Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Reis Amerikafan00: eerste trip USA New York + Florida.

Hier kun je berichten plaatsen over de staat Florida.
Amerikafan00
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 0

Reis Amerikafan00: eerste trip USA New York + Florida.

Bericht door Amerikafan00 »

Hoi allemaal,
Eind april gaan we voor de eerste keer naar Amerika, totaal onervaren dus.
We doen een combinatie trip met New York en Florida.
Tips voor Florida zouden we erg waarderen. Hoe lang ben je met de Everglades bezig? (zo'n boottocht) Wat past er erna nog op zo'n dag? In een keer doorrijden van Miami naar Orlando?
Dag 1: Amsterdam - New york, aankomst 12:30
Naar hotel, en al wat door de stad wandelen, Times Square, Fifth avenue
Dag 2: Boottocht rondom vrijheidsbeeld, Empire state of building, Top of Rock, Central Park, Fifth avenue
Dag 3: Brooklyn bridge, verder nog even kijken. In de avond een vlucht naar Miami. Daarna een normaal hotel dichtbij vliegveld.
Dag 4: Miami + Miami beach (luxe hotel)
Dag 5: Everglades + nog iets (liefst ergens tussenin de route Miami - Orlando)
S'avonds ergens normaal hotel, waar weten we nog niet. Is het slim om door te rijden naar Orlando? Of ergens tussenin een leuke plek met iets te doen nog?
Dag 6: Pretpark Orlando, en ?
Dag 7: Nog in te plannen
Dag 8: Disney waterpark + ?
Dag 9: Nog in te plannen + s'avonds een vlucht naar New York + normaal hotel
Dag 10: Laatste dagje vertoeven in New York, s'avonds 21:30 vlucht terug
Wie weet er leuke dingen activiteiten in Orlando/Miami die aan te raden zijn?
Alvast bedankt! :)
jetusa
Amerikakenner

Re: Reis Amerikafan00: eerste trip USA New York + Florida.

Bericht door jetusa »

Prangende 1e vraagg: zijn de vluchten al geboekt?
Vito
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 13

Bericht door Vito »

Tja, wat moet ik ervan zeggen? Ben je een Japanner die thuis nog eens op de foto's bekijkt wat ze nu eigenlijk gezien hebben?
Ik zou in deze reis kiezen voor Orlando of Miami en omgeving. Allebei in minder dan een week is gekkenwerk imo.
Ruud2004
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 16

Bericht door Ruud2004 »

Idd, zou hier ook geen advies op kunnen geven.
2004 Chicago/Great Lakes
2005 Chicago/Florida
2007 Chicago/ LV-LA
2009 Chicago-NYC
2011/14/16/22 Florida
2012 ZW USA/Hawaii
2013 Canada/NO USA
2015 ZW/USA
2017 en 2019 ZW Canada/USA
2018 NO Canada/USA

Onze reisverslagen via http://ruud2004.com
mtl
Amerika-expert

Bericht door mtl »

Ik zou of New York/Orlando, of New York/Miami of Orlando/Miami doen als je maar 10 dagen hebt. Vergeet niet dat je bij 10 dagen slechts 7 hele dagen hebt. Mocht je voor New York besluiten dan zou ik heen naar New York gaan, binnenlandse vlucht naar Florida en terugreis vanaf Florida. Een retoer New York plus een binnenlandse retoer is tijdverspilling. Of is alles al geboekt?
Amerikafan00
Amerika-ontdekker

De vlucht van ams - new york is al geboekt. Met gunstige vliegtijden, vroeg daar, laat weg.
De binnenlandse vlucht moeten we nog regelen.
Nu hebben we een directe vlucht ams - ny, in die multicity tickets met gelijk terug van Florida heb je heen een tussentop, en terug ook. Plus het was duurder.
Waarom denken jullie dat dit geen haalbare trip is?
Natuurlijk kun je langer in New York of Florida blijven, maar kunnen niet langer vakantie krijgen en dit leek ons een leuke combinatie.
Als je gunstige vluchttijden hebt, kan je nog iets doen op die dagen.
Verder is het hotel in New York gereserveerd, en het luxere hotel in Miami Beach.
Vito
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 13

Bericht door Vito »

