Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

In mei naar Disney?!

Hier kun je berichten plaatsen over de staat Florida.
Marjol
Amerika-expert
Contacteer:

In mei naar Disney?!

Bericht door Marjol »

Wij zijn echte zomervakantie-mensen (dat heb je als je in het onderwijs werkt) en waren eigenlijk alweer bezig om de zomervakantie voor volgend jaar te plannen (met in ieder geval Florida als optie), toen we opeens het idee kregen om in de meivakantie (en dan heb ik het over de tweede en derde week van mei) twee weken naar Florida te gaan!

De voordelen hiervan zijn volgens ons:

* Het weer is beter dan in juli
* Het is minder druk in de attractieparken
* Het is een stuk goedkoper om in mei naar Florida te vliegen dan in juli

Het nadeel is:

* Dat we maar twee weken de tijd hebben
* Dat ik dan een lange zomervakantie zonder vakantie heb ;)

We zijn eens op zoek gegaan naar wat dit ons precies zou gaan kosten en kwamen tot de conclusie dat de vliegreis ergens rond de 450 euro pp zou uitkomen. We zouden dan heenvliegen op zaterdag 5 mei en terug op donderdag 17 mei.

Toen hebben we een hotel gezocht. Omdat we geen auto willen huren (dat zou wel een behoorlijke aanslag zijn op ons budget en we willen eigenlijk alleen attractieparken bezoeken) wilden we eigenlijk een hotel dat gratis shuttles aanbiedt naar zowel Disney als Universal en Seaworld... Maar dat blijkt niet zo gemakkelijk.
Op americanestates.nl kwamen we een leuk hotel tegen, het Courtyard by Marriott bij Lake Buena Vista voor maar €43 per nacht. Het krijgt een zeer goede beoordeling op tripadvisor.com. Nadeel is, dat dit hotel alleen shuttles naar Disney aanbiedt.

Nu hebben we eigenlijk een paar vragen:

* Kun je vanuit Lake Buena Vista ook met het openbaar vervoer naar Universal en Seaworld?
* Is Lake Buena Vista een leuke buurt om te zitten?
* Heeft er iemand ervaring met dit hotel, of weet iemand een beter hotel waar ze wél shuttles naar alle parken aanbieden?
* Is het slim om te wachten met boeken tot alle reisbrochures uitkomen of is het beter om nu al te boeken, omdat het alleen maar duurder gaat worden?

Alvast bedankt voor de antwoorden! :)
pyca
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door pyca »

* Kun je vanuit Lake Buena Vista ook met het openbaar vervoer naar Universal en Seaworld?

Dat weet ik niet, wij huren altijd een auto.
Ik weet wel dat de I-ride vertrekt van de shoppingmall die dichtbij het hotel ligt. En de I-ride gaat naar Seaworld. Moet wel zeggen dat wij met de auto naar de shoppingmall gingen, misschien 5 min rijden. Maar lopen denk ik wel zo'n 25 min.
Kan me niet herineren dat er een voetpad is, maargoed heb ik ook niet echt op gelet.
* Is Lake Buena Vista een leuke buurt om te zitten?
Het is een gebied met veel winkels, horeca en natuurlijk Disney. Maar om dit alles te bezoeken heb je wel een auto nodig, lijkt mij.
* Heeft er iemand ervaring met dit hotel, of weet iemand een beter hotel waar ze wél shuttles naar alle parken aanbieden?
Het hotel wat jullie bedoelen ligt samen met nog 2 hotels aan een soort plein.Wij zaten in het LBV Marriot Springhill Suites, het is ons goed bevallen, heerlijk hotel, maar toch gaan wij niet meer hier naar toe. Onze voorlkeur gaat uit naar de Int. Drive, daar vinden wij het gezelliger, 's avonds leeft het daar meer en restaurants, supermarkten, zijn te belopen.
* Is het slim om te wachten met boeken tot alle reisbrochures uitkomen of is het beter om nu al te boeken, omdat het alleen maar duurder gaat worden?
Moeilijk te zeggen, toen wij in mei 2005 gingen, heb ik dat pas in januari '05 geboekt, omdat er toen een interessante aanbieding was met BA.

Afgelopen zomer zijn we weer geweest en dat heb ik eind december bij American Estates geboekt, ook weer BA die het goedkoopst uit de bus kwam, (wel overstappen in Londen)

Wij waren in mei 05 circa 1600, -- kwijt, 2 volw + 2 kinderen en zomer 06, m'n dochter was inmiddels 11, dus 3 volw + 1 kind ca. 1750,-- euro.

Voor komend jaar daarentegen heb ik bijna een jaar van te voren geboekt, maar dan gaan we eerst naar de westkant en dan nog een week naar Florida. Direct op de website van UA geboekt, vond daar een redelijke prijs.

Voor meer info over onze laatste Orlando vakantie, zie ons weblog.
CitizenUSA
Amerika-ontdekker
Contacteer:

Bericht door CitizenUSA »

Met openbaar vervoer naar Universal en Seaworld. Dat kan.
In Orlando hebben ze de bus maatschappij Lynx. Ook van uit Lake Buena Vista.
Als de bushalte dicht bij jullie hotel is, is dat prima te doen. Om naar Universal te gaan zal je wel 1 maal moeten overstappen.

De website is http://www.golynx.com

Een directe link naar de kaart van alle lijndiensten:
(Lake Buena Vista ligt links onder aan, rechts van Disney).

http://www.golynx.com/media/PDFs/SystemMap.pdf
Marjol
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Marjol »

Bedankt voor de antwoorden :)

Inmiddels heb ik wat research gedaan over het openbaar vervoer in Orlando en kom eigenlijk tot de conclusie dat dit niet fantastisch geregeld is.

We denken er nu tóch over om een auto te huren, hoewel we dit wel een aardig bedrag (rond de 350 euro voor 12 dagen) vinden op een bedrag van zo'n 1800 euro voor de reis + hotel + Disneytickets...
Color01
Amerika-expert

Bericht door Color01 »

Marjol schreef: hoewel we dit wel een aardig bedrag (rond de 350 euro voor 12 dagen) .
dat is ongeveer 30 dollar per dag.....ik vind dat spot goedkoop....en je kunt s'avonds dan lekker gezellig uit naar International Drive....daar is van alles te beleven.
Marjol
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Marjol »

Color01 schreef:
Marjol schreef: hoewel we dit wel een aardig bedrag (rond de 350 euro voor 12 dagen) .
dat is ongeveer 30 dollar per dag.....ik vind dat spot goedkoop....en je kunt s'avonds dan lekker gezellig uit naar International Drive....daar is van alles te beleven.
30 euro dan wel ;)

Maar op een bedrag van 1800 euro is dat best veel :)

Ik heb zojuist een mailtje gestuurd naar Americanestates.nl met wat vragen.
Marjol
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Marjol »

Ik zat net naar de verschillende Disney tickets te kijken en zag de tickets met water park fun + more staan.
Daarin zit dus inbegrepen:
*toegang tot de twee waterparken
*Disney Quest
*Clubs in Downtown Disney
*Disney world of sports

Van de onderste twee zullen we sowieso geen gebruik maken. Een waterpark vinden we misschien wel leuk.
Wat moet ik me voorstellen met toegang tot Disney Quest? Mag je daar dan alleen naar binnen en moet je voor alle attracties betalen of zijn die dan ook gratis? En is het de moeite waard? Het scheelt toch zo'n 40 euro in totaal met een Basic ticket.
Color01
Amerika-expert

Bericht door Color01 »

Marjol schreef:
Wat moet ik me voorstellen met toegang tot Disney Quest? .
deze link heeft een paar video clips van Disney Quest.

http://video.google.com/videosearch?sou ... a=N&tab=wv
Marjol
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Marjol »

Bedankt, maar ik bedoel dus eigenlijk wat ik me moet voorstellen met de toegang hiertoe met dat fun option ticket. Kun je dan ook gratis gebruik maken van de attracties?
Njit
Amerika-expert
Partner van: SpaceAce
Aantal x V.S. bezocht: 11
Contacteer:

Bericht door Njit »

Marjol schreef:

Bedankt, maar ik bedoel dus eigenlijk wat ik me moet voorstellen met de toegang hiertoe met dat fun option ticket. Kun je dan ook gratis gebruik maken van de attracties?
De attracties kun je dan gewoon gebruik van maken. Zie het als een hele grote automaten-hal.
Deze pagina legt het perfect uit: http://www.allearsnet.com/btp/dqfaq.htm
Homepage met al onze reis- en fotoverslagen bij elkaar: https://kloenies.nl/
Marjol
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Marjol »

Njit schreef:
Marjol schreef: Bedankt, maar ik bedoel dus eigenlijk wat ik me moet voorstellen met de toegang hiertoe met dat fun option ticket. Kun je dan ook gratis gebruik maken van de attracties?
De attracties kun je dan gewoon gebruik van maken. Zie het als een hele grote automaten-hal.
Deze pagina legt het perfect uit: http://www.allearsnet.com/btp/dqfaq.htm
Bedankt :)
Ik had dezelfde link ook al via een PB van pyca ontvangen :)
Njit
Amerika-expert
Partner van: SpaceAce
Aantal x V.S. bezocht: 11
Contacteer:

Bericht door Njit »

Marjol schreef: Bedankt :)
Ik had dezelfde link ook al via een PB van pyca ontvangen :)
Dat soort PB's gaan een beetje tegen het principe van een Forum in :)
Laatst gewijzigd door Njit op 20 nov 2006, 08:38, 1 keer totaal gewijzigd.
Homepage met al onze reis- en fotoverslagen bij elkaar: https://kloenies.nl/
EvdB
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 21
Contacteer:

Bericht door EvdB »

Marjol schreef: We denken er nu tóch over om een auto te huren, hoewel we dit wel een aardig bedrag (rond de 350 euro voor 12 dagen)
Zag al een auto incl alle verzekeringen en 1 volle tank bij D-Reizen voor € 300=. Bij Budget voor €273,=( weet ff niet of dat incl is)
Ik zou zeggen: auto nemen.
vliegreis ergens rond de 450 euro pp zou uitkomen
is dat inclusief alle belastingen en taxen? Dat is niet duur, dan zou ik zeker niet te lang wachten met de vlucht vast te leggen. Als het zonder taxen en belasting is kan het wel goedkoper. Kijk ook eens wat het scheelt (en of je het geregeld krijgt) om op 4 mei te vertrekken. Bij martinair scheelt dat 50 euro per persoon.
yvet
Amerikafan
Contacteer:

Bericht door yvet »

Ik ben totaal voor het nemen van een auto, je bent namelijk dan onafhankelijk.
De busjes die je heen en weer rijden van en naar hotel rijden nl langs een hoop andere hotels voor je ergens komt....
Daarnaast zit je met busjes aan vaste tijden en die zijn off season niet al te best geregeld.
Plus dat je je eten lekker zelf kunt indelen, waar enz ook het shoppen gaat dan makkelijker.

Daarnaast zou ik zeggen: nu boeken.
Als je 5 mei wilt vertrekken heb je haast nodig met boeken, veel vluchten op 4 en 5 mei zitten al stampvol (in ieder geval de goedkopere klasse).
http://ucla.web-log.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
Marjol
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Marjol »

:lol: :lol: :lol: We hebben geboekt!!!! :lol: :lol: :lol:
SpaceAce
Amerika-expert
Partner van: Njit
Aantal x V.S. bezocht: 16
Contacteer:

Bericht door SpaceAce »

Afbeelding Afbeelding Afbeelding

Super! Afbeelding
Neem een kijkje op onze homepage met veel reisverslagen van Amerika: http://www.kloenies.nl
en/of lees onze blog van onze afgelopen reis naar The 4 Corners: https://usatour2019.wordpress.com/
Marjol
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Marjol »

En hierbij de details :)

De vlucht hebben we geboekt bij D-Reizen.
We vliegen op zaterdag 5 mei voor 855 incl alle toeslagen met z'n tweeën met US Airways via Philadelphia naar Orlando. We vertrekken om 11.20 in Amsterdam en komen om 18.27 aan in Orlando.

Bij American Estates hebben we de rest geboekt.

Dertien dagen autohuur, economy auto (Chevrolet Aveo) incl. Gold pakket voor €327. Op te halen en af te leveren op het vliegveld.

Twaalf overnachtingen in het Courtyard by Marriott hotel in Lake Buena Vista voor €43 per nacht, dus in totaal voor €516.
http://marriott.com/property/propertypage/MCOBN

Een tiendaags basic Disneyticket met waterpark + fun option voor €197 pp.

En dan vliegen we dus op donderdag 17 mei om 14.35 weer met US Airways via Philadelphia terug naar Amsterdam, waar we op 18 mei om 7.45 aankomen en dus een kopje koffie/thee kunnen drinken met Njit en SpaceAce, die op die dag vertrekken ;)
Marjol
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Marjol »

En nu gaan we ook nog een keer tickets voor Universal en Seaworld bestellen :) En that's it :)
Bjorn
Amerikafan
Contacteer:

Bericht door Bjorn »

Hey Marjol

Wij zijn juist terug van Florida, we hebben gelogeerd in Lake Buena Vista, dus je kan op de meeting zeker een praatje maken over dit onderwerp.
We hebben trouwens de zelfde vluchten genomen.
We zijn ook met US Airways via Philadelphia naar Orlando gevlogen.
Ook 11.20u vertrokken en 18.27u aangekomen.

Groetjes
Bjorn
Je kan het verslag van mijn 1e Amerikareis lezen op volgende link....
http://bjornenelsieinamerika.web-log.nl
pyca
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door pyca »

Njit schreef:
Dat soort PB's gaan een beetje tegen het principe van een Forum in
Ff ter verduidelijking:
Aangezien het (vlgs de forumregels) niet gewaardeerd wordt dat er melding gemaakt wordt van andere fora, heb ik een pbtje gestuurd met de naam van een ander forum en ook de vermelding van die site.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer