Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
tips gevraagd voor 4wk NY -> Miami
tips gevraagd voor 4wk NY -> Miami
In 2014 hebben we met onze 2 pubers een fantastische reis gemaakt door het Zuidwesten. Volgend jaar willen we de Oostkust doen, met een combi van steden en (hopelijk ook) natuur. We gaan reizen met huurauto en nemen hotels en evt campings/cabins. Ons voorlopige schema is:
1 vlucht AMS-New York
2 New York bekijken
3 New York bekijken
4 New York --> Corning
5 Corning --> Niagara falls
6 Niagara falls ->Lancaster
7 Lancaster -> Philadelphia
8 Philadelphia
9 Philadelphia -> Washington DC
10 Washington
11 Washington --> Luray --> Harrisonburg
12 Harrisonburg -> Roanoke
13 Roanoke -> Asheville
14 Asheville
15 Asheville --> Charleston
16 Charleston -> Savannah
17 Savannah
18 Savannah --> St Augustine
19 St Augustine -> Orlando
20 Orlando
21 Orlando <-> Cocoa Beach/Kenedy space centre
22 Orlando -> Fort Myers
23 Fort Myers- luieren
24 Fort Myers - luieren
25 Fort Myers - Everglades - Key Largo
26 Key Largo
27 Key Largo -> Miami
28 Miami vertrek
Ik heb de volgende vragen:
- is het weer in juli/aug in Florida echt zo dramatisch als ik soms lees?
- we willen graag ook wat natuur zien en evt paar dagen op camping verblijven: wat is goede plek in Shenandoah e.o. om als basis te gebruiken?
- Is 2n Philadelphia en 2 nachten Washington logisch?
Alle tips zijn welkom!
1 vlucht AMS-New York
2 New York bekijken
3 New York bekijken
4 New York --> Corning
5 Corning --> Niagara falls
6 Niagara falls ->Lancaster
7 Lancaster -> Philadelphia
8 Philadelphia
9 Philadelphia -> Washington DC
10 Washington
11 Washington --> Luray --> Harrisonburg
12 Harrisonburg -> Roanoke
13 Roanoke -> Asheville
14 Asheville
15 Asheville --> Charleston
16 Charleston -> Savannah
17 Savannah
18 Savannah --> St Augustine
19 St Augustine -> Orlando
20 Orlando
21 Orlando <-> Cocoa Beach/Kenedy space centre
22 Orlando -> Fort Myers
23 Fort Myers- luieren
24 Fort Myers - luieren
25 Fort Myers - Everglades - Key Largo
26 Key Largo
27 Key Largo -> Miami
28 Miami vertrek
Ik heb de volgende vragen:
- is het weer in juli/aug in Florida echt zo dramatisch als ik soms lees?
- we willen graag ook wat natuur zien en evt paar dagen op camping verblijven: wat is goede plek in Shenandoah e.o. om als basis te gebruiken?
- Is 2n Philadelphia en 2 nachten Washington logisch?
Alle tips zijn welkom!
Re: tips gevraagd voor 4wk NY -> Miami
Het weer in Florida is in juli/augustus inderdaad loeiend heet en benauwd. Maar ook in New York, Philadelphia en Washington kunnen de temperaturen flink oplopen.
- chippie777
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 21
- Contacteer:
Het is inderdaad goed heet en vochtig in juli/augustus in Florida maar met de juiste voorbereiding (=planning) is het goed te doen.
Ik mis trouwens key west in je planning, bij zo’n reis zou ik daar zeker naar toe gaan.
Washington is een prachtige stad en daar kun je zo veel dagen doorbrengen als je wilt, Savannah is ook een leuke stad maar misschien is een middag en ochtend voldoende om zo’n een extra dag in New York of Washington te hebben. Maar ja het blijft altijd keuzes maken, daar ontkom je gewoon niet aan. Maar een mooie reis wordt het zeker.
Ik mis trouwens key west in je planning, bij zo’n reis zou ik daar zeker naar toe gaan.
Washington is een prachtige stad en daar kun je zo veel dagen doorbrengen als je wilt, Savannah is ook een leuke stad maar misschien is een middag en ochtend voldoende om zo’n een extra dag in New York of Washington te hebben. Maar ja het blijft altijd keuzes maken, daar ontkom je gewoon niet aan. Maar een mooie reis wordt het zeker.
Voor onze reisverslagen ga je naar:
http://chippie777.wordpress.com
http://chippie777.wordpress.com
- RiverCola
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 4
Ik ken niet de gehele route, maar over het algemeen genomen vind ik alles bijzonder gehaast. 2 Dagen NY is krap, zelfde geldt voor je tijd in Washington. Charleston een halve dag is gewoon zonde. 1,5 Dag in Savannah is dan weer net aan genoeg, maar van de omgeving zul je op deze manier niets meekrijgen. Als je de Niagara falls zou skippen heb je alweer extra tijd om toe te voegen aan de rest van de route.
Je schrijft namelijk dat je hoopt mooie natuur tegen te komen, maar doordat de route zo gehaast is, heb je eigenlijk nergens echt tijd om van die mooie omgeving te gaan genieten.
Bij Savannah ligt bijvoorbeeld het Savannah Wildlife refuge: een klein park waar het barst van de roofvogels en de alligators, naast de prachtige natuur. Ook het Okefenokee Swamp ligt op je route, en zou met wat kunst en vliegwerk nog in te passen zijn.
Wat ik zo bijzonder vond aan de south east is de sfeer die er hangt. Laidback, mysterieus, veel historie, ontzettend vriendelijke mensen, bijzonder eten.... de hele regio ademt rust en vervlogen tijden. Maar als je dat wilt voelen moet je die tijd wel nemen. Wat langer dan gemiddeld onder de oaktrees op één van de pleintjes in Savannah zitten, in de schaduw natuurlijk. Onderweg van Charleston naar Savannah stoppen in het dromerige dorpje Beaufort, om te kijken naar de houten huizen en te slenteren langs de winkeltjes. Een ochtend genieten van het strand van Folly Beach, 20 minuten ten zuiden van Charleston. Een nachtje vertoeven op Saint Simons Island en 's avonds wandelen over de pier. Ik zou graag nog eens terug gaan (en zou, ondanks de hitte, de zomermaanden niet schuwen).
Eerlijk gezegd denk ik dat je New York en Niagara zou moeten overslaan om ruimte vrij te maken voor de rest van de reis, zodat je er ook daadwerkelijk van kunt genieten. Begin in Washington en eindig in Miami. Ohja: vlakbij Washington en hoog op mijn wishlist staat Annapolis. Misschien wat voor jullie?
Je schrijft namelijk dat je hoopt mooie natuur tegen te komen, maar doordat de route zo gehaast is, heb je eigenlijk nergens echt tijd om van die mooie omgeving te gaan genieten.
Bij Savannah ligt bijvoorbeeld het Savannah Wildlife refuge: een klein park waar het barst van de roofvogels en de alligators, naast de prachtige natuur. Ook het Okefenokee Swamp ligt op je route, en zou met wat kunst en vliegwerk nog in te passen zijn.
Wat ik zo bijzonder vond aan de south east is de sfeer die er hangt. Laidback, mysterieus, veel historie, ontzettend vriendelijke mensen, bijzonder eten.... de hele regio ademt rust en vervlogen tijden. Maar als je dat wilt voelen moet je die tijd wel nemen. Wat langer dan gemiddeld onder de oaktrees op één van de pleintjes in Savannah zitten, in de schaduw natuurlijk. Onderweg van Charleston naar Savannah stoppen in het dromerige dorpje Beaufort, om te kijken naar de houten huizen en te slenteren langs de winkeltjes. Een ochtend genieten van het strand van Folly Beach, 20 minuten ten zuiden van Charleston. Een nachtje vertoeven op Saint Simons Island en 's avonds wandelen over de pier. Ik zou graag nog eens terug gaan (en zou, ondanks de hitte, de zomermaanden niet schuwen).
Eerlijk gezegd denk ik dat je New York en Niagara zou moeten overslaan om ruimte vrij te maken voor de rest van de reis, zodat je er ook daadwerkelijk van kunt genieten. Begin in Washington en eindig in Miami. Ohja: vlakbij Washington en hoog op mijn wishlist staat Annapolis. Misschien wat voor jullie?
-
- Amerika-expert
Het weer is hier in die tijd van het jaar niet prettig: heel heet, heel hoge luchtvochtigheid, en heel veel regen. Vooral de regen kan lastig zijn. Plus de kans op storm en/of overstromingen is groot. Die overstromingen kunnen echt lastig zijn. Zo had ik laatst weer problemen met thuis komen omdat de ingang naar onze buurt weer overstroomd was. En ik moet altijd goed opletten welke route ik neem als het hard regent omdat bepaalde delen van onze stad regelmatig blank staan. Is soms lastig omdat de "road floaded" borden niet eens opgeruimd worden en je dus niet zeker bent of de weg wel of niet begaanbaar is.
Maar het is ook ontzettend mooi hier in de zomer! Begin het steeds meer te waarderen.
Maar het is ook ontzettend mooi hier in de zomer! Begin het steeds meer te waarderen.
We deden vorig jaar dezelfde route en liepen van in NY al te zweten. Het was 4 weken lang ontzettend warm en vochtig, langsheen de hele route. Liters water hebben we gedronken.
Volgens mij zijn er twee topics hierover?
-
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 69
Wij hebben afgelopen zomer bijna dezelfde route gedaan, alleen zijn wij na Roanoke via Gatlinburg het Great Smokey Mountains NP in gegaan en vervolgens omlaag richting de oostkust van Florida.
Florida is prima te doen in de zomer, zeker als je zuid westen in de zomer gewend bent.
In tegenstelling tot sommige anderen vonden wij niet zoveel aan Key West en zou ik lekker een dagje gaan snorkelen vanuit Key Largo. We zijn daarvoor speciaal nog een keer terug gegaan de laatste meivakantie
Wij (inclusief 2 puberdochters van 14 en 16 jaar) vonden Washington DC geweldig, zaten daar 4 nachten wat eigenlijk nog steeds te kort was.
Philadelphia 2 nachten is prima.
Je zou misschien 1 nacht extra in Miami kunnen doen (als mogelijk), daar is van alles te doen.
Florida is prima te doen in de zomer, zeker als je zuid westen in de zomer gewend bent.
In tegenstelling tot sommige anderen vonden wij niet zoveel aan Key West en zou ik lekker een dagje gaan snorkelen vanuit Key Largo. We zijn daarvoor speciaal nog een keer terug gegaan de laatste meivakantie

Wij (inclusief 2 puberdochters van 14 en 16 jaar) vonden Washington DC geweldig, zaten daar 4 nachten wat eigenlijk nog steeds te kort was.
Philadelphia 2 nachten is prima.
Je zou misschien 1 nacht extra in Miami kunnen doen (als mogelijk), daar is van alles te doen.
Beste allen,
Wauw!! Dank voor al jullie suggesties. Ik ga nog eens goed naar ons schema kijken (heb daar gelukkig ook de tijd voor). Duidelijk is: meer tijd nodig voor NY, extra nacht Washington.
Maar ook Florida blijft op lijstje staan, maar misschien iets inkorten
Dank!
Wauw!! Dank voor al jullie suggesties. Ik ga nog eens goed naar ons schema kijken (heb daar gelukkig ook de tijd voor). Duidelijk is: meer tijd nodig voor NY, extra nacht Washington.
Maar ook Florida blijft op lijstje staan, maar misschien iets inkorten
Dank!
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 8 Reacties
- 3442 Weergaves
-
Laatste bericht door Martin & Marianne