Omdat je teveel wilt in te korte tijd. Of doe je Parijs, Rome en Barcelona ook in 1,5 week?
Je geef zelf aan dat je tips wilt omdat je totaal onervaren bent. Als wij dan aangeven dat het niet haalbaar is in zo'n korte tijd wil je dat liever niet horen.
Amerikafan00
Amerika-ontdekker

Ik vroeg om tips ter plekke, niet over of we nou wel of niet eigenlijk te kort in New York zijn. En waar maak jij uit het dat ik dingen niet wil horen? Vreemde reactie.
Over de combinatie heb ik tips van vrienden gehad. Natuurlijk je kunt niet alles zien, maar wel de highlights. Afgelopen zomer zijn we 1,5 dag in Parijs geweest, en dat vonden wij bijvoorbeeld meer dan zat. Druk, druk, druk en veel lopen.
Nu trekt New York ons wel meer, maar ik denk dat wij het ook fijn vinden om na die drukte lekker op het strand in Miami te liggen.
PSVwally
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Bericht door PSVwally »

Ik ben het deels met de bovenstaande commentaren eens, maar je kan er ook proberen een mouw aan te passen natuurlijk. Er is nu denk ik namelijk weinig meer aan te veranderen.

Dag 1,2,3 en 4 liggen eigenlijk al wel vast. Doordat je dag 3 al naar Miami vliegt en die laatste dag weer naar huis is je tijd voor NY echt mini minimaal. Je bent al die dagen ook nog een flinke tijd kwijt met reizen van en naar de vliegvelden. Hoe laat gaan al je vluchten?
Parijs en NY zijn compleet niet met elkaar te vergelijken....NY is vele malen groter dan Parijs.

Dag 5 wil je via de Everglades naar Orlando. Dat is een wat vreemde route.
Ik zou dag 5 via de timiami trail naar Ft Meyers rijden. Onderweg zou je dan het één en ander bij de everglades kunnen doen. Die airboattours varieren van 20 min tot zeg een uur. Soms zit er ook nog een kleine show bij.
Als je dan dag 6 en 7 eens omwisselt? Dus dat 6 ga je langs de golf van Mexico naar Orlando en daar doe je gewoon de hele dag over. Dag 7 en 8 doe je dan de pretparken? Dag 9 zou je dan bv kunnen shoppen of juist die dag een halve dag waterpark doen, afhankelijk van je vluchttijden.

Het is niet een erg fijne trip qua verplaatsingen die je hebt uitgekozen. Dag 3 zal een groot deel van de dag opgeslokt worden met het halen van de koffers, vervoer naar vliegveld, inchecken, vliegen etc. Dat heb je ook op dag 9 en 10. Die dagen ben je echt veel meer tijd kwijt met alleen al het denken aan de reis dan dat je met je vakantie bezig bent.
Dus je bent eigenlijk dag 1, 3, 9 en 10 met reizen in je reis bezig wat veel is op een maar 11-daagse trip. Daarmee maakt het plannen of tips geven ook een stuk lastiger. Want wie weet hoe druk het overal is en hoe lang je ergens blijft?

Je hebt je binnenlandse vluchten verder nog niet geboekt. Is het misschien niet makkelijker om deze trip Boston of Philadelphia en Washington mee te pikken en tijdens een volgende trip Florida te doen?
M & M
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 9

Bericht door M & M »

Wanneer wil je op het strand van Miami liggen? Dag 3 is een reisdag en dag 5 rijd je alweer via de Everglades naar Orlando. Je kan denk ik beter de Everglades als een dagtrip vanuit Miami doen.

dag 3: NY - MIA
dag 4: Miami
dag 5: Miami - Everglades - Miami
dag 6: Miami - Orlando
dag 7 Orlando (pretprark
dag 8 Orlando (pretpark)
dag 9 Orlando - NY

Als je de andere topics doorleest, zie je dat de meeste forummers twee weken voor alleen Florida nemen. Nu moet Florida tien dagen met NY delen. Het goede nieuws is dat jullie wel keuzes maken door alleen Miami, Orlando en Everglades te willen zien.

Tips: Behalve de pretparken is Orlando niet zo'n boeiende stad. Je kan dagtours doen naar Kennedy Space Center of Daytona. Kelly Park is ook leuk om een middagje te spenderen. Miami: Doe een boottour rond star island of anders Jet Boat Miami. Uiteraard Ocean Drive meepikken lekker op het strand liggen. Everglades: Anhinga Trail, Shark Valley, de airboattours aan het begin van de Taimmiami trail vanuit Miami gezien (Everglades City is te ver). Maar je moet er allemaal wel tijd voor hebben.
Laatst gewijzigd door M & M op 07 feb 2016, 16:00, 3 keer totaal gewijzigd.
M & M
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 9

Bericht door M & M »

PSVwally schreef: Je hebt je binnenlandse vluchten verder nog niet geboekt. Is het misschien niet makkelijker om deze trip Boston of Philadelphia en Washington mee te pikken en tijdens een volgende trip Florida te doen?
Die tip zou ik ook nog willen geven inderdaad. Overweeg het in elk geval.
PSVwally
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door PSVwally »

Wat ik daarbij vergat te zeggen op het einde van die quote is, dan kan je ook nog 1 of 2 dagen NY erbij doen namelijk.
mtl
Amerika-expert

Bericht door mtl »

Amerikafan00 schreef:Ik vroeg om tips ter plekke, niet over of we nou wel of niet eigenlijk te kort in New York zijn. En waar maak jij uit het dat ik dingen niet wil horen? Vreemde reactie.
Over de combinatie heb ik tips van vrienden gehad. Natuurlijk je kunt niet alles zien, maar wel de highlights. Afgelopen zomer zijn we 1,5 dag in Parijs geweest, en dat vonden wij bijvoorbeeld meer dan zat. Druk, druk, druk en veel lopen.
Nu trekt New York ons wel meer, maar ik denk dat wij het ook fijn vinden om na die drukte lekker op het strand in Miami te liggen.
Als dit is wat jij wilt dan hebben wij dat inderdaad te respecteren. Dan moet je er ook voor gaan. Heb je voor de binnenlandse vluchten al op southwest.com gekeken? Fijne maatschappij die geen kosten rekent voor bagage inchecken. Andere maatschappijen rekenen extra kosten voor bagage dat ingecheckt moet worden.
Amerikafan00
Amerika-ontdekker

Er is al een hotel in Miami geboekt, non-refundable.
We komen op de eerste dag 12;30 in New York aan, en vliegen die laatste dag 21;30 terug.
We proberen een zo laat mogelijke binnenlandse vlucht te boeken vanuit New York, en een zo laat mogelijke vanuit Orlando.
We willen na die latere binnenlandse vlucht willen we een wat goedkoper hotel in de buurt van het vliegveld. Die volgende ochtend vroeg naar Miami, en dingen bekijken en Miami Beach. Die namiddag/avond strand/ocean drive/resort pal voor het strand.
Die volgende dag zouden we dan zo'n boot tour door de everglades willen doen (willen die alligators zien) Wat we verder op die dag doen, en waar, weten we nog niet? Ergens een tussendag? Missen we wel een dag in Orlando...
Lastig, lastig dit plannen. Vooral omdat je geen ervaring hebt...
PSVwally
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door PSVwally »

Hoezo lever je een dag in? Je had nog 1 dag open staan. Die kan goed gebruikt worden om die afstand te overbruggen en ook nog wat ge zien. Ja je heb dan wel maar 2 volle dagen (zonder de terugvluchtdag) voor Orlando, maar je moet toch iets zou ik zeggen.
laanvdj
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 26

Bericht door laanvdj »

Ik zou het na NY niet te druk maken. NY is erg overweldigend. Wij hebben deze reis ook al eens gemaakt en hebben toen in Miami lekker gerelaxt. Je kunt naar de everglades, en een dagtrip met eventueel snorkelen naar Key Largo en dan een dagje aan zee. Je zou dan de laatste dag op tijd naar Orlando kunnen rijden en eventueel nog een outlet of Florida Mall meepikken.
Als je het Floridavirus te pakken krijgt, ga je echt nog wel een keertje terug. En niet alleen Fl, Amerika is zo groot, je kunt nog jaren vooruit.
In elk geval heel veel plezier :thumbup:
jetusa
Amerikakenner

Bericht door jetusa »

Goed, de vlucht AMS-NY en NY-AMS is dus al geboekt.

Het is natuurlijk een leuk plan, maar zoals door anderen al aangegeven heb je op de 3 locaties per saldo weinig tijd.
Op de dagen dat je een vlucht moet halen, verlies je behoorlijk wat tijd.
Vergis je vooral niet over de tijd die je nodig hebt om van/naar Manhattan te komen.

M&M heeft je een goede suggestie gedaan voor de dagen in Florida. Zeker als je aan 2 plaatsen vast wilt houden.
Anders misschien toch overwegen om in Florida een keuze te maken voor het een of ander.

Om onnodig tijdsverlies door heen/weer naar de airport te voorkomen, zou je de terugvlucht vanuit Florida op dag 10 kunnen doen, neem natuurlijk wel genoeg tijd tussen beide vluchten, kost je misschien wel een paar uur wachten op het vliegveld van NY, maar wat je nu wilt kost ook veel tijd.
De vrijgekomen dag kan je dan efficienter benutten in New York aan het begin van je reis of toevoegen aan Florida.
Amerikafan00
Amerika-ontdekker

Bedankt voor jullie reacties.
Jetusa: Die binnenlandse vlucht een avond eerder hadden we express zo gepland, stel je bagage is verlaat, of je hebt vertraging, mis je wellicht je aansluitende retour naar Amsterdam. Aangezien het los geboekte vluchten zijn, krijg je dan geen vervangende vlucht... Vonden we iets te riskant, vandaar nog dat laatste dagje.

Maar stel we doen na die dag Miami zo'n Everglades boottocht, weet iemand dan nog iets leuks voor erbij die dag? Terug naar Miami beach? s'avonds terug rijden naar Orlando of ander plekje op de route? Moeilijk om te plannen, omdat we geen idee hebben van de afstanden.
Kurt10
Amerikakenner
Partner van: Elskey
Aantal x V.S. bezocht: 7

Bericht door Kurt10 »

Om het je gemakkelijk te maken
Miami Beach - Orlando is 4 uur rijden zonder files en zonder te stoppen.
Voor die paar dagen dat je in Florida bent zou ik het gewoon houden bij Miami, Miami Beach , de Everglades en eventueel shoppen in Sawgrass Mall. Daar ga je je beperkte tijd wat je hebt goed genoeg voor kunnen gebruiken.
http://usa2014kurtels.tumblr.com
https://www.youtube.com/watch?v=6ZhIrfaUi20
https://westcoastusa2016.wordpress.com/
2011: NY
2012: Zuidwesten
2013: NY+Noordwesten-zuidwesten
2014: NY+Florida
2015: Florida
2016: Zuidwesten
2017: Florida
Amerikafan00
Amerika-ontdekker

Bedankt voor je reactie. Via tips en adviezen op een ander forum is de planning al gedeeltelijk veranderd. In een keer van everglades - orlando is niet relaxed, het is immers vakantie. Nu werd ons aangeraden om na de everglades naar Naples of Fort Meyers te gaan, daar te relaxen, en de volgende ochtend doorrijden naar Tampa.
Fort meyers lijkt ons leuker (Sannibal Island), Napels lees ik niet veel goeds over.
Dag 1: Amsterdam - New york, aankomst 12:30
Naar hotel, en al wat door de stad wandelen, Times Square, Fifth avenue
Dag 2: Boottocht rondom vrijheidsbeeld, Empire state of building, Top of Rock, Central Park, Fifth avenue
Dag 3: Brooklyn bridge, verder nog even kijken. In de avond een vlucht naar Miami. Daarna een normaal hotel dichtbij vliegveld.
Dag 4: Miami + Miami beach (luxe hotel)
Dag 5: Everglades + Fort Meyers (relaxen op Sanibal Island)
Dag 6: In de ochtend rond 8:00/8:30 wegrijden naar Tampa, Busch Gardens
S'avonds een hotel in Tampa of Orlando?
Dag 7: Nog in te plannen
Dag 8: Disney waterpark + ?
Activiteiten voor s'avonds moeten we nog inplannen. Een shopping mall altijd wel leuk.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer