Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Boot varen vanuit Cape Coral

Hier kun je berichten plaatsen over de staat Florida.
Plaats reactie
Kletskous
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 2

Boot varen vanuit Cape Coral

Bericht door Kletskous »

Wij hebben bij onze villa in Cape Coral voor 2 dagen een boot erbij gehuurd. De boot is een hurricane GS 211 an 6,30 m lang met een 150 pk yamaha 4 stroke motor, zo staat vermeld.

Zijn er duidelijke vaarroutes aangegeven of hoe werkt dit? We gaan zeker een keer naar Sanibel Island. Kun je daar gemakkelijk aanleggen en dan gaan zwemmen bijvoorbeeld? Of ergens aanleggen om een keer te lunchen.
Captiva Island lijkt me ook leuk.

We krijgen trouwens wel een verplichte instructie nog ter plaatse. En heb al gevraagd of er navigatie/kaarten aanwezig zijn maar nog geen antwoord op.

Iemand nog meer tips waar het leuk naar toe varen is vanuit Cape Coral? Of praktische zaken waar we aan moeten denken?
2002 : West-Amerika
2014 : Mexico
2017 : Florida
2019 : New York | Oost-Amerika | Florida

2024 : Java & Bali
Edekees
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 6

Re: Boot varen vanuit Cape Coral

Bericht door Edekees »

Hoi Kletskous,

in oktober 2014 zaten wij in een villa in Cape Coral en hebben toen via de eigenaresse van de villa een boot gehuurd. Deze kon bij de villa worden afgeleverd maar dat betekende dat we eerst anderhalf uur rustig moesten varen eer we op 'open water' waren. We hebben er toen voor gekozen om te beginnen waar de boot lag. ( 30 minuten rijden vanaf de villa ) Wij kregen kort instructie omdat we het jaar ervoor een beduidend kleinere boot hadden gehuurd in Napels en op die manier ervaring hadden.
De drie boot-dagen waren onvergetelijk. We doen het met zo'n grote boot zo 1-2-3 niet weer. Je zit erg vlug op letterlijk open water, overal water. Zelfs een zeeschildpad zien zwemmen. Het varen gaat vrij makkelijk, de palen rood/groen zijn goed zichtbaar. Let op als andere boten hard langs komen...jij maakt klappen op het water door hun golfslag. Verder erg goed kijken naar de diepte waar je vaart, wij zijn er net aan ontsnapt maar er zijn plaatsen waar je het niet verwacht dat het opeens ( voor ons opeens ) heel ondiep water is en je de schroef van de motor hoort schrapen over het zand. We hebben verschillende mensen gezien die dit te laat door hadden.
Het aanmeren vonden wij vrij lastig...niet makkelijk aangegeven etc. Je vaart veel om wat te zien en dus moet er ook getankt worden.
Het is wel een hele belevenis en we hebben geluncht op een plek die alleen per boot bereikbaar is en zeker de moeite waard! Leuk restaurantje al ben ik de naam vergeten.
ps ga er maar van uit dat er navigatie en kaarten aanwezig zijn in/op de boot want ook zij willen dat de boot heelhuids terugkomt. Er zijn nl gebieden waar je sowieso niet mag komen.
Heel veel plezier toegewenst en ik ben zeer benieuwd hoe jullie het gaan ervaren, leuk!
Kletskous
Amerikakenner

Bericht door Kletskous »

Dat klinkt enthousiast Edekees ! Krijg er nog meer zin in.
Vind het ook wel een beetje spannend, maar tegelijkertijd supergaaf. De boot ligt bij onze villa 'voor de deur' dus wellicht moeten wij inderdaad eerst een stukje langer varen voordat we op open water zijn. Dat zien we dan wel.

Waar ben jij allemaal heen gevaren?

