die ons hiermee wat verder kan helpen? 8)
Jullie zijn alvast super bedankt! :clap:

Groetjes

Angelice
analogkid
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 9

Re: Weekje Florida na 2 weken westkust 2015

Bericht door analogkid »

Ofenokee swamp? Nooit van gehoord. Ik zou zeggen; Everglades! Pak een airboattour en loop een trail. Een pretpark, maar geen Disney of Universal? Dan blijven m.i. alleen Bush Gardens en Seaworld over. Snorkelen kan goed in John Pennekamp SP op Key Largo. Wil je toch al naar toe, zie ik. Overigen wel een heel andere sfeer dan op Key West...

Ik zou de Gulf Coast afzakken en dan via de Everglades naar Key Largo rijden en dan terug naar Miami.
ZW USA: https://www.polarsteps.com/MoniqueLager ... st-us-2025
NO USA 2010; NYC 2012; Oost Canada / US 2012, DC/NYC 2018 http://reisnoordoostusa.blogspot.com/
Florida 2014, 2015, 2016, 2018; http://reisflorida2016.blogspot.nl
Elskey
Amerika-ontdekker
Partner van: Kurt10
Aantal x V.S. bezocht: 4
Contacteer:

Bericht door Elskey »

Op Key Largo ga je echt niet het key west gevoel krijgen.
Ik zou vanuit Orlando via de golf van Mexico naar de Everglades rijden en dan lekker afsluiten in Miami.
2014: NY + Florida
2015: Florida
2016: California, Nevada, Arizona, Utah
2017: Florida
RiverCola
Amerika-expert

Bericht door RiverCola »

analogkid schreef:Ofenokee swamp? Nooit van gehoord.
En dat is dus juíst de reden om er naartoe te gaan. Wij zijn daar afgelopen zomer geweest. Er waren maar een handjevol andere (Amerikaanse) toeristen, ik kan me zo voorstellen dat dat in de Everglades wel anders is.

Anyway, wij vonden dit immense swamp fantastisch! We hadden niet erg veel tijd, daarom hebben we een korte loop met de auto gereden en daarna een boottocht de swamp in gemaakt. De foto's op google zeggen genoeg, het is er prachtig. We hebben alligators gezien, turtles, uilen en andere roofvogels. We hebben over een 'kanaal' gevaren, omgeven met bomen met spanish mosh, en over swamp-lakes. De tourguide was erg relaxt en vertelde veel over het bijzondere natuurgebied.

Nog even over het Okefenokee swamp, voor degenen die er nog nooit van gehoord hebben, het is het grootste zoetwater-moeras van Noord Amerika. Het water ziet er zwart uit, maar dat is het niet als je het in een glas ziet. Heel vreemd. Het is 1 van de gebieden ter wereld met de meeste blikseminslagen. Wij zagen er 1 inslaan vlak voor ons toen we het loopje met de auto reden, spectaculair en angstaanjagend tegelijkertijd. Delen van het moeras zijn in het verleden dan ook uitgebrand. Je schijnt er ook mooie wandelingen te kunnen maken, maar daar hadden wij geen tijd voor.

Zeker doen, want het ligt goed op jullie route!

Jammer eigenlijk dat jullie maar een week hebben, want anders had je Charleston en Savannah ook kunnen bezoeken. Zulke leuke steden!
martijn83
Amerika-ontdekker

Bericht door martijn83 »

Angelice schreef:- okefenokee swamp of de everglades (welke van de 2 kunnen we het best doen?)
- we zouden graag eens naar een sport-evenement gaan zoals bv baseball of american football (gewoon de sfeer opsnuiven van zo'n wedstrijd ook al kennen we de spelregels niet :shock: )
- we zouden graag een pretpark doen, maar niet Disney of Universal... het hoeft zelfs niet perse in Orlando te zijn, ik dacht aan Bush Gardens ofzo? Combinatie van safari en pretpark...
- we zouden graag gaan snorkelen, maar weten niet goed waar...
- ik zou ook graag eens kijken in Key largo... om toch een beetje het Key West gevoel te krijgen zonder zover te moeten rijden (we hebben maar een weekje hé...)
- tenslotte willen we ook nog enkele dagen echt luieren :D
Hoi Angelice,

Wij zijn 2 jaar geleden naar floridag geweest. We hebben een aantal pretparken bezocht (disney, universal en bush gardens). Zelf vonden wij bush gardens het leukst. Het park heeft veel thrill rides en is echt de moeite waard. Ook heb je inderdaad nog diverse dieren die je kan bekijken. Wij hebben daar ook de safari gedaan (van te voren gereserveerd).

Een sportwedstrijd bijwonen is zeker de moeite waard. Alleen zit je helaas buiten het Seizoen voor American football. Dat begint pas officieel in september, en in de maand augustus heb je een paar pre season games.

Om te snorkelen zou ik je 2 dingen aanraden:
1. Clearwater of crystal river:
Hier zwemmen zeekoeien in het wild waar je mee kan zwemmen. Echter heb ik verder niet heel veel andere dieren gezien.
Ik weet niet precies meer waar wij het hebben gedaan. Maar al je googled op manatees dan ga je diverse locaties vinden.

2. Op de keys. Daar heb je diverse locaties waar je heel mooi kan snorkelen. Op sommige plaatsen heb je daar zelfs kans om een kleine haai te zien.

Groetjes Martijn
gera_r
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 10

Bericht door gera_r »

Wij zijn in 2012 in Okefenokee geweest en ik vond het helemaal geweldig. Het heeft 3 ingangen en wij hadden de oostelijke bij Folkston. Wij hadden pech omdat het hoogzomer was en de alligators zich liever onder water bevinden. Maar we hebben desalniettemin genoten! Een verslag en een foto-impressie van ons bezoek: http://johanengera2012.blogspot.nl/2012 ... nokee.html
RiverCola
Amerika-expert

Bericht door RiverCola »

Wij zijn met dezelfde tourguide op pad geweest! Geweldig, z'n southern accent!
Esthertje
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 8
Contacteer:

Bericht door Esthertje »

Als je de kids wilt pleasen dan moet je zeker de thrillerboat nemen in Miami vanaf de market bayside. Op muziek van Michael Jackson fulll speed de haven uit en voor Miami Beach langs. En daarna iets rustiger langs de huisjes van de rijksten der aarde. Mooi uitzicht op skyline Miami .

Ook leuk voor de kids bij gebrek aan wedstrijden in juli was de rondleiding door het baseball stadion van The Marlins.

Wij hadden in juli teleurstellend bezoek aan Bush Garden. Dreigend onweer in de omgeving slechts 2 (!) attracties kunnen doen. Alle attracties gaan dan nl dicht. Gelukkig is er een dierentuin bij maar je komt natuurlijk voor de superachtbanen. Is dikke pech. Wel de moeite waard maar als je het hebt over de westkust is Tampa ver.

Verder hebben wij onze kids (tussen 18 en 22) samen een soort lijst laten maken met typisch Amerikaanse dingen die zij graag wilden doen. Heel simpel variërend van donuts eten tm geld pinnen in een drivetrough. Daar hebben veel lol mee gehad en tijdens de reis uiteraard aangevuld.

Budgettip: ga eten in een shoppingmall. De grotere hebben foodcorners zodat iedereen kan eten waar hij of zij zin in heeft (pizza, mexicaans,thais of frietjes) en je zit wel samen aan tafel. Natuurlijk niet echt gezellig maar daardoor kun je de volgende dag weer wat duurder eten ;)
A good life is a collection of good memories
http://www.alweervakantie.nl/noord-amerika
chippie777
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 21
Contacteer:

Bericht door chippie777 »

In Florida is zoveel te doen! Wij zijn er nu 2 keer geweest en beide keren met de auto vanuit Atlanta door Florida gereden. Neem een kijkje in ons blog,misschien zitten er tips tussen waar je wat aan hebt.
Voor onze reisverslagen ga je naar:
http://chippie777.wordpress.com
Angelice
Amerika-ontdekker

Bericht door Angelice »

Nuja, Kids om te pleasen zijn er niet :wink:
Als je mijn vriend niet meerekent toch :wink:

We zijn een beetje aan het twijfelen om in Atlanta een vlucht te nemen naar Miami, en dan van daaruit een toertje Florida te doen...
Ik denk echt dat we verkeerd geboekt hebben om van Las vegas naar Atlanta te vliegen :blink:
:roll: schoonvader denkt altijd dat hij het bij het rechte eind heeft :roll:
Voor 100euro zijn we op 2 uurtjes van Atlanta naar Miami... (of misschien Jacksonville...?) Anders zitten we toch met een drop off fee voor de auto...
Maar dan ligt Okefenooke swamp misschien wat ver om te doen...

Met andere woorden...Angelice weet niet goed wat doen :oops:

Wat zouden jullie doen? :?:
gera_r
Amerikakenner

Bericht door gera_r »

Atlanta - Miami, (ofwel Georgia/Florida) autohuur bij Alamo geen drop-off fee, (althans via usareisen.de)...
PSVwally
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Bericht door PSVwally »

Op zich is met een dagje Atlanta ook niets mis. En het is een uur of 4.5 rijden naar Okefenooke swamp. Dat is als je gewoon optijd vertrekt ook nog wel te doen. Jammer voor bv Savannah, maar het is dan niet anders. Ik zou niet nog een extra vlucht erbij boeken. Dat gaat je nu niet enorm veel tijd schelen.
chippie777
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 21
Contacteer:

Bericht door chippie777 »

Als ik het goed begrijp heb je een week de tijd om van Atlanta naar Miami te komen. Hoe laat land je in Atlanta en hoe laat vertrek je uit Miami? Dit is wel van belang want als je ’s avonds laat in Atlanta bent en je vertrekt ’s ochtends vroeg uit Miami ben je eigenlijk al 2 dagen van je week kwijt.
Ik zou het wel weten, in een week kun je best een leuke trip door Florida maken, zeker als je de pretparken niet doet. Uiteraard zul je behoorlijk wat moeten rijden maar met een goede planning is dat in mijn ogen geen enkel probleem.
Voor onze reisverslagen ga je naar:
http://chippie777.wordpress.com
gera_r
Amerikakenner

Bericht door gera_r »

Een dagje Atlanta is, precies zoals PSVwally zegt, naar mijn mening zeker ook iets om te overwegen. Coca Cola-world en CNN liggen op loopafstand van elkaar en kun je heel goed met elkaar combineren. Wij vonden het zeker de moeite waard. Parkeren kun je evt. bij CNN aan de overkant van de straat (een dagkaart in 2008 kostte 10 dollar).
Angelice
Amerika-ontdekker

Bericht door Angelice »

We hebben inderdaad wel 2 dagen minder omdat de vluchturen zo raar vallen... :sadcry:

we landen in Atlanta rond 18h30 's avonds op vrijdag 15 mei...
en we vertrekken vanuit Miami rond 13h op vrijdag 22 mei...

Daarmee dat ik eraan dacht om de tocht naar beneden wat minder lang te maken door een vlucht van 2uur naar Miami te doen...
Of zijn er nog andere luchthavens tussenin die we kunnen doen?
Misschien Orlando?
Of Tampa? (heeft dit uberhaupt een luchthaven? :blink: )

Ik voel me een beetje murw gegoogled ondertussen :shock:
RiverCola
Amerika-expert

Bericht door RiverCola »

Joh, maak het jezelf niet zo ingewikkeld zeg. Hier een voorbeeld route :wink: :

vrijdag 15 mei: aankomst + overnachting in Atlanta
Zaterdag 16 mei: Atlanta - Savannah
Zondag 17 mei: Savannah - Saint Simons Island (voor een duik in de oceaan en het heerlijke vakantiesfeertje)
Maandag 18 mei: St Simons Island - Okefenokee - overnachting St Augustine (neem vanaf Jacksonville de kustweg naar St Augustine)
Dinsdag 19 mei: St. Augustine - omgeving Orlando (ga bv shoppen bij de Premium Outlet Mall of ga juist naar de kust voor een bezoek aan Kennedy Space Center. Je kunt ook verder rijden richting Miami).
Woensdag 20 mei: naar Miami - overnachting Miami
Donderdag 21 mei: hele dag Miami, naar het strand? 's Avonds lekker uit eten / bar / club?
Vrijdag 22 mei: terugvlucht
PSVwally
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Bericht door PSVwally »

Tampa heeft een luchthaven ja. Alleen ben je je nu niet een beetje aan het blindstaren om een vliegtuig te nemen. Spendeer 1 dagje minder in Florida en rij van Atlanta de dag na landing gewoon naar Orlando. Vertrek gewoon heel vroeg (6 of 7u) en rij of de snelste weg naar Orlando of rij bv naar st Augustine om daar 's middags rond te kijken voor je doorgaat naar Orlando. Ook al vlieg je, met bagage, auto ophalen, hotel zoeken ed. ben je ook met de vlucht wel een halve dag kwijt. Of rij van Atlanta naar Savannah of al naar Okefenokee, spendeer daar de volgende dag ook een halve dag en rij dan door naar st. Augustine.
RiverCola
Amerika-expert

Bericht door RiverCola »

Zie hierboven :wink:
Angelice
Amerika-ontdekker

Bericht door Angelice »

:thumbup:
Alvast super bedankt over tip om via Usareisen.de bij Alamo de auto te boeken...
wel raar dat zij de enige zijn die dit zo toepassen? Want de anderen rekenen precies wel een drop off fee aan :shock:

Inderdaad, dan is het misschien financieel wel iets interessanter om gewoon een nachtje in atlanta te overnachten en dan de volgende dag door te rijden naar Okefenooke swamp (want dat lijkt me echt wel iets super om te doen, het staat echt op mijn verlanglijstje :D ) en zijn we de volgend dag wel wat uitgeruster om achter het stuur te kruipen :thumbup:

Ik ga wel nog eens kijken naar de routes die jullie me hier voorstellen, hopelijk er dit weekend wat tijd van maken want het is DRUK DRUK DRUK! :blink:

Alvast bedankt voor de super tips! :clap:
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer