Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

1e keer Florida (met kids 4 en bijna 2)

Hier kun je berichten plaatsen over de staat Florida.
Plaats reactie
Daisy's
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 4

1e keer Florida (met kids 4 en bijna 2)

Bericht door Daisy's »

Hoi allemaal!

Wij zijn 3x eerder naar Amerika geweest, waarvan 1x met onze oudste toen 1,9 jaar.
Nu willen we met zijn 4en nu de oudste nog niet in de schoolvakantie hoeft.
Onze meiden zijn dan bijna 2 en 4.
We gaan van 22-4-17 tot 13-5-17 dus 3 weken.

* we willen geen hele lange afstanden (maar dat valt gelukkig mee in Florida geloof ik)
* we twijfelen nog of we naar een Disneypark (magic kingdom) willen. Zijn ze niet te klein? We willen niet om de beurt in een rij staan en dat de kids de hele dag op ons wachten.
* we hoeven denk ik niet helemaal naar Key west. Of is het een "must"? Of is een ander eiland net zo mooi?
* we vinden stadjes leuk, stranden zijn favoriet. Wandelen doen we graag. Maar houden ook wel rekening met de kinderen

Ik heb dit forum een beetje doorgenomen en heb een grove route gemaakt.

Dusseldorf-Miami 2 nachten
Via de Everglades-Naples 2 nachten (of is 1 genoeg?)
Naples-Sarasota 1 nacht
Sarasota-Clearwater 2 nachten
CW-Tampa 1 nacht (of is 2 a 3 nachten alleen Tampa ook te doen?)
Tampa-Orlando 3 nachten mits we een park aandoen
Orlando-Daytona Beach 2 nachten
DB-st Augustine 1 nacht
st A-Palm Beach 2 nachten
PB-Homestead 1 nacht
Homestead-Key's 2 nachten (Marathon of Islamorada oid)
Key's-Homestead 1 nacht
Homestead-Miami 1 nacht (of laatste 2 nachten op 1 plek)

Miami-Dusseldorf--------(in de avond/namiddag)

Ik sta open voor alles! Alvast bedankt :)

Groetjes Daisy
2010 Californië, Nevada, Utah, Arizona
2014 Nevada, Arizona, Utah, Colorado, Idaho, Wyoming, South Dakota
2016 New York, New Jersey
2017 Florida
analogkid
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 9

Re: 1e keer Florida (met kids 4 en bijna 2)

Bericht door analogkid »

Mijn eerste gedachte is; 22-4 tot en met 13-5 is juist wel in de schoolvakantie...

Het is makkelijker beoordelen (ook voor jezelf) als je de reis echt uitschrijft, als
Dag 1 Miami
Dag 2 Miami
Dag 3 Miami - Naples via Everglades.
Etc.

Ik vind persoonlijk de Keys de mooiste omgeving in Florida, dus die zou ik niet overslaan. En dan met name Key West. Wellicht in het begin opnemen in je reis, dus na Miami. Of je met kleine kinderen naar Disney wilt is nogal persoonlijk. Ze zijn nog wel vrij jong, en Disney is best druk. Misschien is Seaworld een betere optie?

Je hebt de reis nu zo gepland dat je veel reist en dus veel ziet. Met kleine kinderen kan ik me voorstellen dat je (maar ook zij) wat meer behoefte hebt aan rust en dat je bijvoorbeeld in de buurt van Orlando een villa huurt voor een week op het einde. Dan kom je lekker tot rust en vanuit Orlando omgeving is veel te doen (shoppen, natuurparken, pretparken, etc). Ik zou de eerste 2 weken een rondreis doen van Miami via de Keys en Gulfcoast naar Orlando en dan de laatste week in Orlando blijven.

Succes met plannen!
ZW USA: https://www.polarsteps.com/MoniqueLager ... st-us-2025
NO USA 2010; NYC 2012; Oost Canada / US 2012, DC/NYC 2018 http://reisnoordoostusa.blogspot.com/
Florida 2014, 2015, 2016, 2018; http://reisflorida2016.blogspot.nl
Daisy's
Amerika-ontdekker

Bericht door Daisy's »

Dank je wel voor je reactie.
Ja het klopt dat het in de vakantie is. We plakken er alleen nog een week aan vast (en dat kan niet meer als ze 5 is)
De tickets zijn inmiddels geboekt. Het is 4 dagen eerder geworden ivm de prijs.
Ik heb zelf inderdaad ook zitten kijken om hem andersom te doen. Dus eerst naar de key's.
Bedankt!
2017 Florida
Mark & Martine
Amerikakenner

Bericht door Mark & Martine »

Ik zou er met kinderen van deze leeftijd geloof ik voor kiezen om iets minder vaak te verkassen en dan wat langer op dezelfde plaats te blijven. Zowiezo zou ik geloof ik niet al die verschillende overnachtingsplaatsen aan de oostkust aandoen, maar daar 1 uitkiezen waar je echt wilt verblijven en de overige dagen aan orlando vastplakken. Kun je lekker oeven op adem komen en wat leuke dingen doen. Disney is met kinderen van die leeftijd ook prima te doen, als je de attracties uitkiest waar de kinderen in mogen en dat zijn er gelukkig heel veel. Als je alleen voor de achtbanen gaat zou ik er mee wachten 8)

Overigens lijkt mij het rondje een beetje onlogisch. Als je vanuit Miami direct de keys bezoekt en vandaaruit via de westkust (of oostkust) naar Orlando rijdt en weer terug naar Miami maak je meer een rondje. Nu lijkt het meer op een achtje en doe je een nachtje Homestead aan terwijl je de Everglades al bezocht hebt.

veel plezier met voorbereiden!
beabert
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 2

Bericht door beabert »

Animal Kingdom en Seaworld is erg leuk voor deze leeftijd . Misschien is een waterpretpark ook wel leuk. Wij hadden indertijd en 3 dagen pass en daar kon je ook mee naar een waterpretpark. leuk voor de afwisseling . geboekt via American estates.
LittlePhoenix
Amerika-expert

Bericht door LittlePhoenix »

Toen wij in Florida woonden vonden onze kleintjes die grote drukke dingen niet echt leuk. Buurtpark zoals Markham, plaatselijke zwembad, dieren kijken in Flamingo Gardens, Birch State Park bij het strand, rondrennen in het Young At Art museum enzo vonden ze veel leuker.
Ik heb het idee dat grote parken zoals Disney en Seaworld leuker zijn als ze een beetje ouder zijn.
Daisy's
Amerika-ontdekker

Bericht door Daisy's »

Bedankt allemaal!
Het rondje is inmiddels aangepast.
Het wordt nu in grove lijnen Miami, Key's, Homestead, Naples, Fort Myers, Sarasota, Clear water (gewoon overal wat langer)
Dan naar Orlando en daar 5 nachten. Waarschijnlijk doen we geen disneyparken maar seaworld, waterpark enz. Dan vervolgens rustig aan naar beneden. Daytona (1), Fort Lauderdale/Palm Beach oid (3 nachten).
2017 Florida
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer