Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Sleep, park & fly Düsseldorf ?

Hier kun je berichten plaatsen over de staat Florida.
Kletskous
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 2

Sleep, park & fly Düsseldorf ?

Bericht door Kletskous »

Ik had het er net met mijn man over, en wellicht vindt hij het toch fijn om de avond vantevoren al in Düsseldorf te slapen. Het is in elk geval goed om eea even uit te zoeken (niet erg op tijd, ik weet het) Onze vlucht gaat om 10.45 uur trouwens.

Nu heb ik een paar vragen. Ik zie op de site van Air Berlin dat je de avond tevoren tussen 18.00-20.00 uur de late night check in kunt doen tegen betaling van 8,00 pp. Maar hoe werkt dit precies?
- moet ik die dag thuis dan nog online inchecken? De stoelen zijn al gereserveerd trouwens
- is het alleen koffers afgeven of wat is er verder dan nog wat moet gebeuren? Ik hounalleen de handbagage dan nog over hè? Gaat dat altijd goed als de koffers eerder zijn afgegeven??
- hoe lang vantevoren moeten we dan op de vertrekdag aanwezig zijn? Nog steeds 3 uur tevoren?
- waar moeten we de vertrekdag dan melden? Direct door naar de gate ofzo?

Ik heb al een parkeerplaats gereserveerd op P5 bij Parkvogel, maar die kan ik volgens mij nog annuleren.
Dan de opties mbt de hotels:
OPTIE 1: koffers 's avonds afgeven, los hotel boeken (tip ?!) slapen en ontbijten, dan de auto naar P5 brengen en met de skytrain naar de vertrekhal. Is dit handig?
OPTIE 2: parkeerplaats annuleren en op zoek naar een hotel met sleep-park-fly mogelijkheden. Ik heb al even gekeken maar kon zo niets vinden. We zijn daarmee natuurlijk ook erg laat, dat realiseer ik me, maar wellicht kunnen jullie helpen. We zouden dan van 18-19 juli willen overnachten en de auto ophalen op 12 augustus.

Kunnen jullie me helpen hierbij? Wat is handig en nog haalbaar?
2002 : West-Amerika
2014 : Mexico
2017 : Florida
2019 : New York | Oost-Amerika | Florida

2024 : Java & Bali
Vito
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 13

Re: Sleep, park & fly Düsseldorf ?

Bericht door Vito »

Persoonlijk lijkt mij het helemaal niet handig om je spullen al af te geven de avond van tevoren. Je hebt tenslotte sowieso je toiletspullen nog nodig en dan moet je al kleinverpakkingen meenemen omdat de normale verpakking weer niet in je handbagage mag.
Wij hebben het niet gedaan. Wel online ingecheckt en gewoon de dag zelf de koffers afgegeven. Ik vond het allemaal goed geregeld bij AirBerlin.

Voor park sleep fly: je hebt vd Valk en Relaxa als meest bekende hotels in de omgeving. Google er eens op en je vindt genoeg. Ik kijk zelf altijd het liefst bij de hotels, je bent dan toch het voordeligst uit. Hotelspecials biedt het ook aan.
Kletskous
Amerikakenner

Bericht door Kletskous »

Wat heb je nu nodig aan toiletartikelen? Shampoo en handdoeken liggen al in het hotel.
En ik heb nog wel een (heel oud hihi) mini-flesje deo en mini-potje gel liggen. Schoon ondergoed en een tandenborstel mee en klaar. De kleding die je aantrekt in het vliegtuig trek je de avond vantevoren al aan. Dus wat heb je nu echt bij je?
Het lijkt me ergens ook wel relaxed reizen. Maar ik ben er nog niet over uit, hoor.

Wij hebben geboekt bij American Airlines maar vliegen dus heen met Air Berlin.
Ik lees dit nu op de site van AB:
Let op! Inchecken op de avond van tevoren is alleen mogelijkvoor vluchten met airberlin, NIKI en Belair. Klanten die met codeshare-partners vliegen, wordt verzocht informatie op te vragen bij de betreffende luchtvaartmaatschappij.
Kunnen we nu wel/niet gebruik maken van die late night check in?

En vantevoren thuis inchecken, zoals gebruikelijk, hoeft dan toch níet hè?

Vito
Amerika-expert

Bericht door Vito »

Ik zie het voordeel echt niet, maar goed als jij het wel ziet moet je het vooral doen.
Ik check thuis van tevoren online in, ga naar de luchthaven waar ik toch al moet zijn om te vliegen, geef de koffers af en naar security. In jouw geval moet je 2 x naar de luchthaven, wat is daar relaxed aan? De koffers afgeven kost je de tijd niet en door security moet je toch.
Kletskous
Amerikakenner

Bericht door Kletskous »

Ja, als je het zo stelt, zit er ook wel wat in.
Maar ook vanwege de stress op de weg omdat je op tijd móet zijn, daar kan mijn man slecht tegen, dus in dat opzicht zou het wel wat rust bieden.

goState
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 5

Bericht door goState »

Hallo het is Dusseldorf geen Schiphol.
Meerdere keren van vertrokken zeer fijne luchthaven.
Parkeren voordelig, snelle security, check en paspoortcontrole door de Zoll alleen als je Shengen gebied verlaat.
Je staat P5 makkelijker kan niet. Straat oversteken monorail pakken en 2 minuten op de terminal!
Jammer dat ik van Schiphol ga dit jaar.
babarage
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 21

Bericht door babarage »

avond tevoren gaan en bij vliegveld in de buurt slapen zou ik vooral doen. Scheelt toch mooi twee uur eerder opstaan en dat is op een reisdag altijd fijn vind ik.

Die koffers de avond er voor inleveren vraag ik me af of dat nou echt wat extras oplevert. Vorig jaar sliepen wij in het hotel naast de terminal, ja dan ben je d'r toch en dan had ik het misschien gedaan als het bij klm had gekund. als je er voor naar de luchthaven moet komen, waarom zou je. Düsseldorf is echt lekker overzichtelijk dus tis nergens goed voor.
89 highschool Mi 92 college Ga 97 uni Mi
99 Fl-Ca, 00 Ca - Wa, 01 Fl, 04 Va, 05 Co - Ca, 06 New England, 08 Fl, 08 BC - NS, 09 Wa - Nv, 10 Zuidoosten, 11 Route 66, 13 Noordoosten, 15 Wa, 16 Il - Ca, 17 Alaska, 18, 19 oostkust
ohjajoh?
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 6

Bericht door ohjajoh? »

Tsja je kan ook stress creëren waar het totaal niet nodig is.
Düsseldorf is een super relaxt vliegveld. Ik vertrek er elke keer, vanmiddag om 14:30 ook weer.
Normaal ga ik met de trein (NS international, kost €20), nu word ik gebracht. Hotel nemen zou kunnen maar als je daar parkeert ook prima.
Je wordt met een shuttle bus voor de deur afgezet en je auto staat veilig en goedkoop geparkeerd.
Wat wil je nog meer?
roelb
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 25

Bericht door roelb »

babarage schreef:avond tevoren gaan en bij vliegveld in de buurt slapen zou ik vooral doen. Scheelt toch mooi twee uur eerder opstaan en dat is op een reisdag altijd fijn vind ik.
Tja, je kunt ook anders redeneren: een avond eerder van huis weg moeten betekent ook dat je alles dus echt dan klaar moet hebben. Dat kan ook meer stress veroorzaken. Zeker als je wat langer op vakantie gaat zijn er altijd veel dingen die moeten gebeuren.
babarage
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 21

Bericht door babarage »

Das waar roel maar dat ga je sochtends ook niet meer doen, als je gaat terugrekenen: 10.45 vliegen is 7.45 daar zijn (als je gelijk naar Amerika vliegt) maar vooruit laten we 8.15 zeggen. Laten we er van uitgaan dat iemand een uur rijdt om er te komen dus 7.15 thuis weg. Maar ivm verkeer bouw je iets marge in. Dus rij je ergens tussen 6.45 en 7.00 weg. Dat betekent voor de meeste mensen rond 6.00 uur de wekker. Das best vroeg. Slaap je bij de luchthaven dan gaat de wekker om h8, en dat is wel een lekkere anderhalve uur die je slaapt. Plus, de avond ervoor kun je op je eigen tijd weg als alles klaar is. En, wat Kletskous eigenlijk aangeeft, haar man is niet zo van het met 1 oog op de klok moeten rijden voelt hij zich niet prettig bij en waarom zou je dan? Heerlijk avond van te voren deur achter je kont dichttrekken, vakantie!!
89 highschool Mi 92 college Ga 97 uni Mi
99 Fl-Ca, 00 Ca - Wa, 01 Fl, 04 Va, 05 Co - Ca, 06 New England, 08 Fl, 08 BC - NS, 09 Wa - Nv, 10 Zuidoosten, 11 Route 66, 13 Noordoosten, 15 Wa, 16 Il - Ca, 17 Alaska, 18, 19 oostkust
roelb
Amerika-expert

Bericht door roelb »

Ik zou nog een half uurtje langer blijven liggen. Maar goed, laten we toch jouw voorbeeld van 07.15u wegrijden, 06.15u uit bed nemen. Een half uurtje meer of minder maakt ook niet uit.

Dat betekent dat je de avond er voor rustig alles kan klaarzetten en rond 23.00u lekker kunt gaan slapen. Dat geeft, ook op een werkdag, nog de hele avond om rustig alles in te pakken en af te ronden. Een uur is in de ochtend voor ons iig ruim voldoende - douchen, checklistje met laatste dingetjes afwerken, spulletjes in de auto, cappuccino en broodje mee en rijden.

Maar als je al de avond vooraf die kant op gaat ga je niet pas om 23.00u wegrijden. Je gaat eerder, zeg zo rond 20.00u En dat betekent dat je ook eerder klaar moet zijn. Als het een werkdag was dan heb je, met eten erbij, misschien een uurtje of 2 om alles te regelen.

Veel later opstaan de volgende dag zie ik ook niet echt gebeuren. Je bent opeens afhankelijk van een shuttlebus van een hotel, je gaat daar nog ontbijten (dat zit immers meestal bij de prijs in) en al met al heb je waarschijnlijk ook anderhalf uur nodig om op het vliegveld te komen nadat je de kamerdeur achter je dicht trekt. Ga je inderdaad bij een van on-airport hotels slapen ligt het iets anders, maar die zijn ook fors duurder.

En hou er ook rekening mee dat bijvoorbeeld bij vd Valk het parkeren slechts 14 dagen inclusief is. Daarna betaal je EUR 4/dag, dat is meer dan dat je bij P13 zou betalen en ongeveer net zoveel als bij P25 vrijwel naast de terminal.
sanook
Amerika-expert

Bericht door sanook »

Wij hebben al een paar keer sleep, park & fly geboekt bij Holiday Inn in Ratingen, op 5 gratis transfer minuutjes van het vliegveld.
Voor 3 weken betaalden wij ca 160 euro voor slapen en parkeren (2 personen/ 1 kamer). Lekker relaxt de avond van te voren na het eten op weg naar het hotel en ter plaatse evt nog een drankje pakken in de hotelbar. Volgende ochtend op het gemakje wakker worden (ontbijt is voor deze prijs niet inbegrepen maar wel bij te boeken, je kunt natuurlijk ook op het vliegveld nog iets eten) en met de shuttle bus (tijd reserveren bij het inchecken) naar het vliegveld. Zou dat een volgende keer weer doen.

En over die late night check in, waarom zou je dat doen ? Moet je extra voor naar het vliegveld en mijn ervaring is dat het nooit zo heel druk is bij de incheck/bagage drop balies van AirBerlin in de ochtend van vertrek. Je hebt al stoelen gereserveerd dus (als je API gegevens al online ingevoerd hebt) is online inchecken ook nergens meer voor nodig.

info over sleep park fly Holiday Inn Ratingen: https://www.leonardo-hotels.nl/park-sle ... dusseldorf
Ik stuur meestal even een mail omdat online maar tot 14 dagen parkeren gaat als ik het goed heb. Als je mailt krijg je een offerte teruggestuurd en kun je deze per email bevestigen.

Jullie gaan met 4 personen geloof ik, dan heb je volgens mij wel 2 kamers nodig wat het geheel iets duurder maakt. En als je maar op 1 uur rijden zit van DUS en om 10:45 vliegt dan zou ik waarschijnlijk toch thuis slapen en vroeg opstaan. Stress is nergens voor nodig, gewoon ruim/zeker plannen. Liever een half uurtje eerder op en een half uurtje langer wachten op het vliegveld dan later weg gaan en stressen als er onverwacht vertraging optreedt.
Mark & Martine
Amerikakenner

Bericht door Mark & Martine »

met zijn 4-en kun je terecht in Novotel Dusseldorf city west. Wij betalen met 4 personen inclusief 3 weken parkeren in hoogseizoen en een transfer naar de luchthaven 150 euro. Kinderen tot 16 jaar zijn gratis. Kamer is ruim en superaardig personeel. Dit jaar heb ik het hotel rechtstreeks een mailtje gestuurd voor een aanbieding maar je kunt ook boeken via parken und fliegen.
roelb
Amerika-expert

Bericht door roelb »

Dat is het ook inderdaad ja. Kijk, hoe verder je van DUS afwoont, des te interessanter het wordt.

Als ik naar mijn situatie kijk, ik rij vanaf huis vrijwel zonder filerisico in minder dan een uur naar knooppunt Moerz. Vanaf daar wordt het wel wat drukker, maar je bent er dan al bijna. Het enige stukje snelweg dat ik in Nederland zie is de A50 Veghel/N279-Uden, vrijwel zonder filerisico en de laatste paar km van de A77, vanaf Beugen, ook zonder filerisico. Op de 57 (verlengde van de A77 in Duitsland) kun je tot aan knooppunt Moerz iig doorblazen, daarna kan het wat drukker zijn maar ook dat valt meestal reuze mee.

Woon je verder weg en moet je bijvoorbeeld de A67 af of langs Nijmegen dan ligt het inderdaad anders.
Gast

Bericht door Gast »

ohjajoh? schreef:Tsja je kan ook stress creëren waar het totaal niet nodig is.
Kijk eens naar alle andere draadjes die kletskous is gestart :mrgreen:
Kletskous
Amerikakenner

Bericht door Kletskous »

En bedankt Eoms :D

De late night check in leek me handig omdat je dan de volgende dag geen 3-3,5 uur vantevoren meer op de luchthaven aanwezig hoeft te zijn. 1.15 uur vantevoren is dan meer dan voldoende, zo staat op de site.
Dus dat scheelt op de dag zelf wel e.e.a. En reistijd (want je bent er al of in elk geval vlakbij) én minder lang vantevoren aanwezig zijn.

Maar je moet dan wel extra langs het vliegveld de avond ervoor, dat is waar.
Maar we kunnen dat ook skippen hè, en alleen een hotel in de buurt zoeken. We zijn er nog niet over uit wat ons handig/prettig lijkt.
Dus ja....tips/ervaringen zijn welkom! Helpt om de plussen/minnen tegen elkaar af te wegen :)

Ons voorbeeld zou wel iets vroeger uitpakken trouwens. Wij hadden bedacht om anders rond 5.15 uur op te staan, laatste spullen pakken, rond 6.00 te vertrekken, aankomst parkeerplaats ca. 7.15-7.30 en dan door de vertrekhal waar we dan dus ongeveer 3 uur vantevoren aanwezig zijn.

Vito
Amerika-expert

Re: Sleep, park & fly Düsseldorf ?i

Bericht door Vito »

Het scheelt je in reistijd niets, je moet juist heen en weer naar het vliegveld en hotel. Kost je juist extra tijd om eerst naar het vliegveld te rijden ipv rechtstreeks naar je hotel. Maar doe vooral waar je je goed bijvoelt.
Pfff ... Ik heb nog nooit iemand zo zien stressen voor een vakantie. Kun je überhaupt wel genieten van het moment zelf ipv te stressen voor dingen die komen gaan?
Kletskous
Amerikakenner

Bericht door Kletskous »

Oh maar dit is geen stress hoor jongens! Er gaat immers niks mis of loopt anders dan gepland :mrgreen:

Dit kwam meer opzetten als een idee, zo van 'zou het niet tóch handig zijn om'.
En daarom gooi ik deze vraag weer op dit forum, om van jullie, als ervaringsdeskundigen, te horen of het een goed plan is of dat er andere afwegingen zijn die juist het tegendeel laten zien. En die lees ik graag.

Enne..ik ga zeker genieten hoor! Ik tel af tot we in het vliegtuig zitten.
Vind het spannend allemaal, zo'n eerste keer zélf georganiseerd én eerste keer Florida, maar oh boy, wat kijk ik er naar uit! Het lijkt me zo'n gave reis worden !

Gast

Bericht door Gast »

Dit weekend begint de Tour de France in Düsseldorf, dan zal het er wel wat drukker zijn.
Edekees
Amerika-ontdekker

Bericht door Edekees »

Hoi Kletskous ea,

nav dit topic ben ik ook gaan struinen maar heb gisteravond de knoop doorgehakt en het Sheraton geboekt voor 16 op 17 dec as. ( inclusief ontbijt )
Had nog gekeken naar Van der Valk Sleep, park & fly maar dat was voor dit arrangement 'uitverkocht' op de site.
Ook wij vliegen vanaf daar om 10.45 en een paar jaar eerder hebben we het ook zo gedaan. Mede omdat familie in ons huis is bij de hond en wij hun niet bijzonder vroeg op pad wilden sturen. Nu komen zij rustig zaterdag middag bij ons, drinken koffie met wat lekkers en dragen we het huis aan hun over en rijden wij rustig weg. Volgende dag rustig opstaan, ontbijten en de koffers pakken..uitchecken uit hotel, de straat over steken en de koffers afgeven bij de betreffende balie.
Jullie al een knoop doorgehakt?
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer