Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Advies gevraagd over strandhuisje

Hier kun je berichten plaatsen over de staat Florida.
Plaats reactie
Marchien1977
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 4

Advies gevraagd over strandhuisje

Bericht door Marchien1977 »

Hallo allemaal,

In juli gaan wij naar Florida, heerlijk!
We hebben voor de eerste week een villa in Orlando geboekt.
Daarna gaan we een week van hotel/motel naar hotel (o.a. Miami en Key West).
Als afsluiting nog een 'strand' week aan de westkust weer in een huis.
Nou had ik gedacht weer een villa met eigen zwembad te huren, bijvoorbeeld in Cape Coral, maar omdat wij wel echt strandmensen zijn lijkt het ons ook fantastisch een huisje vlakbij (liefst op) het strand te huren.
En dan niet in een groot appartementencomplex aan een druk strand, maar liever juist kleinschalig en een rustig strand.

Heeft iemand hier tips over? Bestaat dit uberhaupt?

Mijn dochter droomt al een jaar over Sand Dollars zoeken op het strand, dus een rustig strand waar die te vinden zijn zou ideaal zijn.

Ik hoor graag van jullie!

Groetjes,

Marchien
asv60
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 40

Re: Advies gevraagd over strandhuisje

Bericht door asv60 »

Een huis aan zo'n verlaten strandje lijkt me heel lastig te vinden.
Rustige strandjes zijn er wel.
Zoek eens op Homeway.com naar plaatsen als Fort Myers beach, Sanibel of Captiva Island.
Al mijn blogs op: https://www.daneleens.blogspot.com
Als je mee wilt lezen stuur me dan een pb met je emailadres.
Vito
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 13

Bericht door Vito »

Rustige stranden bij de 3 genoemde plaatsen lijken me al heel sterk. Gisteren nog bij het gekkenhuis op Sanibel geweest, allesbehalve rustig ;)
asv60
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 40

Bericht door asv60 »

Wij hebben een aantal jaren geleden in een appartement op FMB gezeten. Helemaal aan het eind bij de brug vlakbij Lovers Key en daar zag je bijna niemand op het strand.
Edit: dit was eind Juli begin Augustus.
Laatst gewijzigd door asv60 op 16 mar 2016, 20:03, 1 keer totaal gewijzigd.
Al mijn blogs op: https://www.daneleens.blogspot.com
Als je mee wilt lezen stuur me dan een pb met je emailadres.
Vito
Amerika-expert

Bericht door Vito »

Zal vast ook aan de tijd vh jaar liggen. Het is nu natuurlijk springbreak.
RiverCola
Amerika-expert

Bericht door RiverCola »

Ik weet niet of je in de buurt van de Florida Panhandle komt, maar daar is het ons in de zomer van 2014 gelukt om een huisje te huren. Dat was vlak naast Seaside (geweldig dorp!), niet aan het strand maar er vlakbij in een kleine cul-de-sac met allemaal kleine beach cottages. Enorm schattig en er zaten fietsen bij waardoor we in 1 minuut bij de strandopgang waren en in nog geen 10 minuten fietsen in het dorp. Het huis heb ik gevonden via Homeaway.com, dan huur je direct van de eigenaar (net als bij Airbnb). Het was een last-minute boeking en de eigenaresse was enorm flexibel.

Ik zou de panhandle echt aanraden! De omgeving is daar redelijk kleinschalig, bijna geen torenflats en geen enorm toeristische sfeer, de stranden zijn poederwit, het water lichtblauw en warm :thumbup:
jonkw
Amerika-ontdekker

Bericht door jonkw »

MARCO ISLAND !!!!
Vito
Amerika-expert

Bericht door Vito »

Heb je daar strandhuisjes?
Ik heb daar alleen maar kolossen van hotels en appartementencomplexen zien staan.
Sanibel heeft wel laagbouw.
vinceG
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 10

Bericht door vinceG »

2 jaar geleden hadden wij hetzelfde idee aan om aan de golfkust van Florida een klein huisje te huren.
Heb gezocht en gezocht, maar niet gevonden helaas. Over het algemeen wel direct op het strand enorme kasten van huizen tegen net zo enorme prijzen :cry:
RiverCola
Amerika-expert

Bericht door RiverCola »

Geloof me, in de Florida Panhandle kan het wel! Maar dat ligt voor de meeste mensen, die zich focussen op het zuiden van Florida, niet op de route of gewoon niet binnen de scope waarbinnen ze zoeken.

De Panhandle is het stuk van Florida in het noordwesten. Dat gekke 'staartje' naar links op de kaart, zeg maar :wink: De stadjes die daar liggen zijn bijvoorbeeld Pensacola, Destin (deze is wat grootschaliger en toeristischer), Santa Rosa Beach, Seaside, Panama Beach. Zoek daar en gij zult vinden!

Kijk, hier een (niet al te beste) foto van ons huisje in Seaside:
Bijlagen
IMG_7179.JPG
IMG_7179.JPG (35.89 KiB) 2802 keer bekeken
Marchien1977
Amerika-ontdekker

Bericht door Marchien1977 »

Allemaal bedankt voor de reacties! :thumbup:

Gisteren eens laten bezinken en jullie hebben het ons niet makkelijker gemaakt moet ik zeggen..
Ons idee is/was om eerst een kleine week Orlando te doen (villa inmiddels geboekt), dan een week via hotels Miami en de Keys aan doen en dan nog een kleine week bijkomen op het strand en bijvoorbeels Sanibel en Marco Island aandoen.
Dat laatste met het idee dat dit rustige stranden zijn, dus niet hutje mutje aan het strand liggen met een groot hotel achter je.
Is dit zo, ook eind juli?

Rivercola, jouw verhaal over de Panhandle spreekt ons erg aan, rustige, witte stranden maar ligt natuurlijk erg uit de route zo.
Dus... Vragen wij ons ineens af of Miami en de Keys wel heel erg leuk is met onze kids van 7 en 8 jaar. Of het niet leuker is na Orlando richting Tampa te gaan en dan omhoog te gaan, langs de stranden van de Panhandle.
Misschien nog even een andere staat aandoen of New Orleans erbij betrekken?
Pfff.... keuzes, keuzes, lastig.

Miami en de Keys doet natuurlijk iedereen, dit zal niet zonder reden zijn, maar lees toch dat de rit naar Key West vaak wordt gezien als wel erg lang, je verliest zo wel heel veel tijd.

Kortom, wij staan open voor suggesties!!
Villa Orlando is geboekt, maar daarna nog twaalf dagen te gaan en vliegen terug vanaf Tampa.
RiverCola
Amerika-expert

Bericht door RiverCola »

De rit van Orlando naar New Orleans (wat echt een geweldige stad is!) is vrij lang. Ik denk dat je daar toch wel 2 dagen over rijdt. Kun je niet eens uitzoeken of er betaalbare vluchten zijn van Orlando naar New Orleans? Dat zou je reistijd enorm verkorten. En dan kun je van New Orleans, via de panhandle, terugrijden voor je terugvlucht vanaf Tampa.

Andere optie zou zijn om vast te houden aan je oorspronkelijke plan, maar goed te zoeken naar rustigere plekken langs de westkust van Florida. Ik heb onlangs een route voor een vriend van mij gepland in het zuiden van Florida en zag dat er wel kleinschaligere plekken zijn. Zo leken me de keys ter hoogte van Sarasota bv wel aantrekkelijk (Santa Maria Island en Longboat Key), maar ik weet niet of het betaalbaar is. Er zijn daar ook redelijk veel B&B's in mooie beach cottages aan het strand. Ook heb ik hier op het forum weleens positieve verhalen gelezen over de omgeving van Cedar Key, wat nog wel in de 'laars' van Fl ligt, maar wat noordelijker (ook aan de west kust).
Oranjeboom
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 5

Bericht door Oranjeboom »

Ben je er al uit? Zie nu je vraag en heb zelf ervaring met kinderen met twee routes: new orleans-orlando-miami en de route orlando-santa Maria island (rustig, maar was in mei)-keys en miami.
Route 1 was erg leuk en afwisselend. In pensacola is een mooi airforce museum of iets dergelijks. Echt een stop waard. De panhandle met alle stranden is voor kinderen perfect. Daarentegen vonden wij miami toch ook erg leuk met kinderen. De keys vonden wij minder. Onze kinderen waren nog erg klein en veel watersport zat er toen nog niet in. Dat is daar toch wel het leukste denk ik. Met iets oudere kinderen kan er veel meer. Mooie stranden heb ik daar niet gezien. Key west vonden wij leuk voor een dagje. We vonden het inderdaad een lange rit. The everglades is dan wel weer leuk als je het gebied bijvoorbeeld met een boot ingaat. Boven Orlando hebben wij ook genoten van rustige state parken in bosachtig gebied waar diverse waterbronnen zijn waar je kan zwemmen. Ik vond dit het mooiste deel van Florida. Wij hebben overigens in de buurt van Miami ook leuk een paar nachten doorgebracht in hollywood beach. Iets rustiger dan miami en meer laagbouw.
Waarschijnlijk heb je je plannen al rond, maar goed...
fannykimpe
Amerika-ontdekker

Bericht door fannykimpe »

even mee volgen
6foot6
Amerika-expert

Bericht door 6foot6 »

Oranjeboom schreef:
Waarschijnlijk heb je je plannen al rond, maar goed...
Even naar de topic datum kijken
... maar dat is natuurlijk mijn persoonlijke opvatting
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer