Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Entrance fee Everglades + dagindeling

Hier kun je berichten plaatsen over de staat Florida.
Plaats reactie
Carolena
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 3

Entrance fee Everglades + dagindeling

Bericht door Carolena »

Hallo iedereen,

Ter voorbereiding van een dagje Everglades zit ik op dit moment te lezen op de site www.sharkvalleytramtours.com.
Qua fees lees ik dat er een "National Park Entrance Fee" is en dan nog een fee voor de tram tour.
Betaal je dan zowiezo die entrance fee voor het Shark Valley Visitor Center voor je auto als je de tram tour wilt doen?

Onze planning voor een dagje Everglades (vertrekken vanuit Naples)
* Captain Jack Airboat tour Everglades City
* Loop Road (+/- 2u? - te doen met een Ford Focus? - mag het met een rental?)
* Shark Valley tram tour (wij gaan in augustus, dus voor fietsen gaat het te warm zijn denk ik!)

Daarna via Robert is here naar ons hotel in Homestead (vlakbij Robert is here).

Is dit te doen?
Vito
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 13

Re: Entrance fee Everglades + dagindeling

Bericht door Vito »

Ligt eraan hoe laat je vertrekt ;)

Persoonlijk vind ik Captain Jack erg commercieel, niet ons ding. Wij zijn zelf met Everglades city Airboattours geweest. Mooi kleinschalig en doordat je een microfoon hebt kun je ook tijdens de tocht nog vragen stellen. Een aanrader !

Je betaalt inderdaad zowel entrance fee voor het park als de Tramtour.

Als je de volgende dag bij Homestead nog de Anhinga trail gaat lopen zou ik daarna naar Robert is here gaan, want daar kom je dan langs.
In de buurt van Robert is here heb ik nog nooit hotels gezien maar misschien is je begrip van buurt wat anders.
mie
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 5

Bericht door mie »

Je betaalt een fee voor de ingang in het national park "Everglades" zoals je dat met andere NP's ook doet. Of je daar dan gaat fietsen, met een boot varen, kayakken, gewoon gaat wandelen of whatever, heeft daar niks mee te maken..... Als je eerst de "Shark valley-kant" doet en daarna naar Homestead gaat, kan je van daaruit het "Flamingo-gedeelte" bezoeken. Je ingangsfee blijft 1 week geldig dacht ik.
Carolena
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 3

Bericht door Carolena »

Vito schreef:Ligt eraan hoe laat je vertrekt ;)

Persoonlijk vind ik Captain Jack erg commercieel, niet ons ding. Wij zijn zelf met Everglades city Airboattours geweest. Mooi kleinschalig en doordat je een microfoon hebt kun je ook tijdens de tocht nog vragen stellen. Een aanrader !

Je betaalt inderdaad zowel entrance fee voor het park als de Tramtour.

Als je de volgende dag bij Homestead nog de Anhinga trail gaat lopen zou ik daarna naar Robert is here gaan, want daar kom je dan langs.
In de buurt van Robert is here heb ik nog nooit hotels gezien maar misschien is je begrip van buurt wat anders.
Ik denk vertrekken rond 9u 's morgens? Als het te krap is, schrappen we miss de loop road...
De Anhinga trail stond niet echt op de planning. Wilden de dag erna op tijd vertrekken richting Keys, ontbijten in Islamorada... Hoeveel tijd neemt de trail in beslag? Heb er idd al veel over gelezen, lijkt me toch ook wel iets!

"in de buurt van" was miss verkeerd uitgedrukt :wink: , volgens maps is het 7min rijden naar ons hotel van Robert is here.
mie schreef:Je betaalt een fee voor de ingang in het national park "Everglades" zoals je dat met andere NP's ook doet. Of je daar dan gaat fietsen, met een boot varen, kayakken, gewoon gaat wandelen of whatever, heeft daar niks mee te maken..... Als je eerst de "Shark valley-kant" doet en daarna naar Homestead gaat, kan je van daaruit het "Flamingo-gedeelte" bezoeken. Je ingangsfee blijft 1 week geldig dacht ik.

We hebben maar 1 dagje uitgetrokken voor de Everglades, dus Flamingo bezoeken zit er spijtig genoeg (dit jaar :) ) niet in!
marc08
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 6

Bericht door marc08 »

Wij gaan deze tours ook doen, maar ons vertrekpunt is Islamorada.

Paar vragen hierover:
Hoelang loop je over de Anhinga trail?
Hoelang rijd je over de loop road (is dat de Loop road big cypress national preserve?)

en we willen dan om 16uur afsluiten bij Everglades City Airboat Tours voor een boot tour.

Volgens mij wel haalbaar, maar ik zou graag een beetje een tijdschatting weten, zodat we niet te hoeven haasten ergens.
New York 2009
Orlando 2012
Orlando 2014
Orlando 2015
Orlando 2016
Miami - Orlando 2017
Orlando 2018
Orlando 2019
SuzieQ
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 4

Bericht door SuzieQ »

Entrance is gewoon via je NP pas toch?
Suzie

2023- Alaska cruise & Oregon
2020- Oregon & Washington *Geannuleerd *
2019- Noord-Zuidwesten
2018- Florida
2017- Zuidwesten
2016- Zuidwesten
ohjajoh?
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 6

Bericht door ohjajoh? »

Anhinga trail is maar 1200 meter. Als je goed doorloopt doe je er een kwartier over :wink:
harryh
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 68

Bericht door harryh »

Loop road kun je in ongeveer een uur rijden (is 27 mijl) maar dan zie je niks ;) Je zult daar regelmatig willen stoppen. Zonder wandelingen zou ik er 2-3 uur voor uittrekken.
boonens
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 17

Bericht door boonens »

Misschien hadden wij pech, maar ik vond de Loop Road absoluut niet de moeite. Door de veelal dichte begroeiing valt e.e.a. slecht te zien. De ironie wilde dat wij rijdend over de Tamiami Trail voor en na de Loop Road veel alligators zagen, maar langs de Loop Road en op korte wandelingen buiten de auto juist amper wildlife tegenkwamen. Een volgende keer spendeer ik liever wat meer tijd bij Shark Valley.

Overigens vond ik de Ten Thousand Island Cruise vanuit Everglades City ook erg leuk. Veel dolfijnen kwamen naar onze boot om mee te zwemmen en door het kielzog te springen!
'08: NYC | '13: CA/NV/UT/AZ | '14: FL | '15: WA/ID/WY/UT | '17: MA/NH/VT/NY/PA/DC/VA | '18: WA - CA/UT/NV | '19: FL - IL/IN/OH - CO/SD/WY/NM | '20: TX - HI | '21: AZ/NV | '23: VA/TN/KY/WV | '24: AZ/NV - NY | '25: TX Gepland: TX (deel 2)
Plaats reactie
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer