Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Reis Dennis89: Florida Juli.

Hier kun je berichten plaatsen over de staat Florida.
Plaats reactie
Dennis89
Amerika-newbie

Reis Dennis89: Florida Juli.

Bericht door Dennis89 »

Hallo iedereen,

Na een fantastische reis door de Westkust vorig jaar gaan we dit jaar naar Florida van 22/07 tem 05/08 !!
De vlucht (Dusseldorf-Miami en Miami-Dusseldorf) is reeds geboekt :D

We willen een combinatie van ontspanning, avontuur, winkelen en natuur

Na opzoekwerk door het forum heb ik een voorlopige route samengesteld:
22/07: Vlucht Dusseldorf – Miami (auto ophalen)
23/07: Miami: dagje strand aan Miami Beach / Winkelen Lincoln Road
24/07: Miami: wandeling Cocowalk / Holocaust Monument / Coral Gables / Little Havana
25/07: Key West: Snorkelen / Jetskiën / Zonsondergang Mallory Square (overnachten Marathon, Key Largo?)
26/07: Everglades (Homestead): Airboat Tour / Wandeling Anhinga Trail
27/07: Everglades (Homestead): autorit Looproad / Fietstour Shark Valley
28/07: Naples: ?
29/07: Clearwater: dagje strand, 'Sunset at pier 60'
30/07: Hillsborough River SP: hiken
31/07: Orlando: pretpark bezoeken: Discovery Cove (zwemmen met dolfijnen)
01/08: Orlando: pretpark bezoeken: Universal Studios?
02/08: Daytona Beach: bezoek St augustine
03/08: Fort Lauderdale: dag shoppen Sawgrass shopping mall
04/08: Miami South Beach: dagje strand
05/08: Vlucht Miami – Dusseldorf (auto inleveren)

Lijkt deze route haalbaar?
Ik twijfel het meest over de dagen aan de westkust (Naples, Clearwater, Hillsborough)

Enkele vraagjes:
- Is het voordelig om op voorhand via het autoverhuurbedrijf een Sunpass te nemen?
- Ik zou graag een shooting range bezoeken. Iemand ervaringen?
- In LA hebben we genoten van het Universal Studios pretpark. Is Universal in Orlando zeer verschillend van diegene in LA?
- Is het de moeite een dag in Naples te spenderen?
- Zijn er nog aan te raden hikes op onze route?

Alvast bedankt voor jullie tips & opmerkingen! :thumbup:

Groetjes,
Dennis
Ruud2004
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 16

Re: Florida Juli

Bericht door Ruud2004 »

De dagen dat jullie Miami verlaten, de Key's aandoen en uiteindelijk in Orlando aankomen is wel veel.

Het is een beetje vol, maar misschien is dit wat:

24/07: Miami: wandeling Cocowalk / Holocaust Monument / Coral Gables / Little Havana. (Overnachten op Marathon)
25/07: Key West: Snorkelen / Jetskiën / Zonsondergang Mallory Square (overnachten op Key West)
26/07: Everglades (Homestead): Wandeling Anhinga Trail (overnachten Homestead)
27/07: autorit Looproad / Fietstour Shark Valley én airboattour Everglades City. (overnachten in Naples)
28/07: Via Sanibel Island naar Sarasota/Bradenton. (daar overnachten)
29/07: Hiken in Myakka River State Park en evt. nog middagje strand Clearwater, 'Sunset at pier 60' (overnachten én schieten Clearwater)
30/07: Dagje strand Clearwater Beach. Aansluitend doorrijden (2 uurtjes) naar Orlando om te overnachten.
31/07: Orlando: pretpark bezoeken: Discovery Cove (zwemmen met dolfijnen)
01/08: Orlando: pretpark bezoeken: Universal Studios?
02/08: Daytona Beach: bezoek St augustine
03/08: Fort Lauderdale: dag shoppen Sawgrass shopping mall
04/08: Miami South Beach: dagje strand
05/08: Vlucht Miami – Dusseldorf (auto inleveren)

-Vwb tolgelden: zorg dat je "Toll-By-Plate" krijgt, bv bij Alamo. Buiten een geringe bijdrage, betaal je wat je verbruikt. https://www.sunpass.com/rentalcar
-Vwb schieten: Volgens mij hebben wij hier in 2011 geschoten. http://www.tedsfirearms.com/
-Naples: Heb er twee keer overnacht en gewinkeld. Aardig strand met pier, maar verder saai.
-Vwb Hikes: Ik heb het Myatta River State Park er bij gezet. Als je er vroeg bij bent, kan je een "permit" voor de Deep Hole krijgen. De meeste en grootste Alligators liggen daar. Onderweg naar Daytona kan je langs het Juniper Recreational Park rijden voor een (korte) hike over de "Naturewalk" en een duik in deze spring om af te koelen.

Zie verder onze reisverslagen Florida 2011 en 2014.
2004 Chicago/Great Lakes
2005 Chicago/Florida
2007 Chicago/ LV-LA
2009 Chicago-NYC
2011/14/16/22 Florida
2012 ZW USA/Hawaii
2013 Canada/NO USA
2015 ZW/USA
2017 en 2019 ZW Canada/USA
2018 NO Canada/USA

Onze reisverslagen via http://ruud2004.com
vinceG
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 10

Bericht door vinceG »

Dennis89 schreef: 24/07: Miami: wandeling Cocowalk / Holocaust Monument / Coral Gables / Little Havana
25/07: Key West: Snorkelen / Jetskiën / Zonsondergang Mallory Square (overnachten Marathon, Key Largo?)
26/07: Everglades (Homestead): Airboat Tour / Wandeling Anhinga Trail
Deze 3 dagen is wat aan de krappe kant. Je moet wel vroeg uit Miami vertrekken om ook de activiteiten te doen die je nog wilt die dag. Als je echt naar Key West wilt dan zou ik daar zeker overnachten.
Rachel.
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 6

Bericht door Rachel. »

Kijk even van tevoren of je shooting range toeristen accepteert. Ik stond twee jaar geleden in Tampa op een range en zonder greencard mocht ik geen wapen huren, toch jammer.

Ik ben nooit in Universal LA geweest, maar Universal Florida heeft natuurlijk wel het populaire Potter Land.
Anneke66
Amerika-ontdekker

Re: Reis Dennis89: Florida Juli.

Bericht door Anneke66 »

Hi guys
Uit eigen ervaring: het tolsysteem aan de luchthaven van Miami is onlangs gewijzigd: je kan niet naar de airport rijden en tol betalen aan een hokje; je MOET dus een Sunpass hebben, want anders betaal je een boete wegens toll violations!! Er is geen ontkomen aan; dus een Sunpass...JAAAA!!!!
Ga ook niet voort op uitleg van baliebedienden, want zij weten het vaak ook niet zo goed. Laat je ook geen extra verzekeringen aansmeren, want dat doen ze steeds. Een basisverzekering is prima!
Veel plezier met jullie roadtrip! Wees wel voorzichtig, want in deze periode kan het keihard regenen (tropisch klimaat in de zomer).
rmathijssen
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 4

Re: Reis Dennis89: Florida Juli.

Bericht door rmathijssen »

Wat betreft Sunpass
Zoals Ruud2004 al aangeeft, deze is bij Alamo inbegrepen. Hoef je verder niets voor te doen, je krijgt achteraf netjes de rekening.

Als je bij Alamo huurt kun je ook kiezen voor "skip the counter", je kunt je bij aankomst bij een KIOSK aanmelden en gelijk doorlopen naar de auto. Geen gedoe met personeel die je een hoop probeert aan te smeren (heb ik zelf overigens niet meegemaakt in Miami). Gewoon auto uitzoeken instappen en van de zon genieten :-)

Shooting Range
Ik heb ervaring bij een shooting range in (het zuiden van) Miami, deze heet Stone Hart's Gun Club en laat ook buitenlanders toe. Wanneer het gewenst is krijg je begeleiding. Op ons blog heb ik hier een stukje over geschreven, deze range heeft mij een heel positieve indruk achter gelaten: https://ruudentamara.blogspot.nl/2015/0 ... ppist.html. Op het blog kun je overigens nog meer terugvinden van een aantal plaatsen die je op je lijst hebt staan.

Ik ben het verder eens met de stelling van Ruud2004 dat Naples niet echt bijzonder is. Wij hebben er in 2014 een keer een stop gemaakt, maar verder konden we naast de pier niet echt iets vinden wat de moeite waard was om te zien.

En Anneke heeft gelijk, het kan flink hard rekenen ;-)
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer