Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Reis Florida (1e kwartaal 2016) met twee jonge kinderen

Hier kun je berichten plaatsen over de staat Florida.
Theylover
Amerika-newbie
Aantal x V.S. bezocht: 0

Reis Florida (1e kwartaal 2016) met twee jonge kinderen

Bericht door Theylover »

Hoi,

Wij denken erover om in het eerste kwartaal van 2016 in het kader van "sabbatical" een wat (langere) reis naar Florida te maken met onze twee kinderen (dan bijna 4 jaar en 9 mnd).
Dit hoeft zeker niet low budget te zijn, maar we blijven natuurlijk wel hollanders :lol:
Wanneer precies en hoelang zijn we nog niet helemaal uit, maar we denken aan een week of 4 tot 6.( of zou dit echt te lang zijn voor Florida?)
We willen wel op verschillende plekken zitten maar geen echte rondreis met om de 1-2 dagen een hotelwissel en iedere dag uren in de auto.Op sommige plekken willen we een huis huren, en actieve dagen afwisselen met wat rustigere dagen, en voor bijv. een tripje naar de keys of ever glades 1 of 2 overnachtingen een hotel pakken.

Wat we zelf al bedacht hebben om te doen:
Orlando (denk niet dat we alle pretparken gaan doen, misschien is alleen seaworld al genoeg? Voor kinderen in onze leeftijdscategorie?)
Miami
Tampa (Bush Gardens, de moeite waard?)
Naples
Ever Glades
Key's (of ander eiland, las ook over Sannibel?)
Eindigen ergens in de golf van Mexico? ( minimaal 1 week afsluiten met rust en strand)

Wat denken jullie dat realistisch en logisch verloop is qua grove planning?
Wat zijn nou echt dingen waar we met hebt plannen rekening mee moeten houden?
PSVwally
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Re: Reis Florida (1e kwartaal 2016) met twee jonge kinderen

Bericht door PSVwally »

Het is natuurlijk wel afhankelijk van wat voor vakantie types jullie zijn. Ik vond en vind Florida erg leuk, maar voor mij zou 6 weken veel te lang zijn. Of ik zou dan toch ook wat meer plekken in de staat en misschiwn bv New Orleans meepakken.

Ik denk dat de kinderen, vooral de oudste, Disney ook wel erg leuk gaat vinden. De jongste gaat echt niets of weinig meekrijgen van de trip. Ik zou daar weinig tot niets voor laten. Je zal hoogstens eens een keer af moeten wisselen omdat een van jullie op moet passen. En natuurlijk is dan een huisje huren een goed idee, dat brengt wat rust. In plaats van bijna dagelijks met allemaal spullen sjouwen.
Theylover
Amerika-newbie

Bericht door Theylover »

Ik twijfel zelf ook of 4 tot 6 weken niet te lang is. Vind het lastig inschatten. Neig zelf meer naar 4, partner naar 6!

Zelf zijn we eigenlijk altijd wel wat actiever op vakantie, ook nog met 1 kind, nooit hele dagen alleen strand gedaan. Maar nu met de kleinste erbij, en deze vakantie is ook wel een bewuste afsluiter van een drukke periode.

Misschien als ik de route wat duidelijker heb, je ook wat beter kunt inschatten waar je teveel of te weinig tijd bent.

Disney neem ik wel mee in het verhaal, vind vaak dat die kleintjes alleen in zo weinig attracties kunnen!

Bedankt voor je reactie in ieder geval!
asv60
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 40

Bericht door asv60 »

Met kleine kinderen is het meest relaxte natuurlijk om op verschillende plaatsen een huis te huren.
Houd er wel rekening mee dat vooral in het zuiden en aan de golf kust het hoogseizoen is.
Er komen dan uit heel Amerika pensionado's (snowbirds) overwinteren.
De prijzen voor accomodaties liggen dan een stuk hoger.
Zo wilde ik afgelopen febr. naar Fort Lauderdale en naar de golf kust, maar ben vanwege de hoge prijzen uitgeweken naar Kissimmee.
Om een voorbeeld te geven: het Westin in Fort Lauderdale kostte in febr $300 pn terwijl ik het jaar ervoor in de zomer $85 had betaald.
Al mijn blogs op: https://www.daneleens.blogspot.com
Als je mee wilt lezen stuur me dan een pb met je emailadres.
Vito
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 13

Bericht door Vito »

Dat laatste wilde ik ook al aangeven. Als je echt lang wilt en low budget is de eerste periode om juist niet te gaan de periode van januari tot begin april. De prijzen zijn sky high overal. Villa's in Naples/de Keys en omgeving niet te betalen. Ik zou of Zuid Florida overslaan of een andere periode kiezen.
bello
Amerikakenner

Bericht door bello »

Wij blijven tegenwoordig altijd op een plek en maken van daaruit uitstapjes. Met kinderen in die leeftijd is het voor ons genoeg om wat in huis en zwembad te rommelen, boodschappen doen, speeltuintje, wat sessies boeken bij The Little Gym of Gymboree en genieten van het niet-Nederlandse lekkere weer? Dan rij je eens in de paar dagen naar een pretpark of natuurpark of het strand en zo hou je het makkelijk 4-6 weken uit. Wij wel in elk geval :D

Een paar winters geleden waren we vijf weken in Santa Monica met onze toen 15 maander. We hebben ons geen seconde verveeld en het was heerlijk om een vast adres te hebben (wel met een huurauto voor de hele periode). Ik ben nooit in Florida geweest, maar wel talloze keren in Californië: ook in de winter is L.A. een aanrader. Elke dag t-shirtweer en soms zelfs bikiniweer.
2004: Rondje ZW 2005: NYC 2006/07: Hong Kong, Australië 2008: NYC, Toronto 2009/2010: LA, NYC 2010/11: NYC 2011: NYC, Toronto 2012: NYC 2012: Hong Kong, China, Macau 2012/13: Washington DC 2013: Las Vegas, DV, Yosemite, San Francisco 2015: Toronto, Vancouver, Seattle 2016/17: China, Hong Kong, Thailand
jummel
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 15

Bericht door jummel »

Wat een heerlijk vooruitzicht een paar weken Florida!

Ik heb zelf een paar jaar geleden de fout gemaakt om met een groep van vijf gasten tussen 20 en 26 jaar oud een dag naar Disneyland Magic Kingdom te gaan. Dat was niks voor ons, maar perfect voor een gezin met kleine kinderen. Allemaal gezellige slowrides met deuntjes die je nooit meer uit je hoofd krijgt. De afsluitende parade met alle bekende Disney figuren is echt niet leuk als je 23 bent :mrgreen:

Andersom zou ik bijvoorbeeld Universal weer niet doen met kleine kinderen. Je hebt daar wat meer achtbanen en andere thrillrides minder geschikt
voor kleine kinderen.

Mijn ervaring is dat Miami (beach) niet echt een goeie plaats is om kleine met kinderen te zitten. Miami Beach draait toch vooral om de horeca en zien en gezien worden. Prachtig om te zien en mee te maken natuurlijk, maar voor de kleintjes niet echt een toevoeging. Helemaal als jullie niet teveel
op het strand willen liggen.

Ik weet dusdanig weinig van kinderen dat ik geen idee heb hoe bewust een kind van 4 dingen meemaakt, maar wellicht is het Kennedy Space center interessant voor de vierjarige. Die grote raketten die daar staan opgesteld maken wellicht veel indruk.

Een dagje Everglades en de daarbij behorende dieren kijken vind ik echt een aanrader! Even weg uit de drukte en genieten van al het moois.
Langs de weg gewoon her en der even stoppen en voorzichtig bij de waterkant kijken en je ziet gegarandeerd Alligators.

De Keys zijn prachtig. Key west is een mooie mix van Caribisch met American Civilization. Mooie palmbomen en kleuren, maar wel Five Guys en Wal mart in de buurt ;-) Heel gezellig voor met kinderen ook denk ik.

Zelf vind ik Daytona Beach ook een mooi plaatsje. Gezellig, niet te groot en druk.

ps. 6 weken! Hoe langer in Amerika hoe beter ;-)

Ik wens jullie veel plezier alvast!
Theylover
Amerika-newbie

Bericht door Theylover »

We hoeven zoals ik noemde echt niet low budget te gaan, maar prijsverschillen zoals in het voorbeeld van fort Lauderale zijn wel extreem!

Omdat we na deze periode dubbel aan schookvakanties zitten (1 kind naar school + 1 ouder werkt in het onderwijs) zit verplaatsten er niet echt in, of we moeten nu voor een alternatief gaan en in de zomervakantie (juli/aug) 4/5 weken gaan.
Maar dit kwam juist zo mooi uit!

Opzich vind ik op een locatie verblijven ook het handigste, alleen als je een hoop wilt zien heb je best wel flinke reisafstanden. Dus daarom zouden wij kiezen voor meerdere locaties.

Ik dacht ergens gelezen te hebben dat het klimaat in LA nog niet zo lekker zou zijn in die eerste maanden. Ga ik nog verder uitzoeken!

Bedankt voor alle tips tot nu toe!
hemmie
Amerika-expert

Bericht door hemmie »

Ik zou het persoonlijk echt zonde vinden van zo'n lange reis als ik in die periode dan zo weinig zou zien. Wij zijn een paar jaar geleden ruim een week in Florida geweest, had me er vast nog wel een week kunnen vermaken, maar 6?
Ik zou zelf sowieso langere afstanden afleggen, maar als dat niet kan misschien concentreren op California? Ik ben er (nog) niet geweest, maar voor mijn gevoel heb je daar een stuk meer afwisseling, maar dat kan ook komen omdat wij de natuur in Florida niet zo bijzonder vonden. Wij woonden op dat moment in Houston, en dat is toch best vergelijkbaar. Je kunt natuurlijk altijd pech hebben met het weer, maar het zou het ook heel goed kunnen uitpakken volgens mij. Binnen California zou je eerst het zuiden kunnen doen, en dan op het laatst het noorden, daar zou het denk ik in het voorjaar toch ook al heel aardig moeten zijn. Wij vliegen begin januari naar LA en trekken dan in 2 weken naar Phoenix, ik weet dat we pech kunnen hebben, maar ik hoop toch op redelijk aangename temperaturen.
Je kunt natuurlijk ook nog een stukje van de zuidelijke staten meepakken vanuit Florida, volgens mij heb je daar ook weer niet heel veel rijdagen voor nodig.
Terug in Texas!
PSVwally
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Bericht door PSVwally »

Ik heb zelf een paar jaar geleden de fout gemaakt om met een groep van vijf gasten tussen 20 en 26 jaar oud een dag naar Disneyland Magic Kingdom te gaan. Dat was niks voor ons, maar perfect voor een gezin met kleine kinderen. Allemaal gezellige slowrides met deuntjes die je nooit meer uit je hoofd krijgt. De afsluitende parade met alle bekende Disney figuren is echt niet leuk als je 23 bent
Ik ben midden 30, maar heb me er toch uitstekend vermaakt. Ik ben dan wel niet alleen in Magic Kingdom geweest, maar als je een beetje weet waar Disney voor staat had je vooraf al wel in kunnen schatten dat het qua attracties, net als de efteling overigens, meer om de beleving gaat, dan om de thrill.
jetusa
Amerikakenner

Bericht door jetusa »

Ik kan me wel vinden in je idee om op een aantal plekken een weekje iets te huren en van daaruit dingen te ondernemen. Het is maar net hoe je de vakantie insteekt, en zoals Bello omschrijft is het soms gewoon lekker om weinig te hoeven en heb je genoeg aan een uitstapje en picknick naar de lokale speeltuin.
Voor het huren van villa's bungalow's of appartementen kan je ook kijken in de wat kleinere plaatsen, hoeft natuurlijk niet allemaal Miami of Fort Lauderdale zelf te zijn. Er zit genoeg langs de hele Florida kust. Kijk eens op VRBO of Rentalo.com dat zijn sites waar particulieren hun huis/appartement zelf verhuren. Kijk gewoon eens naar het aanbod en de prijzen, kan je zelf bepalen of de gekozen periode een goed idee is of niet. Want ja het hoogseizoen in Florida loopt vanaf november tot april. Mocht je alsnog bedenken dat een andere streek een betere optie is, en straks op de basisschool een keer 2 weken meivakantie hebben, dan kan ik je aanraden om dan eens naar Florida te gaan. Rustiger, goedkoper en heerlijk weer en niet te warm/vochtig zoals in zomervakantie.
Theylover
Amerika-newbie

Bericht door Theylover »

Bedankt voor alle reacties, leuk dat iedereen zo mee denkt.

Hebben nu een lijst gemaakt met alle dingen die we in ieder geval willen zien. Gaan we maar in google maps zetten, en vanuit daar een beetje locaties bepalen. En dan kunnen we gericht naar accomodaties gaan zoeken.

Als we weer iets verder met ons reisplan zijn, leg ik het graag nog eens aan jullie kenners voor :thumbup:
Theylover
Amerika-newbie

Bericht door Theylover »

Hoi,

Inmiddels zijn de vluchten geboekt en het eerste hotel in Kissimmee geboekt.
In grove lijnen hebben we verder uitgewerkt waar we ongeveer zouden kunnen verblijven.
De tweede keer dat we Orlando bezoeken breiden we het reisgezelschap uit met 2 volwassenen, dus vandaar twee x.

Zeker over het "roadtrip" gedeelte denken we nog sterk na.
Verder hebben we al heel wat ideeën wat we aan activiteiten willen doen, maar dit moet nog wel verder ingepland worden.
Wie o wie heeft nog goede ideeën opmerkingen of aanvullingen?

Dag 1 A’damOrlando Sandfort - Kissimmee
Dag 2 Kissimmee
Dag 3 Kissimmee
Dag 4 Kissimmee
Dag 5 Kissimmee
Dag 6 Kissimmee
Dag 7 Kissimmee
Dag 8 Kissimmee
Dag 9 Kissimmee
Dag 10 Kissimmee
Dag 11 Kissimmee
Dag 12 Kissimmee
Dag 13 Kissimmee
Dag 14 Roadtrip Omgeving St. Augustine
Dag 15 Roadtrip Omgeving St. Augustine
Dag 16 Roadtrip Omgeving St. Augustine
Dag 17 Roadtrip Omgeving St. Augustine
Dag 18 Roadtrip Omgeving Savannah
Dag 19 Roadtrip Omgeving Savannah
Dag 20 Roadtrip Omgeving Savannah
Dag 21 Roadtrip Omgeving Greenville/ Ashville
Dag 22 Roadtrip Omgeving Greenville/ Ashville
Dag 23 Roadtrip Omgeving Greenville/ Ashville
Dag 24 Roadtrip Omgeving Birmingham?
Dag 25 Roadtrip Omgeving New Orleans
Dag 26 Roadtrip Omgeving New Orleans
Dag 27 Roadtrip Omgeving New Orleans
Dag 28 Roadtrip Omgeving Pensacola
Dag 29 Roadtrip Omgeving Tallahassee
Dag 30 Roadtrip Omgeving Silversprings/ Christalriver
Dag 31 Roadtrip Omgeving Silversprings/ Christalriver
Dag 32 Roadtrip Omgeving Silversprings/ Christalriver
Dag 33 Tampa
Dag 34 Tampa
Dag 35 Tampa
Dag 36 Tampa
Dag 37 Tampa
Dag 38 Tampa
Dag 39 Orlando
Dag 40 Orlando
Dag 41 Naples
Dag 42 Naples
Dag 43 Naples
Dag 44 Naples
Dag 45 Naples
Dag 46 Key (West)
Dag 47 Key (West)
Dag 48 Key (West)
Dag 49 Key (West)
Dag 50 Miami
Dag 51 Miami
Dag 52 Miami
Dag 53 Miami
Dag 54 Miami
Dag 55 Miami
Dag 56 Miami A’dam
Dag 57 Amsterdam
asv60
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 40

Bericht door asv60 »

Waarom een hotel in Kissimmee? In een villa heb je veel meer ruimte zeker met kinderen en voor de prijs hoef je het niet te laten.
En waarom Tampa? Het is denk ik leuker om in Clearwater of Bradenton wat te huren en het is op rijafstand van Tampa.
Heb je al eens op een site als www.homeway.com gekeken? Je kunt ook onderhandelen over de prijs.
Probeer om niet in het weekend op Key West te zijn, dan zijn de prijzen veel hoger.
Al mijn blogs op: https://www.daneleens.blogspot.com
Als je mee wilt lezen stuur me dan een pb met je emailadres.
Vito
Amerika-expert

Bericht door Vito »

Wanneer gaan jullie nu precies en heb je al wat vastgelegd ? Niet geschrokken van de prijzen?
Als ik 5 nachten Naples, 4 nachten Key West en 6 nachten Miami zie staan, en jullie gaan idd in het eerste kwartaal van 2016 dan zul jewel aardig in de buidel tasten.
RiverCola
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 4

Bericht door RiverCola »

Ik wilde je al aanraden om ook zeker noordelijker, Georgia en South Carolina, te overwegen. Goed dat je die regio aan je plannen hebt toegevoegd. Afstanden zijn redelijk te overzien daar, itt de West bijvoorbeeld.

Kijk eens op Saint Simons Island of je daar een huis kunt vinden voor een poosje. Heerlijk, relaxt eiland met stranden en (zeer) kleinschalig vertier. Veel mooie natuur en kustlijnen in de omgeving en Savannah dichtbij.

Zelf vond ik het deel van Florida dat we gezien hebben behoorlijk saai. De omgeving van Orlando, incl de binnenstad en alle urban sprawl eromheen, zelfs ronduit vervelend. Ik zou er zeker niet terug gaan, behalve dan voor een vlucht.

Als je naar de omgeving van St Augustine gaat is de kustweg vanaf die plaats naar het noorden echt heel leuk om te rijden. Als je daar een huurhuis zou kunnen vinden zit je geweldig. Kan alleen niet inschatten of de omgeving genoeg te bieden heeft om jullie een beetje bezig te houden.

Verder valt me op dat je het stuk Florida, tussen New Orleans/Mobile en Tallahassee blijkbaar niet op je netvlies hebt. Ik zou hier zeker nog eens induiken. Wij verbleven een tijdje terug in Seaside, waar we een huisje hadden gehuurd voor 3 nachten. Dat was echt fantastisch. Ik had in die regio (met Pensacola en Destin meegerekend) zeker een weekje door kunnen brengen.
Vito
Amerika-expert

Bericht door Vito »

Alleen moet je daar met Spring Break ook niet zijn en omdat ze in het 1e kwartaal 2016 gaan, is die kans best groot.
Theylover
Amerika-newbie

Bericht door Theylover »

Leuk dat er zo snel weer mensen reageren.

De accomodatie in Orlando is trouwens een appartement, was een mooie aanbieding in combinatie met vlucht.

We hebben inderdaad ingecalculeerd dat de prijzen in het zuiden van Florida een stuk hoger zijn dan in andere maanden. Helaas waren wewel echt afhankelijk van deze periode. Accomodaties hoeven trouwens niet centraal in de plaatsen zijn maar op rijafstand van. Dus de tip van clearwater ga ik zeker meenemen.

Dat laatste stukje van de Roadtrip zijn we inderdaad nog niet zo ingedoken. Heb er ook nog niet zoveel over kunnen vinden.
Vinden jullie New Orleans wel een echte aanrader?
Theylover
Amerika-newbie

Bericht door Theylover »

Saint Simons en Seaside neem ik mee in de overdenkingen.

We vertrekken trouwens op 18 januari
RiverCola
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 4

Bericht door RiverCola »

New Orleans is te gek!
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht