Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Extra kosten aan uitstapjes/pretparken etc
Extra kosten aan uitstapjes/pretparken etc
Ik ben mij eens aan het verdiepen in de 'standaard' uitstapjes die in een rondje Florida meestal gedaan worden. Hierbij naar de prijzen kijkend, loopt het stiekem toch allemaal al gauw op. Als ik bijvoorbeeld even uitga van de volgende uitstapjes die ik in de regelmatig tegenkom (in dollars p.p.):
- hop on hop of bus Miami : 45,00 of Ducktour Miami: 32,00
- snorkelen The Keys: 30,00
- Airboat tour Everglades: 40,00
- tramtour SharkValley 25,00
- Kennedy Space Center : 45,00
- boottocht Little Toot : 23,00
- qua pretparken is natuurlijk een persoonlijke keuze maar ik lees toch veelal over meerdaagse passen van minstens 3 dagen á 350,00 p.p.
- Kelly Park: 5,00 (??)
Dan kom ik, bij een "standaard" rondje toch al gauw op 558,00 dollar (ca. 520,-- euro) per persoon extra aan kosten uit. Natúúrlijk is dit voor iedereen verschillend, maar bij een toeristisch rondje zijn dit wel de meest genoemde excursies die gedaan worden en die je dan mee wilt pakken.
Nu zal dit vast wat goedkoper kunnen door wellicht iets via Groupon te boeken (daar heb ik mij nog niet in verdiept, nog nooit gedaan), en dat scheelt natuurlijk wel iets, maar toch: al met al loopt het flink in de papieren.
En dan lees ik in verschillende reisverslagen nog over andere dingen zoals karten, midgetgolfen, kanoën, segway tours, andere boottochtjes, entree's van natuurparken. Dat gaan wij niet eens allemaal doen want dat wordt gewoon te gek.
De kosten van eten/drinken heb ik ook nog niet eens meegenomen, maar goed: thuis moeten we ook eten. Maar ik ben wel van plan om in de villa's ook een aantal keren gewoon te koken en zelf te ontbijten/lunchen. Gewoon fijn om niet de deur uit te moeten maar ook een beetje gezien de kosten.
Gewoon even voor mijn eigen belevening hoor: zie ik deze kostenberekening zo verkeerd of wat zou ik anders kunnen doen?
- hop on hop of bus Miami : 45,00 of Ducktour Miami: 32,00
- snorkelen The Keys: 30,00
- Airboat tour Everglades: 40,00
- tramtour SharkValley 25,00
- Kennedy Space Center : 45,00
- boottocht Little Toot : 23,00
- qua pretparken is natuurlijk een persoonlijke keuze maar ik lees toch veelal over meerdaagse passen van minstens 3 dagen á 350,00 p.p.
- Kelly Park: 5,00 (??)
Dan kom ik, bij een "standaard" rondje toch al gauw op 558,00 dollar (ca. 520,-- euro) per persoon extra aan kosten uit. Natúúrlijk is dit voor iedereen verschillend, maar bij een toeristisch rondje zijn dit wel de meest genoemde excursies die gedaan worden en die je dan mee wilt pakken.
Nu zal dit vast wat goedkoper kunnen door wellicht iets via Groupon te boeken (daar heb ik mij nog niet in verdiept, nog nooit gedaan), en dat scheelt natuurlijk wel iets, maar toch: al met al loopt het flink in de papieren.
En dan lees ik in verschillende reisverslagen nog over andere dingen zoals karten, midgetgolfen, kanoën, segway tours, andere boottochtjes, entree's van natuurparken. Dat gaan wij niet eens allemaal doen want dat wordt gewoon te gek.
De kosten van eten/drinken heb ik ook nog niet eens meegenomen, maar goed: thuis moeten we ook eten. Maar ik ben wel van plan om in de villa's ook een aantal keren gewoon te koken en zelf te ontbijten/lunchen. Gewoon fijn om niet de deur uit te moeten maar ook een beetje gezien de kosten.
Gewoon even voor mijn eigen belevening hoor: zie ik deze kostenberekening zo verkeerd of wat zou ik anders kunnen doen?
2002 : West-Amerika
2014 : Mexico
2017 : Florida
2019 : New York | Oost-Amerika | Florida
2024 : Java & Bali
-
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 28
Re: Extra kosten aan uitstapjes/pretparken etc
Nee hoor, als je dingen wil doen en zien kost het al gauw een hoop geld.
Zuidwesten: 95/96/96/97/98/99/05/06/10/14/15/16/19/20/22/23
Texas: 97/08
Florida: 98/24
Noordoosten: 01/03/04/09/12/13/15/17/18/20
Midwesten: 02
South: 07/11
Dat zie je goed. Ook de combinatie euro/dollar helpt niet mee.
Het is simpelweg gewoon duur.
De bekende parken vragen toegangsprijzen die gewoonweg hoog zijn.
Naast de toegangsprijs dien je ook nog je parking te betalen en natuurlijk wil je ook wat eten en drinken.
Zelf koken in de villa doen wij ook. Let wel, boodschappen zijn duurder dan hier in Nederland.
Soms loont het meer om uit eten te gaan
Ondanks de hoge kosten gaan wij ook dit jaar weer
Het is simpelweg gewoon duur.
De bekende parken vragen toegangsprijzen die gewoonweg hoog zijn.
Naast de toegangsprijs dien je ook nog je parking te betalen en natuurlijk wil je ook wat eten en drinken.
Zelf koken in de villa doen wij ook. Let wel, boodschappen zijn duurder dan hier in Nederland.
Soms loont het meer om uit eten te gaan

Ondanks de hoge kosten gaan wij ook dit jaar weer

In grote lijnen kloppen je prijzen.
Hoewel er vaak kortingen via coupons mogelijk zijn.
In bijv. restaurants en supermarkten staat vaak een rek met boekjes kortingscoupons.
En reken bij deze bedragen ook nog $ 10 tot $ 20 per dag voor parkeren.
Vorige week nog Disney ultimate tickets voor 14 dagen onbeperkt parken gekocht voor EUR 351 en daar komt dan $ 20 per dag voor parkeren bij.
Overigens, dit was een aanbieding, de tickets voor 7 dagen waren even duur.
Kijk ook eens naar de State parks en de lokale of regionale openlucht musea ter afwisseling.
Kosten vaak een vrijwillige bijdrage of iets van $ 5.
Bijv.:
https://www.tripadvisor.com/Attraction_ ... orida.html
of
http://osceolahistory.org/pioneer-village/
Hoewel er vaak kortingen via coupons mogelijk zijn.
In bijv. restaurants en supermarkten staat vaak een rek met boekjes kortingscoupons.
En reken bij deze bedragen ook nog $ 10 tot $ 20 per dag voor parkeren.
Vorige week nog Disney ultimate tickets voor 14 dagen onbeperkt parken gekocht voor EUR 351 en daar komt dan $ 20 per dag voor parkeren bij.
Overigens, dit was een aanbieding, de tickets voor 7 dagen waren even duur.
Kijk ook eens naar de State parks en de lokale of regionale openlucht musea ter afwisseling.
Kosten vaak een vrijwillige bijdrage of iets van $ 5.
Bijv.:
https://www.tripadvisor.com/Attraction_ ... orida.html
of
http://osceolahistory.org/pioneer-village/
- analogkid
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 9
Het is inderdaad vrij prijzig. Maar een aantal uitstapjes, zoals bijv. hop on hop off bus, minigolf en airboattour kun je vaak ook via Groupon kopen. Zo kun je toch nog redelijk wat besparen. Gewoon een aantal maanden van te voren op de Orlando / Miami Groupon mailservice en je krijgt de aanbiedingen in de mailbox.
ZW USA: https://www.polarsteps.com/MoniqueLager ... st-us-2025
NO USA 2010; NYC 2012; Oost Canada / US 2012, DC/NYC 2018 http://reisnoordoostusa.blogspot.com/
Florida 2014, 2015, 2016, 2018; http://reisflorida2016.blogspot.nl
NO USA 2010; NYC 2012; Oost Canada / US 2012, DC/NYC 2018 http://reisnoordoostusa.blogspot.com/
Florida 2014, 2015, 2016, 2018; http://reisflorida2016.blogspot.nl
Oké, "fijn" om te horen dat ik in elk geval niet verkeerd zit te zoeken inderdaad. En als je dingen wilt zien en doen, kost dat nu eenmaal vaak veel geld, dat is waar. Maar waar we het kunnen beperken zullen we dat ook wel doen.
Ik wil en kan ook gewoon niet alles doen. Maar aangezien het voor ons waarschijnlijk voorlopig eenmalig bij Florida blijft, wil je toch wel weer voldoende gezien en gedaan hebben. Ik zal wellicht dolgraag terug willen naar Florida hoor, maar er is ook nog zoveel meer moois op de wereld. Ik wil nog zoveel zien in de wereld (Curacao, Thailand, Afrika, Indonesie, Canada etc. etc.) En ook andere gebieden in Amerika. Zo wil ik ook nog heel graag een keer naar de westkust met de kinderen. We zijn er zelf meer dan 15 jaar geleden geweest, maar dat wil ik ook nog graag doen.
Tips voor gratis natuurparken zijn erg welkom hoor !
Qua pretparken moet ik het nog met manlief over hebben. Maar zelf neig ik naar de 14 dagen onbeperkte toegang tot Seaworld/Bush Gardens/Aquatica en dat is incl. parkeren voor 145,00 p.p. (vind ik bij american estates). Dat vind ik qua prijs nog wel oke. En dan nog één dag naar Magic Kingdom en één dag naar Kennedy Space Center.
En bij de Everglades neig ik naar alleen de airboatride en niet ook nog de tramtour. Las ergens dat dit toch een beetje saai en langdurig is.
Bij onze villa in Cape Coral gaan we nog 2 dagen een boot huren (financieel ook "auw") en hopen we dat we dan ook wilde dolfijnen kunnen spotten onderweg. Als dat het geval is, gaan we bijvoorbeeld geen boottocht bij Little Toot meer doen wat mij betreft. Anders mogelijk wél.
Wij hebben na aankomst nog 1 volle dag in Miami en daar ben ik ook nog niet over uit. We slapen op Miami South Beach (hotel San Juan, Collins Avenue) en betalen daar volgens mij 30 dollar parkeerkosten bij het hotel. De vraag is of we zelf met de auto enkele bezienswaardigheden gaan bekijken (bijv. Holocaust Memorial, Art deco wijk, stukje wandelen over Ocean Drive, Little Havanna) of dat we toch kiezen voor zo'n rondrit-bus.
Als we de auto overal duur moeten parkeren + weer parkeerkosten bij het hotel, kun je je afvragen of je niet beter zo'n rondrit kunt doen. Maar als dat niet veel scheelt, kun je dan beter met de auto zelf gaan kijken? We willen niet van 9.00-17.00 uur gaan sjouwen want we zijn net de vorige dag geland. We willen dus ook even lekker een paar uur nog op het strand liggen.
Iemand een idee hoe ik deze dag handig plan?
Kun je vanuit Nederland ook gewoon Groupon aanbiedingen kopen? En die bon print je uit en lever je bij het betreffende bedrijf/uitstapje dan in ofzo ? (moet me nog inlezen hierover hoor).
Ik wil en kan ook gewoon niet alles doen. Maar aangezien het voor ons waarschijnlijk voorlopig eenmalig bij Florida blijft, wil je toch wel weer voldoende gezien en gedaan hebben. Ik zal wellicht dolgraag terug willen naar Florida hoor, maar er is ook nog zoveel meer moois op de wereld. Ik wil nog zoveel zien in de wereld (Curacao, Thailand, Afrika, Indonesie, Canada etc. etc.) En ook andere gebieden in Amerika. Zo wil ik ook nog heel graag een keer naar de westkust met de kinderen. We zijn er zelf meer dan 15 jaar geleden geweest, maar dat wil ik ook nog graag doen.
Tips voor gratis natuurparken zijn erg welkom hoor !
Qua pretparken moet ik het nog met manlief over hebben. Maar zelf neig ik naar de 14 dagen onbeperkte toegang tot Seaworld/Bush Gardens/Aquatica en dat is incl. parkeren voor 145,00 p.p. (vind ik bij american estates). Dat vind ik qua prijs nog wel oke. En dan nog één dag naar Magic Kingdom en één dag naar Kennedy Space Center.
En bij de Everglades neig ik naar alleen de airboatride en niet ook nog de tramtour. Las ergens dat dit toch een beetje saai en langdurig is.
Bij onze villa in Cape Coral gaan we nog 2 dagen een boot huren (financieel ook "auw") en hopen we dat we dan ook wilde dolfijnen kunnen spotten onderweg. Als dat het geval is, gaan we bijvoorbeeld geen boottocht bij Little Toot meer doen wat mij betreft. Anders mogelijk wél.
Wij hebben na aankomst nog 1 volle dag in Miami en daar ben ik ook nog niet over uit. We slapen op Miami South Beach (hotel San Juan, Collins Avenue) en betalen daar volgens mij 30 dollar parkeerkosten bij het hotel. De vraag is of we zelf met de auto enkele bezienswaardigheden gaan bekijken (bijv. Holocaust Memorial, Art deco wijk, stukje wandelen over Ocean Drive, Little Havanna) of dat we toch kiezen voor zo'n rondrit-bus.
Als we de auto overal duur moeten parkeren + weer parkeerkosten bij het hotel, kun je je afvragen of je niet beter zo'n rondrit kunt doen. Maar als dat niet veel scheelt, kun je dan beter met de auto zelf gaan kijken? We willen niet van 9.00-17.00 uur gaan sjouwen want we zijn net de vorige dag geland. We willen dus ook even lekker een paar uur nog op het strand liggen.
Iemand een idee hoe ik deze dag handig plan?
Kun je vanuit Nederland ook gewoon Groupon aanbiedingen kopen? En die bon print je uit en lever je bij het betreffende bedrijf/uitstapje dan in ofzo ? (moet me nog inlezen hierover hoor).
Jep.. Mijn vuistregel (die tot nu toe altijd aardig klopt) is dat de kosten van een reis meestal in drie gelijke delen uiteen valt:
- vervoer (vlucht, auto, brandstof, parkeren)
- verblijf (hotels)
- uitstapjes, eten, etc
Alle drie dus ongeveer 1/3, en dat is dan telkens met twee personen. Ik kan me voorstellen dat de verhoudingen met kinderen erbij wellicht anders liggen.
Met name de laatste categorie is heel variabel. Ga je naar het theater, doe je segway tours, pretparken oid? Of ga je alleen gratis ergens rondwandelen? Ga je elke dag uit eten? Of ben je ook tevreden met wat lekkers uit de supermarkt?
- vervoer (vlucht, auto, brandstof, parkeren)
- verblijf (hotels)
- uitstapjes, eten, etc
Alle drie dus ongeveer 1/3, en dat is dan telkens met twee personen. Ik kan me voorstellen dat de verhoudingen met kinderen erbij wellicht anders liggen.
Met name de laatste categorie is heel variabel. Ga je naar het theater, doe je segway tours, pretparken oid? Of ga je alleen gratis ergens rondwandelen? Ga je elke dag uit eten? Of ben je ook tevreden met wat lekkers uit de supermarkt?
........Maar zelf neig ik naar de 14 dagen onbeperkte toegang tot Seaworld/Bush Gardens/Aquatica en dat is incl. parkeren voor 145,00 p.p. (vind ik bij american estates). Dat vind ik qua prijs nog wel oke..............
Zonder Aquatica en is 14 dagen geldig (en niet zoals er staat 7, dat is de ervaring van velen)
https://commerce.4adventure.com/eStore/ ... oupid=1267
Zonder Aquatica en is 14 dagen geldig (en niet zoals er staat 7, dat is de ervaring van velen)
-
- Amerika-expert
Art Deco, Holocaust en Ocean Drive kan je gerust vanuit je hotel te voet doen, maar Little Havana zou ik met de auto doen. Parkeren daar zal in principe niet echt problematisch zijn.
-
- Amerikakenner
- Partner van: Elskey
- Aantal x V.S. bezocht: 7
In Little Havana kun je gratis parkeren aan de Mc Donalds.
http://usa2014kurtels.tumblr.com
https://www.youtube.com/watch?v=6ZhIrfaUi20
https://westcoastusa2016.wordpress.com/
2011: NY
2012: Zuidwesten
2013: NY+Noordwesten-zuidwesten
2014: NY+Florida
2015: Florida
2016: Zuidwesten
2017: Florida
https://www.youtube.com/watch?v=6ZhIrfaUi20
https://westcoastusa2016.wordpress.com/
2011: NY
2012: Zuidwesten
2013: NY+Noordwesten-zuidwesten
2014: NY+Florida
2015: Florida
2016: Zuidwesten
2017: Florida
Ik lees via deze site toch echt wat anders:knaapje schreef:........Maar zelf neig ik naar de 14 dagen onbeperkte toegang tot Seaworld/Bush Gardens/Aquatica en dat is incl. parkeren voor 145,00 p.p. (vind ik bij american estates). Dat vind ik qua prijs nog wel oke..............
http://www.americanestates.nl/
SeaWorld 14 dagen Ticket:
Onbeperkt toegang gedurende 14 dagen inclusief gratis parkeren tot SeaWorld, Aquatica, Busch gardens en Adventure Island Tampa. (E-ticket)
Geldig 14 dagen na eerste bezoek. € 145
M.b.t. Miami: wellicht toch zelf met de auto gaan verkennen dan ? Scheelt toch weer gemakkelijk 160,-- als we niet die hop on-hop off bus zouden doen.
Ik had ook al even via de plattegrond zitten kijken en volgens mij zitten we inderdaad op loopafstand van het Holocaust Memorial. En Ocean Drive was wel 15-20 minuten lopen geloof ik. Maar ook nog wel te doen. Dat gratis parkeren bij MC Donalds is een goeie tip, dank.
Zal me er nog eens in verdiepen.
En qua eten: als we in hotels zitten ga je automatisch uit eten omdat je geen andere mogelijkheden hebt. Maar voor lunch is wat mij betreft een broodje van Subway of iets anders prima hoor. Of een broodje bij Publix ofzo, geen idee wat er allemaal is. En ontbijten hebben wij helaas maar 2x in de hotels inbegrepen, dus de rest zullen we op pad moeten. Maar dat kan ook een keer een yoghurtje/fruit/crackers wat we de dag vantevoren halen bij een supermarkt ofzo.
In de villa zelf wil ik ook wel een paar keer zelf gaan koken of een keer BBQ ofzo. Tenzij de kosten voor die boodschappen zo hoog zijn dat het goedkoper is dan ergens uit eten.
-
- Amerika-expert
Ocean Drive 20-25 min ? Het uiterste zuiden hiervan ja, maar die weg komt start op een 500m van je hotel. Laat je wel niet vangen aan de prijzen op de terrasjes....
Wat die Mc Donalds tip betreft. Het kan uiteraard, maar in principe zijn die parkings wel voor de klanten
Wat die Mc Donalds tip betreft. Het kan uiteraard, maar in principe zijn die parkings wel voor de klanten

@Kletskous
.......Ik lees via deze site toch echt wat anders:
http://www.americanestates.nl/....................
Ja, en??
Het Algemeen Dagblad is ook wat anders als de Telegraaf.
Dit zijn andere tickets via een andere aanbieder, maar als je wit veel goedkoper.
.......Ik lees via deze site toch echt wat anders:
http://www.americanestates.nl/....................
Ja, en??
Het Algemeen Dagblad is ook wat anders als de Telegraaf.
Dit zijn andere tickets via een andere aanbieder, maar als je wit veel goedkoper.
Ow Knaapje, dan heb ik jouw berichtje gewoon helemaal verkeerd geïnterpreteerd, sorry!!!
Vatte het op alsof mijn berichtje onjuist zou zijn, maar dat bedoelde jij helemaal niet.
Nu snap ik 'em
!
Jouw optie zou idd ook kunnen, maar ik heb de kinderen al een waterpark beloofd hahaha. Dus een waterpark gaan we zeker doen. En dan leek me die combi met Seaworld/Busch Gardena (+parkeren) wel een aardige optie. Toch ook spectaculaire achtbanen. De prijs/kwaliteit verhouding lijkt me wel oké.
Al lijkt me zelf Blizzard Beach leuker, vanwege het bijzondere winterse sfeertje. Wel grappig en typisch gek Amerikaans, lijkt me. Maar ja, dan kom je alleen weer combinatiepakketten met de Disney-parken tegen (wat ik ook goed vind hoor) en dat is een stuk duurder.
Vatte het op alsof mijn berichtje onjuist zou zijn, maar dat bedoelde jij helemaal niet.
Nu snap ik 'em

Jouw optie zou idd ook kunnen, maar ik heb de kinderen al een waterpark beloofd hahaha. Dus een waterpark gaan we zeker doen. En dan leek me die combi met Seaworld/Busch Gardena (+parkeren) wel een aardige optie. Toch ook spectaculaire achtbanen. De prijs/kwaliteit verhouding lijkt me wel oké.
Al lijkt me zelf Blizzard Beach leuker, vanwege het bijzondere winterse sfeertje. Wel grappig en typisch gek Amerikaans, lijkt me. Maar ja, dan kom je alleen weer combinatiepakketten met de Disney-parken tegen (wat ik ook goed vind hoor) en dat is een stuk duurder.
Re: Extra kosten aan uitstapjes/pretparken etcs
Ja, dat is waar, maar het News Café waar ik over gelezen heb, ligt volgens Google maps toch 20 minuten lopen van ons hotel af (stel dat we daarheen zouden gaan).Marcopstal schreef:Ocean Drive 20-25 min ? Het uiterste zuiden hiervan ja, maar die weg komt start op een 500m van je hotel. Laat je wel niet vangen aan de prijzen op de terrasjes....:
Het hangt er natuurlijk helemaal af wat je wil doen. Je kunt natuurlijk ook naar Florida en niet naar een pretpark, of maar 1 dag. Hop on Hop off bus in Miami is natuurlijk ook niet noodzakelijk, je kunt ook zelf rondkijken. Maar als je dit soort dingen allemaal wel wil doen, ja, dat loopt aardig op. Gelukkig zijn er ook veel goedkopere uistapjes, een wandeling maken door het art deco gebied in Miami kost je hoogstens parkeergeld, en de state parks kosten ook niet veel.
Koken is uiteraard nog altijd goedkoper dan uit eten, tenzij je de duurste steak uit de supermarkt met een big mac gaat vergelijken, daar valt echt wel te besparen. Lunch halen wij vrijwel altijd gewoon in de supermarkt, broodjes met beleg, een doos donuts, fruit, etc, dat is al stukken goedkoper dan voor iedereen een Subway broodje. Ik probeer meestal hotels met ontbijt te kopen, en anders komt dat meestal ook uit de supermarkts. Dan 's avonds nog opletten dat je niet te duur uit eten gaat, en dan heb je heel wat geld uitgespaard dat je weer kan inzetten bij de uitstapjes. Overigens hebben wij bij een dagje pretpark ook altijd wat eten in de tas, want het eten daar is echt heel duur.
Koken is uiteraard nog altijd goedkoper dan uit eten, tenzij je de duurste steak uit de supermarkt met een big mac gaat vergelijken, daar valt echt wel te besparen. Lunch halen wij vrijwel altijd gewoon in de supermarkt, broodjes met beleg, een doos donuts, fruit, etc, dat is al stukken goedkoper dan voor iedereen een Subway broodje. Ik probeer meestal hotels met ontbijt te kopen, en anders komt dat meestal ook uit de supermarkts. Dan 's avonds nog opletten dat je niet te duur uit eten gaat, en dan heb je heel wat geld uitgespaard dat je weer kan inzetten bij de uitstapjes. Overigens hebben wij bij een dagje pretpark ook altijd wat eten in de tas, want het eten daar is echt heel duur.
Terug in Texas!
- pumi1000
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 16
De pretparken zijn inderdaad erg duur. Toch willen de meeste mensen het wel zien ondanks de prijs. Wij gaan dit jaar ook weer voor een Universal pas met het nieuwe waterpark erbij. Een goedkopere pas is die van Seaworld icm met Bush Gardens en Aquatica. Overigens zijn de waterparken van Disney geweldig en daar hebben wij ook weleens een los kaartje voor gekocht (nu ook voortaan 60 pp). Als je maar 1x gaat zul je denk ik keuzes moeten maken, want alles zien is wel erg duur en ook erg vermoeiend!
Miami kun je wellicht zelf bekijken met de auto. Everglades airboat toer zou ik wel zeker doen.
Verder zijn er ook genoeg dagtrips te maken die niet zo duur zijn. Er staat hier ook een lijst met allerlei SP waar je hooguit een paar dollar entree moet betalen.
Miami kun je wellicht zelf bekijken met de auto. Everglades airboat toer zou ik wel zeker doen.
Verder zijn er ook genoeg dagtrips te maken die niet zo duur zijn. Er staat hier ook een lijst met allerlei SP waar je hooguit een paar dollar entree moet betalen.
1998-2010-2011-2019-2023 Florida
2012 west usa / 2013 oost usa / 2014 noordwest usa / 2015 rondje NY / 2016 west usa / 2017 Florida / 2018 west usa / 2019 west usa / 2022 noordwest usa / 2023 oost + zuid usa / 2024 west usa / 2025 midwest / 2026 Texas en midwest
2012 west usa / 2013 oost usa / 2014 noordwest usa / 2015 rondje NY / 2016 west usa / 2017 Florida / 2018 west usa / 2019 west usa / 2022 noordwest usa / 2023 oost + zuid usa / 2024 west usa / 2025 midwest / 2026 Texas en midwest
Ik lees een tip over https://www.attractionticketsdirect.ie/ ... ckets_list
Is deze aanbieder betrouwbaar? Heb volgens mij nog nooit iets in het buitenland besteld zo, en het is toch voor een flink bedrag. Die combi Bush Gardena/Seaworld/Aquatica is inderdaad wel interessant en is bij die site ook iets goedkoper. Maar dan moet ik dus in Ierland bestellen. Gaat dat via IDeal of via creditcard?
Máár wel weer in totaal voor die 3 dagen pas + KSC samen ruim 100 euro goedkoper dan bij mijn andere adres, dus wel de moeite. Krijg je dan originele tickets? En wordt dit aangetekend verzonden? Want je bestelt toch voor een behoorlijk bedrag.
En alles zien qua parken kan gewoon ook niet. We zitten 10 dagen in een villa en ik wil ook gewoon een paar dagen niks. Of in elk geval: niks moet en niks gepland. Gewoon zien wat de dag brengt en een dag hangen bij de villa en lekker zwemmen is ook fijn. En ik denk dat ik het fysiek ook veel te veel vind om elke dag pretparken af te gaan. Doodvermoeiend. Hoe leuk ook.
Ik denk dat we er wat Miami betreft uit zijn: dat kan dus ook wel lopend. Op een of andere manier trekt de stad me ook niet zo hoor, maar wie weer vergis ik me enorm, dat is nu natuurlijk lastig te zeggen. Ik heb zoiets van 'wil er geweest zijn maar geen dagen doorbrengen' dus dat maakt het ook moeilijk om te zeggen van wat móet je gezien hebben in Miami.
Anderszijds: onze reis eindigt met 2 dagen in Fort Lauderdale/Hollywood, dus wie weet kunnen we vanaf daar ook nog een stukje Miami meepakken op het einde, als we er nog zin in hebben. En als we na onze 2e nacht doorrijden naar Islamorada, kunnen we de ochtend ook nog besteden om met de auto nog naar een bezienswaardigheid in Miami te gaan en daarna door.
Ik hoop inderdaad ook gewoon op onze eigen boottochtjes dolfijnen naast ons te zien zwemmen, dat lijkt me toch wel erg gaaf. Dus dan kan die andere toer bij Little Toot vervallen denk ik.
Waar heb je de beste kans op dolfijnen aan de gulfcoast? We zitten in cape coral en ik dacht zelf een tochtje naar Captiva Island en een keer naar Sanibel Island.
Is deze aanbieder betrouwbaar? Heb volgens mij nog nooit iets in het buitenland besteld zo, en het is toch voor een flink bedrag. Die combi Bush Gardena/Seaworld/Aquatica is inderdaad wel interessant en is bij die site ook iets goedkoper. Maar dan moet ik dus in Ierland bestellen. Gaat dat via IDeal of via creditcard?
Máár wel weer in totaal voor die 3 dagen pas + KSC samen ruim 100 euro goedkoper dan bij mijn andere adres, dus wel de moeite. Krijg je dan originele tickets? En wordt dit aangetekend verzonden? Want je bestelt toch voor een behoorlijk bedrag.
En alles zien qua parken kan gewoon ook niet. We zitten 10 dagen in een villa en ik wil ook gewoon een paar dagen niks. Of in elk geval: niks moet en niks gepland. Gewoon zien wat de dag brengt en een dag hangen bij de villa en lekker zwemmen is ook fijn. En ik denk dat ik het fysiek ook veel te veel vind om elke dag pretparken af te gaan. Doodvermoeiend. Hoe leuk ook.
Ik denk dat we er wat Miami betreft uit zijn: dat kan dus ook wel lopend. Op een of andere manier trekt de stad me ook niet zo hoor, maar wie weer vergis ik me enorm, dat is nu natuurlijk lastig te zeggen. Ik heb zoiets van 'wil er geweest zijn maar geen dagen doorbrengen' dus dat maakt het ook moeilijk om te zeggen van wat móet je gezien hebben in Miami.
Anderszijds: onze reis eindigt met 2 dagen in Fort Lauderdale/Hollywood, dus wie weet kunnen we vanaf daar ook nog een stukje Miami meepakken op het einde, als we er nog zin in hebben. En als we na onze 2e nacht doorrijden naar Islamorada, kunnen we de ochtend ook nog besteden om met de auto nog naar een bezienswaardigheid in Miami te gaan en daarna door.
Ik hoop inderdaad ook gewoon op onze eigen boottochtjes dolfijnen naast ons te zien zwemmen, dat lijkt me toch wel erg gaaf. Dus dan kan die andere toer bij Little Toot vervallen denk ik.
Waar heb je de beste kans op dolfijnen aan de gulfcoast? We zitten in cape coral en ik dacht zelf een tochtje naar Captiva Island en een keer naar Sanibel Island.
-
- Amerika-ontdekker
- Aantal x V.S. bezocht: 23
Ik heb kaarten besteld via www.attractionticketsdirect.ie
Kreeg originele kaarten via de post bezorgd.
Kreeg originele kaarten via de post bezorgd.
- Mark & Martine
- Amerikakenner
Ik ben ook niet zo'n enorme Miami liefhebber en zou dan ook zeker niet uit de keys haasten om nog iets extra's van Miami mee te pakken
Wij hebben ook kaartjes gekocht in Ierland en dat is prima verlopen hoor. Keurig verpakt met nog allerlei extra info erbij. Wij hebben betaald met de CC overigens.

Canada & NO USA 2016: http://www.swijnenburgersontour2016.wordpress.com
Florida 2017: http://swijnenburgersontour2017.wordpress.com
Canada & Alaska 2018: http://swijnenburgersontour2018.wordpress.com
Florida 2017: http://swijnenburgersontour2017.wordpress.com
Canada & Alaska 2018: http://swijnenburgersontour2018.wordpress.com
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 8 Reacties