Edekees
Amerika-ontdekker

Bericht door Edekees »

Kletskous dit is zo leuk...mijn man en ik zitten tegenover elkaar met de laptop en zijn voor je bezig eea op te zoeken. Een ding is zeker het was een groot avontuur maar práchtig.
Er volgt vanavond meer! :thumbup:
Edekees
Amerika-ontdekker

Bericht door Edekees »

We hebben zonet herinneringen opgehaald en de juiste info bij elkaar gezocht.
Wij zaten in villa Palm Breeze ( de villa kwam al eerder op dit forum voorbij ) en stapten op de boot bij een villa gelegen aan SW 54 TH St. De boot hing daar in een lift die tergend langzaam was maar uiteindelijk dreef hij op het water. We moesten daar trouwens door hoog gras lopen en daar zitten zandvlooien! ( ik weet sindsdien aan den lijve hoe vreselijk dat jeukt circa 5-7 dagen later )
Vandaar uit voeren we tussen Sanibel en Pine Island door ( de andere kant van Sanibel ligt aan de Golf van Mexico en daar mag je niet varen ) Met regelmaat moet je heel langzaam varen ivm de zeekoeien...die wij daar overigens niet gezien hebben.
Wel hebben we groepjes dolfijnen gezien die met je mee zwemmen op de stroming die je boot bwv achterlaat. Een keer had ik mijn hand nog net op de rand van de boot liggen en zwom er rakelings een dolfijn langs. Niet tegen te fotograferen natuurlijk maar zo mooi!
We hebben de tweede dag een heel eind gevaren tot North Captiva Island en geluncht bij Barnacles Phil's wat alleen per boot bereikbaar is...zeker de moeite waard! Daarheen en weer terug is bijna een dag op het water doorbrengen.
Tanken deden we bij Westin Cape Coral Marina Village...ook weer een hele ervaring.

Wij gaan half december weer naar Florida...Davenport waar we via Micazu een huis gehuurd hebben. De voorpret is al bijna een vakantie. Hoop dat je wat aan de info hebt.
Kletskous
Amerikakenner

Bericht door Kletskous »

Jazeker !! Helemaal fijn ! Ik ga het opnemen in mijn roadbook
Dat restaurantje om te lunchen lijkt me ook wel wat, ik ga em effe googlen. Het idee alleen al dat het alleen per boot bereikbaar is, is al idyllisch hè.
Ik hóóp zo dat wij ook dolfijnen gaan zien! Daar verheug ik me enorm op. Lijkt me zo geweldig. Zeker als ik jouw verhaal lees. Ooit hebben we in een ander land een excursie gedaan met zoektocht naar dolfijnen. Het komt nooit voor volgens de locals en de reisgids daar, maar wij hadden de pech dat we ze niet zagen....extra lange tocht gemaakt maar niets. Dus ik hoop nu op een herkansing!

Villa Palmbreeze hebben wij tussen getwijfeld! Zag er prachtig uit hè! Maar was voor ons toch wel duurder dan de villa die we nu hebben gehuurd. En alles scheelt hè ?! Hebben we nu de boot weer voor zeggen wij dan maar.

Enne...is dat tanken ingewikkeld dan?

Vito
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 13

Bericht door Vito »

Wij zagen zelfs met kayakken een dolfijn die om ons heen zwom in de kanalen van Cape Coral, dus dat gaat vast lukken. Ook bij Sanibel zitten vaak dolfijnen.
Kletskous
Amerikakenner

Bericht door Kletskous »

Wat gaaf Vito !!

Edekees
Amerika-ontdekker

Bericht door Edekees »

@Kletskous...villa Palm Breeze zijn we toen in okt geweest met een enorme korting. Er waren nog 2 weken vrij als 'gat' die ze graag opgevuld wilde hebben. Dat kwam ons prima uit natuurlijk.

Het tanken is niet erg moeilijk alleen moet je op een beperkte ruimte kunnen keren etc om de boot goed aan te leggen om te tanken en je bent vaak niet de enige die dat wil. Als je weer weg vaart moet je een inham uit en juist daar troffen wij ook dolfijnen aan die dan zelf ook wat beperkte ruimte hebben. Even stil gaan liggen en je ziet ze vast...wel met iets geduld natuurlijk.
Kletskous
Amerikakenner

Bericht door Kletskous »

Over 2 weken hebben we de boot gehuurd, voor 2 dagen, en heeel veel zin in!
Hopelijk is het wel droog weer die 2 dagen, andere hebben we voor niets zoveel geld uitgegeven hè...?
Maar het lijkt me zó gaaf, dit is wel een van de hoogtepunten van onze reis, waar ik enorm naar uitkijk hoor !

Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer