Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Reis boedolf: aanvullingen en tips reis?

Hier kun je berichten plaatsen over de staat Florida.
Plaats reactie
boedolf
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 2

Reis boedolf: aanvullingen en tips reis?

Bericht door boedolf »

Hallo,

Wij zijn van plan 2,5/3 week in de maand juni/juli/augustus naar Florida te gaan (2e keer USA, 1e keer westen bezocht). Ik heb al veel voorbij zien komen. Maar ben ook heel benieuwd of jullie goede aanvullingen en tips hebben. We gaan met 2 (kleine) kids en willen zoveel mogelijk verschillende dingen zien en meemaken.

Hieronder een opzetje van de reis die ik ongeveer voor ogen heb. Zoals je kunt zien heb ik ongeveer nog een week over, als ik me aan onderstaande zou houden. Hebben jullie goede tips én bestemmingen die ik zou moeten/kunnen doen op/in de buurt van deze route? Ook tips m.b.t tot de overnachtingsplaatsen zijn meer dan welkom. We vinden het bijvoorbeeld geen probleem een stukje te rijden van het hotel naar de bezienswaardigheden.

We zijn echt dol op de natuur (mooie national parks), een leuke stad is ook oké en andere bijzondere opties zijn uiteraard ook welkom!
En eigenlijk zouden we ook graag een sportwedstrijd bezoeken. American Football, basketball het liefst vanwege de entourage, alleen is het seizoen dan volgens mij nog niet begonnen.....

1 dag : Vliegen op Orlando
2 dagen: Orlando (pretparken en stad(?))
1 dag: Daytona (racebaan)
1 dag : Cape Canaveral (space centre)
3 dagen: Miami (stad en omgeving bekijken)
3 dagen: Key West, Key largo etc (snorkelen, zwemmen met dofijnen of andere leuke dingen)
2 dagen: Everglades (wildlife!, sowieso een airboat tour)

Ik hoor het graag! :thumbup:
cgboogaard
Amerika-ontdekker

Re: Aanvullingen tips reis?bnen

Bericht door cgboogaard »

Hoi boedolf

Wij zijn twee weken naar Florida geweest en hebben veel gezien en gedaan, ook veel NP's. Crystalriver zou ik toevoegen (snorkelen met zeekoeien). We hebben ook gesnorkeld bij Kay Largo. Koraal is niet zo mooi maar wel veel vissen gezien. Zie verder ons blog voor tips. Als je van natuur houdt lees dan eens onze tips over natuur in Florida. Ik zou ook naar Cockscrew swamp gaan en naar Fort de Soto. Leuk vooruitzicht hoor! Succes met voorbereiden.

Groeten Carolien
Voor ons reisverslag en tips over Florida (en heel veel andere landen) zie http://www.dreamtheworld.nl
PSVwally
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Re: Reis boedolf: aanvullingen en tips reis?

Bericht door PSVwally »

In principe heb je voor Daytona niet een hele dag nodig. Als het je alleen om de racebaan gaat kun je dat misschien met KSC combineren. Juni juli augustus is het NFL seizoen idd nog niet begonnen. Misschien dat er in Augustus al wel oefenwedstrijden zijn?

Eigenlijk is 2 dagen Orlando erg weinig. Kies dus goed de pretparken uit. Je kunt het trouwens beter per dag uitschrijven. Het is me nu onduidelijk hoeveel nachten je overal hebt. 2 dagen is normaal 3 nachten...

Verder mis ik helaas heel de golf van Mexico eigenlijk..
Ruud2004
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 16

Bericht door Ruud2004 »

Ja, ik mis ook de westkust Florida. Zou jammer zijn als je deze kant niet in je route op zou nemen. Wellicht haal je wat info uit onze reisverslagen 2011 en 2014. Qua verblijfsduur is 2014 zowat gelijk aan wat jullie gaan doen. Wij hebben toen de Key's laten vallen, zouden jullie kunnen oplossen door een dagje Miami te skippen en Daytona te bewaren voor een andere keer.
2004 Chicago/Great Lakes
2005 Chicago/Florida
2007 Chicago/ LV-LA
2009 Chicago-NYC
2011/14/16/22 Florida
2012 ZW USA/Hawaii
2013 Canada/NO USA
2015 ZW/USA
2017 en 2019 ZW Canada/USA
2018 NO Canada/USA

Onze reisverslagen via http://ruud2004.com
Louise vo
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 3
Contacteer:

Bericht door Louise vo »

Wat leuk dat jullie alweer een nieuwe reis aan het plannen zijn.
Misschien is het makkelijk om je reis van naar uit te schrijven zo heb je meer overzicht in de tijd die je hebt.

dag 1 ???? - Orlando
dag 2 Orlando
dag 3 Orlando
dag 4 Orlando - Daytona Beach
etc etc etc

Daytona heb je denk ik geen hele dag voor nodig maar Kennedy Spacecenter kun je je zeker wel een hele dag vermaken.
Afbeelding
2015Camperreis Chicago naar Las Vegas http://janwillemenlouise2015.reismee.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
2014 Florida
2012 Westen USA http://janwillemenlouise.reismee.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
boedolf
Amerika-ontdekker

Bericht door boedolf »

Bedankt voor de reacties. Super. Had de dagen met opzet nog niet uitgeschreven: Dag...Orlando - Daytona. Had ik metgedaan om zo de opties die jullie misschien hebben er tussen te plakken. In principe had ik het wel goed onder elkaar gezet. Dus de boventse bovenste (Orlando) is de eerste bestemming en de Everglades de laatste, mits jullie nog leuke suggesties hebben hier in de buurt... (uiteraard daarna terug vliegen vanaf Miami).

Met twee nachtenbedoel ik iinderdaad 3 overnachtingen...Golf van Mexico...iemand daar nog tips?

Wederom bedankt!
Louise vo
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 3
Contacteer:

Bericht door Louise vo »

Heb je de tickets al geboekt? Anders zou je kunnen overwegen om een rondje te maken van met aankomst
en vertrek op Orlando.

Hiermee heb je ook wat meer bewegings vrijheid om de westkus erbij te pakken bijv.

Dan zou je kunnen doen Orlando - Sarosato - Naples - via everglades naar Florida city - the keys - miami - cape canaveral - Orlando
Afbeelding
2015Camperreis Chicago naar Las Vegas http://janwillemenlouise2015.reismee.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
2014 Florida
2012 Westen USA http://janwillemenlouise.reismee.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
boedolf
Amerika-ontdekker

Bericht door boedolf »

Goeie optie inderdaad! Zeker het overwegen waard! Dank.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer