Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Reis Michaelvg: programma + route 2016

Hier kun je berichten plaatsen over de staat Florida.
Michaelvg
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 0

Reis Michaelvg: programma + route 2016

Bericht door Michaelvg »

Note mod: Aangezien je al heel veel tips en tricks hebt gekregen in je andere topic zijn deze samengevoegd om dubbele reacties te voorkomen. De topictitel is aangepast naar de nieuwe titel.

Hallo!

Mijn vriendin en ik zijn van plan om volgend jaar (september/oktober) naar Florida te gaan.

Op internet en op dit forum heb ik al veel gelezen en ook al veel verwerkt in onze eventuele route. Uiteraard zou ik graag willen weten of ons idee mogelijk is of dat wij dingen verkeerd inschatten. Het is overigens onze eerste keer dat we naar Amerika gaan en dus alleen informatie hebben van internet of vrienden. Hieronder zal ik ons schema neerzetten zoals we het nu hebben staan. Wij willen ontzettend graag naar Graceland in Memphis en daarom gebruiken wij Atlanta als tussenstation.

De dag van aankomst/vertrek heb ik hier nog niet in verwerkt dus wellicht dat er nog twee dagen bij komen. De dagen op de Keys ben ik nog niet helemaal zeker van. Alle tips zijn dus welkom :D

Dag 1:
In de ochtend Miami Beach
In de middag naar Fort Lauderdale

Dag 2:
Orlando stad

Dag 3:
Dagje Discovery Cove

Dag 4:
Dagje Seaworld

Dag 5:
In de ochtend vertrek naar Atlanta (als tussenstop naar Memphis)
Gebouw Coca Cola
Birthplace Martin Luther King
CNN Studio's

Dag 6:
In de ochtend vertrek naar Memphis
Graceland

Dag 7:
Via Tupelo richting Atlanta
Birthplace Elvis in Tupelo
In Atlanta Stone Mountain Park en Phipps Plaza (voor de vrouw :))

Dag 8:
Aankomst rond de middag in Tampa
Kijkje nemen in Clearwater

Dag 9:
Naples

Dag 10:
Vroeg op pad richting de Everglades
Rond uur of 13:00 richting Key Largo

Dag 11:
Dagje in Key Largo
Snorkelen (John Pennekamp Coral Reef)
Kan je alleen goed snorkelen door met een boot mee te gaan? Of kan je ook zo de zee in lopen om iets moois te zien onder water?

Dag 12:
Van Key Largo naar Key West
Tijdens heen- of terugrit een tussenstop op Islamorada of Bahia Honda S.P.
Eind van de dag terug in Key Largo

Dag 13:
Key Largo terug naar Miami

Zoals jullie zien willen wij veel verschillende plaatsen aandoen in korte tijd. Wij zijn niet van het 3 dagen blijven op 1 plek.

Alle tips zijn welkom! :)

Groetjes,
Michael
PSVwally
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Re: Tips gevraagd voor eerste keer Florida (en Amerika)

Bericht door PSVwally »

Je wilt naar Graceland, dus vlieg je naar Atlanta???? Dat ontgaat me echt helemaal. Vlieg dan op Memphis?

Verder heb je m.i. te weinig tijd voor Miami en de Golf van Mexico op deze manier.
Michaelvg
Amerika-ontdekker

Bericht door Michaelvg »

IK heb het niet over vliegen gehad.

We doen alles met de auto :)
analogkid
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 9

Bericht door analogkid »

Ga je dan 4 dagen 6 uur in de auto om Graceland te zien? Kun je dan niet beter gewoon een vlucht van Orlando naar Memphis boeken en dan de volgende dag weer terug?
ZW USA: https://www.polarsteps.com/MoniqueLager ... st-us-2025
NO USA 2010; NYC 2012; Oost Canada / US 2012, DC/NYC 2018 http://reisnoordoostusa.blogspot.com/
Florida 2014, 2015, 2016, 2018; http://reisflorida2016.blogspot.nl
Mark & Martine
Amerikakenner

Bericht door Mark & Martine »

Als je dit echt allemaal wilt combineren in 1 reis dan zou ik beginnen in Memphis en eindigen in miami. De afstanden die je nu per dag met de auto moet afleggen zijn echt groot. Dan mis je precies alle leuke dingen.... Maar eigenlijk is 14 dagen te kort om zoveel te willen doen.
Michaelvg
Amerika-ontdekker

Re: Reis Michaelvg: tips gevraagd voor eerste keer Florida (en Amerika)

Bericht door Michaelvg »

Dat is natuurlijk ook een optie. Ik heb constant in mijn hoofd gehouden dat we ook weer eindigen waar we begonnen zijn, maar je kan natuurlijk ook de auto bij de beginbestemming ophalen en achterlaten op het eindpunt.

Atlanta willen we dan wel mee pakken. Dan zitten we 2 dagen 6 uur in de auto ipv 4 dagen.

Bestaan er rechtstreekse vluchten naar Memphis of dien je dan sowieso ergens over te stappen?
Kurt10
Amerikakenner
Partner van: Elskey
Aantal x V.S. bezocht: 7

Bericht door Kurt10 »

Ik vind dat je op deze manier een race door Florida doet.
http://usa2014kurtels.tumblr.com
https://www.youtube.com/watch?v=6ZhIrfaUi20
https://westcoastusa2016.wordpress.com/
2011: NY
2012: Zuidwesten
2013: NY+Noordwesten-zuidwesten
2014: NY+Florida
2015: Florida
2016: Zuidwesten
2017: Florida
Michaelvg
Amerika-ontdekker

Bericht door Michaelvg »

Dat geloof ik graag, maar zou graag wat tips willen horen om dit beter te doen.

Zoals ik al zei, het is onze eerste keer en alle informatie is welkom.
Kurt10
Amerikakenner

Bericht door Kurt10 »

Persoonlijk zou ik mij gewoon richten op Florida en de rest bewaren voor een volgende reis.
Als ik dan naar je Florida planning kijk dan zou ik vliegen op Orlando en terug naar huis vliegen vanuit Miami.
Ik zou ook veel meer tijd nemen voor het mooiste stuk van Florida namelijk de Gulfcoast. Clearwater met Caledesi Island , Fort de Soto , Siesta Key, Anna Maria Island ,Naples en Marco Island...

Als je toch per se Graceland en Memphis erin wilt houden dan vlieg op Memphis en vlieg terug naar huis vanuit Miami.
PSVwally
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door PSVwally »

De dag van aankomst/vertrek heb ik hier nog niet in verwerkt dus wellicht dat er nog twee dagen bij komen. De dagen op de Keys ben ik nog niet helemaal zeker van. Alle tips zijn dus welkom
Vergeet niet dat het 3 dagen zijn he. Op de terugweg verlies je altijd nog een dagdeel omdat je de datumgrens overvliegt.

Dat van niet 3 dagen op 1 plek blijven vind ik een beetje vreemd als je er nog nooit bent geweest. Neem bv de gemiddelde steden. Die zijn allemaal een flink stuk groter, ook in oppervlakte, dan dat wij in Nederland/Belgie gewend zijn. Je kan London of Parijs toch ook nooit helemaal in 1 dag zien?

Misschien dat iets als dit mogelijk is? Ik durf het alleen voor dag 1 t/m 6 niet met zekerheid te zeggen.

01 naar Memphis
02 Memphis
03 Memphis - Atlanta
04 Atlanta
05 Atlanta - Savannah
06 Savannah - St. Augustine
07 St Augustine - Orlando
08 Orlando
09 Orlando
10 Orlando - Clearwater
11 Clearwater - Naples
12 Naples - Everglades - Miami
13 Miami
14 Miami - naar huis
15 aankomst thuis

Je hebt volgens mij tussen Tennessee en Florida wel altijd 300 dollar dropoffkosten voor de auto.
Je kan natuurlijk ook naar Memphis vliegen, dan zou ik daar 2 nachten blijven, en vanaf daar naar bv Tampa of Orlando of Miami vliegen. Die 3 dagen die je dan meer in Florida te besteden hebt zou je mooi voor de Keys kunnen gebruiken. Maar dan wel Atlanta laten zitten.
Michaelvg
Amerika-ontdekker

Bericht door Michaelvg »

Bedankt voor de moeite die je genomen hebt om even met ons mee te denken. N.a.v. alle reacties en goed speurwerk op internet hebben we besloten om ons programma wat aan te passen. Hierbij laten we het gedeelte Memphis - Atlanta schieten en hebben we nu onderstaand schema in gedachten:

01 naar Orlando
02 Orlando
03 Orlando
04 Orlando - Clearwater
05 Clearwater (via Tampa) - Naples
06 Naples (leuke tips omgeving? Ik heb positieve reacties gezien over Barefoot Beach?)
07 Naples, uitstapje naar Everglades voor Airboat tocht en wellicht wat wandelen
08 Naples - Shark Valley - Key Largo
09 Key Largo
10 Key Largo, dagtripje naar Key West (en misschien Bahia Honda S.P. en/of Islamorada)
11 Key Largo - Miami
12 Miami, dagtripje Fort Lauderdale en Miami Beach
13 Vertek naar huis

Is dit meer realistischer?

Zijn er trouwens nog wel rechtstreekse vluchten van Schiphol naar Miami of Orlando? Of kan je dan beter vertrekken van een andere luchthaven zoals bijvoorbeeld Düsseldorf?
PSVwally
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door PSVwally »

Je kan de everglades ook makkelijk bezoeken als je vanuit Naples naar Key Largo gaat. Als je via de TaMiami highway rijd ga je er dwars doorheen. Ik zou juist die dag 8 besteden aan de Everglades en dag 7 lekker bij de golf van mexico blijven.

Ik zou dan dag 4 Tampa aandoen op weg naar Clearwater. Dan de dag erna nog een volle dag Clearwater en dan naar Naples. Rij dan via St. Petersburg en de megabrug en niet via Tampa (bay).

Je moet gewoon even een aantal uren echt kijken wat je/jullie het meest interesseert aan de golf van Mexico. Clearwater is leuk, anderen zijn meer van Sanibel Island, anderen weer meer van Naples.

Vergis je ook niet in die dagtrip Key West. Ik heb dat zelf op een veel idiotere manier gedaan dus ik mag helemaal niets zeggen (ik was toen ook echt compleet een leek), maar er is best veel te doen onderweg en ook in Key West. Maar niet iedereen is zo positief over Key West.

En ja, er zijn rechtstreekse vluchten op Miami en Orlando. Het kan ook zijn dat je of heen of terug een tussenstop hebt. Mogelijkheden genoeg.
Vito
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 13

Bericht door Vito »

Zelf zou ik wel de airboattocht vanuit Naples doen en dan in Everglades City. Hier zijn kleinschalige airboatrides dwars door de mangrove. Je kunt dan dag 8 idd houden voor de Looproad en Shark Valley. Als er tijd overblijft zou je zelfs ook de Anhinga trail kunnen doen bij het Homestead-gedeelte van de Everglades (en stoppen bij Robert is here)
Een dagtocht naar Key West lijkt me ook wat ambitieus. Waarom niet gewoon een overnachting zodat je op je gemak sunsetcelebration kunt meemaken ?
Michaelvg
Amerika-ontdekker

Bericht door Michaelvg »

PSVwally schreef:Je kan de everglades ook makkelijk bezoeken als je vanuit Naples naar Key Largo gaat. Als je via de TaMiami highway rijd ga je er dwars doorheen. Ik zou juist die dag 8 besteden aan de Everglades en dag 7 lekker bij de golf van mexico blijven.
Als wij de Airboat tocht en ook Shark Valley aan willen doen, is dat mogelijk op 1 dag? Enig idee tot hoe laat je gemiddeld kan inchecken in de hotels/motels/B&B?

Onze interesses liggen toch wel bij mooie stranden, mooie natuur, wilde dieren, eigenlijk alles wat we hier niet hebben ;)
Vito
Amerika-expert

Bericht door Vito »

Ik denk wel dat je dat redt, maar het gedeelte bij Homestead zit er dan niet in. En de Anhingatrail is juist zo mooi (en veel dieren)
Waar wil je de airboattocht gaan maken? Bij Everglades City of langs de Tamiami Trail? Bij de laatste zijn het massale boten waar je over grasland gaat. Imo veel minder mooi dan bij Everglades City. Wij hebben daar zelfs manatees gezien.
Michaelvg
Amerika-ontdekker

Bericht door Michaelvg »

Vito schreef:Ik denk wel dat je dat redt, maar het gedeelte bij Homestead zit er dan niet in. En de Anhingatrail is juist zo mooi (en veel dieren)
Waar wil je de airboattocht gaan maken? Bij Everglades City of langs de Tamiami Trail? Bij de laatste zijn het massale boten waar je over grasland gaat. Imo veel minder mooi dan bij Everglades City. Wij hebben daar zelfs manatees gezien.
Wij hadden Everglades City in gedachten. Niet echt een reden voor, maar vrienden van ons zijn daar ook geweest en hebben het prima naar hun zit gehad. Zit je met veel of weinig personen in een boot bij Everglades City? Op internet zie ik van alles voorbij komen.

Wij hebben verder Shark Valley op het programma staan, maar de Anhingatrail ziet er ook erg mooi uit! Hoe lang duurt deze wandeling?

Wie kan mij het verschil tussen beide vertellen? Of welke is aan te raden?
Vito
Amerika-expert

Bericht door Vito »

Bij Everglades City heb je de kleinschalige airboats met max. 6 personen. Hiermee ga je door de mangrove bossen, echt enorm gaaf! Wij gaan volgend jaar weer. Je hebt daar bv. Captain Jack en Everglades City airboatrides. Bij de laatste krijg je ook een koptelefoon met microfoon op en heb je volop de gelegenheid vragen te stellen en vertelt de gids wat.
De Anhingatrail neemt op zich niet zo lang in beslag maar het is wel een eindje rijden nog, ook vanaf Homestead. Je zou ook kunnen overwegen deze op de terugweg van Key Largo naar Miami te doen.
Michaelvg
Amerika-ontdekker

Bericht door Michaelvg »

Dan staat Everglades City alvast vast in ons programma :)

Gezien de plek van de Anhingatrail lijkt het ook een goede mogelijkheid te zijn om dit op de terugweg te pakken richting Miami.

Wat overnachten betreft, hebben mensen hier ervaring met motels en/of B&B's? Een B&B lijkt mij erg gezellig (in de zin van dicht bij het echte Amerikaanse leven en contact met de mensen) en scheelt dit in de kosten veel in vergelijking met hotels of motels?

Heb hier wel veel over gelezen, maar ben nog niet overtuigd.
Kurt10
Amerikakenner

Bericht door Kurt10 »

Ik vind het heel goed dat je Memphis eruit hebt gehaald en je nu enkel Florida doet. Je zal hier ook geen spijt van krijgen.

Tampa kan je best doen als je vanuit Orlando komt want anders ga je van Clearwater terugrijden en dat is tijdverlies. In Tampa is het wel gezellig om iets te gaan eten in Ybor City.

In de buurt van Naples vind ik Marco Island de moeite en hier kan ik je Tigertail Beach aanraden. Echt super.

Wanneer je dan van Naples richting Miami rijdt zou ik net zoals Vito reeds zei een Airboattour doen in Everglades City. Ik ben 2 keer met Captain Jack geweest en dat was twee keer super. De eerste keer zaten we met 5 in zo een bootje en de tweede keer met 4. Absolute aanrader.
Op de Tamiami Trail heb je in Ochopee ook nog het kleinste postkantoor van de USA liggen.
En wil je heel veel Alligators zien dan moet je de looproad rijden. Dit is hierboven ook aangehaald. Het kost je wel wat tijd maar het is wel een leuk om te doen. Ik ben zelf moeten stoppen omdat er eentje de weg over stak. Maar wanneer je de looproad rijdt denk ik wel dat je te weinig tijd hebt om Shark Valley uitgebreid te bezoeken.

Heb je op Key Largo speciale plannen want op de andere Keys is er zoveel te zien en te doen dat ik zelf nooit al deze dagen op Key Largo zou blijven. Maar dat is natuurlijk allemaal persoonlijk. Zo vinden bijvoorbeeld sommige Key West helemaal niets en andere vinden het juist geweldig. Ik ben zelf ook een fan van Key West. Voor mij is het daar echt vakantie. Een dagje fietsen over het eiland, snorkeltour doen, Kajakken, wat aan het zwembad liggen of op Smathers Beach. Bezoekje brengen aan Fort Zachary Taylor en daar wat luieren op het strand. s'Avonds lekker wat eten en erna uiteraard iets drinken op of rond Duval Street...

Wat je ook doet je gaat je niet vervelen :) Veel plezier met plannen.
Michaelvg
Amerika-ontdekker

Bericht door Michaelvg »

Kurt10 schreef:En wil je heel veel Alligators zien dan moet je de looproad rijden. Dit is hierboven ook aangehaald. Het kost je wel wat tijd maar het is wel een leuk om te doen. Ik ben zelf moeten stoppen omdat er eentje de weg over stak. Maar wanneer je de looproad rijdt denk ik wel dat je te weinig tijd hebt om Shark Valley uitgebreid te bezoeken.
De looproad, is dat de Anhingatrail? Of heb ik het nu compleet mis? Betreft dit een wandelroute/fietsroute of autoroute? Op zich willen we Shark Valley wel laten schieten als er iets anders is wat (meer) de moeite waard is. De airboat toch bij Everglades City zijn we inmiddels wel over uit en hebben jullie ons overtuigd :)

Voor wat betreft Key Largo hebben we nog niet echt alle plannen op papier. Ik wil graag snorkelen op zee, maar ik krijg tot op heden mijn vriendin nog niet zo ver. We hebben geen overnachting op Key West in de planning staan, omdat we veelal gehoord hebben dat de prijzen hier erg duur zijn en we het verder ook niet erg vinden om een stukje te moeten rijden. Zijn de prijzen overigens op alle Keys prijzig of goedkoper naarmate je verder van Key West af zit?

De dingen die wij verder willen doen of leuk lijken zijn de Glassbottom Boat, Parasailing en verder natuurlijk de Duval Street. Eventueel een stukje fietsen zijn wij ook zeker niet vies van :)

Bedankt weer tot zover :D
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer